Spring naar inhoud

- - - - -

Simba maakt ruzie met de hond

• Log in om te reageren
2 reacties op dit onderwerp
drdmx
drdmx
  • 1 berichten

#1 Geplaatst 18 mei 2016 - 19:55

Hallo ik heb een probleempje !!!!
Ik hoop dat mij iemand kan helpen aub want ik ben einde raad.
Mijn schoonama is gestorven en ik heb haar hondje binnen genomen .
Probleem is ik heb een kater van 1 jaar en is gecastreert .
Is nu drie dagen en mijn kat val constant de hond aan .
Eerst dag was het het ergste .
Ik heb de hond dan in de bens gestoken dat de kat er aan gewend kan graken maar ik kan hem natuurlijk nie constant daarin steken .
Gisteren had ik mijn poes eerst buiten gelaten en dan de hond naar beneden laten komen .
rezultaat mijn poes wou gisteren niet meer binnen dus wou ik hem op de tuin opnemen .
vanaf ik aan de achterdeur kwam heeft hij mij geklauwd en is weg gelopen .
Na ganse dag hem proberen binnen te krijgen vandaag is het mij gelukt maar ik vindt dat ambetant dat ik altijd wel 1 van de twee in de bench moet steken .
Ik heb daarjuist geprobeert voor ze alle twee in een apparte bens te steken en dicht bij elkaar te stellen maar dat is ook geen oplossing .
Met honden heb ik wel redelijk ervaring maar met katten niet is de eerste keer dat ik een kat heb .
Iemand dat mij kan helpen om mij te vertellen hoe ik ze overeen kan laten komen .
ik wil echt geen van beide weg doen .
Mvg Tim

Murron
Murron
  • 4.654 berichten
  • 2 katten

#2 Geplaatst 18 mei 2016 - 20:18

Dag Tim
Welkom op Kattensite! Drie dagen is echt nog maar een heel korte periode, je kan nu nog niet verwachten dat je kat, die altijd koning ter rijk was, opeens went aan een nieuwe hond. De hond is waarschijnlijk ook geen katten gewend en jaagt je kat nu heel veel angst en stress aan. Het is al goed dat je de hond in een bench hebt wanneer je kat erbij is. Zorg ervoor dat je kat een rustig plekje heeft voor zichzelf waar de hond niet komt, en genoeg vluchtroutes heeft op plaatsen waar je hond wel komt. Denk aan hoge krabpalen, of een route vanop tafel naar een kast naar een schouw etc. Dat jouw kat je gekrabt heeft, verbaast mij niet. Een gestresseerde kat moet je de ruimte geven en als je ze oppakt, kan ze niet vluchten, dus extra stress.
Je kan eventueel in de dierenwinkel een Feliway verstuiver halen om de stress voor je kat een beetje te beperken (maar niet elke kat reageert hierop).
Voor de rest: geef het wat tijd, het is voor beide diertjes echt een heel andere, moeilijke situatie waaraan ze gewoon moeten raken.
Veel succes!

wendyv123
wendyv123
  • 4.368 berichten
  • 3 katten

#3 Geplaatst 18 mei 2016 - 20:55

Ik zou het idd wat tijd geven en er voor zorgen dat ze nooit onbewaakt samen zijn (voorlopig) zodat je kan ingrijpen. Mijn eerste kat wou de hond zowat vermoorden de eerste weken en stilletjes aan heeft ze hem aanvaard en toen ging ze zelfs moedertje over hem spelen en hem beschermen. Het kan dus zijn dat het 180° gaat omdraaien maar het kan ook zijn dat de kat de hond gewoon gaat 'aanvaarden' of misschien zelfs helemaal nooit. Feliway zou kunnen helpen (niet zeker) maar je kan het zeker en vast proberen. De beste manier is een trage introductie eigenlijk zoals je met een nieuwe kat zou doen, hier op het forum is er wel wat over te lezen.