Spring naar inhoud

- - - - -

kitten uit München?

• Log in om te reageren
12 reacties op dit onderwerp
zsapo
zsapo
  • 306 berichten

#1 Geplaatst 14 mei 2016 - 17:42

We zijn op zoek nr derde katje na het overlijden van onze kat.   Vriend wil per se langharig tijgerkatje, zoals onze overleden kat.   Hij kwam per toeval op een website waar hij mooi katje zag, kostprijs 200eur.  Er stond op dat het volbloed main coon was, lijkt me nogal goedkoop voor volbloed main coon te zijn.   Voor ons is het niet belangrijk dat het raskat is of dat hij stamboom heeft.  Eigenlijk zoeken we gewoon katje, geen raskat. Vriend was direct verliefd op het katje.   Blijkbaar was vriend op zoekertjessite terecht gekomen in nederland, toen hij begon te mailen kwam hij te weten dat het katje zich eigenlijk in München bevindt.   Die vrouw heeft veel vragen gesteld.  Of we nog katten hebben, welke katten, waarom we nog kat zoeken...  Het katje is 13 weken.   Het katje zou hier geraken via het vliegtuig, wat ik toch raar vind.   Of we mogen het ophalen in münchen.   Je stuurt toch geen kitten op...   Hoe lang zal dat beestje niet onderweg zijn. Ik vertrouw het helemaal niet, maar mijn vriend zit met dat katje in zijn hoofd, hij zou het zelfs zelf gaan ophalen in München.   Ik heb medelijden met dat katje, maar er is volgens mij toch veel meer aan de hand.   Mijn vriend zegt dat ik overal het slechtste zie.   Volgens mij is dat katje van broodfokkers die ene nest na andere hebben.   Mijn vriend zegt dat we dat katje moeten helpen, waar komt het anders terecht? Oftewel van oplichters, die geld zullen vragen maar waarvan we nooit kat zullen krijgen.   Er zijn er nog 2 vrij, we krijgen ze allebei voor 350eur.   Waarom zijn er na 13 weken nog 2 kittens vrij?  Ik vind dat ook heel raar...

Bijgevoegde thumbnails

• received_10154047836022860.jpeg

Bewerkt door zsapo, 14 mei 2016 - 17:47.

Carowlina
Carowlina

Mooiste (half)langharige HTK/kruising 2016

• 8.178 berichten
  • 3 katten

#2 Geplaatst 14 mei 2016 - 18:10

Hier gaan in elk geval alleen maar alarmbellen af...
NIET DOEN zou ik zeggen. Wie weet zitten daar helemaal geen katjes.

Féline
Féline
  • 1.333 berichten
  • 2 katten

#3 Geplaatst 14 mei 2016 - 18:24

Jullie kunnen best ook deze site raadplegen : https://www.facebook...69429469844107/
Deze site wordt gerund door Cathérine Thomas.
Daar kan je alle info vinden mbt de poezel die jullie zoeken.
En al de katten die op bovenvermelde site staan zijn gegarandeerd raskatten, zowel kittens als herplaatsers.
Cathérine heeft het hart op de tong en is enorm begaan met alle poezels.

lilymaya
lilymaya
  • 7.204 berichten

#4 Geplaatst 14 mei 2016 - 18:42

Bekijk berichtzsapo, op 14 mei 2016 - 17:42, zei:

We zijn op zoek nr derde katje na het overlijden van onze kat.   Vriend wil per se langharig tijgerkatje, zoals onze overleden kat.   Hij kwam per toeval op een website waar hij mooi katje zag, kostprijs 200eur.  Er stond op dat het volbloed main coon was, lijkt me nogal goedkoop voor volbloed main coon te zijn.   Voor ons is het niet belangrijk dat het raskat is of dat hij stamboom heeft.  Eigenlijk zoeken we gewoon katje, geen raskat. Vriend was direct verliefd op het katje.   Blijkbaar was vriend op zoekertjessite terecht gekomen in nederland, toen hij begon te mailen kwam hij te weten dat het katje zich eigenlijk in München bevindt.   Die vrouw heeft veel vragen gesteld.  Of we nog katten hebben, welke katten, waarom we nog kat zoeken...  Het katje is 13 weken.   Het katje zou hier geraken via het vliegtuig, wat ik toch raar vind.   Of we mogen het ophalen in münchen.   Je stuurt toch geen kitten op...   Hoe lang zal dat beestje niet onderweg zijn. Ik vertrouw het helemaal niet, maar mijn vriend zit met dat katje in zijn hoofd, hij zou het zelfs zelf gaan ophalen in München.   Ik heb medelijden met dat katje, maar er is volgens mij toch veel meer aan de hand.   Mijn vriend zegt dat ik overal het slechtste zie.   Volgens mij is dat katje van broodfokkers die ene nest na andere hebben.   Mijn vriend zegt dat we dat katje moeten helpen, waar komt het anders terecht? Oftewel van oplichters, die geld zullen vragen maar waarvan we nooit kat zullen krijgen.   Er zijn er nog 2 vrij, we krijgen ze allebei voor 350eur.   Waarom zijn er na 13 weken nog 2 kittens vrij?  Ik vind dat ook heel raar...
ja, daar zou ik ook verliefd op worden.
Maar het verhaal errond..
Zou ik niet vertrouwen hoor

