Spring naar inhoud

- - - - -

vaste voeding voor kittens

• Log in om te reageren
4 reacties op dit onderwerp
Guest_kitty_milo_*
Guest_kitty_milo_*

#1 Geplaatst 18 september 2009 - 15:08

Ik ben deze week begonnen met vaste voeding voor de kittens, maar ze willen niet, het was natvoer.
Ook heb ik gisteren wat melk geplaatst, er is eentje die er probeert van te drinken.

Wat zou ik hen het best geven?
En beginnen op een lepeltje te geven of zo?

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#2 Geplaatst 18 september 2009 - 16:20

Lamshart zou erg in trek zijn bij kleine kittens, eventueel nog een beetje mengen met wat melk. Je kan het ook aan hun pootje of in hun mondje smeren, eenmaal ze de smaak te pakken hebben leren ze het zelfstandig eten.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Ester
Ester
  • 5.914 berichten
  • 3 katten

#3 Geplaatst 18 september 2009 - 16:45

Lamshart inderdaad maar ook rundertartaar zijn ideaal om mee te beginnen. (wel rauw!)

Bewerkt door Ester, 18 september 2009 - 16:45.
Reden van bewerken: spelfout

"Wie nog nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd".
Geplaatste afbeelding

miranda
miranda
  • 7.838 berichten
  • 1 katten

#4 Geplaatst 18 september 2009 - 17:47

mijn ouders hebben eenzelfde probleem.. isha is ruim 9 weken en wilt geen droogvoer... ook niet overgoten met beetje lauw water... haar natvoer eet ze des te liever... niet opgeven zou ik zeggen.
haar melk wil ze blijkbaar ook niet heel erg en water uit een kommetje ook niet want madammeke drink liever uit een glas van mijn pa of uit het melkkannetje. Verwende kat zeg ik daar tegen :trance:

britjes
britjes
  • 3.729 berichten

#5 Geplaatst 18 september 2009 - 17:54

als ze net moeten wennen aan vastvoeding gaat dat niet vanzelf (vaak niet) dus zou je ze even moeten helpen totdat ze de smaakt te pakken hebben. zoals iemand al zei in het bekje smeren of op een klein lepeltje. ik begin ook vaak met tartaar of hills ad