Spring naar inhoud

- - - - -

hoge kattenkrabpaal ineens onpopulair

krabpaal

• Log in om te reageren
4 reacties op dit onderwerp
Majesteit
Majesteit
  • 423 berichten

#1 Geplaatst 17 juni 2016 - 08:11

Voor jonge speelvogel katje heb ik indertijd een prachtige hoge krabpaal met allerhande speeltjes en slaapplekjes aangeschaft. Ze is hier verzot op, zit er vaak op en kijkt naar buiten met natuurzicht. Boven op het hoogste niveau troont ze dan als een prinses.
Sinds een week echter moet ze er niets meer van weten. Noch spelen, noch slapen, noch uitkijken, noch krabben. Er is niets veranderd binnenshuis.
Ik heb al catnip erop gespoten, met rubberborstel grondig aangepakt, en zo. Geen resultaat.
Nu dacht ik de opbouw eens te veranderen, je kan alle elementen makkelijk demonteren en anders in elkaar zetten. Evenwel niet zeker dat dit een oplossing is.
Heeft iemand dit al eens eerder meegemaakt met een van de lieverds, en hebben jullie tips voor aanpak?
Ze hoeft er niet continu rond te hangen, is trouwens ook niet de enige krabpaal in huis.
Misschien verveelt ze zich gewoon, en kan ik beter iets anders van speelgoed of speelmogelijkheid voorzien ter afwisseling?
Wat denken jullie?

Carowlina
Carowlina

Mooiste (half)langharige HTK/kruising 2016

• 8.178 berichten
  • 3 katten

#2 Geplaatst 17 juni 2016 - 09:58

Hier heeft een van mijn katten altijd een fase waarin ze bepaalde kussens/dekens/krabpalen gebruikt.

Dan ligt ze een tijdje altijd op hetzelfde plaatske en dan zoekt ze iets anders, waar ze dan weer een tijdje ligt.
En zo gaat dat de hele tijd :)
Ik zou me niet meteen zorgen maken :)

En je kan inderdaad speelgoed wel eens wisselen.
Dat maakt het elke keer weer interessant.

Ephiny
Ephiny
  • 3.940 berichten
  • 4 katten

#3 Geplaatst 17 juni 2016 - 11:11

Ja, hier ook. Soms liggen ze met vier dagen na elkaar allemaal in de krabpaal (die boven toch, die beneden is minder populair), en dan weer dagen geen enkele kat.

Dus ik zou me ook niet meteen zorgen maken. Maar als je hem eens anders kan opstellen, is het mss wel leuk ter afwisseling natuurlijk.
Those who don't believe in magic, will never find it

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.838 berichten
  • 4 katten

#4 Geplaatst 17 juni 2016 - 19:01

Hier ook met mandjes. Met periodes zijn er andere mandjes in trek. Dus het kan zijn dat ze heel lang in het ene liggen en dan er heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel lang (soms wel meer dan een jaar) niet naar omkijken en dan terug ineens populair wordt.

Majesteit
Majesteit
  • 423 berichten

#5 Geplaatst 17 juni 2016 - 20:07

Ben de opstelling aan het veranderen nu. Interesse genoeg van onze speelvogel, ze draait overal rond, springt op de losse onderdelen. Nieuwsgierig verkent ze alle hoekjes. Ik denk dat we ons aan het amuseren zijn. Maakt niet uit of ze er nadien direct inkruipt of opzit. Haar staartje is zo speels, gekruld en recht omhoog, ze heeft het naar haar zin.
Denk dat ze gewoon wat aandacht nodig had na de kattenvang van zieke zwerfkat eerder deze week.
Heb ook de kattentunnel terug boven gehaald, dolle pret.
Ons oudje lijkt het niet te storen, eigenlijk prima in haar sas.
Denk dat dit gewoon fase van normalisatie is na paar dagen focus op den buiten.
De kattenfamilie, toch?

Bewerkt door Majesteit, 17 juni 2016 - 20:10.

Ook gelabeld met één of meerdere van deze sleutelwoorden: krabpaal