Spring naar inhoud

- - - - -

Ventekke

• Log in om te reageren
23 reacties op dit onderwerp
Seabert
Seabert
  • 4.758 berichten

#16 Geplaatst 21 mei 2016 - 18:44

Veel sterkte!
Blijf jezelf.... er zijn al anderen genoeg  Geplaatste afbeeldingGeplaatste afbeelding

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 9.011 berichten
  • 1 katten

#17 Geplaatst 21 mei 2016 - 19:48

Bedankt.

Het is raar, hij was niet 'van ons', maar het blijft zo pijn doen. Alsof we hem verraden hebben. Hij vertrouwde ons, hij kwam bij ons liggen om te rusten. Ik kon heel soms zijn neusje aanraken. Ik dacht echt dat ik hem dit jaar zou kunnen aanraken. Hij vertrouwde ons en wij hebben hem dit aangedaan. Gedood.

Ik mis hem. Als ik rond wandel, kijk ik nog altijd rond om te zien of hij nergens ligt. Als ik naar onze trap kijk, verwacht ik hem te zien aankomen. Als ik Bavetje haar natvoer of melkje geef, doet het pijn dat ik geen tweede kan nemen voor hem.

Sorry, ik zaag. Maar het is voor mij de eerste keer dat ik een dier laat inslapen. Piet, mijn vogel, ik in een epileptische aanval gestorven. Snoopy, de hond van mijn oma die ik goed kende, is ingeslapen zonder dat ik het wist. En ook al zagen we hem maar enkel in de weekends en vakantie, het voelt zo heftig.
Geplaatste afbeelding

DORIS
DORIS
  • 7.688 berichten
  • 4 katten

#18 Geplaatst 21 mei 2016 - 20:22

De eerste keer, de tweede keer enz Het doet altijd heel veel pijn.We blijven er aan denken en dat is goed.Wij mogen ze niet vergeten.Maar denken dat je hem gedood hebt dat is niet waar.Jij hebt voorkomen dat hij heel veel pijn ging hebben.En bovenal,hij is niet alleen gestorven.Hij had iemand die van hem hield.Jij hebt ervoor gezorgd dat hij iemand had waar hij naartoe kon.In het leven van een zwervertje is dat heel belangrijk.
Ik ken dat gevoel van onmacht en mss niet genoeg gedaan te hebben.Anderzijds weet ik ook dat men niet meer kan doen als dat wat zij toelaten.Je mag geen schuldgevoel kweken.

• Adopteer een kat! Je hebt een baasje nodig

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 3.926 berichten
  • 3 katten

#19 Geplaatst 21 mei 2016 - 20:22

Nee, jullie hebben hem zeker niet gedood...jullie hebben hem net een beter leven gegeven die jaren toch.
En hem nu een langzaam en pijnlijk overlijden bespaard.
Maar ik snap je gevoel wel : we kunnen het hen niet vertellen noch vragen voordien of ze het zelf zo willen.
En toch vertrouwde Ventekke jullie ook omdat hij wist, als het nodig zou zijn, dat jullie de juiste beslissing zouden nemen :hug:

Bewerkt door HelpLuckyvinden, 21 mei 2016 - 20:25.

juleken
juleken
  • 7.242 berichten

#20 Geplaatst 22 mei 2016 - 07:25

Heel veel sterkte  :cry:  :hug:

