Spring naar inhoud

- - - - -

Nieuw dieet met maaltijdshakes

• Log in om te reageren
100 reacties op dit onderwerp
Seabert
Seabert
  • 4.642 berichten

#61 Geplaatst 11 juli 2016 - 20:51

Bekijk berichtKaprice, op 11 juli 2016 - 18:39, zei:

En kruidvat kan je ook online bestellen hé

Och, dat wist ik niet....
Ik ga nu eerst nog mijn voorraad verder verwerken en dan eens zien, want tot nu toe nog geen resultaat....

de aardbei, caffe latté vond ik lekker, de vanille iets minder lekker
de banaanshake, de chocoladeshake, vanilleroomshake, perzik/graan ontbijtyoghurt moet ik nog proberen

Wauw!
Die hebben precies wel véél smaken!

En die van de action wou ik proberen, gewoonweg omdat hun prijs zo laag ligt en ze toch goeie comments krijgen voor hun samenstelling en resultaten…

Action is inderdaad goedkoop.
Maar minder keus dan in Kruidvat dus....
Ik heb vanille en aardbei van de Action. Vanille is oké, maar aardbei dus niet.... Maar ja, aardbei vind ik nogal rap dubieus.... Meestal smaakdingen en zo hé, zelden echte aardbeien. Ijs en pudding en zo van aardbeien vallen meestal ook niet in mijn smaak daardoor...

Heb je een shakerbeker waar je zo een plastiek netje opplaatst en dan het deksel? Zo shake je t dat alle brokjes oplossen!

Neen.... Dat heb ik niet, zelfs nog niet van gehoord.... :oops: .

Bekijk berichtKaprice, op 11 juli 2016 - 17:47, zei:

Ikke… probeer één à twee shakes per dag

Hoelang ben jij al bezig?
En....? Resultaat...???

Blijf jezelf.... er zijn al anderen genoeg  Geplaatste afbeeldingGeplaatste afbeelding

Kaprice
Kaprice

Grootste luiaard 2016

• 4.215 berichten
  • 3 katten

#62 Geplaatst 11 juli 2016 - 21:05

Euh bijnà een week,
Het is in de eerste plaats om voldoende vitamienen & mineralen binnen te krijgen, ik durf wel eens "vergeten" van te eten, en met shakes is het heel makkelijk om terug een beetje op regelmaat te krijgen

Kheb wel geen weegschaal, dus ook geen start gewicht, en opvolging van hoeveel àf of bijkomt
Is eerder om terug makkelijker in mijn kledij in mijn kleerkast te kunnen, want door de laatste jaren thuis te zijn, is mijn omvang ook wel enkele kilotjes toegenomen
Ik ga t dus enkel merken àls mijn kledij weer makkelijker zit en alles uit mijn kast me terug past…

Kaprice
Kaprice

Grootste luiaard 2016

• 4.215 berichten
  • 3 katten

#63 Geplaatst 11 juli 2016 - 21:44

Zoiets Seabert…
Een beker met ml aanduiding, een netje (of bij anderen een metalen balletje) en een deksel met of zonder drinkteutje

Je doet de melk, water of fruitsap in de beker, schepjes poeder erop, dan netje op de beker, en deksel
En het shaken maakt t net romig en luchtig, en klontervrij…

Bijgevoegde thumbnails

• image.jpeg

Bewerkt door Kaprice, 11 juli 2016 - 21:45.

Inge91
Inge91

Liefste engeltje 2016

• 11.227 berichten

#64 Geplaatst 12 juli 2016 - 08:53

Bekijk berichtKaprice, op 11 juli 2016 - 17:47, zei:

Ikke… probeer één à twee shakes per dag
Maar ik drink liever deze van t kruidvat, de aardbei, caffe latté, vanille,… ipv de yokebe
De yokebe vind ik zo plat, poederig smaken brrrr
Misschien omdat ik ze meestal met water maak…
En ook van plan van deze van de action nog te halen

Waarom maak je hem niet met magere melk? Ik doe er een halve banaan bij en magere melk, dan de mixer erin dan vind ik hem lekker romig ;) maar smaken verschillen he

Geplaatste afbeelding

Inge91
Inge91

Liefste engeltje 2016

• 11.227 berichten

#65 Geplaatst 12 juli 2016 - 09:00

Bekijk berichtSeabert, op 11 juli 2016 - 18:18, zei:

Hoelang was je shake-periode dan?
Dronk je er 2 of 3 per dag?
En.... Hoeveel ben je afgevallen?

