Spring naar inhoud

- - - - -

De tijgerbende, onze opvangertjes van de lente 2016

• Log in om te reageren
58 reacties op dit onderwerp
Elma
Elma
  • 3 katten

#1 Geplaatst 02 juni 2016 - 20:09

We hebben er weer een nestje bij. :cat
4 kittens uit 1 nest en 1 kitten dat alleen was en dat ze in het asiel erbij gezet hebben.
Op 21/4 werden 4 kittens geboren in een gezin. Mama poes kon het echter niet zo goed aan en kreeg calcium tekort.
Dus werd het hele nestje naar het asiel gebracht. Het personeel hoopte de herstelde mamapoes na een bezoek aan de DA terug te kunnen krijgen. :catcursOp kosten van het asiel natuurlijk. :trance:
Er was ook nog een tijgerkleurig kitten dat er eenzaam en alleen in een kooi zat en dat een weekje jonger was. Dat werd bij het nestje gezet en w kregen die 5 kittens dus mee naar huis.
We zagen direct het verschil met de vroegere nestjes die we opvingen. Deze zijn veel actiever en speelser. Amai, wat een verschil in alertheid en speelsheid.
Hier zijn hun kopjes al te zien. Ze zijn namelijk zo hevig dat ze niet stil kunnen zitten voor een fatsoenlijke foto.tijgerbende.jpg

Groetjes van Elma
Mijn katjes: Lexy (ros) Sienna (wit -tricolore) Butler (zwart) = K3
en Flippy, de valkparkiet, die de baas is. Geplaatste afbeelding

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 9.314 berichten
  • 1 katten

#2 Geplaatst 02 juni 2016 - 20:19

Oooh die koppies  :loveshower:
Geplaatste afbeelding

Zajin
Zajin
  • 2.012 berichten

#3 Geplaatst 02 juni 2016 - 22:16

Ze zijn prachtig :love4:

Casper-Cartouche
Casper-Cartouche
  • 4.995 berichten
  • 6 katten

#4 Geplaatst 03 juni 2016 - 00:01

Wat mooie schattige kittens ... :loveshower:
Geplaatste afbeelding

Elma
Elma
  • 3 katten

#5 Geplaatst 03 juni 2016 - 14:44

En hevig dat ze zijn. Ondanks dat ze voldoende eten, komen ze maar een paar grammetjes per dag bij, omdat ze zoveel ravotten. We hebben een camera met infrarood in de kittenkamer staan, dus we kunnen ze ook bezig zien als we niet in de kamer zijn. Amai, die gaan nogal te keer. Ze wegen u allemaal rond de 500gr, behalve Pruts, die een week jonger is. Die weegt rond de 400 gram. Maar ze hebben allemaal al heel scherpe klauwtjes. Mijn handen staan al vol streepjes. :cat
Groetjes van Elma

Evyke81
Evyke81
  • 3 katten

#6 Geplaatst 03 juni 2016 - 15:24

En wat is er nu met de mama gebeurd?
Geplaatste afbeelding
www.kattenopvangwaasland.com

Elma
Elma
  • 3 katten

#7 Geplaatst 03 juni 2016 - 16:16

Die revalideert bij de DA. Nadien wordt ze gesteriliseerd, gechipt, geënt, ontwormt enz en dan ter adoptie aangeboden. Vorige eigenaars dachten dat ze de zieke mama op kosten van het asiel konden laten behandelen en dan terug krijgen. :trance:
Groetjes van Elma

ErikaW
ErikaW
  • 105 berichten

#8 Geplaatst 04 juni 2016 - 10:00

En toen ze moesten betalen voor de mama wilden ze haar niet meer?

Wat een schatjes zijn het allemaal. Ik heb er zelf 3 zitten en zijn op dezelfde dag geboren als de jouwe (geschat want ze komen uit een veld).
Ze zijn nu nog wat verkennend maar inderdaad wat een stuiterballen alweer. Binnenkort zijn ze groot genoeg om in één beweging over onze zetel en meubels te sjeezen.

Komen ze bij je andere katten?

Evyke81
Evyke81
  • 3 katten

#9 Geplaatst 04 juni 2016 - 10:12

Bekijk berichtElma, op 03 juni 2016 - 16:16, zei:

Die revalideert bij de DA. Nadien wordt ze gesteriliseerd, gechipt, geënt, ontwormt enz en dan ter adoptie aangeboden. Vorige eigenaars dachten dat ze de zieke mama op kosten van het asiel konden laten behandelen en dan terug krijgen. :trance:
En krijgt ze haar kittens terug als ze beter is?
Geplaatste afbeelding
www.kattenopvangwaasland.com

Elma
Elma
  • 3 katten

#10 Geplaatst 05 juni 2016 - 19:55

Ik denk het niet, want ze moet lang revalideren. Ze was bijna overleden. En vermits ze het nestje aan ons hebben gegeven in opvang en er nog een weesje (Pruts) heeft bijgezet, vermoed ik van niet. Ze zijn trouwens al gespeend. Ze zitten nu op een dikke 500 gr. Eigenlijk geeft alleen Pruts problemen met de stoelgang. Diarree natuurlijk. We zijn gisteren avond nog bij de DA moeten langs gaan, omdat het heel slijmerige en erg platte diarree is die ook sterk ruikt. :catcurs Ze krijgt nu A/D en van de DA heeft ze Kaopectate gekregen. 2x 1ml per dag. Ik heb haar ook al Enterol gegeven. Ze was nog heel vief tot in de late namiddag. Nu slaapt ze praktisch de ganse tijd, behalve als ze haar kattenbak nodig heeft. We hebben haar sinds gisterenavond ook niet meer bij de anderen gezet, zodat ze kan rusten. Want die 4 bengels, die zijn heel speels en actief.
Groetjes van Elma

Elma
Elma
  • 3 katten

#11 Geplaatst 05 juni 2016 - 20:06

Bekijk berichtErikaW, op 04 juni 2016 - 10:00, zei:

En toen ze moesten betalen voor de mama wilden ze haar niet meer?

