Spring naar inhoud

- - - - -

Knipvlies zichtbaar

• Log in om te reageren
14 reacties op dit onderwerp
Jientje
Jientje
  • 996 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 23 mei 2016 - 14:30

Hoi allen,

Hier zijn we ( jammer genoeg) weer.
Latte eet en drinkt en alles lijkt ok. Ik moet binnen enkele weken op controle voor zijn nierwaardes dus hopelijk zijn ze niet meer gestegen.
Ik ben nu 4 daagjes op vakantie geweest en mijn ouders zijn iedere dag 3-4u thuis bij mij geweest voor de katten en iedere morgen dus ze zijn goed verzorgd maar Mokka ( de kat met de blaasontstekingen) zijn knipvlies is super zichtbaar. Ik heb altijd geleerd dat dat een teken van ziekte is. Hij eet echter wel en komt knuffelen, ...loopt gewoon rond zoals steeds. Ik heb hem vanmorgen metacam gegeven omdat ik ook weer bang ben dat zijn blaasontsteking nu terug komt door de stress en misschien helpt het ook wel voor het knipvlies?
Ik heb naar de dierenarts gebeld en die zegt dat het meestal een teken van wormen of vlooien is?
Klopt dat?
Wormen lijkt me straf, is pas 3-4 maanden geleden ontwormd en vlooien...van wat zou hij dat gekregen hebben?
Dierenarts zei van even af te wachten en als het niet betert langs te gaan. Wat denken jullie?

Bijgevoegde thumbnails

• IMG_20831.JPG

My therapist thinks I'm crazy, but Latte en Mokka say I'm ok. :) Geplaatste afbeelding

Evyke81
Evyke81

Beste poes 2016

Mooiste kortharige HTK 2016

• Moderator
  • 8.597 berichten
  • 4 katten

#2 Geplaatst 23 mei 2016 - 14:33

Metacam is vooral pijnstillend.
Weet nu niet of dat veel effect gaat hebben.

Geplaatste afbeelding
www.kattenopvangwaasland.com

Jientje
Jientje
  • 996 berichten
  • 2 katten

#3 Geplaatst 23 mei 2016 - 14:50

Bekijk berichtEvyke81, op 23 mei 2016 - 14:33, zei:

Metacam is vooral pijnstillend.
Weet nu niet of dat veel effect gaat hebben.

vooral ontstekingsremmend dacht ik. Nu, dat krijgt hij sowieso na en voor de vakantie op advies van de dierenarts omdat hij anders iedere keer een blaasontsteking heeft. En ik dacht nu, misschien helpt het ook voor moest hij met een oogontsteking ofzo zitten...??

My therapist thinks I'm crazy, but Latte en Mokka say I'm ok. :) Geplaatste afbeelding

Evyke81
Evyke81

Beste poes 2016

• Moderator
  • 8.597 berichten
  • 4 katten

#4 Geplaatst 23 mei 2016 - 15:18

Bekijk berichtJientje, op 23 mei 2016 - 14:50, zei:

vooral ontstekingsremmend dacht ik. Nu, dat krijgt hij sowieso na en voor de vakantie op advies van de dierenarts omdat hij anders iedere keer een blaasontsteking heeft. En ik dacht nu, misschien helpt het ook voor moest hij met een oogontsteking ofzo zitten...??
Dat vind ik nu persoonlijk geen medicatie om wat mee te liggen experimenteren, maar das mijn mening ;)
En het is ontstekingsremmend voor aandoeningen van gewrichten en spieren.

Hart, lever en nierkatten mogen het niet krijgen.
Dus let er aub mee op.

Knipvlies zichtbaar is zowieso een teken aan de wand

Geplaatste afbeelding

Jientje
Jientje
  • 996 berichten
  • 2 katten

#5 Geplaatst 23 mei 2016 - 15:32

Bekijk berichtEvyke81, op 23 mei 2016 - 15:18, zei:

Dat vind ik nu persoonlijk geen medicatie om wat mee te liggen experimenteren, maar das mijn mening ;)
En het is ontstekingsremmend voor aandoeningen van gewrichten en spieren.

Hart, lever en nierkatten mogen het niet krijgen.
Dus let er aub mee op.

Knipvlies zichtbaar is zowieso een teken aan de wand

Ik experimenteer niet hoor. Op dierenarts advies, moet ik een halve dosis geven enkele dagen voor vertrek vakantie en erna omdat hij anders keer op keer blaasontstekingen krijgt. Dus ik moest het nu sowieso geven en ik hoop gewoon dat het ook helpt voor de ontsteking die hij misschien heeft waardoor zijn knipvlies te zien is... Dat is een heel ander verhaal als hoe jij het vertelt... Bovendien is er pas nog bloed getrokken bij mokka waaruit bleek dat alles in orde was met zijn nieren en lever.
Ik heb de dierenarts hier trouwens ook voor gebeld hoor...
Ik vroeg me gewoon af of het kan dat hij niet ziek ik maar een oogontsteking heeft ofzo?  of zou er dan meer pus uit moeten komen?

artemis2
artemis2
  • 132 berichten

#6 Geplaatst 23 mei 2016 - 15:40

Als er iets mis is met de nierwaardes mag je nooit Metacam (meloxicam) geven, het is een contra-indicatie:

Niet voor gebruik bij katten die lijden aan gastro-intestinale afwijkingen zoals irritatie en bloedingen, verminderde lever-, hart- of nierfunctie en stollingsstoornissen.

Teveel dierenartsen lijken met het middel getrouwd en geven het te pas en te onpas en in dit geval is er zelfs geen diagnose.
Het is echt niet bepaald een middel van 'baat het niet dan schaadt het niet'.

Bewerkt door artemis2, 23 mei 2016 - 15:53.

Jientje
Jientje
  • 996 berichten
  • 2 katten

#7 Geplaatst 23 mei 2016 - 15:56

Bekijk berichtartemis2, op 23 mei 2016 - 15:40, zei:

Als er iets mis is met de nierwaardes mag je nooit Metacam (meloxicam) geven, het is een contra-indicatie:

Teveel dierenartsen lijken met het middel getrouwd en geven het te pas en te onpas en in dit geval is er zelfs geen diagnose.
Het is echt niet bepaald een middel van 'baat het niet dan schaadt het niet'.

Maar er is niks mis met de nieren. Dat is mijn andere kat. Hier is wel een diagnose. Idiopatische blaasontsteking dus door stress en vermits ik op vakantie gegaan ben, is er een verhoogd stressniveau...!
En omdat ik iedere keer prijs heb en hij blaasverstoppingen krijgt als ik op vakantie ga, geven we nu 2 tot 3 dagen ervoor en 1 dag erna een halve dosis metacam.
Maar het gaat dus eigenlijk om het knipvlies...

Jefke_Lientje
Jefke_Lientje

Mooiste kortharige raskat 2016

• 1.048 berichten
  • 17 katten

#8 Geplaatst 23 mei 2016 - 16:09

Dat vlies zien, is het teken dat er iets aan de hand is...
Wat? Ja is niet te zien via het internet... Kan vanalles zijn van niesziekte tot wormen of gelijk wat ook...

artemis2
artemis2
  • 132 berichten

#9 Geplaatst 23 mei 2016 - 18:43

Sorry, had wat verkeerd gelezen maar tot op heden heb je geen verklaring voor het derde ooglid/knipvlies, dus is er geen diagnose. Is het aan beide ogen?

Zou toch opletten met Metacam, zou nog liever Onsior geven, een ander NSAID.Veel DAen zeggen dat alle NSAIDs belastend zijn voor de nieren (en dat is ook zo) maar meloxicam is echt wel berucht en je wil geen tweede nierpatiënt hebben.

Bewerkt door artemis2, 23 mei 2016 - 18:44.

Jientje
Jientje
  • 996 berichten
  • 2 katten

#10 Geplaatst 24 mei 2016 - 11:10

Ben dus vanmorgen naar de dierenarts geweest en deze zei van metacam te geven en te ontwormen omdat dat knipvlies vaak een teken van wormen is?
Ik heb nu ontwormd maar ik zei dat ik al metacam gegeven had en het feit dat dat niet geholpen had, wees er op dat het geen ontsteking was ofzo...ik heb nu baytrill ab meegekregen maar ga daarmee wachten tot vanavond. Eerst kijken of de ontworming zijn werk niet doet.
Ik ben wel 10 min na de ontworming naar mijn werk moeten vertrekken( was al te laat), ze kunnen hier toch  niet op reageren he? Ik ga rond 14-15u nog eens kijken denk ik...

Jientje
Jientje
  • 996 berichten
  • 2 katten

#11 Geplaatst 26 mei 2016 - 13:35

ok, gisteren terug naar dierenarts en omdat ze niks vinden, is het volgens hun toch een oogontsteking. Moet er nu zalf indoen...
Bloedwaardes waren prima in orde.

Jientje
Jientje
  • 996 berichten
  • 2 katten

#12 Geplaatst 27 mei 2016 - 09:57

Sinds gisteren niest hij ook dus ik vermoed toch dat hij door een niesziekte aan het gaan is...hopelijk niet te erg...

Evyke81
Evyke81

Beste poes 2016

• Moderator
  • 8.597 berichten
  • 4 katten

#13 Geplaatst 27 mei 2016 - 10:36

Heeft hij al antibiotica gekregen?

Zou eventueel toch overwegen om wat weerstandverhogende supplementen bij te geven

Geplaatste afbeelding

Jientje
Jientje
  • 996 berichten
  • 2 katten

#14 Geplaatst 27 mei 2016 - 15:11

hij heeft 1 dag ab gekregen maar op aanraden van de dierenarts ermee gestopt omdat hij er altijd van stopt met eten én er in zijn bloed niks te zien was. ik ga hem nu wat lysine met b6 bijgeven voor de weerstand...
Mijn arm vriendje... :catsad :catsad :catsad

Jientje
Jientje
  • 996 berichten
  • 2 katten

#15 Geplaatst 03 juni 2016 - 12:11

Mokka zijn knipvlies blijft zichtbaar...
Ik snap het niet. Voor de rest lijkt hij helemaal oke...
Hij krijgt ook lysine met b6.
En af en toe als het mij lukt, smeer ik oogzalf op zijn oogjes...
Iemand hier ervaring mee.