Spring naar inhoud

- - - - -

klooien met waterbak

• Log in om te reageren
22 reacties op dit onderwerp
Picasso
Picasso
  • 377 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 26 februari 2009 - 17:59

Ik zet voor Toulouse en Matisse een grote, ondiepe, aardewerken kom als waterbak. Soms drinken ze d'er wel eens uit, maar uiteraard verkiezen ze de bak van de hond als ze dorst hebben :trance: . Da's zo'n goedkoop, rood, plastieken geval met twee vierkante bakjes aan elkaar vast. Toulouse zet dan z'n twee voorpootjes in de ene bak (is bijna altijd leeg) en gaat dan ver vooruit leunen om uit de andere bak te kunnen drinken. Erg grappig :LOL: .
Maar mijn vraag is de volgende. Omdat een hond nogal kan "lebberen" ligt er onder die bak een doek om het water op te vangen dat de hond morst. De katten hebben daar nooit een probleem mee gehad, tot ong. een tiental dagen geleden. Sindsdien is de bak, wanneer ik thuiskom, steeds leeg en ligt de doek er, helemaal opgefrommeld en nat, half over. Ik weet niet hoe en waarom ze het doen en ook niet wie van beiden, want wanneer ik thuis ben, gebeurt er helemaal niets. Ook als de doek niet onder de bak ligt, is er niets aan de hand. :o
Meestal gebeurt het overdag, maar het is ook al eens 's nachts gebeurd. Ik ben er toen niet van wakker geworden. Soms gebeurt het wanneer ik net weg ben, soms vlak voor ik thuiskom, want de ene keer is het doek bijna weer droog, de andere keer is het nog kletsnat.
De hond is overdag niet thuis. Hij gaat dan naar mijn ouders, omdat zij dan met hem kunnen gaan wandelen.
Toulouse en Matisse hebben en een krabpaal, een kattentunnel, een boel balletjes en muisjes en jammer genoeg ook gordijnen ( :catcurs ) waar ze zich tijdens mijn afwezigheid kunnen mee bezig houden.
Weet iemand wat dit gedrag kan veroorzaakt hebben? Want ik snap er niks van. :catnoknow
Het vervelende is dat ik op deze manier niet kan in het oog houden of mijn kerels wel voldoende drinken. Want ze drinken nog steeds even weinig uit de aardewerken kom. En zodra ik de plastieken bak weer vul, beginnen ze er bijna direct uit te drinken.

:paw van Romeo (†) - Toulouse - Matisse - Fouga (†) - Picasso (†) - Milo

Geplaatste afbeelding

Guest_Trussardi_*
Guest_Trussardi_*

#2 Geplaatst 26 februari 2009 - 18:07

Ik denk dat je best eens naar de dierenarts gaat en vraagt wat er aan de hand is,ik zou geen andere oplossing weten en tenslotte weet een dierenarts er veel van.
Zodus.

m.v.g. Trussardi :LOL:

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#3 Geplaatst 26 februari 2009 - 18:09

Ik zou denken puur kattenkwaad...

Even tussendoor wel dit: Zwartje haat die aardenwerken kommetjes voor zijn drinken. Hij drinkt pas zeer goed sinds hij een inox kommetje heeft dat ik twee keer per dag uit kuis en een keer per week in azijn laat staan (om kalkaanslag te verwijderen). Hij heeft een aardewerken schaaltje voor zijn sheba, maar eruit drinken...

Guest_poezemannen_*
Guest_poezemannen_*

#4 Geplaatst 26 februari 2009 - 18:10

Goh..katten hebben soms rare voorkeuren..mijn ma haar kat drinkt bv liever uit een emmer met regenwater die er al paar weken staat bij wijze van spreke dan uit het mooie potje vers helder water dat binnen staat..
Maar wat de oorzaak kan zijn van dit gedrag? Pff..is er misschien onlangs iets veranderd in huis ofzo? Of misschien vinden ze het gewoon een leuk spelletje?...

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#5 Geplaatst 26 februari 2009 - 18:22

Volgens mij spelen ze gewoon erg graag met water :ha
Ik heb hier ook zo'n katje..
Als ze echt dorst hebben en de bak van je hond is leeg, zullen ze vast wel naar hun drinkbakje gaan hoor. Misschien kan je hun drinkbakje eens ergens anders zetten?
Ik zou me eigenlijk niet zoveel zorgen maken.

Geplaatste afbeelding

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#6 Geplaatst 26 februari 2009 - 18:33

poezemannen zei:

Goh..katten hebben soms rare voorkeuren..mijn ma haar kat drinkt bv liever uit een emmer met regenwater die er al paar weken staat bij wijze van spreke dan uit het mooie potje vers helder water dat binnen staat..
Maar wat de oorzaak kan zijn van dit gedrag? Pff..is er misschien onlangs iets veranderd in huis ofzo? Of misschien vinden ze het gewoon een leuk spelletje?...

