Spring naar inhoud

- - - - -

zijn er nog mensen met een kattenkamer?

• Log in om te reageren
22 reacties op dit onderwerp
lukatje
lukatje
  • 141 berichten
  • 4 katten

#1 Geplaatst 27 april 2016 - 21:50

ik zou wel eens willen weten of er nog mensen zijn die een kattenkamer hebben zoals wij,en wat jullie er allemaal in hebben staan? ;) :) wij zelf hebben voorlopig 1 kamer achteraf als we zolder gaan renoveren krijgen de poezen een tweede kamer waar ze vertoeven als we werken zijn

Murron
Murron
  • 4.654 berichten
  • 2 katten

#2 Geplaatst 27 april 2016 - 22:26

Haha, hier ook een slaapkamer die ondertussen omgedoopt is tot "de kattenkamer" :lachen: er staat een kinderhekje voor de ingang met een klein luikje voor de katten. Onze hond probeert er zich ook soms door te wurmen :ha maar over het algemeen is het echt hun eigen plekje. Er staat een poang en voetenbankje, zetelbed, een tafel met daarop een voedertoren, kommetje water. Dan nog een kattenbak, een kartonnen krabmeubeltje, een krabton en een valse plant. Ze zijn daar echt graag.

lukatje
lukatje
  • 141 berichten
  • 4 katten

#3 Geplaatst 27 april 2016 - 22:34

Bekijk berichtMurron, op 27 april 2016 - 22:26, zei:

Haha, hier ook een slaapkamer die ondertussen omgedoopt is tot "de kattenkamer" :lachen: er staat een kinderhekje voor de ingang met een klein luikje voor de katten. Onze hond probeert er zich ook soms door te wurmen :ha maar over het algemeen is het echt hun eigen plekje. Er staat een poang en voetenbankje, zetelbed, een tafel met daarop een voedertoren, kommetje water. Dan nog een kattenbak, een kartonnen krabmeubeltje, een krabton en een valse plant. Ze zijn daar echt graag.
ben al blij dat iemand antwoord :ooooh is zo leuk he als ze zo verwend zijn :) bij ons zitten ze daar ook heel graag! ze komen graag naar beneden om bij ons te zitten maar gaan ook graag terug naar boven,bij ons staan 3krabpalen,een klimtunnel,krabton, mandjes,speelgoed op tapijt, drinkfontein,placemat met eten op ,extra large kattenbak, vensterbankkussens :) zelfgemaakte tekeningen aan de muur en ook puzzels in kader :) goh... echt vanalles :)ze mogen verwend worden he

Bewerkt door lukatje, 27 april 2016 - 22:35.

Duchess
Duchess
  • 863 berichten

#4 Geplaatst 27 april 2016 - 23:24

Ik had een kamer ingericht als kattenkamer,maar mijn katten willen altijd bij ons in de buurt zijn,dus ze vinden de kamer leuk,maar als ik eruit loop..gaan ze meteen gezellig mee,dus kattenkamer is nu rommelkamer geworden.
Eerlijk gezegd vind ik het ook wel erg gezellig dat ze altijd achter ons aanlopen,zelfs als we weggaan willen ze het liefst op "mijn " plek op de bank slapen.

Murron
Murron
  • 4.654 berichten
  • 2 katten

#5 Geplaatst 28 april 2016 - 00:07

Onze katten zijn ook het liefst van al heel dicht bij ons (lees: op onze schoot/armen/schouders/kop of gelijk waar zij het ok achten :lachen: ) maar als er bezoek is of we zijn aan het kuisen of zo liggen ze graag rustig in "hun" kamer.
Voor de rest hebben ze nog twee grote plafondkrabpalen in huis en meerdere voederplekken en bakken dus ook daar zijn ze best verwend hoor ;)

Jack the Stripper
Jack the Stripper
  • 131 berichten
  • 2 katten

#6 Geplaatst 28 april 2016 - 00:22

Bekijk berichtMurron, op 27 april 2016 - 22:26, zei:

Correctie: bij ons is bijna elke kamer een kattenkamer  :proost:

*bonnie*
*bonnie*
  • 4.118 berichten
  • 7 katten

#7 Geplaatst 28 april 2016 - 01:42

Ik heb een "kattenkamer" , hoewel idd bijna elke kamer hier in huis een kattenkamer is :)
Behalve mijn keuken, daar komen ze niet.