mira
mira
  • 361 berichten
  • 10 katten

#21 Geplaatst 27 mei 2016 - 07:39

Eerst en vooral veel sterkte gewenst, je bent diegene waardoor hij het op het laatst van zijn leven toch liefde en genegenheid heeft gekend en die voor hem zorgde, die zijn buikje vulde.
Ondanks dat herken ik je schuldgevoel, laten inslapen kan, vrees ik, nooit zonder schuldgevoel en zeker de eerste weken erna, raak je dat gevoel moeilijk kwijt.
Bij ons komt ook al 5-6 jaar een zwarte kater, met lange haren, we noemden hem Pitou. Zelfde scenario: echte zwerfkat of boerderijkat of ik weet niet hoe ik het moet noemen, tongetje uit mond hangen, uit ervaring weet ik dat katten die dit hebben vaak besmet zijn met kattenaids, heb in het verleden zo nog een kater opgevangen en helaas maar een jaar meer voor kunnen zorgen toen ik hem ook moest laten inslapen.
Pitou was heel schuw en deed ook niets anders dan blazen, van dit jaar kan ik hem aaien en dan nog door toedoen van een andere boerderijkat die wel tam was en die al meer dan een jaar effectief  zijn intrek bij ons nam, ook besmet met kattenaids en bovendien nierprobleem maar gelukkig doodbraaf naar andere poezen toe waardoor er niet gevochten wordt en hij tussen onze poezen kan leven. Hij vangt echter alle sukkelaars op die 's avonds bij ons komen eten, zo ook Pitou, hij geeft hun kopjes en ze doen niets dan met hun lijfjes tegen mekaar strelen en terwijl ze dit doen, kon ik Pitou af en toe eens strelen, hij voelde dat dit deugd deed en stond open voor meer aaikes. Pitou ziet er niet uit, zijn lange haren zijn geklit, dikwijls knip ik zo goed als ik kan, want zo tam is hij nu ook weer niet, hier en daar zo een klit haren weg maar ik zou hem ook eens moeten vangen en naar dierenarts brengen, maar ben bang dat dierenarts me ook gaat adviseren om hem te laten inslapen, zolang hij eet en hij voor me ligt te rollen op de grond met zijn pootjes in de lucht, laat ik hem zo, heb er gisteren nog over gesproken bij de dierenarts, ik zou hem toch eventueel vangen om zijn vacht eens te laten scheren en zijn bloed eens te laten onderzoeken en als het nog de moeite loont om hem te laten castreren, ik wil Pitou ook nog niet kwijt, integendeel, ook al is hij niet continu bij ons, we zijn aan hem gehecht geraakt en in die jaren dat hij ons nu al komt bezoeken, soms zien we hem een week eens niet en zijn we bang dat hem iets overkwam, heeft hij al vele vleesjes gegeten, want naast kattenvoeding, is hij verslingerd aan vers vlees zoals gebakken rosbief, heel dun gesneden en dat geven we hem dan ook vaak als extraatje, in de winter komt hij soms heel vooraan in de keuken zitten als we de achterdeur open doen of legt hij zich in de achterbouw te slapen. Als het zover komt, dat Pitou zijn einde nadert, hoop ik dat ik voor hem hetzelfde kan doen : hem een waardig einde geven en me troosten met de gedachte dat ik voor hem heel veel betekende en hij voor ons...

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 9.011 berichten
  • 1 katten

#22 Geplaatst 27 mei 2016 - 09:35

Bedankt, klinkt inderdaad beetje hetzelfde. Het tongetje, het kan altijd dat hij ook een tandje mist zoals Ventekke hè. Althans denk ik dat het bij hem daardoor kwam, dat dat tandje miste kon ik goed zien als hij geeuwde. En inderdaad, zolang hij niet afziet, kan je nog even zo verder. Had hij die tumors niet gehad en leucose, had hij er ook nog geweest. En als we niet elk weekend over en weer zouden rijden en daar zouden wonen en een aparte kamer zouden hebben (als als als), dan hadden we hem ook gehouden om zijn laatste dagen / weken bij ons te slijten...
Geplaatste afbeelding

Inge91
Inge91

Liefste engeltje 2016

• 11.346 berichten

#23 Geplaatst 28 mei 2016 - 07:50

Ik begrijp dat je schuldgevoelens hebt maar door jullie heeft hij geen pijn gehad, want je moet eerlijk zijn, als hij vol tumoren zat zal hij vast wel pijn hebben geleden en dat mag je een dier niet aandoen, hoe graag je hem ook zag, hij zal jullie vast dankbaar zijn.
Ik heb ook nog steeds momenten dat ik cloe precies zie lopen, tja zoiets moet slijten he

Geplaatste afbeelding

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.838 berichten
  • 4 katten

#24 Geplaatst 31 mei 2016 - 08:47

sterkte