lukatje
lukatje
  • 141 berichten
  • 4 katten

#5 Geplaatst 14 mei 2016 - 19:49

ik zou er niet op ingaan.... lijkt me totaal niet logisch! kunnen oplichters zijn??

catherine
catherine
  • 40.158 berichten

#6 Geplaatst 14 mei 2016 - 20:54

Weer zo goed gelovige mensen, niet normaal, stort maar geld je zal kitten nooit zien.
Dagelijks laat ik op 2de hands sites blokeren van fake adv. Look a like raskat willen maar geld niet willen neertellen.
Tja dat vraagt om uitgehaald te worden.

Main coon herplaatser dus ouder dan 1 jaar aan 250 € met stamboom en alles in orde ja die kan ik vinden maar kitten nee daar zul je pak langer voor moeten sparen.

Ga in asiel kijken daar zitten ook soms langhaartjes tss

Murron
Murron
  • 4.654 berichten
  • 2 katten

#7 Geplaatst 14 mei 2016 - 21:02

Hier gaan de alarmbellen ook af, inderdaad. Je zal nog wel leuke katten vinden hoor, geen zorgen! Wij hebben ook een langharige tijgerkat. Ik heb haar hier gevonden, ze was gedumpt bij Mauricke, een van de leden.

Tripkippiej
Tripkippiej

Snoezigste nestje van 2016

• 3.120 berichten
  • 5 katten

#8 Geplaatst 14 mei 2016 - 21:20

klinkt weer als een typische oplichting....

MayaBlue
MayaBlue
  • 2.495 berichten
  • 5 katten

#9 Geplaatst 14 mei 2016 - 21:47

Het klinkt vreemd ik zou het niet doen. Het is waarschijnlijk een oplichter.

*bonnie*
*bonnie*
  • 4.118 berichten
  • 7 katten

#10 Geplaatst 14 mei 2016 - 23:24

Raskatten in het buitenland kosten evenveel als hier dus zo goedkoop is zowiezo oplichting in mijn ogen, daarmee niet gezegd dat dure katten geen oplichting zijn.

Ik heb een sphynx die met het vliegtuig hierheen gekomen is, het kan dus best wel maar hij komt van een goeie cattery en werd op zijn reis hierheen ook begeleid door ervaren mensen. Zowel cattery als vluchtbegeleiders hadden goeie referenties.

Bewerkt door *bonnie*, 14 mei 2016 - 23:24.

zsapo
zsapo
  • 306 berichten

#11 Geplaatst 15 mei 2016 - 15:06

We zullen het niet doen.   Het was vooral mijn vriend die nogal goedgelovig is.   Ik had direct door dat er iets niet klopte.   Ik wil het ook niet zo ver gaan zoeken.   We hebben een beetje opzoekingswerk gedaan en zijn in contact gekomen met iemand anders die ook geïnteresseerd was in katje van daar.   Tegen die persoon hadden ze gezegd dat ze in Parijs zaten, tegen ons zeiden ze dat ze in München zaten...   Ook hadden ze verschillende prijzen gegeven...  

Even ter verduidelijking.   We willen helemaal geen raskat zonder ervoor te betalen.   We hebben twee katten die geen raskat zijn.   Onze overleden kat was ook geen raskat.   Het zijn wel alle 3 prachtkatten die elk iets speciaals hebben, maar dat vinden we ongetwijfeld allemaal van onze katten he...

DORIS
DORIS
  • 7.655 berichten
  • 4 katten

#12 Geplaatst 15 mei 2016 - 16:09

Goede beslissing.Er zijn genoeg katjes waar je de klik zult mee maken.
  • Adopteer een kat! Je hebt een baasje nodig

Randa
Randa
  • 6.203 berichten
  • 7 katten

#13 Geplaatst 18 mei 2016 - 17:44

Niet op ingaan, dit is de gekende truk, ze doen dit met alle rassen, dan vanuit londen, Rome, Amsterdam etc
Eens ze je geld hebben zijn de vogels gaan vliegen enook je geld

Groetjes Randa en de poesjes Nisaba, Chidi, Maicis, Alegria, Janis, Storm, Trouble, Kiri en Dakota
BannerUry's-Legend.jpg