Ik heb in de living 2 krabpalen staan, in mijn slaapkamer staat een krabton, op mijn bureau staat ook een krabton, in de gang staan momenteel 2 krabpalen en dan is er de "kattenkamer" , daar staan mijn 3 grootste krabpalen en een krabton en een zetel.
Kattenbakken staan er in alle kamers behalve de gang, eten en drinken staat ook op 3 plaatsen en her en der nog een mandje of huisje.

Waarom ik dat de "kattenkamer" noem ?  Omdat ze daar snachts slapen en het dus eigenlijk hun slaapkamer is ;)  Maar ondertussen slaapt er ook ene vast bij ons op de slaapkamer en soms ook nog een 2e :)  Ook overdag merk je toch dikwijls dat ze er vertoeven, zeker in de voormiddag als de zon schijnt, dan liggen ze altijd daar in het zonnetje.  In de namiddag verhuizen ze dan naar de andere kant van het huis :)

Kheb 2 foto's toegevoegd van vorig jaar.  De krabton en grijze krabpaal van op de eerste foto zijn ondertussen al vervangen door andere :)
Ik ben een beetje krabpaal verslaafd :p  (dat vinden mijn katten niet erg)

Bijgevoegde thumbnails

• kattenkamer1.jpg
  • kattenkamer2.jpg

Murron
Murron
  • 4.654 berichten
  • 2 katten

#8 Geplaatst 28 april 2016 - 04:10

Die katjes van jou hebben geluk, bonnie  :lol2:

lukatje
lukatje
  • 141 berichten
  • 4 katten

#9 Geplaatst 28 april 2016 - 06:05

Bekijk bericht*bonnie*, op 28 april 2016 - 01:42, zei:

Ik heb een "kattenkamer" , hoewel idd bijna elke kamer hier in huis een kattenkamer is :)
Behalve mijn keuken, daar komen ze niet.

Ik heb in de living 2 krabpalen staan, in mijn slaapkamer staat een krabton, op mijn bureau staat ook een krabton, in de gang staan momenteel 2 krabpalen en dan is er de "kattenkamer" , daar staan mijn 3 grootste krabpalen en een krabton en een zetel.
Kattenbakken staan er in alle kamers behalve de gang, eten en drinken staat ook op 3 plaatsen en her en der nog een mandje of huisje.

Waarom ik dat de "kattenkamer" noem ?  Omdat ze daar snachts slapen en het dus eigenlijk hun slaapkamer is ;)  Maar ondertussen slaapt er ook ene vast bij ons op de slaapkamer en soms ook nog een 2e :)  Ook overdag merk je toch dikwijls dat ze er vertoeven, zeker in de voormiddag als de zon schijnt, dan liggen ze altijd daar in het zonnetje.  In de namiddag verhuizen ze dan naar de andere kant van het huis :)

Kheb 2 foto's toegevoegd van vorig jaar.  De krabton en grijze krabpaal van op de eerste foto zijn ondertussen al vervangen door andere :)
Ik ben een beetje krabpaal verslaafd :p  (dat vinden mijn katten niet erg)
supermooi!! Zal straks mijn fotos opzetten dan hebben jullie een idee hoe ze hier wonen  ;)

Simsham
Simsham
  • 583 berichten
  • 2 katten

#10 Geplaatst 28 april 2016 - 09:53

de mijne lopen altijd achter mij aan.. ik denk dat de living zo wat de kattenkamer is :d de rest van het huis mogen ze wel in (behalve onze slaapkamer - al dat haar in mijn bed, nee dank u. enige haarvrije plek in het huis ;) ), maar enkel als we thuis zijn, dan gaat de deur naar de gang open en mogen ze de bovenste 2 verdiepingen verkennen. maar meestal zijn ze gwn bij ons. als we niet thuis zijn, blijven ze in de living. denk dus niet dat ze een kattenkamer nodig hebben.

Jefke_Lientje
Jefke_Lientje

Mooiste kortharige raskat 2016

• 1.048 berichten
  • 17 katten

#11 Geplaatst 28 april 2016 - 12:48

Wij hebben ook een kattenkamer maar die doet eerder dienst als quarentaine-kamer :p

Er staat een krabton, krabpaal, kast met mandjes op... Een kleerkast waar ze graag opliggen ;)
Paar kattenbakken
eten en drinken

Bewerkt door Jefke_Lientje, 28 april 2016 - 12:49.

Machteld.
Machteld.
  • 2.974 berichten
  • 2 katten

#12 Geplaatst 28 april 2016 - 15:51

Bekijk berichtJack the Stripper, op 28 april 2016 - 00:22, zei:

Correctie: bij ons is bijna elke kamer een kattenkamer  :proost:
Bij ons ook zo... we hebben geen kinderen of honden, dus de katten hebben het rijk voor zich. Vooral de woonkamer staat vol met 2 tunnels, een krabpaal, een krabton, een dozenkasteel, ballenbaan, kartonnen krabmeubel en een grote verzameling rondslingerende speeltjes. Als ze zich willen terugtrekken, zitten ze vooral in onze slaapkamer.
Ik maak wel een kattenkamer als er bvb. veel bezoek is of er boodschappen geleverd worden, of er eentje apart moet om medische redenen. Dan verhuist er een bak, eten en wat speelgoed naar mijn bureau. Er ligt standaard een pizzadoos, krabplankje en papieren zak zonder handvaten.

Es wütet, kratzt und beißt und kreischt, und wühlt sich durch mein weiches Fleisch

Das Vieh, es lässt mir keine Ruh, ich lock es an und greife zu.

Nein, tu mir nichts! Kann nichts dafür, ich bin doch nur ein wildes Tier.

- Die kleine Ballade vom schwarzen Schmetterling, ASP

lukatje
lukatje
  • 141 berichten
  • 4 katten

#13 Geplaatst 28 april 2016 - 16:31

Bekijk berichtDuchess, op 27 april 2016 - 23:24, zei:

Ik had een kamer ingericht als kattenkamer,maar mijn katten willen altijd bij ons in de buurt zijn,dus ze vinden de kamer leuk,maar als ik eruit loop..gaan ze meteen gezellig mee,dus kattenkamer is nu rommelkamer geworden.
Eerlijk gezegd vind ik het ook wel erg gezellig dat ze altijd achter ons aanlopen,zelfs als we weggaan willen ze het liefst op "mijn " plek op de bank slapen.
bij ons slapen ze daar 's nachts en als we werken zijn, van de moment dat we thuis komen,komen ze mee naar beneden,ze zijn dit zo gewoon,en liggen hele avond  bij u :) maar van de moment dat ik de speelgoedkist toe doe in de woonkamer dan gaan ze al aan de deur staan :)

lukatje
lukatje
  • 141 berichten
  • 4 katten

#14 Geplaatst 28 april 2016 - 16:44

DSC01945.jpg DSC01946.jpg DSC01947.jpg DSC01948.jpg DSC01950.JPG DSC01951.jpg DSC01952.JPG
voila dit is onze kamer,in onze woonkamer staan nog twee grote krabpalen,in keuken nog een krabton en buiten nog een kattenren :)

Bekijk berichtMurron, op 28 april 2016 - 00:07, zei:

Onze katten zijn ook het liefst van al heel dicht bij ons (lees: op onze schoot/armen/schouders/kop of gelijk waar zij het ok achten :lachen: ) maar als er bezoek is of we zijn aan het kuisen of zo liggen ze graag rustig in "hun" kamer.
Voor de rest hebben ze nog twee grote plafondkrabpalen in huis en meerdere voederplekken en bakken dus ook daar zijn ze best verwend hoor ;)

dat is hier ook, als hier ne grote groep mensen komen dan laten we ze boven,omdat ik niet wil dat ze stress krijgen, heb er ene bij die heel gevoelig is daarvoor...

lilymaya
lilymaya
  • 7.196 berichten

#15 Geplaatst 28 april 2016 - 16:59

Die zijn toch wel lekker verwend he.
Ik denk niet dat die zich zullen vervelen met al die leuke dingetjes die ze daar hebben!
Die krabpaal met die kattekopjes is wel heel leuk.

Bewerkt door lilymaya, 28 april 2016 - 17:09.