Spring naar inhoud

- - - - -

Roos in haar vacht?

• Log in om te reageren
10 reacties op dit onderwerp
Nele1983
Nele1983
  • 18 berichten
  • 1 katten

#1 Geplaatst 27 mei 2016 - 19:29

Halloooookes

Milly voelt zich ondertussen helemaal thuis hier. Echt een superlieveke, ik kon het zo mooi niet gedroomd hebben.
Woensdag naar de dierenarts geweest voor haar vaccinatie. Ze heeft oormijt ocharme, heb er zalf voor mee gekregen. Ze heeft ook al een hele tijd diarree. Krijg ik van de dierenarts een hele preek over hoe veel te vettig 'Friskies' zijn.. Ben dus het huismerk van Zoomarkt voor gevoelige maagjes gaan halen. Da zei dat dit evengoed is als Royal Canin maar de helft goedkoper. Voor de rest alles in orde.

Wat me nu sinds gisteren enorm opvalt is dat haar vacht precies erg vuil is. Van ver zie je het niet, ze ziet er stralend mooi zwart uit. Maar als je dichter kijkt zie je duidelijk.. Ja, het zijn precies pelletjes, roos dus. Milly wast zich suf maar die roosdeeltjes zitten stevig vast aan haar vacht.

Iemand een idee wat dit kan veroorzaken en wat eraan gedaan kan worden?

Alvast dikke merci!  :jump:
“Women and cats will do as they please, and men and dogs should relax and get used to the idea.”
Robert A. Heinlein

Inge91
Inge91

Liefste engeltje 2016

• 11.229 berichten

#2 Geplaatst 28 mei 2016 - 07:55

Het zou een voedingsallegie kunnen zijn, misschien eens iets zonder granen proberen. Bij zooplus vallen de prijzen heel goed mee voor kwalitatieve voeding.
Geplaatste afbeelding

Duchess
Duchess
  • 863 berichten

#3 Geplaatst 28 mei 2016 - 12:58

Komt wss door de voeding,je DA zei het al dat het merk wat je voerde te vettig is.
Nu je overgaat op ander voer duurt het nog minimaal 6 weken voordat het oude voer is uitgewerkt.
En Inge91 heeft volledig gelijk over de granen,de bestanddelen waar het meest allergisch op wordt gereageerd zijn granen,en/of kip.

Zajin
Zajin
  • 2.012 berichten

#4 Geplaatst 28 mei 2016 - 23:21

Maar het hoeft toch geen allergie te zijn ? Mijn katjes hebben soms ook pelletjes ( nu ook weer ) volgens mijn DA is het omdat hun huid iets te droog is,
ze zegt dat binnenkatten er sneller last van hebben dan katten die buiten komen. Ik heb nu een product gekregen dat ik één keer per week op de huid
moet doen, vier weken, en nadien ga ik terug zalmolie geven.

Wat niet wil zeggen dat goede voeding niet belangrijk is, dat is het zeker wel :cat

Bewerkt door Zajin, 28 mei 2016 - 23:22.

Duchess
Duchess
  • 863 berichten

#5 Geplaatst 29 mei 2016 - 14:10

Hoeft idd ook geen allergie te zijn,maar is het vaak wel,vandaar de opmerking daarover.
Ik heb ook binnenkatten,ze hebben nooit roos,ik denk dat dat door hun voeding komt,KVV waar ook vis doorheen zit.
Heel veel aspecten van de gezondheid van een dier hangen voor een groot gedeelte af van de voeding,dus door kwalitatief goed te voeren voorkom je al een hoop narigheid.
(Dat is mijn mening iig)

Zajin
Zajin
  • 2.012 berichten

#6 Geplaatst 29 mei 2016 - 17:40

Je hebt helemaal gelijk hoor, maar mijn katten eten ook alleen kvv en spiervlees,  dus weet ik niet waarom ze toch die rotpellekes
krijgen :catscratchhead als iemand raad heeft is dat zeker welkom :goofy:

Zou het alleen aan de vis kunnen liggen ?

Bewerkt door Zajin, 29 mei 2016 - 17:43.

lilymaya
lilymaya
  • 7.204 berichten

#7 Geplaatst 30 mei 2016 - 14:07

Bekijk berichtZajin, op 29 mei 2016 - 17:40, zei:

Je hebt helemaal gelijk hoor, maar mijn katten eten ook alleen kvv en spiervlees,  dus weet ik niet waarom ze toch die rotpellekes
krijgen :catscratchhead als iemand raad heeft is dat zeker welkom :goofy:

Zou het alleen aan de vis kunnen liggen ?
lusten ze geen vis?

Simsham
Simsham
  • 583 berichten
  • 2 katten

#8 Geplaatst 30 mei 2016 - 15:10

kan ook zijn omdat het binnen te droog is. is het een binnenkat?? bekijk dan eens de vochtigheidsgraad in je huis.
ik heb dit bij mij ook moeten aanpassen. nu hebben ze daar totaal geen last meer van

Bewerkt door Simsham, 30 mei 2016 - 15:11.

Zajin
Zajin
  • 2.012 berichten

#9 Geplaatst 30 mei 2016 - 21:14

Lilymaya , ze lusten wel vis, maar dat geef ik niet zo vaak, dat durf ik wel eens vergeten :oops:

Simsham, ja dat zei mijn DA ook, maar ik weet niet of het hier droog is, ik heb niks om dat te meten, er staat wel altijd een fonteintje, en waterbakjes aan de verwarming, en ik heb zo'n verdamper die ik altijd vergeet op te zetten :lachen: dat zal zeker goed helpen dan hé :lachen: dat kan ik dus idd nog doen

Machteld.
Machteld.
  • 2.977 berichten
  • 2 katten

#10 Geplaatst 30 mei 2016 - 21:42

Bekijk berichtZajin, op 30 mei 2016 - 21:14, zei:

ik heb zo'n verdamper die ik altijd vergeet op te zetten :lachen: dat zal zeker goed helpen dan hé :lachen: dat kan ik dus idd nog doen
Pluis heeft (vooral nu het warm is) ook weer erg last van schilfertjes door de droge lucht hier. Probeer zeker eens je luchtbevochtiger aan te zetten, Pluisje gaat er gewoon voor liggen als de onze aan staat en maakt duidelijk dat ze hem liefst 's nachts ook aan zou hebben! Je ziet misschien zelf het verschil niet, maar je kat voelt het vast wel.

Es wütet, kratzt und beißt und kreischt, und wühlt sich durch mein weiches Fleisch

Das Vieh, es lässt mir keine Ruh, ich lock es an und greife zu.

Nein, tu mir nichts! Kann nichts dafür, ich bin doch nur ein wildes Tier.

- Die kleine Ballade vom schwarzen Schmetterling, ASP

Zajin
Zajin
  • 2.012 berichten

#11 Geplaatst 30 mei 2016 - 21:50

Hier is het ook begonnen toen het warmer werd, zal er moeten op letten dat ik die op tijd opzet , voor ze een droge huid krijgen :oops: