Spring naar inhoud

- - - - -

Solar tuinverlichting

• Log in om te reageren
30 reacties op dit onderwerp
Inge91
Inge91

Liefste engeltje 2016

• 11.344 berichten

#1 Geplaatst 11 mei 2016 - 08:29

Heeft er iemand ervaring met tuinverlichting op zonne-energie? Ik zou onze tuin wat sfeer lichtjes willen geven, maar omdat we geen zin hebben om draad te trekken, willen we dus zoiets als solar proberen.

Nu zie ik op alle verpakkingen staan dat deze maar 1 max. 2 led lampen hebben van 0,06w. Ik vraag mij af of dit wel licht geeft?
Ok het moet sfeer verlichting zijn maar ik wil wel dat je ze ziet staan.
Iemand tips??

Geplaatste afbeelding

Armani
Armani
  • 14.498 berichten
  • 1 katten

#2 Geplaatst 11 mei 2016 - 08:32

volgens mij geeft dit maar zeer weinig licht.
Nu ja...voor sfeer misschien wel voldoende?
Maar te weinig om een looppad te verlichten.
Denk ik...

+ op donkere dagen zal er toch minder kunnen opgeladen worden?

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 9.010 berichten
  • 1 katten

#3 Geplaatst 11 mei 2016 - 09:18

Wij hebben zo kleine dingetjes gehad, maar na 1 jaar was dat al kapot...
Geplaatste afbeelding

Armani
Armani
  • 14.498 berichten
  • 1 katten

#4 Geplaatst 11 mei 2016 - 09:27

Bekijk berichtBlackScorpion, op 11 mei 2016 - 09:18, zei:

Wij hebben zo kleine dingetjes gehad, maar na 1 jaar was dat al kapot...
oei :catscratchhead

citroengeel
citroengeel
  • 440 berichten
  • 4 katten

#5 Geplaatst 11 mei 2016 - 09:58

hier ook vorige jaar gekocht,van de 12 dat we hadden gaan er nu nog 5 van.De rest doet niets meer.Zelf niet na zo een zonnig weekend.

Zou zeggen wil je er kijk even in een action winkel die zijn daar niet duur,en zijn ze na een jaar stuk heeft het niet zoveel gekost.

lukatje
lukatje
  • 141 berichten
  • 4 katten

#6 Geplaatst 11 mei 2016 - 11:29

idd wij hebben het ook staan en dat blijft idd niet leven... gaat snel stuk door het feit dat er water aan kan (regen) en het verroest... wij moten ons pas achteraf veranderen en dan gaan we draad leggen

Poeslap
Poeslap
  • 1.615 berichten
  • 2 katten

#7 Geplaatst 11 mei 2016 - 11:32

Als ik eraan denk, kan ik altijd eens informeren bij mijn vader. Die is elektricien, dus misschien heeft hij goede raad.

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 3.926 berichten
  • 3 katten

#8 Geplaatst 11 mei 2016 - 12:29

Wij hebben er ook verschillende staan in onze tuin.
De meesten gaan 1 à 2 jaar mee.
Een paar uitzonderingen gaan nu al meer dan 5 jaar mee.
O.a. dat van de Aldi : zo'n kubusvormig lampje, hol vanbinnen en de zijkanten in glas met een motiefje in gekerfd (kan ze niet beter omschrijven) en je kan ze op wit licht zetten of op veranderende kleur. Dat hangt hier al 4 jaar aan de rozenboog en we halen het enkel na de zomer binnen en voordien ook een paar jaar in Gent. Het begint nu wat te roesten, dus als ze terug te koop staan in de Aldi gaan we er eindelijk eens een nieuwtje halen :)

Van de Wibra hebben we ook een lampje met mozaïek glas en dat gaat ook al een jaar of 6 mee.

Ik ben gek op die verlichtingen voor in de tuin, er ligt zelfs in de keuken op onze keukenkasten een slinger met vlinders die van kleur veranderen. We hebben daar veel lichtinval omdat we een grote koepel hebben in de keuken.
We geven er nooit veel geld aan, kopen ze meestal in de Action soms ook eens in Kruidvat of Wibra.
Wat dan niet langer dan een jaar meegaat is nog geen drama en voor hetgeen het dan kost is het wel leuk om jaarlijks eens iets nieuws te hebben in de tuin ;)

Bewerkt door HelpLuckyvinden, 11 mei 2016 - 12:30.

mijnbengaaltjes
mijnbengaaltjes
  • 810 berichten
  • 11 katten

#9 Geplaatst 11 mei 2016 - 14:59

Als je de verlichting in de winter ivm de vorst binnen haalt gaan ze een stuk langer mee. ;)

cattery One in a Million www.cattery-oneinamillion.nl info@cattery-oneinamillion.nl

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 3.926 berichten
  • 3 katten

#10 Geplaatst 11 mei 2016 - 17:37

Wij zijn deze namiddag naar Eurotuin geweest en moest aan jou denken : daar staat een heel gamma van tuinverlichting waar er bij staat hoeveel lumen ze geven.
De prijzen lagen wel hoger dan de verlichting in Action e.d. maar wel handig als je liever een lampje plaatst die iets meer licht geeft ;)

Inge91
Inge91

Liefste engeltje 2016

• 11.344 berichten

#11 Geplaatst 11 mei 2016 - 18:20

Bekijk berichtHelpLuckyvinden, op 11 mei 2016 - 17:37, zei:

