Spring naar inhoud

- - - - -

"Select Gold" WT---FOK!?!

• Log in om te reageren
2 reacties op dit onderwerp
Zwerver
Zwerver
  • 1.363 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 29 april 2016 - 16:57

6 jaren geef ik m'n schatjes Royal Canin. Nu bij maxiplus in Denemarken (waar ik woon) hebben ze 20% op alle produkten. Ik heb tegen m'n verloofde gezegd om 20 kilo Royal Canin te halen.
Komt ie thuis met ander sort voedsel: "Select Gold". Omdat een medewerker hem geadviseerd heeft. Pfff... Hij geloof echt alles wat ze daar zeggen. Er zit aardappel in de voedsel, wat echt niet goed is voor katten. Het zijn carnivoren. FFS.

Nou ben ik erg boos op hem en het is bijna 17:00 en de winkel gaat zo sluiten. Nu moet hij gaan ruilen want de korting is alleen vandaag.

Wat ben ik toch boos op hem, ik sta echt te koken van woede. Mijn katten hebben alleen RC gekregen en zijn gezond en gelukkig, nu komt ie met 20 kilo voedsel dat ze zeker niet lekker vinden en kost ook nog geld ook nog. Pffff... Had ik maar online bij zooplus besteld. :(

Bewerkt door Zwerver, 29 april 2016 - 16:59.

Geplaatste afbeelding

lilymaya
lilymaya
  • 7.204 berichten

#2 Geplaatst 29 april 2016 - 17:23

Bekijk berichtZwerver, op 29 april 2016 - 16:57, zei:

6 jaren geef ik m'n schatjes Royal Canin. Nu bij maxiplus in Denemarken (waar ik woon) hebben ze 20% op alle produkten. Ik heb tegen m'n verloofde gezegd om 20 kilo Royal Canin te halen.
Komt ie thuis met ander sort voedsel: "Select Gold". Omdat een medewerker hem geadviseerd heeft. Pfff... Hij geloof echt alles wat ze daar zeggen. Er zit aardappel in de voedsel, wat echt niet goed is voor katten. Het zijn carnivoren. FFS.

Nou ben ik erg boos op hem en het is bijna 17:00 en de winkel gaat zo sluiten. Nu moet hij gaan ruilen want de korting is alleen vandaag.

Wat ben ik toch boos op hem, ik sta echt te koken van woede. Mijn katten hebben alleen RC gekregen en zijn gezond en gelukkig, nu komt ie met 20 kilo voedsel dat ze zeker niet lekker vinden en kost ook nog geld ook nog. Pffff... Had ik maar online bij zooplus besteld. :(
In Royal canin zitten er ook veel granen hoor . Als je echt veel  vlees in droogvoer wil kan je kiezen voor ORIJEN, Acana, enz
Select gold is van Maxizoo dacht ik..

Machteld.
Machteld.
  • 2.977 berichten
  • 2 katten

#3 Geplaatst 29 april 2016 - 18:15

Wat Lilymaya zegt, in RC zitten ook hopen dingen die katten niet hoeven..
Het is al een hele stap dat je beseft dat je kat vlees moet eten, maar kijk dan asjeblieft even heel goed naar de samenstelling van het voer dat je al gaf.

Moest je toch beslissen om die 20kg te voeren, schakel dan heel voorzichtig over. RC-eters kunnen meestal niet tegen nieuw voer omdat het weinig voedingswaarde maar wel suikers en zouten bevat.

Og i øvrigt er det sjovt at høre fra en, der bor i Danmark ;) de winkels sluiten daar inderdaad erg vroeg.

Ik weet niet welke variaties je hebt, maar even een vergelijking van de Sterilised van beide merken. Ik zou ze geen van beide willen voeren. :o

Royal Canin Sterilised 37 400g

Analytische Bestandteile

.Protein: 37% - Fettgehalt: 12% - Rohasche: 8,1% - Rohfaser: 6,1%.
Zusammensetzung

Geflügelprotein (getrocknet), Mais, Pflanzenproteinisolat, Maiskleberfutter, Lignozellulose, tierisches Eiweiß (hydrolysiert), Tierfett, Maisfuttermehl, Rübentrockenschnitzel, Mineralstoffe, Hefen, Fischöl, Fructo-Oligosaccharide, Sojaöl.

SELECT GOLD Sterilised Adult Fisch & Kartoffel 400g

Analytische Bestandteile

Protein 33%, Fettgehalt 12%, Rohasche 8%, Rohfaser 6%, Calcium 1,1%, Phosphor 0,95%

Zusammensetzung

Fischmehl (26%), Kartoffelflocken (24%), Kartoffelprotein, Kartoffelstärke (8%), Lignocellulose (6%), Geflügelfett, Rübentrockenschnitzel (entzuckert, 4%), tierisches Eiweiß (hydrolysiert), Leinsamen, Bierhefe (getrocknet), Lachsöl (0,6%), Eipulver, Sonnenblumenöl (0,4%), Monocalciumphosphat, Cranberries (getrocknet, 0,2%), Chicorée-Pulver (= 0,2% Inulin), Flohsamenschalen (getrocknet, 0,1%)

Bewerkt door Machteld., 29 april 2016 - 18:42.

Es wütet, kratzt und beißt und kreischt, und wühlt sich durch mein weiches Fleisch

Das Vieh, es lässt mir keine Ruh, ich lock es an und greife zu.

Nein, tu mir nichts! Kann nichts dafür, ich bin doch nur ein wildes Tier.

- Die kleine Ballade vom schwarzen Schmetterling, ASP