Spring naar inhoud

- - - - -

kater 9 dagen vermist te Jabbeke

• Log in om te reageren
36 reacties op dit onderwerp
zsapo
zsapo
  • 306 berichten

#1 Geplaatst 20 april 2016 - 15:08

Sinds 9 dagen is onze kater vermist.  Hij is paar jr geleden ook eens 3 dagen vermist geweest.   Maar nu is hij veel langer weg.   Na de vorige keer hadden we gps gekocht maar was net defect.   We waren aan het kijken om nieuwe en betere gps te bestellen.   Twee dagen ervoor had hij ook zijn halsbandje afgedaan.   Na eerste dag hebben we flyers gemaakt, affiches uitgehangen, oproepen op facebook geplaatst, beloning van 300eur uitgerijkt, uren rond gewandeld en gefietst (ook 's nachts), mensen aangesproken, naar dierenartsen gebeld, asielen opgebeld.   Hij is gecastreerd en gechipt.   Hij is 5 jr oud.   Het is een langharige tijger (bruin) en weegt ongeveer 5 kg, het lukt niet om hier foto te plaatsen.   Hij is verdwenen in Jabbeke.  

Hij is niet gewoon om buiten te slapen, hij slaapt altijd binnen.   Tijdens dag liep hij wel buiten, maar nooit echt ver of lang.   We wonen hier in redelijk landelijke veilige streek. Hij was/is onze eerste kat, hij heeft een heel sterk karakter.   We hebben nog twee andere katten, maar er is toch een enorme leegte zonder hem.   De gedachte om niet te weten wat er met hem gebeurd is maakt ons gek.   Mijn vriend is nu zelfs aan het kijken om een medium in te schakelen.   Ik vind dat oplichting, erg dat mensen miserie misbruiken om geld te verdienen.   Maar mijn vriend wil er toch mee doorzetten.   We denken er ook aan om te zoeken met infraroodcamera of infraroodbril. Wat kunnen we nog doen?

Ik heb hier gezocht of er geen topic is voor vermiste katjes, niet gevonden. Indien het er wel is, alvast mijn excuses...

Bewerkt door Evyke81, 20 april 2016 - 15:27.

wendyv123
wendyv123
  • 4.368 berichten
  • 3 katten

#2 Geplaatst 20 april 2016 - 15:15

in de ruime buurt in elke brievenbus een flyer steken en met de vraag of ze garages, tuinhuisjes ed. willen checken (ev. beloning vermelden). Met het lente weer dat er geweest is, hebben er veel mensen in hun tuin gewerkt, er is dus een kans dat hij ergens in een tuinhuisje of schuur is gaan neuzen en zo werd opgesloten.

Evyke81
Evyke81

Beste poes 2016

Mooiste kortharige HTK 2016

• Moderator
  • 8.597 berichten
  • 4 katten

#3 Geplaatst 20 april 2016 - 15:16

Onderwerp is verplaatst.

Was hij gechipt?

Geplaatste afbeelding
www.kattenopvangwaasland.com

zsapo
zsapo
  • 306 berichten

#4 Geplaatst 20 april 2016 - 15:18

Bekijk berichtwendyv123, op 20 april 2016 - 15:15, zei:

in de ruime buurt in elke brievenbus een flyer steken en met de vraag of ze garages, tuinhuisjes ed. willen checken (ev. beloning vermelden). Met het lente weer dat er geweest is, hebben er veel mensen in hun tuin gewerkt, er is dus een kans dat hij ergens in een tuinhuisje of schuur is gaan neuzen en zo werd opgesloten.

Is al gebeurd...

Bekijk berichtEvyke81, op 20 april 2016 - 15:16, zei:

Onderwerp is verplaatst.

Was hij gechipt?

ja gechipt en gecastreerd...   Kan titel nog aangepast worden?   Mij lukt het niet om Jabbeke erbij te zetten in titel...

Bewerkt door zsapo, 20 april 2016 - 15:25.

