Spring naar inhoud

- - - - -

Nieuw dieet met maaltijdshakes

• Log in om te reageren
100 reacties op dit onderwerp
Inge91
Inge91

Liefste engeltje 2016

• 11.227 berichten

#1 Geplaatst 22 juni 2016 - 08:28

Sinds 2 weken mag ik een nieuw proteïne dieet testen. Ik moet zeggen, het is de eerste keer dat ik zoiets probeer. :louche:
Vroeger mocht ik eten wat ik wou, er kwam geen gram bij, nu met ouder te worden zijn er toch enkele kg bijgekomen, ok niet overdreven maar het begint met een paar extra kilo's en voor je het weet zit je met overgewicht.
Mijn manneke zou er ook 5 kg af willen, dus vond ik dit geen slecht idee om het te proberen.

Ik volg het dieet niet te strikt, omdat er maar een aantal kg af moet, dus neem ik 2 shakes per dag en s'avonds eet ik gewoon.

Mijn eerste reactie is eigenlijk positief, geen honger tussen de maaltijden en genoeg energie. De eerste week was er 800gr af :) wat ik niet slecht vind ;)
Als je echt de eerste week leeft op shakes zal het veel sneller gaan, maar zoals ik al zei, moet het voor mij niet te snel gaan. ;)
Het dieet duurt 5 weken onder leiding van een diëtist
Hebben jullie ooit zoiets geprobeerd?

Bijgevoegde thumbnails

• image.jpeg

Geplaatste afbeelding

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 8.881 berichten
  • 1 katten

#2 Geplaatst 22 juni 2016 - 08:32

Nog niet geprobeerd, wel geïnteresseerd. Bij mij zou er 3 tot 5 kg afmogen. Maar hoe smaakt dat? Wil je dan echt helemaal geen koekjes enzo eten?
Geplaatste afbeelding

Inge91
Inge91

Liefste engeltje 2016

• 11.227 berichten

#3 Geplaatst 22 juni 2016 - 08:40

Bekijk berichtBlackScorpion, op 22 juni 2016 - 08:32, zei:

Nog niet geprobeerd, wel geïnteresseerd. Bij mij zou er 3 tot 5 kg afmogen. Maar hoe smaakt dat? Wil je dan echt helemaal geen koekjes enzo eten?

Het heeft een lichte vanille smaak, ik mix er een halve banaan bij, vind ik persoonlijk het lekkerste ;) je mag per dag wat extra fruit en groenten eten, ik heb een lijstje.
En nee helemaal geen zin in koekjes
Deze shake bevat dubbel zoveel eiwitten als andere shakes, waarschijnlijk heb je daardoor lang een verzadigd gevoel

Geplaatste afbeelding

Seabert
Seabert
  • 4.642 berichten

#4 Geplaatst 22 juni 2016 - 08:54

Ook nog niet geprobeerd, maar aangezien ik ook wel een kilo of 5 kwijt wil, lichte interesse.

Alleen, 5 weken.... Zonder chocolade....Dat lukt mij nooit.... :cry: .
Ik eet/snoep ook niet uit honger, maar uit goesting... :louche: .

En, met die shakes heb je dan wel energie genoeg?

Blijf jezelf.... er zijn al anderen genoeg  Geplaatste afbeeldingGeplaatste afbeelding

Karianne
Karianne
  • 4.634 berichten
  • 2 katten

#5 Geplaatst 22 juni 2016 - 09:05

Ik heb ook lichte interesse maar zit let hetzelfde als seabert ... Maar vooral ... Die energie , ik ben bang dat ik energie te kort zal komen op mijn job

Kaprice
Kaprice

Grootste luiaard 2016

• 4.217 berichten
  • 3 katten

#6 Geplaatst 22 juni 2016 - 09:11

Op de site van t kruidvat staan recepten van yokebe Inge … (www.kruidvat.be/yokebe), wel jammer dat deze enkel in naturel, vanille met honing bestaat
Daarom vind ik deze van t kruidvat uit hun eigenmerk proteinneshakes, een stuk goedkoper, een aangename afwisseling
Ze hebben ook aardbei,vanille, banaan, chocolade, perzik, vanilleroom & cafe latté

Wat ik heel makkelijk vind is dat je naar keuze 1,2 of 3 maaltijden kan vervangen, en de shakes kan maken in een smoothie met extra (diepvries) fruit, of met soja- of amandelmelk, (vers) fruitsap, in yoghurt en àls je echt weinig calorien wilt zelfs met water…
Ze raden wel aan om per shake een halve theelepel plantaardige olie toe te voegen
Ik heb ze ook besteld  :goofy:
Een voldaan gevoel, met weinig calorien, en toch wat afslanken…

Bewerkt door Kaprice, 22 juni 2016 - 09:35.

