Spring naar inhoud

- - - - -

KitchenAid

• Log in om te reageren
19 reacties op dit onderwerp
Murron
Murron
  • 4.654 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 30 mei 2016 - 21:06

Zijn hier mensen met een KitchenAid? Ik zou er graag een aanschaffen maar er is zo veel verschil in (vooral qua prijs :goofy:) dus ik ben benieuwd naar jullie ervaringen. Of als er nog andere merken van keukenrobots zijn die jullie kunnen aanraden, shoot! :flower:

azrael
azrael
  • 364 berichten
  • 1 katten

#2 Geplaatst 30 mei 2016 - 22:00

Wij hebben het wafelijzer en dat werkt perfect. De keukenrobot, de broodrooster, de blender en de waterkoker staan nog op het verlanglijstje, maar het is peperduur, dus gebeurt de aanschaf in stukjes  :(

Naar wat ik al gelezen heb is het een goed merk, maar betaal je een stuk meer voor het design. Dus het gaat erom of je de meerprijs wil betalen voor het design of niet.

Sabine2
Sabine2
  • 8.331 berichten
  • 5 katten

#3 Geplaatst 30 mei 2016 - 22:35

Ik heb een Quigg van den aldi.
Heel content van en uiteraard stukken goedkoper. Voor die keren dat ik die gebruik (veel te weinig eigenlijk, 'k zou die terug wat meer moeten gebruiken)

Katjes zijn net als chocolaatjes, het is moeilijk om het bij ééntje te houden :paw
The devil has work for idle paws :x
www.kattenopvangwaasland.com

Audrey57
Audrey57
  • 789 berichten
  • 1 katten

#4 Geplaatst 30 mei 2016 - 22:38

Aaaaah, KitchenAid, ben ik al jaren verliefd op. Ooit wil ik er een met alles erop en eraan.

Ik weet wel dat er een website is (Duits denk ik?) waar ze vaak interessante pakketten hebben met accessoires bij aan verminderde prijs. Geen idee meer wat de naam was, ik zou het moeten opzoeken
Happiness can be found
even in the darkest of times
if one only remembers to turn on the light.

Murron
Murron
  • 4.654 berichten
  • 2 katten

#5 Geplaatst 31 mei 2016 - 04:40

Ik bak graag en heb schrik dat een goedkopere rapper stuk zal gaan. Ik las al vaker op internet: you get what you pay for, en dat sommige goedkope merken al na enkele keren gebruik kapot zijn. Laat gerust weten als dat niet zo is, dan kan ik mijn portemonnee wat sparen :lachen:

wendyv123
wendyv123
  • 4.370 berichten
  • 3 katten

#6 Geplaatst 31 mei 2016 - 06:58

Ik heb er eentje, het model Artisan dat je in alle kleurtjes kan krijgen. Als je vaak bakt dan moet niet het goedkoopste model nemen dat enkel in wit is, deze heeft ook een iets kleinere kom. Je kan twee broden tegelijk kneden met deze. Kitchenaid maakt hele goeie spullen, ook de grotere blender is super. Een goed alternatief maar niet echt veel goedkoper is de Kenwood Major.

Fieke
Fieke
  • 3.124 berichten
  • 1 katten

#7 Geplaatst 31 mei 2016 - 07:52

Ik had vroeger een Kenwood keukenrobot. Daar was ik heel tevreden over en die heeft het na 10 jaar begeven.
Nu ongeveer 2 jaar een Kitchenaid keukenrobot (mintgroen) met ook de ijsmaker en de verschillende snijmessen. Ik ben er heel tevreden over: het is degelijk materiaal, makkelijk af te wassen en ziet er nog mooi uit (mooier dan Kenwood).
Ik heb ook de staafmixer (ecru) met een hele koffer accessoires: die kan ik echt niet missen. Ik vind die superhandig in gebruik, de mixer en de hakker kan je op 5 verschillende snelheden zetten, ik vind die mixer merkelijk stiller dan mijn vorige (Bosch).

Als ik moest kiezen tussen de keukenrobot of de staafmixer, die mixer kan ik echt niet missen.

Aan het wafelijzer heb ik lang getwijfeld, maar voor die 2-3 keer per jaar dat ik wafels bak... Dat vond ik nu wel heel veel geld.

De broodrooster staat hier ook nog op het verlanglijstje, over de blender ben ik nog aan het twijfelen. Tot nu toe vind ik dat de hakker (van de mixer) voldoende is voor mij, maar dat kan nog wel veranderen.

Geplaatste afbeelding

DORIS
DORIS
  • 7.688 berichten
  • 4 katten

#8 Geplaatst 31 mei 2016 - 08:50

De Kenwood Major Titanium is heel goed.Heb hem aan mijn dochter gegeven en ze gebruikt hem al jaren dagelijks.

• Adopteer een kat! Je hebt een baasje nodig

Simsham
Simsham
  • 583 berichten
  • 2 katten

#9 Geplaatst 31 mei 2016 - 09:25

ik wil een kitchenaid keukenrobot (rood) :heart: men mama heeft er zo een, is super handig, makkelijk in gebruik en onderhoud en ziet er super uit in haar strakke witte keuken
is duur, maar is denk ik wel een goeie investering. gaat toch heel lang mee he :) en als je veel bakt en kookt, zeker handig om te hebben

Bewerkt door Simsham, 31 mei 2016 - 09:26.

Gin&Tonic
Gin&Tonic
  • 90 berichten
  • 2 katten

#10 Geplaatst 31 mei 2016 - 10:28

Kitchenaid is echt het beste ooit! Zeker en vast aan te raden! Elk toestel doet wat die moet dan in slechts een paar seconden. Prijs is wel vreselijk duur, maar heb al mijn toestellen aan 70% gekocht in een uitverkoop destijds ;)

Bewerkt door Gin&Tonic, 31 mei 2016 - 10:29.

Inge91
Inge91

Liefste engeltje 2016

• 11.344 berichten

#11 Geplaatst 31 mei 2016 - 11:07

Ik heb een kitchenaid in amandel :love: heel lang getwijfeld maar uiteindelijk toch gekocht, voor een heel mooie prijs ;)
Ik bak regelmatig brood, dit is zowat de taaiste deeg die je kan maken ;) met de kitchenaid gaat het prima, ook kan je verschillende accessoires aankopen die heel goed van kwaliteit zijn. Ok het is allemaal wat duurder maar ik zou niet twijfelen.

Mijn schoonvader heeft een ander merk en als die brooddeeg kneed, moet hij letterlijk op de machiene hangen om hem op zijn plaats te houden :lachen:

Het is trouwens Amerikaans, is het bij jullie niet goedkoper in aankoop?
Geplaatste afbeelding

azrael
azrael
  • 364 berichten
  • 1 katten

#12 Geplaatst 31 mei 2016 - 15:37

Weet er iemand of er kwaliteitsverschil zit tussen de 4,8 liter en de 6 liter? Ik vind de 4,8 op zich mooier, maar ik weet niet of die volstaat om bvb brooddeeg te kneden?

Bekijk berichtInge91, op 31 mei 2016 - 11:07, zei:

Het is trouwens Amerikaans, is het bij jullie niet goedkoper in aankoop?

Awel ja, stuur er dan gelijk maar enkele op  :mrgreen:

Murron
Murron
  • 4.654 berichten
  • 2 katten

#13 Geplaatst 31 mei 2016 - 15:56

Ik vind 300-400 dollar nog steeds wel een grote hap uit ons budget, Inge, maar het kan wel dat bepaalde modellen hier goedkoper zijn. Een vriendin heeft een kitchenaid classic plus en die is echt een gemak in gebruik. Denk dat ik eens in de winkel ga rondlopen en wat ga vergelijken. Maar al die verschillende modellen en kleurtjes en...  :catscratchhead verwarrend. Ik zou er vooral brooddeeg mee maken, en dan regelmatig eens cupcakes en zo.

Gin&Tonic
Gin&Tonic
  • 90 berichten
  • 2 katten

#14 Geplaatst 31 mei 2016 - 16:39

Bekijk berichtMurron, op 31 mei 2016 - 15:56, zei:

Ik vind 300-400 dollar nog steeds wel een grote hap uit ons budget, Inge, maar het kan wel dat bepaalde modellen hier goedkoper zijn. Een vriendin heeft een kitchenaid classic plus en die is echt een gemak in gebruik. Denk dat ik eens in de winkel ga rondlopen en wat ga vergelijken. Maar al die verschillende modellen en kleurtjes en...  :catscratchhead verwarrend. Ik zou er vooral brooddeeg mee maken, en dan regelmatig eens cupcakes en zo.

Dan gaat de kitchenaid echt een wereld van verschil zijn! Ik heb nog nooit zo'n smooth deeg kunnen maken als met dit toestel! :love3: Probeer eens om op zoek te gaan naar uitverkopen van kitchenaid. Zo hebben we al onze toestellen heel goedkoop kunnen aankopen. Er ging 70% af omdat een bepaalde kleur bijvoorbeeld niet populair genoeg was dat jaar (zoals rood raargenoeg!) of omdat er een verkeerde kleur in de doos zat en deze geretourneerd was (iemand koopt wit en het blijkt amandel te zijn).

Inge91
Inge91

Liefste engeltje 2016

• 11.344 berichten

#15 Geplaatst 31 mei 2016 - 17:29

Bekijk berichtMurron, op 31 mei 2016 - 15:56, zei:

Hier kosten ze normaal 600€ voor 1 met een 300w motor, ik geloof dat er ook een witte is die een motor heeft van 250w

Ik zou sowieso voor de 300w gaan, dat zijn de gekleurde modellen, zeker als het voor brooddeeg moet dienen.

Je hebt nog een hoger model, die is meer professioneel en heeft een nog zwaardere motor. Maar de 300 voldoet ruim hoor ;)
Het kleurtje kiezen is pure luxe, dat is gewoon je eigen smaak

Bekijk berichtazrael, op 31 mei 2016 - 15:37, zei:

Weet er iemand of er kwaliteitsverschil zit tussen de 4,8 liter en de 6 liter? Ik vind de 4,8 op zich mooier, maar ik weet niet of die volstaat om bvb brooddeeg te kneden?

Awel ja, stuur er dan gelijk maar enkele op  :mrgreen:

Volgens mij is de 6 liter wat zwaarder van motor en ook groter natuurlijk ;)

Heb het even opgezocht de grotere heeft een motor van 500w

Bewerkt door Inge91, 31 mei 2016 - 17:28.

Geplaatste afbeelding