Ik blijf echt na een uur of 2 grote honger krijgen....
Maar ja, ik heb die potten hier nu staan (die van de Colruyt was duur :louche: !).

Dus ik probeer (lukt niet in het weekend) 2 shakes per dag drinken. Om de honger tegen te gaan, 's morgens en 's avonds. 'S morgens ontbijt ik meestal niet, dus dan is de honger geen probleem en als ik 's middags voldoende eet, heb ik nog geen honger tegen de avond, dus dan lukt dat ook wel....
Doe het al 2 weken zo, allee, ik probeer toch.... Maar nog geen grammetje eraf, wél 1 kilo erbij... :cry: .

Mmmm, die klinkt wel lekker, ga ik ook eens voor zien.... Alleen geen kruidvat hier in de buurt....

Ik heb de vanille van de Action en die is lekker.
Heb ook de aardbei, maar die is mij té chemisch, te vals zoet en té fake nep aardbei van smaak....

Die van de Colruyt, (heb de chocolade) vind ik best van smaak, eigenlijk de enige die ik een beetje lekker vind (wel duur, 15€ voor 12 shakes). Maar die mengt wel slecht, altijd brokken en zo....

De periode was 5 weken maar de eerste week was ik met vakantie, dus voor mij waren het 4 weken. Ik ben dikke 2kg kwijt.
2 weken dronk ik 2 shakes per dag, daarna 1 per dag omdat ik niet teveel wou afvallen. De weken met 2 shakes ben ik afgevallen daarna op gewicht gebleven :)

Eigenlijk moet je de prijs anders bezien, hoeveel kost brood met beleg? Die potten zijn niet goedkoop maar beleg voor op de boterham is dat ook niet he ;)

Geplaatste afbeelding

Kaprice
Kaprice

Grootste luiaard 2016

• 4.215 berichten
  • 3 katten

#66 Geplaatst 12 juli 2016 - 09:02

Kweet t, was ook de bedoeling om hem met melk te drinken… en er extra fruit enzo ààn toe te voegen
Maar doordat ik wat moeilijker (zware) boodschappen doe, dus ook melk-voorraad halen,
Was t effe makkelijker gewoon met kraantjeswater te proberen  :rolleyes:

Kzal een dezer een paar flessen melk halen, en een nieuwe smaakproef doen
Anders meng ik hem gewoon met een shake poeder met een smaakje…

Inge91
Inge91

Liefste engeltje 2016

• 11.227 berichten

#67 Geplaatst 12 juli 2016 - 09:08

Bekijk berichtKaprice, op 11 juli 2016 - 21:05, zei:

Euh bijnà een week,
Het is in de eerste plaats om voldoende vitamienen & mineralen binnen te krijgen, ik durf wel eens "vergeten" van te eten, en met shakes is het heel makkelijk om terug een beetje op regelmaat te krijgen

Kheb wel geen weegschaal, dus ook geen start gewicht, en opvolging van hoeveel àf of bijkomt
Is eerder om terug makkelijker in mijn kledij in mijn kleerkast te kunnen, want door de laatste jaren thuis te zijn, is mijn omvang ook wel enkele kilotjes toegenomen
Ik ga t dus enkel merken àls mijn kledij weer makkelijker zit en alles uit mijn kast me terug past…

Volgens mij is mijn vetpercentage ook wat verminderd, wat ik eigenlijk nog belangrijker vind dan de kilo's
Ik sta ook niet te dikwijls op de weegschaal, je voelt het inderdaad snel aan je kleren ;)

Bekijk berichtKaprice, op 12 juli 2016 - 09:02, zei:

Kweet t, was ook de bedoeling om hem met melk te drinken… en er extra fruit enzo ààn toe te voegen
Maar doordat ik wat moeilijker (zware) boodschappen doe, dus ook melk-voorraad halen,
Was t effe makkelijker gewoon met kraantjeswater te proberen  :rolleyes:

Kzal een dezer een paar flessen melk halen, en een nieuwe smaakproef doen
Anders meng ik hem gewoon met een shake poeder met een smaakje…

Brrr met water durf ik het zelfs niet proberen :lachen:
Je kan misschien ook eens karnemelk met wat fruit proberen? Ik zet wat receptjes hier ;)

Geplaatste afbeelding

Kaprice
Kaprice

Grootste luiaard 2016

• 4.215 berichten
  • 3 katten

#68 Geplaatst 12 juli 2016 - 09:12

Kvoel wel àl dat mijn spijsvertering beter is geworden  :duim:
Om t niet te grafisch te beschrijven, euh, heb ik àl sneller eens minder vaste stoelgang omdat ik geen galblaas meer heb…
Nu merk ik met die eiwitshakes wel dat ik vaker naar t groot toilet ga en dat t ook een "normaler" consistentie is…