Inge91
Inge91

Liefste engeltje 2016

• 11.227 berichten

#7 Geplaatst 22 juni 2016 - 11:04

Bekijk berichtSeabert, op 22 juni 2016 - 08:54, zei:

Ook nog niet geprobeerd, maar aangezien ik ook wel een kilo of 5 kwijt wil, lichte interesse.

Alleen, 5 weken.... Zonder chocolade....Dat lukt mij nooit.... :cry: .
Ik eet/snoep ook niet uit honger, maar uit goesting... :louche: .

En, met die shakes heb je dan wel energie genoeg?

Voor mij is het geen probleem, op de bog las ik wel dat de mensen die 3x per dag een shake aten, minder energie hadden. Dat is de eerste week. De 3 volgende weken is het 2 shakes per dag en de laatste 1 per dag. Je mag koffie en thee drinken, zonder suiker, daar doe ik dan stevia in ;) en wat fruit of groenten

Als je echt zin hebt in een stukje mag dat af en toe hoor, ik zondig in het weekend ook wel een paar keer. Maar ipv een hele reep kan je dan een klein stukje nemen ;) dan zal het wel trager gaan maar we hebben tijd he :lachen:

Bekijk berichtKarianne, op 22 juni 2016 - 09:05, zei:

Ik heb ook lichte interesse maar zit let hetzelfde als seabert ... Maar vooral ... Die energie , ik ben bang dat ik energie te kort zal komen op mijn job

Niet te drastisch beginnen, dan komt het wel goed ;)

Bewerkt door Inge91, 22 juni 2016 - 11:03.

Geplaatste afbeelding

Inge91
Inge91

Liefste engeltje 2016

• 11.227 berichten

#8 Geplaatst 22 juni 2016 - 11:13

Bekijk berichtKaprice, op 22 juni 2016 - 09:11, zei:

Op de site van t kruidvat staan recepten van yokebe Inge … (www.kruidvat.be/yokebe), wel jammer dat deze enkel in naturel, vanille met honing bestaat
Daarom vind ik deze van t kruidvat uit hun eigenmerk proteinneshakes, een stuk goedkoper, een aangename afwisseling
Ze hebben ook aardbei,vanille, banaan, chocolade, perzik, vanilleroom & cafe latté

Wat ik heel makkelijk vind is dat je naar keuze 1,2 of 3 maaltijden kan vervangen, en de shakes kan maken in een smoothie met extra (diepvries) fruit, of met soja- of amandelmelk, (vers) fruitsap, in yoghurt en àls je echt weinig calorien wilt zelfs met water…
Ze raden wel aan om per shake een halve theelepel plantaardige olie toe te voegen
Ik heb ze ook besteld  :goofy:
Een voldaan gevoel, met weinig calorien, en toch wat afslanken…

Wat voor mij vooral belangrijk is dat ik geen honger heb ;) ik word echt vervelend als dat gebeurt :lachen:
Voor mij hoeven die andere smaakjes niet, je kan volgens mij bij deze ook oploskoffie of wat cacao doen, wel zien dat je geen klompjes krijgt dan, misschien even met de mixer erdoor
Met diepvriesfruit kan ook maar opletten dat je niet teveel fruit gebruikt voor de calorieën  

Die theelepel olie doe ik er niet in, omdat ik s'avonds bij het eten ook wat olie gebruik ;)

Je moet de samenstelling eens vergelijken, deze zouden dubbel zoveel eiwitten bevatten??
Geplaatste afbeelding

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.209 berichten
  • 3 katten

#9 Geplaatst 22 juni 2016 - 11:24

Een vriendin van me heeft zo een proteïne dieet gedaan. Ze is toen heel veel afgevallen...ondertussen is het er echter terug bij. Persoonlijk geloof ik enkel in een levensstijl aanpassing om echt af te vallen.
Geplaatste afbeelding

Kaprice
Kaprice

Grootste luiaard 2016

• 4.217 berichten
  • 3 katten

#10 Geplaatst 22 juni 2016 - 11:29

Toch niet… "dat dubbel" is een verkoopsfabeltje
Deze van yokebe zijn heel goed vergelijkbaar met deze van kruidvat, aldi en zelfs uit de action (action heeft "easy way" 17 maaltijden voor 2,99€)

Het belangrijkste is het soort eiwit, soja-eiwit is bv goedkoper, wei-eiwit is gezonder en beter
En de hoeveelheid snelle suikers zoals maltodextrine, fructose, dextrose…
Een shake kan zo van 80kcal tot 300kcal gaan

De beste die ik tot nu toe gevonden heb is deze van dieetpro.nl

Inge91
Inge91

Liefste engeltje 2016

• 11.227 berichten

#11 Geplaatst 22 juni 2016 - 12:01

Bekijk berichtEibhlin, op 22 juni 2016 - 11:24, zei:

Een vriendin van me heeft zo een proteïne dieet gedaan. Ze is toen heel veel afgevallen...ondertussen is het er echter terug bij. Persoonlijk geloof ik enkel in een levensstijl aanpassing om echt af te vallen.

