Spring naar inhoud

- - - - -

Hoe kat verkopen zonder erkenningsnummer?

• Log in om te reageren
57 reacties op dit onderwerp
Haluk
Haluk
  • 4 berichten

#1 Geplaatst 26 mei 2016 - 15:06

Hallo,

Ik heb een britse korthaar van 7 maanden die ik wil verkopen. Ik heb weinig tijd voor hem en is niet gebleken wat ik zocht (meer een hondenliefhebber). Mijn vraag is hoe moet ik hem verkopen? Ik heb al geprobeerd op kapaza en tweedehands te zetten maar ik moet een erkenningsnummer hebben terwijl ik geen fokker ben. Ik heb ook geprobeerd mailtjes te sturen naar catterys om het door te verkopen maar heb van geen enkele iets terug gehoord 't is alsof ze me vermijden. Kan iemand mij hiermee helpen? Ik ben een echte dierenliefhebber maar het klikt gewoon niet, ik wil echt van die kat af want het is een zware miskoop geworden voor mij.

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.471 berichten
  • 3 katten

#2 Geplaatst 26 mei 2016 - 15:20

Eerst en vooral, ocharme de kat. Bedoel maar. Je bent over een levend wezen bezig en geen object. Je "wil er van af, miskoop, het doorverkopen". Je moet je eens inbeelden hoe jij je zou voelen als je ergens zo ongewenst zou zijn terwijl je enkel een liefdevolle thuis wou.
Enfin. Sowieso ga je die kat niet aan een cattery kwijt kunnen. Die hebben hun eigen stamboom en zitten vast niet te wachten op een vreemde kat die iemand kwijt wil. Overigens denk ik dat je in een hond nog meer tijd zou moeten steken dan een kat.

De enige optie is de kat herplaatsen en zorgen dat ze steriel is om broodfok te voorkomen.

Ofwel contact opnemen met de cattery waar je hem origineel van hebt. Misschien kunnen ze hem herplaatsen. Vaak weten die mensen graag wat er met hun diertjes gebeurt.

Bewerkt door Eibhlin, 26 mei 2016 - 15:24.

Geplaatste afbeelding

DORIS
DORIS
  • 7.688 berichten
  • 4 katten

#3 Geplaatst 26 mei 2016 - 15:24

Je kunt mss de cattery contacteren waarvan ze komt?Of is het broodfok?
  • Adopteer een kat! Je hebt een baasje nodig

Ilsey
Ilsey
  • 13 berichten

#4 Geplaatst 26 mei 2016 - 15:29

Hoe jij spreekt over een dier, is echt heel onrespectvol. Ik hoop dat je je les hier uit trekt en gewoon géén huisdieren meer houdt. Kan de fokker van je kat niet helpen (met herplaatsen, niet verkopen)? Of komt de kat van een broodfokker? Anders kan je idd enkel herplaatsen ipv 'verkopen', ze moet dan gechipt en steriel zijn (sowieso, ook bij verkoop). Je kan organisaties contacteren die helpen bij het herplaatsen. En verleg u focus van het 'verkopen' en geld uit willen slaan maar naar een andere focus bij hett herplaatsen, nl de juiste thuis. Er zijn zoveel katten op zoek naar een thuis, dat je eerste bekommernis gewoon al moet zijn om een goeie thuis te vinden. Veel succes.

Bewerkt door Ilsey, 26 mei 2016 - 15:36.

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.471 berichten
  • 3 katten

#5 Geplaatst 26 mei 2016 - 15:42

Je kan hier eventueel ook een topic aanmaken met foto, wat meer info bv van waar komt hij, steriel of niet enz. Misschien is er hier op de site wel iemand op zoek of via via. Nu weten we nogal weinig over het katje.
Geplaatste afbeelding

lilymaya
lilymaya
  • 7.325 berichten

#6 Geplaatst 26 mei 2016 - 16:48

Ocharme die kat! Dat vind ik ook!
Ik snap niet  hoe mensen  het dúrven schrijven !
"Ik ben een échte dierenliefhebber maar ik moet van die kat af,  miskoop" :gek:  Het is idd geen object he!
Wat is er mis met die kat?
Van waar komt ze? Misschien daar nog eens terug gaan.

Maar soit.
Zet misschien een foto hier op kattensite misschien  vind je wel een liefhebber :)

Jefke_Lientje
Jefke_Lientje

Mooiste kortharige raskat 2016

• 1.060 berichten
  • 17 katten

#7 Geplaatst 26 mei 2016 - 16:51

Je kan ook altijd de kat afstaan aan een opvang of asiel die er vervolgens een goede thuis voor zoekt.... Dan ben je tenminste zeker(der) dat ze goed terecht komt...

lilymaya
lilymaya
  • 7.325 berichten

#8 Geplaatst 26 mei 2016 - 16:55

Jefke_Lientje, op 26 mei 2016 - 16:51, zei:

Je kan ook altijd de kat afstaan aan een opvang of asiel die er vervolgens een goede thuis voor zoekt.... Dan ben je tenminste zeker(der) dat ze goed terecht komt...
:duim:

Inge91
Inge91

Liefste engeltje 2016

• 11.328 berichten

#9 Geplaatst 26 mei 2016 - 17:33

Haluk, op 26 mei 2016 - 15:06, zei:

ik wil echt van die kat af want het is een zware miskoop geworden voor mij.

ik weet niet of je het zelf beseft, maar dit komt heel grof over. :zweep: sorry daarvoor maar dit heb je verdiend.

