Spring naar inhoud

- - - - -

Oogje van kat zal misschien verwijderd worden

• Log in om te reageren
4 reacties op dit onderwerp
Chilli
Chilli
  • 6 berichten

#1 Geplaatst 24 april 2016 - 11:31

Mijn kattinnetje heeft als kitten bij de vorige eigenaar niesziekte gehad. Haar broertje dat ik ook heb, is daar heel goed van genezen. Maar zij is altijd last blijven hebben van haar oogje. Maar sinds deze week lijkt het plots erger te zijn. Ik ga maandagochtend bellen naar de dierenarts om te vragen wanneer ik langs kan gaan.
Een andere kat van het nest is ook haar oogje kwijt, dus ik vrees dat het voor haar hetzelfde zal zijn. Ze laat geen druppels of zalf toe, ze wil gewoon niet in mijn buurt komen als ze merkt dat ik iets vast heb. En eten waarin pilletjes gemengd zijn wil ze ook niet. Pfff
Maak mij wel zorgen hoe het dan zit met haar dieptezicht. Zou niet graag hebben dat ze verongelukt doordat ze niet meer goed kan zien.

Duchess
Duchess
  • 863 berichten

#2 Geplaatst 24 april 2016 - 11:40

Wat zielig voor het poesje,
Ik heb er geen ervaring mee,maar heb wel meer katten met 1oogje gezien en die redden zich prima,het zal enige tijd vergen om eraan te wennen,maar volgens mij is het voor de kat erger om last van haar oogje te hebben dan om maar met 1 oog te kunnen zien.
Succes..

Evyke81
Evyke81

Beste poes 2016

Mooiste kortharige HTK 2016

• Moderator
  • 8.597 berichten
  • 4 katten

#3 Geplaatst 24 april 2016 - 12:18

Katten kunnen zich prima redden met 1 oog.
Binnen.  Buiten gaan is eigenlijk geen optie meer gezien ze een heel stuk van hun gezichtsveld missen en dat is heel gevaarlijk voor het verkeerd :(

Geplaatste afbeelding
www.kattenopvangwaasland.com

Ephiny
Ephiny
  • 3.872 berichten
  • 4 katten

#4 Geplaatst 24 april 2016 - 12:44

Bij de apotheker kan je lege capsules halen (de kleinste dan best), als je daar een pilletje indoet, proeven ze er niks van. Heb er ook eentje rondlopen die ik niet kan behandelen (als ik al mijn ledematen wil houden), en ze wil ook niks eten waar een pil inzit. Maar met die capsules gaat het wel goed, ze krijgt er al maanden elke dag eentje zonder problemen. Is mss nog iets om te proberen?

Ik duim iig dat haar oogje toch nog geneest.
Those who don't believe in magic, will never find it

Jefke_Lientje
Jefke_Lientje

Mooiste kortharige raskat 2016

• 1.048 berichten
  • 17 katten

#5 Geplaatst 24 april 2016 - 13:07

Een kat met één oog is geen enkel probleem voor de kat...

Celine is hier aangekomen met één oog blind. Bij haar hebben we het oog niet uitgehaald omdat ze toen al oud en ziek was... Ze leek geen pijn te hebben en had er eigenlijk ook helemaal geen last van... Céline kwam hier niet buiten...

Nu hebben we een opvangertje die blind is op één oog. En wss ook blind op haar andere oog (maar bij dit oog is het afwachten...)
Ook Ina trekt eigenlijk goed haar plan :)