Evyke81
Evyke81

Beste poes 2016

Mooiste kortharige HTK 2016

• Moderator
  • 8.597 berichten
  • 4 katten

#5 Geplaatst 20 april 2016 - 15:28

Bekijk berichtzsapo, op 20 april 2016 - 15:18, zei:

ja gechipt en gecastreerd...   Kan titel nog aangepast worden?   Mij lukt het niet om Jabbeke erbij te zetten in titel...
Heb het aangepast.

Best controleer je ook even op www.idchips.com of de gegevens kloppen
En je kan hem daar ook laten opgeven als vermist

Geplaatste afbeelding
www.kattenopvangwaasland.com

zsapo
zsapo
  • 306 berichten

#6 Geplaatst 20 april 2016 - 15:33

Bekijk berichtEvyke81, op 20 april 2016 - 15:28, zei:

Heb het aangepast.

Best controleer je ook even op www.idchips.com of de gegevens kloppen
En je kan hem daar ook laten opgeven als vermist

Tx al bekeken, de gegevens kloppen.   Zal nog eens moeten kijken hoe je daar kat als vermist moet opgeven, niet gevonden.

Bewerkt door zsapo, 20 april 2016 - 15:41.

wendyv123
wendyv123
  • 4.368 berichten
  • 3 katten

#7 Geplaatst 20 april 2016 - 15:35

tegen valavond rondgaan en met snoepjes rammelen en zijn naam roepen, deur aan deur aanbellen (want er zullen ook wel flyers recht de vuilbak in belanden) met de vraag om in het tuinhuis te kijken en vermelden dat er een beloning is bij terug brengen... hopelijk komt hij snel terug thuis !

DORIS
DORIS
  • 7.649 berichten
  • 4 katten

#8 Geplaatst 20 april 2016 - 15:38

Zijn er mss mensen op vakantie in de buurt?Hij kan daar ergens opgesloten zitten.
  • Adopteer een kat! Je hebt een baasje nodig

zsapo
zsapo
  • 306 berichten

#9 Geplaatst 20 april 2016 - 15:44

Bekijk berichtDORIS, op 20 april 2016 - 15:38, zei:

Zijn er mss mensen op vakantie in de buurt?Hij kan daar ergens opgesloten zitten.

Niet dat we weten in nabije omgeving.

Bekijk berichtwendyv123, op 20 april 2016 - 15:35, zei:

tegen valavond rondgaan en met snoepjes rammelen en zijn naam roepen, deur aan deur aanbellen (want er zullen ook wel flyers recht de vuilbak in belanden) met de vraag om in het tuinhuis te kijken en vermelden dat er een beloning is bij terug brengen... hopelijk komt hij snel terug thuis !

Al allemaal gedaan...  en dat wandelen al elke dag gedaan...

Audrey57
Audrey57
  • 789 berichten
  • 1 katten

#10 Geplaatst 20 april 2016 - 18:46

Kun je hier een foto zetten? En ken je de groep 'KATTEN' op facebook? Daar zitten érg veel mensen, ook best wat West-Vlamingen.

Advertentie in de (regionale) krant laten zetten misschien? Is dat bij jullie ook De Weekbode, of iets anders?
Happiness can be found
even in the darkest of times
if one only remembers to turn on the light.

Kaprice
Kaprice

Grootste luiaard 2016

• 4.217 berichten
  • 3 katten

#11 Geplaatst 20 april 2016 - 19:47

Ook melden op de site van het blauw kruis ven de kust misschien? Het asiel in Oostende…
En de streekkrant, de tips,…
De dierenartsen en dierenwinkels in de buurt

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 3.852 berichten
  • 3 katten

