Spring naar inhoud

- - - - -

water condensdroogkast

condensdroogkast

• Log in om te reageren
26 reacties op dit onderwerp
dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.819 berichten
  • 4 katten

#1 Geplaatst 09 juni 2016 - 10:31

Ik heb een droogkast zonder opening naar buiten dus. Het water komt terecht in een opvangbak (en loopt dus niet rechtstreeks weg). Dit laatste zou wel kunnen, maar het water weggieten, is al een gewoonte. Ook staat er in ons washok een grote lavabo dus het is niet dat ik moet sleuren.
De lavabo (zo eentje die je vaak in garages ziet) bestaat uit 2 delen. In het ene deel staat bijna altijd een emmer.
Dus ik heb dat water eens in de emmer gegoten om te zien hoeveel dit was en na 2 beurten had ik toch zo goed als een volle emmer!

Wat kan je eigenlijk met dit water doen? Wat mag je ermee doen? Het staat er toch.... zonde om het zomaar weg te kieperen .
Voor het toilet gebruiken, is geen optie.
Dan moet ik er mee gaan sleuren (naar boven) en de emmer naast het toilet zetten. Dat doe ik niet. Dat gaat voor mij een stapje te ver :-).

lilymaya
lilymaya
  • 7.204 berichten

#2 Geplaatst 09 juni 2016 - 10:46

Je kan het misschien  gebruiken om mee te dweilen,  maar dan is het wel koud water natuurlijk
Misschien  mag het wel voor de plantjes :onzeker:
De oprit  schoonmaken kan ook.
Bij mij gaat het water  rechtstreeks naar  de afvoer :)

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.231 berichten
  • 3 katten

#3 Geplaatst 09 juni 2016 - 10:54

Mijn ma gebruikte dat vroeger altijd om te strijken.
Geplaatste afbeelding

Inge91
Inge91

Liefste engeltje 2016

• 11.229 berichten

#4 Geplaatst 09 juni 2016 - 12:35

Bekijk berichtEibhlin, op 09 juni 2016 - 10:54, zei:

Het is ideaal om te strijken, er zit geen kalk in. Je kan het gebruiken om ramen te lappen, aan de planten te geven, de auto mee te poetsen...

Geplaatste afbeelding

lilymaya
lilymaya
  • 7.204 berichten

#5 Geplaatst 09 juni 2016 - 12:36

Bekijk berichtEibhlin, op 09 juni 2016 - 10:54, zei:

Hewel ik deed dat vroeger  ook altijd als het nog niet op de afvoer was aangesloten,
maar dan hoorde ik dat het niet goed zou zijn voor het strijkijzer  omdat er stofdeeltjes oid zouden  zitten in dat water.
Maar ik weet niet of dat écht wel zo is :onzeker:

Gin&Tonic
Gin&Tonic
  • 90 berichten
  • 2 katten

#6 Geplaatst 09 juni 2016 - 12:58

Tegen ons hebben ze in de winkel gezegd dat je absoluut niets kan doen met het water, zelfs plantjes water geven is een heel slecht idee omdat er toch best veel rommel in het water zit en dat de planten dan doodgaan... :onzeker:

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.231 berichten
  • 3 katten

#7 Geplaatst 09 juni 2016 - 13:13

Bekijk berichtlilymaya, op 09 juni 2016 - 12:36, zei:

Hewel ik deed dat vroeger  ook altijd als het nog niet op de afvoer was aangesloten,
maar dan hoorde ik dat het niet goed zou zijn voor het strijkijzer  omdat er stofdeeltjes oid zouden  zitten in dat water.
Maar ik weet niet of dat écht wel zo is :onzeker:

Goh zo ver ik weet heeft ze daar nooit last van gehad. Dat strijkijzer gaat nog steeds mee. Voor stof heb je toch een filter?
Geplaatste afbeelding

lilymaya
lilymaya
  • 7.204 berichten

#8 Geplaatst 09 juni 2016 - 13:19

Bekijk berichtEibhlin, op 09 juni 2016 - 13:13, zei:

Goh zo ver ik weet heeft ze daar nooit last van gehad. Dat strijkijzer gaat nog steeds mee. Voor stof heb je toch een filter?
ja dat wel maar er zouden toch nog kleine deeltjes achter blijven in het cindenswater die je strijkijzer  zouden kunnen verstoppen.