Wat een schatjes zijn het allemaal. Ik heb er zelf 3 zitten en zijn op dezelfde dag geboren als de jouwe (geschat want ze komen uit een veld).
Ze zijn nu nog wat verkennend maar inderdaad wat een stuiterballen alweer. Binnenkort zijn ze groot genoeg om in één beweging over onze zetel en meubels te sjeezen.

Komen ze bij je andere katten?

Neen, ze belden om te vragen wanneer ze hun kat terug zouden mogen komen ophalen. Maar dat kan dus niet meer. Afgestaan is afgestaan.
Neen, ze komen nog niet bij onze katten. Als we ze in de keuken hebben voor hun maaltijd en verzorging, dan doen we de deur toe. Ze kunnen mekaar wel zien door de glazen schuifdeur naar de veranda, maar zoals altijd, zijn onze katten niet erg scheutig op een ontmoeting. Butler heeft er schrik van, Sienna bekijkt het van ver, zonder reactie, Misty (die de ganse dag in een doos in de keuken, op het buffet ligt) ontwijkt ze, maar is eigenlijk nog het meeste tolerant. Van het moment dat de kittens har maar gerust laten is ze al lang tevreden. En Lexy, die anders ieders vriendje wil zijn, die blies op Pruts, toen ik Pruts aan hem toonde.
Vorig jaar was hij veel liever tegen de "langharige bende". Vooral tegen Asterix (leukste opvangkatje van 2015) was hij heel lief.

Bijgevoegde thumbnails

• 2015-06-29 15.51.02.jpg
  • 2015-06-20 13.32.40.jpg

Bewerkt door Elma, 05 juni 2016 - 20:07.

Groetjes van Elma

Elma
Elma
  • 3 katten

#12 Geplaatst 07 juni 2016 - 16:32

Pruts is weer ok. Ze had erge darmonsteking, maar nu is ze weer op en top.

image.jpg

Bewerkt door Elma, 07 juni 2016 - 16:36.

Groetjes van Elma

ErikaW
ErikaW
  • 105 berichten

#13 Geplaatst 07 juni 2016 - 20:05

Het zou wel handiger zijn als ze gewoon samen kunnen natuurlijk.
Ik vind het altijd lastig om de aandacht te verdelen als er opvangertjes nog apart zitten.
Vaak wordt er dan toch veel gezeurd aan de deur als je bij de andere zit.

Bij ons hebben ze nu sinds een week kennis gemaakt met onze kater, het waren zijn eerste kittens dus hij vond ze wel wat eng in het begin, vooral omdat kleine Elmo dacht "heeee en katje!!" en erop af liep :-)
Maar nu neuzen ze vaak en Django likt hen ook, als blijft hij liever niet te lang in hun buurt. Komt misschien nog goed bij jou.

Omg wat is Pruts een dotje, prachtig ding! Gelukkig is ze er weer bovenop, kittens hebben toch zo'n gevoelige darmpjes.

Elma
Elma
  • 3 katten

#14 Geplaatst 08 juni 2016 - 01:07

En Pruts zit ook weer bij de tijgerbende. :-)
Ze "wonen" boven in de kittenkamer, maar hun deur staat wel open en we hebben een karton van 1,5m hoog tussen de deurstijl steken, zodat we binnen kunnen kijken. In principe horen ze ons niet als wij beneden zijn. Pruts heeft een paar dagen beneden in de slaapkamer geslapen. Die is momenteel leeg omdat we aan het renoveren zijn. Wij slapen nu tijdelijk boven in de logeerkamer.
Die paar dagen in afzondering hebben Pruts wel deugd gedaan, maar je zag toch dat ze de eerste uren weer die vreemde was. Net zij is in het asiel bij die nest van 4 gezet. Ze is een weekje jonger, maar sinds vandaag haalt ze haar hele achterstand weer in.
Ik heb nu een truukje gevonden om die 5 allemaal ineens naar beneden in de keuken te krijgen. Zie foto 1. En ze blijven allemaal mooi zitten terwijl ik de trap af ga, met die korf. Ik waggel wel wat met die korf, dan durven ze niet te springen. ;-) Mijn hubby krijgt het niet gewrongen, maar hij is dan ook veel rustiger en zachter met de kittens. Alsof ze van glas zijn, zo behandeld hij ze als hij ze in die korf vervoerd.
In de keuken hebben ze nu ook visueel contact met onze katten. Onze oude doos Misty trekt het zich allemaal niet aan, zolang ze haar maar gerust laten, anders blaast ze eens goed, dan weet iedereen direct hoe laat het is. Zie foto 2.

Bijgevoegde thumbnails

• image.jpeg
  • image.jpeg

Bewerkt door Elma, 08 juni 2016 - 01:11.

Groetjes van Elma

ErikaW
ErikaW
  • 105 berichten

#15 Geplaatst 08 juni 2016 - 08:00

Ooh doe mij dat mandje maar :love3:
Echt te schattig, ik snap je man hierin wel, zou ook te bang zijn dat ze er toch uit durven springen!

Maandag komen er hier ook drie extra kittens bij, ik vraag me af hoe die gaan reageren op elkaar maar ik verwacht dat kittens niet te moeilijk zullen doen tegen elkaar.

Misty heeft gelijk dat ze haar grenzen aangeeft ,anders is ze binnenkort de speelbal van hen ;-)