#12 Geplaatst 20 april 2016 - 21:03

Toen Lucky langer dan 5 weken vermist was hebben wij flyers in de winkels laten hangen, flyers persoonlijk aan de mensen uit de buurt afgegeven en een flyer aan onze ruit gehangen.
Iemand uit de buurt had de flyer ook een hele tijd aan z'n ruit laten hangen en het was een buur van deze die ze zo herkend had toen ze op z'n koertje kwam eten.
We vermoeden (maar weten het niet zeker uiteraard) dat ze een tijdje opgesloten zat in een huis dat te koop stond.
Hebben zelf het immokantoor gecontacteerd destijds en gevraagd om rond te kijken, alsook iemand die daar de epc kwam opmeten aangesproken. Zij hadden nochtans niets gemerkt toen.
Beter hadden we ons voorgedaan als potentiële kopers en zelf het pand weest bezichtigen.
Een ander vermoeden is dat ze opgesloten zat in een tuinhuis. Ze is een paar dagen nadat we aan bepaalde mensen uit de buurt gevraagd hadden hun tuinhuis nog eens te checken naar huis gebracht. Kan toeval zijn.
Maar wil daarmee maar aangeven dat het belangrijk kan zijn om zelf zoveel mogelijk contact te krijgen met mensen uit de buurt, een gesprek aan te knopen en te vragen of ze eens willen checken in hun tuin/koer/garage/tuinhuis of ze niets merken.
Indien ze bang zijn kunnen ze zich ook verstoppen als ze iemand horen daarom is het nog beter als je zelf zou mogen gaan kijken wanneer de eigenaars dat toelaten.

Een medium hebben we ook ingeschakeld.
Eerst schrokken we van de prijs en omdat we geen garantie hadden stelde ik voor om een contract op te maken zodat ik pas zou betalen als ze gevonden zou worden. Het dubbele bedrag in dat geval.
Maar deze persoon ging hier niet mee akkoord en ik ging er dan verder ook niet op in.
Een dag of twee later belde ze me zelf terug om te zeggen dat ze er wel mee in zat omdat ze zelf katten heeft. Ze vroeg een foto door te mailen en op basis daarvan legde ze de kaarten.
Volgens deze kaarten was ons Lucky gestorven door vergiftiging en zouden we wel haar lichaam nog vinden (+ een korte beschrijving van de regio waar we moesten zoeken).
Dat was dus niet het geval (gelukkig) en (ook gelukkig) deed ze dit uiteindelijk dus gratis.
Ik vond het wel correct om haar achteraf te contacteren om te melden dat Lucky thuis gebracht werd en, ondanks ondervoed en uitgedroogd, levend was.
Haar "excuus" betreffende haar foutieve interpretatie van de kaarten was dat een foto die ze afgeprint had niet dezelfde energie droeg als een originele foto.
Wat niet veel logica inhield aangezien "originele" foto's ook afgeprint worden.
Maar goed, verder geen verwijten daarover want het heeft ons ook niets gekost en die vrouw deed dat dus wel met de beste bedoelingen.
Het is ook niet uitgesloten dat iemand anders het wel juist kan...geen idee daarover....

Alvast veel succes en ik hoop dat je snel goed nieuws krijgt dat je katertje gevonden wordt en terug naar huis kan.

zsapo
zsapo
  • 306 berichten

#13 Geplaatst 21 april 2016 - 23:18

Bekijk berichtAudrey57, op 20 april 2016 - 18:46, zei:

Kun je hier een foto zetten? En ken je de groep 'KATTEN' op facebook? Daar zitten érg veel mensen, ook best wat West-Vlamingen.

Advertentie in de (regionale) krant laten zetten misschien? Is dat bij jullie ook De Weekbode, of iets anders?

Tx.  Ik zal es kijken naar die groep.   Hij staat al op een facebookgroep, vermiste katten west vlaanderen...   Advertentie zijn we aan het bekijken.   Foto hier plaatsen lukt me niet.  :louche:     Hoe moet ik dat doen?

Bekijk berichtKaprice, op 20 april 2016 - 19:47, zei:

Ook melden op de site van het blauw kruis ven de kust misschien? Het asiel in Oostende…
En de streekkrant, de tips,…
De dierenartsen en dierenwinkels in de buurt

Tx. De asiels hebben we allemaal gecontacteerd.   De dierenartsen zijn gecontacteerd.   We zijn aan het kijken om advertentie te plaatsen.

