Spring naar inhoud

- - - - -

Betrouwbare cattery sphynx

• Log in om te reageren
8 reacties op dit onderwerp
Inge91
Inge91

Liefste engeltje 2016

• 11.318 berichten

#1 Geplaatst 03 mei 2016 - 17:31

Kan er iemand een goeie cattery voor sphynx katten aanraden. Waar moeten we vooral op letten en zijn er speciale testen die er moeten gedaan worden? Of zijn de gewone HCM en PKD testen voldoende?

Ik stel deze vraag niet voor mezelf maar voor mijn zus. ;)

Oei ik had het blijkbaar volledig verkeerd geschreven :lachen:

Bewerkt door Inge91, 04 mei 2016 - 09:44.

Geplaatste afbeelding

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 9.009 berichten
  • 1 katten

#2 Geplaatst 03 mei 2016 - 18:56

Oooh een Sphynx? Leuk! Bucked Naked is naar het schijnt wel goed. Heb er zelf geen ervaring met, die vrouw wel al 2 keer kort ontmoet. Maar die leeft echt voor haar katten. Zit je zus op Facebook? Anders moet ze lid worden van de Sphynx groep.

Wel een opmerking, Sphynxen zijn NIET anti-allergisch en geven smeer af en moeten de oortjes vaak gekuisd enzo.
Geplaatste afbeelding

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 3.926 berichten
  • 3 katten

#3 Geplaatst 03 mei 2016 - 20:01

Ons Luna komt uit Nederland en die cattery is ermee gestopt ondertussen.
Zou hem ook niet direct aangeraden hebben aangezien zij er veel te vroeg vertrok en ook zonder chip.

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 9.009 berichten
  • 1 katten

#4 Geplaatst 03 mei 2016 - 20:19

De cattery waar Sierra van komt is ook al lang gestopt.
Geplaatste afbeelding

*bonnie*
*bonnie*
  • 4.118 berichten
  • 7 katten

#5 Geplaatst 03 mei 2016 - 22:45

Idd veel goeie cattery's zijn gestopt en van de vele cattery's die overblijven heb ik bij de meeste mijn twijfels.

Diegene die ik wel nog ken en waar ik eventueel informatie zou inwinnen zijn :

Cattery Blank Pages (Riet Stoops) in Turnhout
Cattery Bucked Naked (Kendra Nys) in Heusden-Zolder
Cattery Nude Passion (Fa van der Zijde) in Schijndel
Cattery Indira (Franciska Reynders) in Lanaken
Cattery The Naked Love (Heidi Gressens) in Helchteren
Cattery Isis Sphynx (Christelle Jacques) in de provincie Luxemburg

HCM-testen van ouders en voorouders zijn belangrijk.  Ook belangrijk dat die jaarlijks herhaald worden (1 x testen op leeftijd van 1 jaar is dus niet acceptabel)
Ook andere testen, zoals PKD en FIV/FeLV zijn belangrijk.
Stambomen moet je kunnen inkijken (en die kan je eventueel zelf ook nakijken in HCM-databanken, e.d.)
Een goeie cattery is vooral ook benieuwd waar een kitten zou terecht komen en zijn geinteresseerd in welke thuis jij kan bieden.
Informeer uitgebreid, ga op bezoek en kijk hoe je gevoel is, daarna thuis laten bezinken en informatie inwinnen over de cattery (ervaringen van anderen, e.d.)
Ik ken ook cattery's die bv. willen dat je op voorhand al eens langskomt om te kijken of de klik er is , alvorens je uberhaupt in aanmerking zou komen voor een toekomstig kitten.

Inge91
Inge91

Liefste engeltje 2016

• 11.318 berichten

#6 Geplaatst 04 mei 2016 - 09:50

Bekijk berichtBlackScorpion, op 03 mei 2016 - 18:56, zei:

Oooh een Sphynx? Leuk! Bucked Naked is naar het schijnt wel goed. Heb er zelf geen ervaring met, die vrouw wel al 2 keer kort ontmoet. Maar die leeft echt voor haar katten. Zit je zus op Facebook? Anders moet ze lid worden van de Sphynx groep.