Onze buurvrouw zet speciaal voor haar poezel (en die van mij :love3: ) in de zomer een emmer water buiten dat er heel vuil uit ziet, maar niet echt is :ha

kiki
kiki
  • 8.951 berichten
  • 7 katten

#7 Geplaatst 26 februari 2009 - 19:15

Hier ook hoor, het water wordt er letterlijk uitgemept en als er ergens in de buurt toevallig een dweil, doek, kleenex ligt, dan wordt dat er netjes over gedeponeerd. Ik denk ook aan speelgedrag. Heb nu een plastiek onderlegger gelegd voor wat het goed is....
Ik heb meerdere bakjes water staan in de keuken en de kamer, één aardewerk, één in inox en ten slotte een plastic kommetje. Helaas het mag niet baten....

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#8 Geplaatst 26 februari 2009 - 19:17

Jep, ook hier is water een heel geliefd speelgoed! Zoals ik in een ander topic al zei, hebben wij ons drinkfonteintje in de badkuip moeten zetten, omdat onze laminaatvloer het anders niet overleefd (zelfs niet met een onderlegger eronder). Ze spelen heel graag met water. Maar wat ik wel heb opgemerkt; is dat ze toch ook merkbaar meer drinken sinds we een drinkfontein hebben - en ze dus altijd stromend water hebben om van te drinken. Regelmatig hangt er wel iemand water te lebberen.

Geplaatste afbeelding

kiki
kiki
  • 8.951 berichten
  • 7 katten

#9 Geplaatst 26 februari 2009 - 19:33

Karolientje zei:

Jep, ook hier is water een heel geliefd speelgoed! Zoals ik in een ander topic al zei, hebben wij ons drinkfonteintje in de badkuip moeten zetten, omdat onze laminaatvloer het anders niet overleefd (zelfs niet met een onderlegger eronder). Ze spelen heel graag met water. Maar wat ik wel heb opgemerkt; is dat ze toch ook merkbaar meer drinken sinds we een drinkfontein hebben - en ze dus altijd stromend water hebben om van te drinken. Regelmatig hangt er wel iemand water te lebberen.

Dat heb ik al van verschillende "drinkfonteineigenaars" gehoord. Ik ga morgen een Fresh Flow kopen bij Tom & Co. Er was een promotie van 43,39 euro naar 34 euro. De moeite, niet?
Welke heb jij Karolientje?

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#10 Geplaatst 26 februari 2009 - 19:38

kiki zei:

Dat heb ik al van verschillende "drinkfonteineigenaars" gehoord. Ik ga morgen een Fresh Flow kopen bij Tom & Co. Er was een promotie van 43,39 euro naar 34 euro. De moeite, niet?
Welke heb jij Karolientje?

Ik heb die ook, en inderdaad 34 euro is wel de moeite! Je zult je in elk geval niet beklagen dat je zo'n fonteintje in huis hebt gehaald. ;)

Geplaatste afbeelding

Nele
Nele
  • 4.789 berichten
  • 8 katten

#11 Geplaatst 26 februari 2009 - 20:11

als ik een doek onder hun waterbakje leg, ligt het er gegarandeerd elke dag op, half in, over... de mijne heb ik eens betrapt, en dat is omdat ze hun water 'begraven'. net zoals ze met hun uitwerpselen doen, en had dat al eens gevraagd op het forum, en blijkbaar is het om hun eten of drinken te bewaren. nuja, niet de beste manier als je het mij vraagt!!!

Guest_Thierry_*
Guest_Thierry_*

#12 Geplaatst 26 februari 2009 - 22:02

Mijn poes drinkt ook nooit uit haar eigen kommetje, steeds uit de hond zijn waterbak. Wel grappig, maar zelfs als de hond zijn bakje leeg is, zal ze niet uit het hare drinken, dan wacht ze gewoon tot ik de hond terug water bij geef en dan vliegt ze daar op alsof ze stikt van de dorst.

Guest_garnet_*
Guest_garnet_*

#13 Geplaatst 27 februari 2009 - 07:08

Ze zullen graag met water spelen :)

Picasso
Picasso
  • 377 berichten
  • 2 katten

#14 Geplaatst 27 februari 2009 - 14:59

Oef, blijkbaar niks om mij zorgen over te maken dus :)
Intussen heb ik het doekje weggehaald en staat de bak dus gewoon op de grond ('t is een tegelvloer, water kan dus geen schade aanrichten). En, wat dachten jullie? Alles droog, bak geen millimeter bewogen, maar wel halfleeg gedronken :LOL:
Geen doekjes meer dus, vanaf nu zal ik het gemors wel opdweilen :)

:paw van Romeo (†) - Toulouse - Matisse - Fouga (†) - Picasso (†) - Milo

Geplaatste afbeelding

Nele
Nele
  • 4.789 berichten
  • 8 katten

#15 Geplaatst 27 februari 2009 - 16:18

dat zal dus ook de reden geweest zijn, dat ze hun water probeerden te bedekken onder het doek. hier liggen er ook geen doeken meer onder, hoor, es vlug opdweilen is minder werk!
en boven (laminaat...) staat het in een grotere bak (na veel denkwerk en proberen hoe ik dat kon oplossen!)