Bewerkt door zsapo, 21 april 2016 - 23:17.

zsapo
zsapo
  • 306 berichten

#14 Geplaatst 21 april 2016 - 23:41

Bekijk berichtHelpLuckyvinden, op 20 april 2016 - 21:03, zei:

Toen Lucky langer dan 5 weken vermist was hebben wij flyers in de winkels laten hangen, flyers persoonlijk aan de mensen uit de buurt afgegeven en een flyer aan onze ruit gehangen.
Iemand uit de buurt had de flyer ook een hele tijd aan z'n ruit laten hangen en het was een buur van deze die ze zo herkend had toen ze op z'n koertje kwam eten.
We vermoeden (maar weten het niet zeker uiteraard) dat ze een tijdje opgesloten zat in een huis dat te koop stond.
Hebben zelf het immokantoor gecontacteerd destijds en gevraagd om rond te kijken, alsook iemand die daar de epc kwam opmeten aangesproken. Zij hadden nochtans niets gemerkt toen.
Beter hadden we ons voorgedaan als potentiële kopers en zelf het pand weest bezichtigen.
Een ander vermoeden is dat ze opgesloten zat in een tuinhuis. Ze is een paar dagen nadat we aan bepaalde mensen uit de buurt gevraagd hadden hun tuinhuis nog eens te checken naar huis gebracht. Kan toeval zijn.
Maar wil daarmee maar aangeven dat het belangrijk kan zijn om zelf zoveel mogelijk contact te krijgen met mensen uit de buurt, een gesprek aan te knopen en te vragen of ze eens willen checken in hun tuin/koer/garage/tuinhuis of ze niets merken.
Indien ze bang zijn kunnen ze zich ook verstoppen als ze iemand horen daarom is het nog beter als je zelf zou mogen gaan kijken wanneer de eigenaars dat toelaten.

Een medium hebben we ook ingeschakeld.
Eerst schrokken we van de prijs en omdat we geen garantie hadden stelde ik voor om een contract op te maken zodat ik pas zou betalen als ze gevonden zou worden. Het dubbele bedrag in dat geval.
Maar deze persoon ging hier niet mee akkoord en ik ging er dan verder ook niet op in.
Een dag of twee later belde ze me zelf terug om te zeggen dat ze er wel mee in zat omdat ze zelf katten heeft. Ze vroeg een foto door te mailen en op basis daarvan legde ze de kaarten.
Volgens deze kaarten was ons Lucky gestorven door vergiftiging en zouden we wel haar lichaam nog vinden (+ een korte beschrijving van de regio waar we moesten zoeken).
Dat was dus niet het geval (gelukkig) en (ook gelukkig) deed ze dit uiteindelijk dus gratis.
Ik vond het wel correct om haar achteraf te contacteren om te melden dat Lucky thuis gebracht werd en, ondanks ondervoed en uitgedroogd, levend was.
Haar "excuus" betreffende haar foutieve interpretatie van de kaarten was dat een foto die ze afgeprint had niet dezelfde energie droeg als een originele foto.
Wat niet veel logica inhield aangezien "originele" foto's ook afgeprint worden.
Maar goed, verder geen verwijten daarover want het heeft ons ook niets gekost en die vrouw deed dat dus wel met de beste bedoelingen.
Het is ook niet uitgesloten dat iemand anders het wel juist kan...geen idee daarover....

Alvast veel succes en ik hoop dat je snel goed nieuws krijgt dat je katertje gevonden wordt en terug naar huis kan.