Dat is ook zo, het helpt enkel om af te vallen, daarna moet je de levensstijl aanpassen of het komt er gewoon weer bij.

Bekijk berichtKaprice, op 22 juni 2016 - 11:29, zei:

Toch niet… "dat dubbel" is een verkoopsfabeltje
Deze van yokebe zijn heel goed vergelijkbaar met deze van kruidvat, aldi en zelfs uit de action (action heeft "easy way" 17 maaltijden voor 2,99€)

Het belangrijkste is het soort eiwit, soja-eiwit is bv goedkoper, wei-eiwit is gezonder en beter
En de hoeveelheid snelle suikers zoals maltodextrine, fructose, dextrose…
Een shake kan zo van 80kcal tot 300kcal gaan

De beste die ik tot nu toe gevonden heb is deze van dieetpro.nl

Interessant, ik ga eens wat opzoeken ;)
Deze bevat 40% soja en 20% weieiwit.

Geplaatste afbeelding

Majesteit
Majesteit
  • 423 berichten

#12 Geplaatst 22 juni 2016 - 13:10

Nooit geprobeerd met shakes.
Ik ben zelf meer dan 8 kg afgevallen met paar simpele aanpassingen (die ik eigenlijk ben blijven toepassen). Misschien hebben jullie er iets aan.
1. Vervang vlees systematisch door vis (je kan ook kiezen voor 1x vlees per week, zal ook wel lukken)
2. Vermijd grootkeukens en horeca (of beperk het zoveel mogelijk)
3. Verklein je porties van calorierijke dingen ipv totaal ontzeggen
4. Plan je maaltijden vooraf, scheelt ook in boodschappen
5. Smoothies van fruit en groenten ipv softdrinks
6. Onbeperkt fruit en groenten tussendoor of bij klein hongertje.

Kaprice
Kaprice

Grootste luiaard 2016

• 4.217 berichten
  • 3 katten

#13 Geplaatst 22 juni 2016 - 13:30

Smoothies hebben vaak evenveel cal als softdrinks, een glas smoothie kan evenveel of meer suikers bevatten als cola!
En fruit zeker beperken, want is ook behoorlijk veel cal en suikers, tot 3 stuks/dag

Bewerkt door Kaprice, 22 juni 2016 - 13:30.

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.209 berichten
  • 3 katten

#14 Geplaatst 22 juni 2016 - 13:42

Bekijk berichtKaprice, op 22 juni 2016 - 13:30, zei:

Smoothies hebben vaak evenveel cal als softdrinks, een glas smoothie kan evenveel of meer suikers bevatten als cola!
En fruit zeker beperken, want is ook behoorlijk veel cal en suikers, tot 3 stuks/dag

Inderdaad, ik zei het onlangs ook nog tegen iemand die beweerde super gezond te leven door elke dag smoothies te drinken ipv frisdrank. Het zit bomvol suikers en je krijgt meer fruit binnen dan eigenlijk aangeraden wordt. Veel mensen blijven dan nog denken dat het toch gezonder is want het is fruitsuiker. Maar suiker blijft suiker. Suiker komt ook van een biet en komt niet uit de lucht vallen.
Geplaatste afbeelding

Auryn
Auryn
  • 1.191 berichten
  • 3 katten

#15 Geplaatst 22 juni 2016 - 13:43

Ik heb vrij lang de shakes van het kruidvat gebruikt maar enkel als ontbijt.
Ik volg namelijk een dieet dat ik in het verleden van een diëtiste had. En daarbij mogen mijn ontbijt en middag maaltijd elk maar 200 caloriën bevatten. En als ik zo'n shake maakte met magere melk zat ik op ongeveer 200 kcal. Ik vond die ook best lekker. Meestal wisselde ik de vanille en chocolade elke andere dag af maar ik heb ook de aarbei en banaan geprobeerd en die waren ook lekker.

Spijtig genoeg kan ik sinds enkele maanden geen lactose meer verteren. Ik wist niet eens dat je dat als volwassenen nog kon krijgen.
Het had wel even geduurd eer ik doorhad wat er juist het probleem was. En nadien ben ik een tijd die shakes blijven eten maar dan met soja melk ipv gewone magere melk, maar toch bleef ik (in beperktere mate) last hebben van de symptomen. Bleek dus aan de shakes te liggen.

Wat ik wil zeggen is dat ik heel gelukkig was met die shakes, ze vulde goed, ik kon mijn dieet goed bijhouden en ze waren lekker, maar let goed op wat erin zit want de shakes zelf bevatten ook onder andere melkpoeder. Mensen die geen lactose verdragen kunnen ze misschien toch beter meiden, of toch zeker niet te veel gebruiken.

Bewerkt door Auryn, 22 juni 2016 - 13:44.

Geplaatste afbeelding

"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein