Spring naar inhoud

- - - - -

Bloed in/bij ooghoek

• Log in om te reageren
8 reacties op dit onderwerp
chanatas
chanatas
  • 5.262 berichten
  • 1 katten

#1 Geplaatst 08 juni 2016 - 18:27

Schrok me vanmorgen rot toen Balou binnen kwam...in 1 van haar ooghoeken zat bloed, helderrood en nog als vers..dus waarschijnlijk pas gebeurd. Ik vrees meteen het ergste natuurlijk. Snel water gekookt en betadine in gedaan en met een watje schoongemaakt.. Na het weggevaagd te hebben goed gekeken of ik een wondje rond het oog of in het oog kon ontdekken...nou nix te zien verder. Ze had haar oog gewoon normaal open, bloedde niet verder.

Net kwam ze binnen dus meteen ff kijken, geen bloed, maar wel een beetje slijmerig spul..beetje als dat snot wat wij sochtends in onze ooghoeken hebben..ik heb dus weer schoongemaakt met betadine in gekookt water en nog maar is goed gekeken of er echt niet iets te zien is..(katten vinden dat niet leuk als je dat doet haha)in haar ooghoek is het miss ietsjes roder dan de andere, maja niet abnormaal. Zal ze in een gevecht met andere kat nageltje in of rondom oog hebben gehad?
Kan ik nog iets anders doen dan betadine om het schoon te houden?  
Ik ben nog niet van plan naar de DA te gaan, ze houdt hem goed open en het ziet er niet ernstig uit..mocht het verergen ga ik uiteraard wel meteen naar de DA.
Geplaatste afbeelding

Willebil
Willebil
  • 146 berichten
  • 7 katten

#2 Geplaatst 08 juni 2016 - 19:38

Ik weet niet of Betadine nou echt zo goed is om een oog mee te ontsmetten...
Alleen schoonmaken met afgekoeld gekookt water lijkt me beter.
En als het geïrriteerd cq. ontstoken blijkt door bv. een nageltje, en alleen schoonmaken helpt niet dan toch even langs dierenarts.

chanatas
chanatas
  • 5.262 berichten
  • 1 katten

#3 Geplaatst 08 juni 2016 - 20:07

Ik gebruikt betadine niet voor in het oog hoor..voor eromheen, mocht daar evt een klein wondje zitten..het oog zelf echt schoonmaken lukt niet want uiteraard knijpt ze hem dan dicht...maar miss indd maar alleen gekookt water gebruiken..
Ja ik kijk het even aan hoe het zich ontwikkeld. Nog geen irritatie te zien alleen beetje slijmerig in de ooghoek..verbeterd het niet of wordt het erger ga ik naar de DA
Geplaatste afbeelding

Inge91
Inge91

Liefste engeltje 2016

• 11.229 berichten

#4 Geplaatst 08 juni 2016 - 20:21

Ik zou toch ook niet te lang wachten om naar de da te gaan. Misschien heeft hij gevochten en is het oog wat beschadigt
Geplaatste afbeelding

juleken
juleken
  • 7.145 berichten

#5 Geplaatst 09 juni 2016 - 00:02

Ik denk ook dat het geen kwaad kan om eens langs te gaan. Kan beetje ontsteking op het oog zelf zitten. Toen Yvonne en Yvette zaliger oogontsteking hadden (die waren daar heel gevoelig voor) deden wij een oogzalf in hun oogjes die ook voor mensen gebruikt wordt. Naam ontglipt mij. Maar als het van een gevecht zou komen is het een andere zaak natuurlijk. En met ogen ben je sowieso beter voorzichtig.

DORIS
DORIS
  • 7.655 berichten
  • 4 katten

#6 Geplaatst 09 juni 2016 - 04:50

Terramycine of Aureomycin.Virgan als er bloed in zit.Maar eerst eens informeren bij de da.
Virgan,maar ook eerst naar de da.

• Adopteer een kat! Je hebt een baasje nodig

chanatas
chanatas
  • 5.262 berichten
  • 1 katten

#7 Geplaatst 09 juni 2016 - 20:00

Het ziet er alweer beter uit. Nog een klein beetje viezigheid soms in het hoekje...net als wij wakker worden na het slapen..maar geen slijmerig spul meer. Hou het nog ff goed in de gaten en maak het toch elke dag ff schoon nog. Maar tot nu toe lijkt het mee te vallen
Geplaatste afbeelding

DORIS
DORIS
  • 7.655 berichten
  • 4 katten

#8 Geplaatst 09 juni 2016 - 21:02

DORIS, op 09 juni 2016 - 04:50, zei:

Terramycine of Aureomycin.Virgan als er bloed in zit.Maar eerst eens informeren bij de da.
Virgan,maar ook eerst naar de da.

Dat laatste moest Cavasan zijn.
Goed dat het beter gaat.

Bewerkt door DORIS, 09 juni 2016 - 21:02.

• Adopteer een kat! Je hebt een baasje nodig

chanatas
chanatas
  • 5.262 berichten
  • 1 katten

#9 Geplaatst 09 juni 2016 - 22:58

Ja gelukkig gaat het beter. Balou heeft in het verleden 2x oogontsteking gehad, wel als kitten zijnde dus al 6 jaar geleden ofzo... Maja ben daardoor wel extra alert...bloed bij ogen is altijd eng..vertrouw ik het niet ga ik naar de DA. Gelukkig lieve buren die altijd klaar staan, aangezien ik nog geen rijbewijs of auto heb.
Geplaatste afbeelding