Wel een opmerking, Sphynxen zijn NIET anti-allergisch en geven smeer af en moeten de oortjes vaak gekuisd enzo.

Ik zal haar die fb groep zeker eens doorgeven, ze is niet allergisch hoor ;) ze is gewoon stapelverliefd op de bloterikjes
Ze heeft een langharige brit maar zou voor hem gezelschap willen

Bekijk bericht*bonnie*, op 03 mei 2016 - 22:45, zei:

Idd veel goeie cattery's zijn gestopt en van de vele cattery's die overblijven heb ik bij de meeste mijn twijfels.

Diegene die ik wel nog ken en waar ik eventueel informatie zou inwinnen zijn :

Cattery Blank Pages (Riet Stoops) in Turnhout
Cattery Bucked Naked (Kendra Nys) in Heusden-Zolder
Cattery Nude Passion (Fa van der Zijde) in Schijndel
Cattery Indira (Franciska Reynders) in Lanaken
Cattery The Naked Love (Heidi Gressens) in Helchteren
Cattery Isis Sphynx (Christelle Jacques) in de provincie Luxemburg

HCM-testen van ouders en voorouders zijn belangrijk.  Ook belangrijk dat die jaarlijks herhaald worden (1 x testen op leeftijd van 1 jaar is dus niet acceptabel)
Ook andere testen, zoals PKD en FIV/FeLV zijn belangrijk.
Stambomen moet je kunnen inkijken (en die kan je eventueel zelf ook nakijken in HCM-databanken, e.d.)
Een goeie cattery is vooral ook benieuwd waar een kitten zou terecht komen en zijn geinteresseerd in welke thuis jij kan bieden.
Informeer uitgebreid, ga op bezoek en kijk hoe je gevoel is, daarna thuis laten bezinken en informatie inwinnen over de cattery (ervaringen van anderen, e.d.)
Ik ken ook cattery's die bv. willen dat je op voorhand al eens langskomt om te kijken of de klik er is , alvorens je uberhaupt in aanmerking zou komen voor een toekomstig kitten.

Bedankt voor jou uitgebreide info, ik ga het haar zeker doorgeven.
Raar dat er zoveel goeie cattery's stoppen.

Geplaatste afbeelding

Tripkippiej
Tripkippiej

Snoezigste nestje van 2016

• 3.139 berichten
  • 4 katten

#7 Geplaatst 04 mei 2016 - 21:16

In Nederland zit Cattery van de lootakkers,
zij fokt nakies en test netjes op alles wat hoort

Kaprice
Kaprice

Grootste luiaard 2016

• 4.326 berichten
  • 3 katten

#8 Geplaatst 13 mei 2016 - 12:23

Net een krantenartikel gelezen : in Bredene "Cattery peau de pêche" van Christine Vanderschelden
Terug te vinden op fb pagina Cattery peau de pêche of als je wilt geef ik haar gsm nr via pv

Inge91
Inge91

Liefste engeltje 2016

• 11.318 berichten

#9 Geplaatst 13 mei 2016 - 13:02

Bekijk berichtTripkippiej, op 04 mei 2016 - 21:16, zei:

In Nederland zit Cattery van de lootakkers,
zij fokt nakies en test netjes op alles wat hoort

Ik ga het haar zeker eens doorgeven :)

Bekijk berichtKaprice, op 13 mei 2016 - 12:23, zei:

Net een krantenartikel gelezen : in Bredene "Cattery peau de pêche" van Christine Vanderschelden
Terug te vinden op fb pagina Cattery peau de pêche of als je wilt geef ik haar gsm nr via pv

Ik zal eens gaan piepen op fb. Het is nog niet voor onmiddellijk. Haar brit heeft HCM ze wil eerst kijken of het stabiel blijft voor ze er een kleintje bijzet

Geplaatste afbeelding