Spring naar inhoud

- - - - -

Kuiken tips

rauw raw kuiken bengalen

• Log in om te reageren
27 reacties op dit onderwerp
ginnie
ginnie
  • Admin
  • 12.780 berichten
  • 13 katten

#16 Geplaatst 04 mei 2016 - 20:07

zo doen wij het ook hoor, voornamelijk kvv aangevuld (afgewisseld) met prooidieren. Gaat prima :)
Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

Gin&Tonic
Gin&Tonic
  • 90 berichten
  • 2 katten

#17 Geplaatst 05 mei 2016 - 11:26

Bekijk berichtginnie, op 04 mei 2016 - 20:07, zei:

zo doen wij het ook hoor, voornamelijk kvv aangevuld (afgewisseld) met prooidieren. Gaat prima :)

Ok, super! :) Dan ben ik zeker goed bezig ;)

lilymaya
lilymaya
  • 7.318 berichten

#18 Geplaatst 05 mei 2016 - 11:54

Geef jij die prooien binnen?

ginnie
ginnie
  • Admin
  • 12.780 berichten
  • 13 katten

#19 Geplaatst 05 mei 2016 - 13:05

liever niet. We hebben de tuin afgeschermd, dus daar krijgen ze meestal de prooitjes. Dat is makkelijker voor ons, daar mogen ze ermee gooien en komt het niet in de kast terecht (ieuw)

de jongens krijgen in de gang, daar kan het ook geen kwaad en is het makkelijk op te ruimen.

Soms krijgen ze wel binnen. mama met hele kleintjes bijvoorbeeld, die nog niet naar buiten mogen. Dan krijgen ze in de kittenren een prooi.

oh, nu ik dit lees: ja ze krijgen wel eens binnen, maar meestal buiten hihi

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

Gin&Tonic
Gin&Tonic
  • 90 berichten
  • 2 katten

#20 Geplaatst 05 mei 2016 - 22:54

Bekijk berichtlilymaya, op 05 mei 2016 - 11:54, zei:

Geef jij die prooien binnen?

Bekijk berichtginnie, op 05 mei 2016 - 13:05, zei:

liever niet. We hebben de tuin afgeschermd, dus daar krijgen ze meestal de prooitjes. Dat is makkelijker voor ons, daar mogen ze ermee gooien en komt het niet in de kast terecht (ieuw)

de jongens krijgen in de gang, daar kan het ook geen kwaad en is het makkelijk op te ruimen.

Soms krijgen ze wel binnen. mama met hele kleintjes bijvoorbeeld, die nog niet naar buiten mogen. Dan krijgen ze in de kittenren een prooi.

oh, nu ik dit lees: ja ze krijgen wel eens binnen, maar meestal buiten hihi

Ik geef het binnen (vooral omdat ik geen keus heb zonder afgeschermd stuk tuin haha) op de keukentegels. Dan kan ik nadien alles makkelijk opkuisen ;) Ik moet wel eerlijk zeggen dat het bij mij hele brave eters zijn! Ze geven geen vlieglessen aan hun prooitjes en eten meestal mooi van het bordje. Tenzij Gin te dicht in de buurt van Tonic komt, dan sleept Tonic met luid gegrom iets af zijn bord :p

Maar met een cattery zoals de jouwe heeft elke kat natuurlijk een andere manier van eten en dan is het wel héél handig dat ze zich buiten kunnen uitleven :d

lilymaya
lilymaya
  • 7.318 berichten

#21 Geplaatst 05 mei 2016 - 23:07

Bekijk berichtGin&Tonic, op 05 mei 2016 - 22:54, zei:

Ik geef het binnen (vooral omdat ik geen keus heb zonder afgeschermd stuk tuin haha) op de keukentegels. Dan kan ik nadien alles makkelijk opkuisen ;) Ik moet wel eerlijk zeggen dat het bij mij hele brave eters zijn! Ze geven geen vlieglessen aan hun prooitjes en eten meestal mooi van het bordje. Tenzij Gin te dicht in de buurt van Tonic komt, dan sleept Tonic met luid gegrom iets af zijn bord :p

Maar met een cattery zoals de jouwe heeft elke kat natuurlijk een andere manier van eten en dan is het wel héél handig dat ze zich buiten kunnen uitleven :d
Amai  wat een propere etertjes!

Buiten eten is idd makkelijker maar mijn poezen komen ook niet buiten.

Simsham
Simsham
  • 583 berichten
  • 2 katten

#22 Geplaatst 09 mei 2016 - 10:30

ik vind dit wel een leuk idee en denk dat mijn 2 gekkerds dit wel leuk zouden vinden!
waar koop je die kuikens en zo dan?

Gin&Tonic
Gin&Tonic
  • 90 berichten
  • 2 katten

#23 Geplaatst 09 mei 2016 - 12:44

Bekijk berichtSimsham, op 09 mei 2016 - 10:30, zei:

ik vind dit wel een leuk idee en denk dat mijn 2 gekkerds dit wel leuk zouden vinden!
waar koop je die kuikens en zo dan?

