Spring naar inhoud

- - - - -

Waakse kat

Duchess

• Log in om te reageren
3 reacties op dit onderwerp
Duchess
Duchess
  • 863 berichten

#1 Geplaatst 13 mei 2016 - 18:06

Wij hebben 3 poezen en 1 kater.
De kater maakt zich eigenlijk nooit ergens druk over,de poezen daarentegen lijken het huis te bewaken.
Horen ze vreemde geluiden,dan rennen ze met zijn 3 al grommend en daar naar toe waar het geluid vandaan kwam.
Als er bezoek is,loopt Duchess tussen ons en het bezoek in de rondte,af en toe mauwend,springt op de stoel van de visite,inspecteerd deze en loopt dus vervolgens tussen ons en het bezoek in,in de rondte,tot het bezoek weer weg is.
Ik vind dit interessant gedrag,omdat zij beschermend gedrag ten goede van ons vertoond.
Duchess is een fantastische,eigenzinnige en zeker superlieve ( voor eigen gezin) poes,vreemde vind zij soms niets en soms aardig.
Wie heeft er hier nog meer waakse katten?
(Wij hebben ook een hond,deze is niet half zo waaks als de poezen;)

Bijgevoegde thumbnails

• image.jpeg

Syntara
Syntara
  • 2 katten

#2 Geplaatst 14 mei 2016 - 15:21

Grappig om te lezen :) . Mijn kat is gewoon bang van bezoek, dus hier is het niet herkenbaar :)

Jefke_Lientje
Jefke_Lientje
  • 1.089 berichten
  • 17 katten

#3 Geplaatst 15 mei 2016 - 18:01

Hier enkel een kat die de furby (zo'n irritant speeltje die lawaai maakt) aanvalt :p

Als dat ding lawaai maakt, komt ze meestal eerst rond mij draaien en valt ze dan de furby aan ...

Tegenover andere mensen zeker niet.. Dan is de helft van onze bende "verdwenen"

Simsham
Simsham
  • 583 berichten
  • 2 katten

#4 Geplaatst 17 mei 2016 - 19:01

als de bel gaat van de voordeur, is het eerste wat flix doet ook grommen. dan met 2 lopen nr de deur om te kijken wie het is.
laatst was ik met hem bij de trimster en haar salon is in haar huis. er is een deur tussen haar salon en haar keuken en daarachter waren kindjes aan het praten/spelen. op een gegeven moment was het stil en plots kwamen ze terug en hij begon ook te grommen.
is denk ik niet bedoeld om kwaad te doen, maar eerder omdat hij dingen hoort die hij niet kan zien :)

Ook gelabeld met één of meerdere van deze sleutelwoorden: Duchess