Spring naar inhoud

- - - - -

Katten en verbouwingen

• Log in om te reageren
71 reacties op dit onderwerp
Elma
Elma

Leukste opvangkatje 2016

• 3.551 berichten
  • 3 katten

#31 Geplaatst 02 september 2016 - 14:03

Laat je katten gerust alleen, op die maandag. Dan kan jij ze al niet beïnvloeden met je examenstress. Die beestjes trekken heus hun plan wel hoor. Je kan eventueel de radio opzetten, als je dat in het verleden nog gedaan hebt, anders zou ik het eerst toch eens uittesten dit weekend. Maar blijf vooral zelf inwendig kalm, ik heb er echt ervaring mee. Als het onweert, voel ik een onweer aan komen. Dan ben ik altijd zenuwachtig. Gevolg: onze overleden Juno was heel angstig als het onweerde. Zelfs onze onlangs overleden Misty, die doof was, werd zenuwachtig, omdat ze beiden dat overnamen van mij. Daar heb ik uit geleerd. Als het nu onweert, probeer ik zoveel mogelijk kalm te blijven en het onweer te negeren. Lexy, Sienna en Butler hebben nu ook geen angst van onweer. Mijne frank was gevallen toen ik naar Cesar Milan keek. Die zegt ook altijd dat jouw angst en stress overgaan op je hond. Bij een kat is dat hetzelfde, maar iets minder, omdat een kat minder aanhankelijk is aan zijn baasje dan een hond.
Maak je dus vooral geen zorgen voor maandag en ga gewoon je examens afleggen en denk niet aan de katten. Veel succes met je examens. De poezels trekken hun plan.

Groetjes van Elma
Mijn katjes: Lexy (ros) Sienna (wit -tricolore) Butler (zwart) = K3
en Flippy, de valkparkiet, die de baas is. Geplaatste afbeelding

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.475 berichten
  • 3 katten

#32 Geplaatst 02 september 2016 - 17:18

Ik heb dat inderdaad ook al gemerkt. Als ik nerveus loop in tijden van stress is finn veel actiever en loopt loki vaker rond 's nachts. Enkel fluf lijkt totaal niet veel te merken. Maar we hebben samen dan ook al veel meegemaakt. Het is natuurlijk wel niet simpel om kalm te blijven als je weet wat er te gebeuren staat :(
Ik ga waarschijnlijk sowieso al de deur uit zijn voor ze eraan beginnen. Mn bus heb ik al om 7u.
Een radio staat normaal niet aan, ik heb er hier ook geen staan beneden. Ik denk eigenlijk ook niet dat een radio boven het lawaai van een kloppen elektrische beitel op de muur zal gaan. En dan nog moet ik opletten welke muziek want loki is zo een bangerik dat ik dus 1cd heb waar hij bang van is. Iets met trommels en doedelzakken. :s  Als het stil is geniet ik daar van dus radio enzo staat zelden open. Enkel 's avonds de tv even.
Ik hoop dat ze beginnen aan de muur aan de andere kant en die aan mijn kant als ik dan thuis ben.

Geplaatste afbeelding

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.475 berichten
  • 3 katten

#33 Geplaatst 02 september 2016 - 17:38

Blijkbaar vind die buur het huis er naast dit ook een ideale gelegenheid om zijn pleister van de muur te halen. Awesome. Daar lijken ze nog niet op te reageren, de poezen. Maar dat hoor je niet zooooooo luid. Het is eerder een irritante miiiiiiiii en brrrrrrrr.
Geplaatste afbeelding

Elma
Elma

Leukste opvangkatje 2016

• 3.551 berichten
  • 3 katten

#34 Geplaatst 02 september 2016 - 21:14

Zie je wel. Die poezen worden alleen maar stressy van jouw innerlijke gevoelens. Ik heb dat hier met de opvangkittens ook al ondervonden. Als ik inwendig "in het rood" ga, dan zijn ze ook zenuwachtig. En onze Lexy laat zelfs zijn eten staan, als ik in zo'n toestand ben (ik ben ook een stresskip). Maar als ik erop let om "zen" te blijven, dan vreten ze hun hele bakje leeg en komen ze nog eens rond mijn benen draaien. Daarjuist had ik onze 3 katten een stickje gegevens van de Aldi (ze zouden daar een moord voor plegen). Maar ik was weer opgejaagd omdat ik niet alles gedaan kreeg wat ik wilde en ja hoor... Lexy heeft aan zijn stickje 1 stukje afgebeten en opgegeten en is toen naar buiten gevlogen. Hem lokken helpt het eerste uur niet meer.
Groetjes van Elma

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.475 berichten
  • 3 katten

#35 Geplaatst 04 september 2016 - 07:53

Mijn poezels zijn ook zo gek van die sticks :d
Ik krijg nochtans vaak te horen op stage dat mensen steeds vinden dat ik er altijd heel kalm uit zie. Nochtans verga ik vanbinnen ook vaak van de stress. Dus geen idee of de katten dan toch iets subtielere signalen opvangen dan mensen dat doen.
Ik ga straks dan een lade van onder het bed halen. Het is daar onder precies toch beeeetje kleiner dan ik verwacht had. Maar ze kunnen er onder he...