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.231 berichten
  • 3 katten

#9 Geplaatst 09 juni 2016 - 13:27

Bekijk berichtlilymaya, op 09 juni 2016 - 13:19, zei:

ja dat wel maar er zouden toch nog kleine deeltjes achter blijven in het cindenswater die je strijkijzer  zouden kunnen verstoppen.
Ah ok, ik heb het vroeger ook wel eens gedaan toen ik nog een droogkast had. Maar die bak was zo onhandig en de badkamer zo ver van de waskamer dat het niet goed lukte dat water te sparen. Vaak was het spurten en de boel in bad kiepen.
Geplaatste afbeelding

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.819 berichten
  • 4 katten

#10 Geplaatst 09 juni 2016 - 13:38

Giet het wel dan gewoon weg :-). Geen zin om een nieuw strijkijzer te kopen en uiteindelijk meer kwijt te zijn :-).
Misschien toch maar eens afvoer aansluiten, haha.

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 8.898 berichten
  • 1 katten

#11 Geplaatst 09 juni 2016 - 13:46

Wij gebruiken het om de garage te kuisen (staat in de garage).
Geplaatste afbeelding

Murron
Murron
  • 4.654 berichten
  • 2 katten

#12 Geplaatst 09 juni 2016 - 15:39

Bekijk berichtGin&Tonic, op 09 juni 2016 - 12:58, zei:

Tegen ons hebben ze in de winkel gezegd dat je absoluut niets kan doen met het water, zelfs plantjes water geven is een heel slecht idee omdat er toch best veel rommel in het water zit en dat de planten dan doodgaan... :onzeker:

Lijkt mij ook wel... Daar zitten toch resten in van wasproduct en wasverzachter en zo? Ik kieper het ook gewoon weg. Mijn condensdroogkast staat nu in een kamer met een mogelijke afvoer. Is dat makkelijk om die om te schakelen eigenlijk?

Armani
Armani
  • 14.245 berichten
  • 1 katten

#13 Geplaatst 09 juni 2016 - 17:49

Bekijk berichtlilymaya, op 09 juni 2016 - 13:19, zei:

heb ik ook altijd zo gehoord maar zelf geen ervaring mee.
Bij mij is de droogkast naast de wasmachine en de afvoer van de droogkast gaat mee met de wasmachine.
Wel een aanpassing voor moeten doen bij de levering van de droogkast.
Gaat dus niet zomaar...Zoals ik gedacht had.
Is wel het makkelijkste.  Die lange bak moet er nooit uitgehaald worden.

Bekijk berichtdolfjeweerwolfje, op 09 juni 2016 - 10:31, zei:

na 2 beurten had ik toch zo goed als een volle emmer!
moh :o is dat zo veel?

lilymaya
lilymaya
  • 7.204 berichten

#14 Geplaatst 09 juni 2016 - 18:59

Bekijk berichtMurron, op 09 juni 2016 - 15:39, zei:

Lijkt mij ook wel... Daar zitten toch resten in van wasproduct en wasverzachter en zo? Ik kieper het ook gewoon weg. Mijn condensdroogkast staat nu in een kamer met een mogelijke afvoer. Is dat makkelijk om die om te schakelen eigenlijk?
het is heel makkelijk, maar  ikzelf kan het niet :lachen:

lilymaya
lilymaya
  • 7.204 berichten

#15 Geplaatst 09 juni 2016 - 19:04

Bekijk berichtArmani, op 09 juni 2016 - 17:49, zei:

heb ik ook altijd zo gehoord maar zelf geen ervaring mee.
Bij mij is de droogkast naast de wasmachine en de afvoer van de droogkast gaat mee met de wasmachine.
Wel een aanpassing voor moeten doen bij de levering van de droogkast.

Dat is héél  makkelijk he!