Tx.   Ja we hebben ondertussen al superveel flyers uitgedeeld.   In de winkels waar we toestemming kregen hangen flyers.   We hebben al superveel mensen aangesproken. We hebben ook bekeken in welke gebouwen hij eventueel zou kunnen zitten, maar heeft nog niks opgeleverd.   We hebben 1 telefoontje gekregen van mensen die hem denken gezien te hebben hier aan vijver dichtbij ons huis.   Hij zou dan blijkbaar naar tuin van hun buren gelopen zijn. Vandaag kwamen hier kindjes van straat aanbellen met een vriendje van in een andere straat hier dichtbij (ook in buurt vijver).   Ze zeiden dat ze hem twee dagen geleden gezien hebben in tuin van dat kindje in andere straat.   Die mama zou pogingen gedaan hebben om hem te vangen maar is niet gelukt.   Het is zeker geen bange kat...   Hij heeft heel sterk en zelfzeker karakter.   We hebben gevraagd om te bellen als ze hem nog eens zien en dat we dan kunnen komen.   Ik denk dat die mama hem probeerde te vangen om de beloning van 300eur te krijgen.   Het is ook jammer dat ze nu pas aanbellen om te zeggen dat ze hem twee dagen geleden hebben gezien.   Maar is wel superlief van die kindjes en het geeft toch wel hoop...   We hebben daar wel al elke dag gewandeld en hem nog nooit gezien, vandaag ook 3 keer in die buurt gewandeld...   Zolang hij vrij rondloopt ben ik toch vrij zeker van dat hij gewoon uit zichzelf nr huis zal komen.   Toch gaat de zoektocht onverminderd verder.   Je moet met alles rekening houden.   Misschien is hij verdwaald, al denk ik het niet.   Als hij in die buurt zit is het echt wel dichtbij.   Maar misschien waren die kinderen fout en zit hij ergens anders of is er iets gebeurd met hem.  Die kinderen uit straat waren heel zeker dat hij het was want ze kennen hem van hier in straat.   Is hier doodlopende straat met 8 huizen dus zou wel goed kunnen dat ze juist zijn.   Hij is hier wel gekend.   De hele straat heeft hem al vast gehad, hij laat zich nogal vlug pakken.   Gelukkig zijn het allemaal echte dierenvrienden hier in straat.

Ik zou graag 's nachts es rondwandelen met infraroodcamera of zo, zodat je goed kan zien waar er zich katten bevinden.   Medium zie ik niet zitten, mijn vriend wel.   Maar ik vind het oplichting, vandaag nog ervaringen zitten opzoeken hiermee.   Blijkbaar zeggen de meeste mediums dat de kat dood is, ook al is het niet zo (wat later vaak blijkt).   Misschien denken die mediums dat meeste vermiste katten niet terug komen en dat als ze dat zeggen ze het minste kans hebben om door de mand te vallen.  

Ik vind het toch raar dat hij zo lang wegblijft.   Hij slaapt altijd binnen, hij loopt nooit ver weg tijdens dag.   Hij zit tijdens dag ook veel binnen (zeker laatste maanden), is echte luxe kat.   Maja is al es 3 dagen weggeweest paar jr geleden.   We dachten dat hij het nu wel gehad had en nooit nog zou doen.   Ik zou eerder verwachten dat 1 van onze 2 andere katten zou weglopen.   Dat was een zwangere zieke jonge zwerfkat die ik heb gevonden en in huis heb genomen 4 jr geleden. Die is nog nooit een dag weg gebleven, is echt superlieve.   Onze derde kat is kitten van haar,  die is ook superlief en die komt de tuin nooit uit, is echt binnenkatje.   Is er meer kans dat een kater wegloopt of is het gewoon toevallig dat we het met onze kater tegen komen?

Bewerkt door zsapo, 22 april 2016 - 00:09.

zsapo
zsapo
  • 306 berichten

#15 Geplaatst 22 april 2016 - 00:25

Net nog lange wandeling gemaakt in buurt waar die kinderen zeiden dat ze hem hebben gezien.   Niks gezien.   Vroeger in avond hebben we er ook gewandeld, en we hebben daar eigenlijk al elke dag gewandeld.   Verstopt hij zich of zit hij ergens anders op moment dat we er wandelen?   Of zitten we of fout spoor?   Ik hoop gewoon dat hij ergens vrij rond wandelt in buurt, dan is de kans toch ook groot dat hij terug komt.     Als hij niet verdwaald is tenminste...   We moeten met alle pistes rekening houden.

Het is toch een enorm gemis, als een kat die je 5 jr hebt plots verdwijnt.   De onzekerheid maakt een mens gek.  We hebben veel steun aan veel mensen.   Veel mensen leven met ons mee.   Maar ik kan me toch ook ergeren aan domme uitspraken van mensen.  Zo van je hebt toch nog twee katjes.   Of neem een andere kat.   Of gelukkig is het geen raskat.   Precies of de emotionele waarde is er minder voor...   Of je hebt nu minder werk om kattenbakken uit te kuisen of minder kosten voor dierenarts en eten.   Of van tis maar een kat he... Of van een kat die wegloopt is slechte kat...  Of van zit je daar nu nog mee in je hoofd... Of van een hond zou dat niet doen...   Ja ik loop nogal prikkelbaar :)