Geplaatste afbeelding

Elma
Elma

Leukste opvangkatje 2016

• 3.551 berichten
  • 3 katten

#36 Geplaatst 04 september 2016 - 08:26

Die sticks van de Aldi zijn echt zeer gewild bij al onze katten. zelfs wijlen onze oude Misty was er dol op, tot op het laatste en de opvangkittens lusten ze ook. En ze bevatten niet teveel vet, dus goed voor onze dikke Lexy. :cat
Ik zit hier nu maar op het forum, omdat ik de ganse nacht geen oog dicht gedaan heb van de buikkrampen (zoveelste keer).
Laat die lade maar steken waar ze steekt en doe zo normaal mogelijk, alsof er niks aan de hand is, anders "voelen" ze dat er iets speciaals aan de hand is. Onze eerste kat had daar een handje van weg. Zodra we onze reiskoffers uithaalden, wist ze dat ze ons bye bye moest zeggen en zich moest melden in de tuin van de overburen als ze 's avonds binnen wilde. Wij kregen dan van haar niks meer gedaan. Maar zodra we terug kwamen was ze niet weg te slaan van ons.  :catrollover

Groetjes van Elma

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.475 berichten
  • 3 katten

#37 Geplaatst 04 september 2016 - 12:41

Ze hebben wel niks om onder te kruipen als die laden er in zitten.
Geplaatste afbeelding

lilymaya
lilymaya
  • 7.325 berichten

#38 Geplaatst 04 september 2016 - 16:32

Ik zou ze er dan weer wel laten  onderkruipen :)

Bekijk berichtEibhlin, op 04 september 2016 - 12:41, zei:

Ze hebben wel niks om onder te kruipen als die laden er in zitten.

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.475 berichten
  • 3 katten

#39 Geplaatst 04 september 2016 - 16:50

Kheb het zo gedaan. De lade staat nu effe ergens anders in de kamer.
Ze kunnen daar onder en ook naar de gesloten lade er naast. Daar heb ik wel mn panty's uit gehaald ivm klauwtjes.
Foto op 4-09-16 om 16.46.jpg
Ze kunnen het nu beter al even rustig verkennen dat ze weten dat het er is dan morgen volle paniek een plek zoeken.
Finny doet dat al goed:
Foto op 4-09-16 om 16.48 #2.jpg

Hier zitten ze ook weg van de muur waar ze aan werken. Verder van daar kan ik ze jammer genoeg geen plek bieden.

Geplaatste afbeelding

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.475 berichten
  • 3 katten

#40 Geplaatst 04 september 2016 - 17:12

Lade 2 dan ook maar als schuilplek gemaakt. Finn zat alles al dooreen te halen wat er nog in lag...
Foto op 4-09-16 om 17.11.jpg

Zo hebben ze een open schuilplaats en eentje die volledig toe is.

Geplaatste afbeelding

lilymaya
lilymaya
  • 7.325 berichten

#41 Geplaatst 04 september 2016 - 19:02

Oh dat vind ik hele goede schuilplaatsjes , en goed dat ze dat nu al eens kunnen uitproberen. :)

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.475 berichten
  • 3 katten

#42 Geplaatst 04 september 2016 - 19:07

Bekijk berichtlilymaya, op 04 september 2016 - 19:02, zei:

Oh dat vind ik hele goede schuilplaatsjes , en goed dat ze dat nu al eens kunnen uitproberen. :)
Ze zullen er deze nacht denk ik ook wel door roefelen. Hopelijk helpt het iets. Ze kunnen anders echt nergens anders onder.
Ik heb er wat kussens en dekens in gelegd zodat ze wat knus zitten en desnoods er onder kunnen.

Geplaatste afbeelding

lilymaya
lilymaya
  • 7.325 berichten

#43 Geplaatst 04 september 2016 - 20:57

Bekijk berichtEibhlin, op 04 september 2016 - 19:07, zei:

Ze zullen er deze nacht denk ik ook wel door roefelen. Hopelijk helpt het iets. Ze kunnen anders echt nergens anders onder.
Ik heb er wat kussens en dekens in gelegd zodat ze wat knus zitten en desnoods er onder kunnen.

ja dat denk ik ook, katjes doen dat graag. Ik denk wel dat het toch wat zal helpen.
Ze zullen zich veiliger  voelen.

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.475 berichten
  • 3 katten

#44 Geplaatst 04 september 2016 - 21:05

Morgen hun elk een zylkéne pilletje in hun eten doen. Kan er niet aan doen maar mn hart slaat al over. Ik loop echt mega nerveus. Niet weten hoe en wat en hoe erg het gaat zijn en hoe ze gaan reageren. Het ene na het andere doemscenario komt boven. :( Tot nu toe lijken ze nog niks te merken. Ze liggen hier allemaal lekker te genieten.

Enig idee of er op zaterdagen ook wordt verbouwd? En welke uren ze eigenlijk werken. Vast afhankelijk van firma tot firma maar daar zal toch wel een lijn in zitten. Het zijn tenslotte ook mensen met een dagjob toch.

Geplaatste afbeelding

lilymaya
lilymaya
  • 7.325 berichten

#45 Geplaatst 04 september 2016 - 22:18

Normaal gezien is het niet op zaterdag.
En meestal van 08 u tot 16 u maar ja, kan wel eens afwijken.