Spring naar inhoud

- - - - -

Kat plukt zich kaal

• Log in om te reageren
5 reacties op dit onderwerp
Vinyl
Vinyl
  • 1 berichten

#1 Geplaatst 13 mei 2016 - 12:07

Hallo,

Mijn kat, Vinyl, plukt zichzelf kaal.  Dit gaat steeds verder en verder.
Is er iemand die hier ervaring mee heeft of tips?

Alvast bedankt,
Hannelore

Bijgevoegde thumbnails

• DSCN0132.JPG

meitepeit
meitepeit

Grootste wildebras 2016

• 1.690 berichten
  • 1 katten

#2 Geplaatst 13 mei 2016 - 14:28

Hoe oud is Vinyl het zou kunnen dat ze zich verveeld, heb je er als over gedacht om een speelkameraadje er bij?
Het kan ook een allergie zijn stress of verveling, is wat veranderd in huis of kattenvoer kan ook een vlooienallergie zijn, kom daar maar eens achter wat het kan zijn, onze kater had kale plekken door een vlooienallergie maar voordat je daar achter bent, we hebben ons ook suf gezocht voordat je eindelijk eens weet wat de oorzaak was van de kale plekken ( hij had het bij zijn oren en ogen)

Murron
Murron
  • 4.654 berichten
  • 2 katten

#3 Geplaatst 13 mei 2016 - 17:43

Ik zou ermee naar de dierenarts gaan.

Kaprice
Kaprice

Grootste luiaard 2016

• 4.229 berichten
  • 3 katten

#4 Geplaatst 13 mei 2016 - 18:08

T kan zo veel zijn… ik zou toch ook naar de da gaan!
Ik dacht alleen al aan een beestje zoals vlooien of schurft ofzo, die jeuk geeft  :louche:
Of een voedselallergie…
Best starten met een lichamelijk onderzoek van zijn huid en bloedtest bij de da dus, en erna kijken naar voeding, snoepjes…

Simsham
Simsham
  • 583 berichten
  • 2 katten

#5 Geplaatst 17 mei 2016 - 11:39

mijn kater doet dit ook!!! maar dan op zijn staart.
ik ben nr dierenarts geweest en hij zei eerst dat het stress was. ookal was er niets veranderd.. heb zo'n feliway ding aangeschaft, maar hielp niet.
na paar weken opnieuw geweest en dan gezien dat hij eczeem heeft op zijn staartbasis. dus moet nu zalf smeren.
het probleem is dat hij ook plukt op zijn billen en op de rug. en daar is het heel moeilijk om de zalf op zijn huid te krijgen. plus daar zien we eiglk ook geen puntjes of pelletjes.
ik moet wel zeggen dat het al een heel stuk beter gaat nu. reeds een week en half dat ik zalf smeer en hij plukt al wat minder. toch zeker aan zijn staart. en het haar begint terug te groeien

Simsham
Simsham
  • 583 berichten
  • 2 katten

#6 Geplaatst 26 mei 2016 - 12:35

ik ben gisteren met de mijne nr de dierenarts geweest, want het ging steeds slechter. en ze denkt aan een vlooienallergie. zelf hebben we er nog geen gevonden, maar ja, 1 vlo, 1 beet is genoeg om allergie te hebben.
opnieuw ontvlooien en ook spuit tegen de jeuk gehad die 3w zou moeten werken.
als we geen verbetering zien, zou het meer naar een voedingsallergie gaan. dus dan 6w op hypoallergene voeding zetten en kijken of het daarmee opgelost is.
zoniet biopt van de huid nemen.

hopen op het eerste dus!

Bewerkt door Simsham, 26 mei 2016 - 12:36.