Wij zijn deze namiddag naar Eurotuin geweest en moest aan jou denken : daar staat een heel gamma van tuinverlichting waar er bij staat hoeveel lumen ze geven.
De prijzen lagen wel hoger dan de verlichting in Action e.d. maar wel handig als je liever een lampje plaatst die iets meer licht geeft ;)

Ik ben deze middag eens gaan kijken maar het max aan lumen dat ik gevonden heb was 40, wat heel weinig is

Bekijk berichtmijnbengaaltjes, op 11 mei 2016 - 14:59, zei:

Als je de verlichting in de winter ivm de vorst binnen haalt gaan ze een stuk langer mee. ;)

Dat is eigenlijk wel een heel goede tip ;)

Bekijk berichtPoeslap, op 11 mei 2016 - 11:32, zei:

Als ik eraan denk, kan ik altijd eens informeren bij mijn vader. Die is elektricien, dus misschien heeft hij goede raad.

Je mag altijd eens raad vragen, ik heb geen haast hoor ;)

Bekijk berichtcitroengeel, op 11 mei 2016 - 09:58, zei:

hier ook vorige jaar gekocht,van de 12 dat we hadden gaan er nu nog 5 van.De rest doet niets meer.Zelf niet na zo een zonnig weekend.

Zou zeggen wil je er kijk even in een action winkel die zijn daar niet duur,en zijn ze na een jaar stuk heeft het niet zoveel gekost.

Heb je normaal gezien geen 2 jaar garantie?

Ik ga eens bij action kijken, dat is een goed idee, bedankt

Bekijk berichtArmani, op 11 mei 2016 - 08:32, zei:

volgens mij geeft dit maar zeer weinig licht.
Nu ja...voor sfeer misschien wel voldoende?
Maar te weinig om een looppad te verlichten.
Denk ik...

+ op donkere dagen zal er toch minder kunnen opgeladen worden?

Ze geven echt belachelijk weinig licht. Ik heb zo een nachtlampje voor de hal met 1 led en die is zelfs 3,5w, dat geeft niet veel licht hoor ;) die tuinverlichting is maar 0,06w

Bekijk berichtlukatje, op 11 mei 2016 - 11:29, zei:

idd wij hebben het ook staan en dat blijft idd niet leven... gaat snel stuk door het feit dat er water aan kan (regen) en het verroest... wij moten ons pas achteraf veranderen en dan gaan we draad leggen

Misschien dat we ooit ook wel eens draad leggen na alle andere klusjes die nog gedaan moeten worden ;)

Geplaatste afbeelding

lukatje
lukatje
  • 141 berichten
  • 4 katten

#12 Geplaatst 11 mei 2016 - 18:34

Bekijk berichtInge91, op 11 mei 2016 - 18:20, zei:

Ik ben deze middag eens gaan kijken maar het max aan lumen dat ik gevonden heb was 40, wat heel weinig is

Dat is eigenlijk wel een heel goede tip ;)

Je mag altijd eens raad vragen, ik heb geen haast hoor ;)

Heb je normaal gezien geen 2 jaar garantie?

Ik ga eens bij action kijken, dat is een goed idee, bedankt

Ze geven echt belachelijk weinig licht. Ik heb zo een nachtlampje voor de hal met 1 led en die is zelfs 3,5w, dat geeft niet veel licht hoor ;) die tuinverlichting is maar 0,06w

Misschien dat we ooit ook wel eens draad leggen na alle andere klusjes die nog gedaan moeten worden ;)
mja bij ons gaan de solarlampjes in september het tuinhuis terug in dus worden niet nat,dus het helpt niet,soms ligt het ook aan de batterijen ,ik haal mijn lampjes in de action,sommigen werken nog andere niet ,moet er geluk mee hebben , maar idd achteraf zet ik elektrische want hebben een lange tuin en komen geregeld langs poort vanachter binnen omdat auto daar staat en als donker is dan komt dat niet goed :)

Inge91
Inge91

Liefste engeltje 2016

• 11.344 berichten

#13 Geplaatst 11 mei 2016 - 18:39

Bekijk berichtlukatje, op 11 mei 2016 - 18:34, zei:

mja bij ons gaan de solarlampjes in september het tuinhuis terug in dus worden niet nat,dus het helpt niet,soms ligt het ook aan de batterijen ,ik haal mijn lampjes in de action,sommigen werken nog andere niet ,moet er geluk mee hebben , maar idd achteraf zet ik elektrische want hebben een lange tuin en komen geregeld langs poort vanachter binnen omdat auto daar staat en als donker is dan komt dat niet goed :)

Als verlichting zijn die dingen waardeloos denk ik. Electrische gaan veel feller zijn om een pad te verlichten.
Hier zou het de bedoeling zijn om wat plantengroepen te "verlichten"

Geplaatste afbeelding

Simsham
Simsham
  • 583 berichten
  • 2 katten

#14 Geplaatst 12 mei 2016 - 09:21

ik was hier ook voor aan het kijken! interessant dat ik nu hoor dat het eiglk niet goed werkt!

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 3.926 berichten
  • 3 katten

#15 Geplaatst 12 mei 2016 - 10:57

Bekijk berichtInge91, op 11 mei 2016 - 18:20, zei:

Dat is raar ; ik heb er daar zien staan waar er toch een tiental ledjes (of meer heb ze niet echt geteld) zichtbaar waren. Maar misschien is het aanbod in de Eurotuin niet overal hetzelfde...

Bewerkt door HelpLuckyvinden, 12 mei 2016 - 10:57.