Spring naar inhoud

- - - - -

Eurovisiesongfestival

• Log in om te reageren
51 reacties op dit onderwerp
Armani
Armani
  • 14.245 berichten
  • 1 katten

#31 Geplaatst 15 mei 2016 - 09:03

Ik vond Rusland ook wel goed.

Het winnende nummer vind ik iets minder....

Inge91
Inge91

Liefste engeltje 2016

• 11.229 berichten

#32 Geplaatst 15 mei 2016 - 10:18

Ik vond Oekraïne gene vette,  spijtig er waren betere kandidaten. Ons landje had het nog goed gedaan bij de vakjury
Geplaatste afbeelding

Steffie_G
Steffie_G
  • 13.830 berichten
  • 2 katten

#33 Geplaatst 15 mei 2016 - 11:51

Mijn favoriet was Oostenrijk. Ik vind de winnaar ook niet goed.Rusland ook niet. Dn nog liever Australie
Geplaatste afbeelding

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 3.864 berichten
  • 3 katten

#34 Geplaatst 15 mei 2016 - 14:34

Ik vond het liedje van Israël en Polen goed.
In het algemeen vond ik het redelijk saai dit jaar, ik had echt moeite om wakker te blijven.
De puntentelling vind ik ook maar niets, niet dat ik het zo belangrijk vind wie er wint maar wat heeft het voor zin om eerst zolang te kijken naar de puntenverdeling van de verschillende landen als het nadien door die laatste stemronde toch helemaal overhoop gegooid wordt?
Dat franstalig nummer van Oostenrijk vond ik ook wel nog om aan te horen ;)

Armani
Armani
  • 14.245 berichten
  • 1 katten

#35 Geplaatst 15 mei 2016 - 17:04

vroeger was het rechtstreekse puntentelling van 1 tot 12 punten.
dat was pas langdradig...
maar ik denk dat er toen minder landen waren :-k

Carowlina
Carowlina

Mooiste (half)langharige HTK/kruising 2016

• 8.178 berichten
  • 3 katten

#36 Geplaatst 15 mei 2016 - 17:24

Is dat int Engels eigenlijk?
Ik versta er gewoonweg niks van.
En ze zingt nog vals ook met momenten.
GEEN verdiende winnaar als je het mij vraagt.

Elma
Elma

Leukste opvangkatje 2016

• 3.319 berichten
  • 3 katten

#37 Geplaatst 15 mei 2016 - 18:15

Ik vond dat Laura had mogen winnen. Een 10de plaats vond ik echt niet verdiend. De winnaar heeft het gehaald op politiek vlak (protestlied, zie Wikipedia), alhoewel ze beweerde van niet. Maar dat verhaaltje rond haar oma in de tweede wereldoorlog, zal veel kijkers week gemaakt hebben en doen stemmen, denk ik. Ik vond Rusland ook goed, vooral door het showelement. Het blijft per slot van rekening een TV programma waar je ook naar KIJKT. Ik vind dat een Eurosongliedje ook wel wat show mag hebben. Er waren er bij die daar stokstijf stil stonden of zaten en de show overlieten aan de lichtshow achter en rond hen.
Ik heb er zelfs gehoord die wat vals zongen, oa de winnaar) of de noten niet goed aankonden. Dat die in de finale geraakt zijn, vind ik raar. Engeland vond ik maar niks. Ze zouden die "big five" eruit moeten gooien, want ook Spanje vond ik niet goed genoeg voor de finale, noch Duitsland. En dat Polen ineens zo'n sprong vooruit ging, bewijst dat de kijkers niet met kennis van zaken stemmen, maar puur uit politiek.

Groetjes van Elma
Mijn katjes: Lexy (ros) Sienna (wit -tricolore) Butler (zwart) = K3
en Flippy, de valkparkiet, die de baas is. Geplaatste afbeelding

Armani
Armani
  • 14.245 berichten
  • 1 katten

#38 Geplaatst 15 mei 2016 - 20:53

Bekijk berichtElma, op 15 mei 2016 - 18:15, zei:

Ik vond dat Laura had mogen winnen.
ik vond dat België zeker niet moest onderdoen.
Winnen zat er volgens mij niet in (puntenpolitiek) maar ze verdiende een hogere plaats.

Zaten weer 'rare' gevallen tussen...
maar dat is elk jaar wel zo :)

Steffie_G
Steffie_G
  • 13.830 berichten
  • 2 katten

#39 Geplaatst 15 mei 2016 - 22:16

Ik ben het volledig eens met Elma.
Geplaatste afbeelding

lilymaya
lilymaya
  • 7.204 berichten

#40 Geplaatst 15 mei 2016 - 22:20

Ik vond dat Laura had mogen winnen. Een 10de plaats vond ik echt niet verdiend. De winnaar heeft het gehaald op politiek vlak (protestlied, zie Wikipedia), alhoewel ze beweerde van niet. Maar dat verhaaltje rond haar oma in de tweede wereldoorlog, zal veel kijkers week gemaakt hebben en doen stemmen, denk ik. Ik vond Rusland ook goed, vooral door het showelement. Het blijft per slot van rekening een TV programma waar je ook naar KIJKT. Ik vind dat een Eurosongliedje ook wel wat show mag hebben. Er waren er bij die daar stokstijf stil stonden of zaten en de show overlieten aan de lichtshow achter en rond hen.
Ik heb er zelfs gehoord die wat vals zongen, oa de winnaar) of de noten niet goed aankonden. Dat die in de finale geraakt zijn, vind ik raar. Engeland vond ik maar niks. Ze zouden die "big five" eruit moeten gooien, want ook Spanje vond ik niet goed genoeg voor de finale, noch Duitsland. En dat Polen ineens zo'n sprong vooruit ging, bewijst dat de kijkers niet met kennis van zaken stemmen, maar puur uit politiek.