Ga eens naar je dierenarts en vraag of ze daar niemand kennen die op zoek is naar een herplaatser.
Ik weet niet waar je het diertje vandaan hebt maar als hij van een een goeie cattery komt zullen ze helpen om hem te herplaatsen.

Waar je ook moet aan denken is dat je niet de prijs krijgt die je ervoor betaald hebt, het is namelijk een herplaatsertje.
In mijn ogen is dat ook niet het belangrijkste, maar ja niet iedereen denkt daar zo over....

Waarom start je hier geen topic, misschien is er hier iemand die interesse heeft.
Zet er wat foto's bij en wat uitleg ivm testen en stamboom.

Geplaatste afbeelding

Ephiny
Ephiny
  • 3.945 berichten
  • 4 katten

#10 Geplaatst 26 mei 2016 - 18:58

Het is jammer dat je zo over je kat praat. Wil je er gewoon wel aan denken, als echte dierenliefhebber, dat je kat er niks aan kan doen dat jij je zo voelt tov hem? Als ik het zo lees, ben ik bang dat je je kat net zo behandelt als je erover praat, en ik hoop echt dat dat niet zo is.

Zoals iedereen zegt, probeer je kat te herplaatsen ipv te verkopen. Het belangrijkste, ook voor jou als echte dierenliefhebber, is toch dat je kat deze keer ergens terecht komt waar hij wel graag gezien wordt.
Mss kan je laten weten waar je ongeveer woont? Er zijn een aantal goeie opvangen die je dan mss wel kunnen helpen.
Heb je geen vrienden of familie die op zoek zijn naar een kat? Of die je willen helpen zoeken?
Those who don't believe in magic, will never find it

Haluk
Haluk
  • 4 berichten

#11 Geplaatst 26 mei 2016 - 18:59

Beste,

Ik heb hem gekocht om er echt voor te zorgen, maar hij is een moeilijke en weet geen raad meer wat te doen. Plast op de vloer terwijl er een kattenbak is voorzien voor hem, loopt altijd weg alsof hij bang heeft van ons. Ik denk dat hij mishandelt is van waar hij komt. En nee, ik heb hem nooit iets misdaan. Hij komt wel naast mij wanneer ik zit of lig. Maar als ik recht sta loopt hij weg.
Hij is een blauwe kater geboren in Tsjechie en heb hem van een dierenwinkel gekocht in Brussel. Is gesteriliseerd en een maand geleden geent.

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.471 berichten
  • 3 katten

#12 Geplaatst 26 mei 2016 - 19:09

Die winkel in brussel. Was dat Animal Express (of onder de naam Dog, Cat and Co)? Dan zit je veel kans met een broodfok kitten en kan je die inderdaad niet terug brengen.
Dieren voelen net zoals ons aan dat er iets scheelt. Als jij bv zoals nu gewoon van hem af wil, dan merkt die kat dat ook. Sommige katten hebben gewoon veel tijd nodig om je te vertrouwen. Plassen op de vloer kan verschillende oorzaken hebben, van stress tot medische problemen.

Geplaatste afbeelding

Gato64
Gato64
  • 244 berichten
  • 1 katten

#13 Geplaatst 26 mei 2016 - 19:10

Heb zelf een Brits korthaar en krijg hartezeer als ik dit bericht lees.Dit ras is gekend als superlief  en aanhankelijk , zo ervaar ik mijn Pippa ook. Wil niet melig doen maar ik beschouw ze als mijn dierenkind, vind het dan zeer erg dat je poezeke weg moet omdat het niet klikt. Nu ja , ik hoop dat je dit goed overdacht hebt
Persoonlijk zou ik eerst en vooral naar de dierenarts gaan. Het is mss een medisch probleem
Ik hoop vooral  voor de poes dat ze een super gouden  mandje vindt bij iemand waar het wel klikt

Geplaatste afbeelding

lilymaya
lilymaya
  • 7.325 berichten

#14 Geplaatst 26 mei 2016 - 19:11

Haluk, op 26 mei 2016 - 18:59, zei:

Beste,

Ik heb hem gekocht om er echt voor te zorgen, maar hij is een moeilijke en weet geen raad meer wat te doen. Plast op de vloer terwijl er een kattenbak is voorzien voor hem, loopt altijd weg alsof hij bang heeft van ons. Ik denk dat hij mishandelt is van waar hij komt. En nee, ik heb hem nooit iets misdaan. Hij komt wel naast mij wanneer ik zit of lig. Maar als ik recht sta loopt hij weg.
Hij is een blauwe kater geboren in Tsjechie en heb hem van een dierenwinkel gekocht in Brussel. Is gesteriliseerd en een maand geleden geent.
oei oei, bij Animal Express?
Dan verbaasd het me niet dat hij schuw is..
Zo spijtig, normaal zijn britten niet zo.

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.471 berichten
  • 3 katten

#15 Geplaatst 26 mei 2016 - 19:12

lilymaya, op 26 mei 2016 - 19:11, zei:

oei oei, bij Animal Express?
Dan verbaasd het me niet dat hij schuw is..
Zo spijtig, normaal zijn britten niet zo.

Net ook wat ik meteen dacht. Echt erg dat die winkel nog steeds niet opgedoekt is!
Geplaatste afbeelding