Spring naar inhoud

- - - - -

product om beter te ruiven

• Log in om te reageren
5 reacties op dit onderwerp
wendyv123
wendyv123
  • 4.370 berichten
  • 3 katten

#1 Geplaatst 22 april 2016 - 07:04

Een kat van mijn oom heeft jaarlijks problemen om zijn oude haren te verliezen als de rui begint. Het is een kortharige kat en hij heeft er dan last van doordat het jeukt en hij krijgt vettige plekken en schilfertjes. Mijn oom kamt hem, er komt telkens enorm veel haar af. Is er iets wat hij kan geven of is er iets dat de dierenarts kan geven ?

Machteld.
Machteld.
  • 3.102 berichten
  • 2 katten

#2 Geplaatst 22 april 2016 - 08:42

Vreemd dat hij vettige plekken én schilfertjes krijgt, gewoonlijk is het het een of het ander :catscratchhead Bij schilfertjes wordt vaak zalmolie door het natvoer aangeraden, maar in dit geval lijkt dat niet de oplossing. Een retourtje dierenarts brengt vast raad.

Es wütet, kratzt und beißt und kreischt, und wühlt sich durch mein weiches Fleisch

Das Vieh, es lässt mir keine Ruh, ich lock es an und greife zu.

Nein, tu mir nichts! Kann nichts dafür, ich bin doch nur ein wildes Tier.

- Die kleine Ballade vom schwarzen Schmetterling, ASP

Ailure
Ailure
  • 5.311 berichten
  • 1 katten

#3 Geplaatst 22 april 2016 - 11:30

Sienna had daar nu ook last van. Ik heb van de dierenarts pipetjes gekregen. Dat moet ik elke maand geven en is voor 4 maanden (en dan moet ze toch terug voor haar jaarlijkse vaccinatie).

Dit zijn ze: http://www.medpets.b...nt essential 6/

Bewerkt door Ailure, 22 april 2016 - 11:31.

wendyv123
wendyv123
  • 4.370 berichten
  • 3 katten

#4 Geplaatst 22 april 2016 - 12:36

De kat heeft door het jaar totaal geen last, enkel als hij in de rui gaat. Dan lijkt het alsof de haren wel afsterven maar nog blijven vastzitten in zijn pels... ik weet niet hoe ik het anders moet uitleggen. Bij kammen komt er echt enorm veel af.

Ailure
Ailure
  • 5.311 berichten
  • 1 katten

#5 Geplaatst 22 april 2016 - 13:13

Was hier ook. Vorig jaar ben ik rond mei ook terug moeten gaan. En nu was het hetzelfde verdict. Ze zei ook dat ze moeilijk ruide en gaf dan dat.
Moet wel zeggen dat ze momenteel niet meer zo'n roos heeft na dat pipetje. En de jeuk is ook weg, want ze krabde zich echt open.

wendyv123
wendyv123
  • 4.370 berichten
  • 3 katten

#6 Geplaatst 22 april 2016 - 14:31

ik ga dat es tegoei bekijken, tnx !