Polen was helemaal  niet slecht hoor :)

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 3.864 berichten
  • 3 katten

#41 Geplaatst 15 mei 2016 - 23:29

Bekijk berichtArmani, op 15 mei 2016 - 17:04, zei:

vroeger was het rechtstreekse puntentelling van 1 tot 12 punten.
dat was pas langdradig...
maar ik denk dat er toen minder landen waren :-k

Inderdaad dat duurde nog laaaaaaaaaaaanger :onzeker:
Maar nu duurde het nog lang genoeg en uiteindelijk maakte het niets uit aangezien de punten daarna nog door mekaar gesmeten werden door die nieuwe manier van stemmen. Dat bedoelde ik ;)

En dat Polen ineens zo'n sprong vooruit ging, bewijst dat de kijkers niet met kennis van zaken stemmen, maar puur uit politiek.
Ik vond het liedje van Polen zeer goed, zonder stil te staan bij de tekst of politiek.
Smaken verschillen en het eurosongfestival zonder politieke invloeden dat komt waarschijnlijk nooit meer terug. Dat is met alles zo (spijtig genoeg).

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.231 berichten
  • 3 katten

#42 Geplaatst 16 mei 2016 - 11:55

Er was in elk geval genoeg ophef over dat lied dat gewonnen heeft. Vanuit verschillende landen heb ik op facebook toch zeer misnoegde reacties voorbij zien komen ivm de tekst inhoud.
Geplaatste afbeelding

Armani
Armani
  • 14.245 berichten
  • 1 katten

#43 Geplaatst 16 mei 2016 - 13:41

er zit inderdaad 'iets achter'
wat mij doet vermoeden dat het daarom zoveel punten kreeg...

het is niet de eerste keer dat iets 'afwijkends' wint.

Gelijk met die Lordi geweest :louche:

Elma
Elma

Leukste opvangkatje 2016

• 3.319 berichten
  • 3 katten

#44 Geplaatst 16 mei 2016 - 20:49

Bekijk berichtHelpLuckyvinden, op 15 mei 2016 - 23:29, zei:

Inderdaad dat duurde nog laaaaaaaaaaaanger :onzeker:
Maar nu duurde het nog lang genoeg en uiteindelijk maakte het niets uit aangezien de punten daarna nog door mekaar gesmeten werden door die nieuwe manier van stemmen. Dat bedoelde ik ;)
Ik vond het liedje van Polen zeer goed, zonder stil te staan bij de tekst of politiek.
Smaken verschillen en het Eurosongfestival zonder politieke invloeden dat komt waarschijnlijk nooit meer terug. Dat is met alles zo (spijtig genoeg).

Ik vond het liedje van Polen niet slecht gezongen, hoor. Dat heb ik ook niet gezegd, maar ik vond het een beetje te gewoontjes en er was geen animatie bij, wat voor mij toch erbij hoort op een Eurosong liedje.
Ik heb dat soort "politiek" in het competitiedansen ook 18 jaar moeten ondergaan, tot we bewezen hadden dat we er echt bovenuit staken en de jury niet anders kon dan voor ons te stemmen. Daarom heb ik ook zo'n hekel aan die vriendjespolitiek, die in Eurosong ook geweldig veel voor komt. Waarom moet een buurland voor een land stemmen ? Als het niet goed genoeg is, sorry geen of weinig punten. Ik ben zelf verschillende jaren jury geweest, toen we gestopt zijn met wedstrijddansen. Als ik een kampioen zag die niet in vorm was en die dag minder goed danste dan een ander koppel, dan kreeg die van mij (en ook van mijn man) niet de eerste plaats, maar een plaats die hij verdiende. Dan mochten dat nog onze "beste vrienden" zijn. Je hebt er zo hard voor gewerkt. Je verdiend dan ook wat je moet krijgen. Dat is mijn gedacht, zeker na die 18 jaar tegen de bierkaai vechten, omdat wij niet in de juiste club zaten. Dat is immers echt ontmoedigend voor mensen die er zo hard voor werken. :catrollover

Er mag voor mij iemand winnen die iets afwijkend brengt, mits het technisch correct is. Dus geen valse noten, geen verkeerde bewegingen (buiten de maat van de muziek), gelijk uitgevoerd, als ze met meerdere dezelfde bewegingen maken (ik haat het als dat niet gelijk is) en ze moeten de noten ook halen, die ze moeten zingen.

Bewerkt door Elma, 16 mei 2016 - 20:53.

Groetjes van Elma
Mijn katjes: Lexy (ros) Sienna (wit -tricolore) Butler (zwart) = K3
en Flippy, de valkparkiet, die de baas is. Geplaatste afbeelding

Armani
Armani
  • 14.245 berichten
  • 1 katten

#45 Geplaatst 16 mei 2016 - 21:46

vaak zeg ik : volgend jaar kijk ik niet meer
en dan kijk ik toch :lachen: