Spring naar inhoud

- - - - -

Verhuis van appartement naar een huis.. Wat nu ?

• Log in om te reageren
7 reacties op dit onderwerp
Louis&Ella
Louis&Ella
  • 473 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 30 mei 2016 - 15:15

Mijn man en ik gaan (hopelijk) volgende week de akte van een woning ondertekenen. We zijn hier al even mee bezig. We wonen nu reeds vijf jaar in een appartement, waarvan 4 jaar met twee katten. De katten mogen op ons 'terrasje' op de tweede verdieping (eerst alles afgezet met kattengaas, nu liggen ze gewoon op de tafel en stoelen). Wij hebben de indruk dat ze hier nood aan hebben, ze liggen graag in het zonnetje en vinden het heerlijk om buiten te 'chillen' ;). Nu zijn mijn man en ik al even fameus aan het discussieren... De woning heeft een tuin, en hij wilt ze graag buiten laten ( natuurlijk na de minstens 6 weken binnenzitten), maar ik heb nooit buiten katten gehad, en ik vraag me af of dit nog gaat. Hij heeft altijd katten gehad die zowel binnen als buiten zaten, en hij zegt dat dit nog steeds mogelijk is, en dat we het niet kunnen maken ze niet buiten te laten.

Wat denken jullie ? De beide katjes zijn nu ongeveer vier jaar oud en zijn nog nooit eerder écht buiten geweest...

Kaprice
Kaprice

Grootste luiaard 2016

• 4.215 berichten
  • 3 katten

#2 Geplaatst 30 mei 2016 - 15:33

Ik ben een jaar of vijf terug ook verhuisd van een appartement naar een huis…
Mijn toen nog drie katten, waren ook hun ganse leven binnendieren. De verhuis naar hier ging heel vlotjes, ze vonden heel snel hun eigen spullen terug…
En hier hadden ze ook veel meer mogelijkheden om voor t raam te zitten gluren naar alles wat beweegt van wandelaars, vogeltjes en ook andere poezen natuurlijk. Kheb nooit de indruk gehad dat ze naar buiten wilden of er nood aan hadden. Wat ze hier wel doen is voor de vliegenhor gaan liggen aangezien ik verschillende ramen tot op de grond heb die ik bij mooi weer openschuif met een vaste hor voor. Dat beetje frisse lucht en zonnen is voor hen voldoende…

Om ze echt buiten te laten lopen zou ik toch ongerust zijn dat ze verloren lopen, of onder een auto, want ze kennen al die gevaren niet!

Wat jij misschien wel kan overwegen is om de tuin af te maken, zodat hun buitenruimte zich beperkt tot jullie tuin.

Bewerkt door Kaprice, 30 mei 2016 - 15:36.

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 8.873 berichten
  • 1 katten

#3 Geplaatst 30 mei 2016 - 15:49

Of een kattenren?
Geplaatste afbeelding

Willebil
Willebil
  • 146 berichten
  • 7 katten

#4 Geplaatst 30 mei 2016 - 15:58

Mee eens...: wel naar buiten maar dan wel in kattenren of je tuin afzetten met bv. gaas of schrikdraad.
De katjes zijn nog hartstikke jong en zullen het vast geweldig vinden!

En voor jullie zelf is het ook dubbel genieten, jullie in de tuin, zij ook! Hoef je je ook niet schuldig te voelen als jullie wel buiten zitten en zij met teleurgestelde snoetjes achter de ramen naar jullie zitten te gluren.... ;-)

Simsham
Simsham
  • 583 berichten
  • 2 katten

#5 Geplaatst 30 mei 2016 - 18:39

ik ben in oktober ook verhuisd van een appartement naar een huis met een tuintje.
mijn 2 ragdolls waren ook niet gewoon van buiten te zitten, maar genoten in het appartement wel heel erg van het zonnetje op hun vensterbank.
eens in het huis, een mooi afgemaakte tuin, 2 kanten muren en 1 kant draad (die we dan naderhand antiklim hebben gemaakt) en ze konden buiten.
wel enkel als het mooi weer is. ze vinden het geweldig!! zijn ook een heel stuk speelser als ze buiten zitten. ik vind het super en ben blij dat ze zo gelukkig zijn dat ze nu ook een stukje buiten kunnen spelen :)

Syntara
Syntara
  • 2.393 berichten
  • 2 katten

#6 Geplaatst 30 mei 2016 - 18:47

Ik zou ook de tuin of een deel ervan afzetten zodat ze veilig in de tuin blijven. Mijn kat mocht vroeger ook buiten en er zijn zoveel gevaren. Ik ben vaak doodongerust geweest als ze uitzonderlijk toch eens langer weg bleef en ik vind het dus absoluut niet aan te raden om je katten 'los' buiten te laten. Dat geeft echt geen fijn gevoel (vind ik).  We zijn dan verhuisd naar een appartement en nu weer terug naar een huis. Mijn kat is nu goed gewend aan het feit dat ze niet meer buiten mag en mist dat ook niet meer. Ik laat haar nu dus ook niet meer buiten, ook al wonen we opnieuw in een huis. Wel weet ik dat ze er vroeger van genoot van in het zonnetje te zitten en te jagen buiten. Dus wanneer het mogelijk is zou ik graag ons terras catproof maken zodat ze opnieuw buiten kan maar dan wel veilig.

Duchess
Duchess
  • 863 berichten

#7 Geplaatst 31 mei 2016 - 15:52

Volledig met de adviezen eens,gewoon je tuin catproof dichtmaken of een kattenren maken.
Dat scheelt je veel kopzorgen en/ of verdriet als ze zouden wegraken buiten of mishandeld,aangereden of vergiftigd.

Louis&Ella
Louis&Ella
  • 473 berichten
  • 2 katten

#8 Geplaatst 11 juni 2016 - 00:00

Catproof maken, betekend dat dan ook de ganse tuin 'overdekken'?
Ik ben aant kijken naar kattenrennen, lijkt me idd een handige oplossing !! Maar dan moeten we nog steeds enorm voorzichtig zijn met 'even naar buiten gaan' ;). Ik heb twee speedy's !!

Catproof maken, betekend dat dan ook de ganse tuin 'overdekken'?
Ik ben aant kijken naar kattenrennen, lijkt me idd een handige oplossing !! Maar dan moeten we nog steeds enorm voorzichtig zijn met 'even naar buiten gaan' ;). Ik heb twee speedy's !!