Ik heb 1kg kuikens gekocht bij lupa. Daar kan je online allerlei van zo'n dingen bestellen, maar het is eigenlijk enkel 'voordelig' bij grotere bestellingen uiteraard... Je kan ook altijd eens kijken bij winkels waar ze ook spullen voor reptielen verkopen, die zouden ook wel kuikens moeten hebben maar ik kan je daar geen adres van geven omdat ik er geen ervaring mee heb :)

Je kan ze anders eens laten beginnen met een kippennekje! Deze kan je gewoon in de supermarkt vinden (ik koop het in de carrefour). Dit ziet er nog niet zo eng uit als een kuikentje en is ook heel zacht bot om mee te starten. Bij mij lopen er dan plots 2 echte luipaardjes rond eens ze eraan beginnen ;)

Voor van die kant en klare rauwe voeding kan je terecht in Aartselaar of Wuustwezel ;)

lilymaya
lilymaya
  • 7.318 berichten

#24 Geplaatst 09 mei 2016 - 12:54

Bekijk berichtGin&Tonic, op 09 mei 2016 - 12:44, zei:

Ik heb 1kg kuikens gekocht bij lupa. Daar kan je online allerlei van zo'n dingen bestellen, maar het is eigenlijk enkel 'voordelig' bij grotere bestellingen uiteraard... Je kan ook altijd eens kijken bij winkels waar ze ook spullen voor reptielen verkopen, die zouden ook wel kuikens moeten hebben maar ik kan je daar geen adres van geven omdat ik er geen ervaring mee heb :)

Je kan ze anders eens laten beginnen met een kippennekje! Deze kan je gewoon in de supermarkt vinden (ik koop het in de carrefour). Dit ziet er nog niet zo eng uit als een kuikentje en is ook heel zacht bot om mee te starten. Bij mij lopen er dan plots 2 echte luipaardjes rond eens ze eraan beginnen ;)

Voor van die kant en klare rauwe voeding kan je terecht in Aartselaar of Wuustwezel ;)
in welke carrefour  dan?
Bij de onze vind je geen kippennekjes.

Gin&Tonic
Gin&Tonic
  • 90 berichten
  • 2 katten

#25 Geplaatst 09 mei 2016 - 14:39

Bekijk berichtlilymaya, op 09 mei 2016 - 12:54, zei:

in welke carrefour  dan?
Bij de onze vind je geen kippennekjes.

Oh da's spijtig! Bij ons in Hoboken ligt dit bij kippenhartjes, -levertjes en -maagjes naast al de rest van kipproducten zoals filets enzo.

Simsham
Simsham
  • 583 berichten
  • 2 katten

#26 Geplaatst 09 mei 2016 - 14:56

Bekijk berichtGin&Tonic, op 09 mei 2016 - 12:44, zei:

dank je! ik zal er deze week eens om vragen in de colruyt en Carrefour. wie weet!
en het is niet dat ik dat eng vindt hoor (dierenzorg gestudeerd en ben heel veel gewoon van in mijn stages ;) )
ik wil gwn men katten een gezond en leuk pleziertje gunnen. want ik ben niet zo tuk op snoepjes en zo :p (voor mezelf ook niet trouwens ;) )
aartselaar of wuustwezel is wat ver :d ik woon in kortrijk :lachen: maar hier moet dat ook te vinden zijn he ;)

lilymaya
lilymaya
  • 7.318 berichten

#27 Geplaatst 09 mei 2016 - 15:05

Bekijk berichtGin&Tonic, op 09 mei 2016 - 14:39, zei:

Oh da's spijtig! Bij ons in Hoboken ligt dit bij kippenhartjes, -levertjes en -maagjes naast al de rest van kipproducten zoals filets enzo.
bij ons in carrefour  alleen hartjes, lever van kip maar ook runderhart, dat lusten ze ook heel graag
De kippenmaagjes  hebben ze dan weer bij delhaize :)

Gin&Tonic
Gin&Tonic
  • 90 berichten
  • 2 katten

#28 Geplaatst 09 mei 2016 - 15:22

Bekijk berichtSimsham, op 09 mei 2016 - 14:56, zei:

dank je! ik zal er deze week eens om vragen in de colruyt en Carrefour. wie weet!
en het is niet dat ik dat eng vindt hoor (dierenzorg gestudeerd en ben heel veel gewoon van in mijn stages ;) )
ik wil gwn men katten een gezond en leuk pleziertje gunnen. want ik ben niet zo tuk op snoepjes en zo :p (voor mezelf ook niet trouwens ;) )
aartselaar of wuustwezel is wat ver :d ik woon in kortrijk :lachen: maar hier moet dat ook te vinden zijn he ;)

Owja! Hahaha dan is dit adres misschien beter ;) Ze hebben daar precies ook kippennekjes!
Ik heb ook al met veel te veel proefdieren moeten werken dus ik vind het ook niet zo eng :) Maar voor de katjes kan het misschien wel raar zijn om ineens een geel kuikentje te zien ipv brokken haha :d

Ik koop bij zooplus ook wel gevriesdroogde kip of vis als snack, da's toch nog gezond! :)

Bekijk berichtlilymaya, op 09 mei 2016 - 15:05, zei:

bij ons in carrefour  alleen hartjes, lever van kip maar ook runderhart, dat lusten ze ook heel graag
De kippenmaagjes  hebben ze dan weer bij delhaize :)

Runderhart hebben wij dan weer niet! :) En in onze Delhaize heb ik nog nooit van zulke dingen gevonden, alleen maar 'mooi en proper' spiervlees haha :p

Bewerkt door Gin&Tonic, 09 mei 2016 - 15:20.

Ook gelabeld met één of meerdere van deze sleutelwoorden: rauw, raw, kuiken, bengalen