Inge91
Inge91

Liefste engeltje 2016

• 11.227 berichten

#69 Geplaatst 12 juli 2016 - 09:15

Misschien het proberen waard ;)

Wat ik ook zeker doe, is de shake niet uit de shaker drinken maar gewoon in een smakelijk glas doen, smaakt veel beter hoor, en heel rustig opdrinken. Ik denk altijd dat ik op een terrasje zit met een milkshake ;)

Bekijk berichtKaprice, op 12 juli 2016 - 09:12, zei:

Om t niet te grafisch te beschrijven, euh, heb ik àl sneller eens minder vaste stoelgang omdat ik geen galblaas meer heb…
Nu merk ik met die eiwitshakes wel dat ik vaker naar t groot toilet ga en dat t ook een "normaler" consistentie is…

Mijn papa heeft hetzelfde probleem ;) gelukkig kan je het met de shakes verbeteren

Ik moet dringend naar de winkel ;) tot straks :)

Bijgevoegde thumbnails

• image.jpg
  • image.jpg
  • image.jpg
  • image.jpg
  • image.jpg

Geplaatste afbeelding

Seabert
Seabert
  • 4.642 berichten

#70 Geplaatst 12 juli 2016 - 09:48

Bekijk berichtKaprice, op 11 juli 2016 - 21:44, zei:

Zoiets Seabert…
Een beker met ml aanduiding, een netje (of bij anderen een metalen balletje) en een deksel met of zonder drinkteutje

Je doet de melk, water of fruitsap in de beker, schepjes poeder erop, dan netje op de beker, en deksel
En het shaken maakt t net romig en luchtig, en klontervrij…

Maar neen....
Dat heb ik niet, zelfs nog niet gezien of van gehoord....
Eens zoeken dan!

Bekijk berichtInge91, op 12 juli 2016 - 09:00, zei:

Eigenlijk moet je de prijs anders bezien, hoeveel kost brood met beleg? Die potten zijn niet goedkoop maar beleg voor op de boterham is dat ook niet he ;)

Ja, da's ook waar.
Die van de Colruyt was mijn eerste pot, en ik dacht; "Huh,....? Da's duur...." Maar, ik wissel af en uiteindelijk gaat die pot nog mee....
Beleg is inderdaad ook duur....

Awel, dat voel ik ook....

heb ik àl sneller eens minder vaste stoelgang

Hier hetzelfde probleem, darmmiserie zit hier in de familie....

dat ik vaker naar t groot toilet ga en dat t ook een "normaler" consistentie

Hier ook....
Meestal kan ik maar om de 14 dagen naar 't groot toilet....En dan is het nog van dubieuze aard... :louche: .

Bewerkt door Seabert, 12 juli 2016 - 09:48.

Blijf jezelf.... er zijn al anderen genoeg  Geplaatste afbeeldingGeplaatste afbeelding

Ailure
Ailure
  • 5.264 berichten
  • 1 katten

#71 Geplaatst 19 juli 2016 - 12:40

Ik heb mijn voedingsschema van de fitnesstrainer gekregen, en daar staat ook 2x per dag een eiwit shake op.
Waar kan je die kopen? Heeft Kruidvat er?

Inge91
Inge91

Liefste engeltje 2016

• 11.227 berichten

#72 Geplaatst 19 juli 2016 - 17:09

Bekijk berichtAilure, op 19 juli 2016 - 12:40, zei:

Ik heb mijn voedingsschema van de fitnesstrainer gekregen, en daar staat ook 2x per dag een eiwit shake op.
Waar kan je die kopen? Heeft Kruidvat er?

je kan die shakes in het kruidvat kopen maar ik weet niet of je voor een fitness programma geen andere shakes moet drinken, daar ken ik eigenlijk niets van ;)
Geplaatste afbeelding

juleken
juleken
  • 7.132 berichten

#73 Geplaatst 27 juli 2016 - 14:18

Is het de bedoeling dat je die shakes drinkt met magere melk? Of is halfvol ook goed?

Kaprice
Kaprice

Grootste luiaard 2016

• 4.215 berichten
  • 3 katten

#74 Geplaatst 27 juli 2016 - 15:46

Als je ze drinkt met magere melk of water neem je minder cal op natuurlijk…
Maar de recepten zijn wel uitgerekend met halfvol melk van 1,5% vet (voor yokebe)
En je kan zelfs afwisselen met fruitsap en magere yoghurt of karnemelk, kokosmelk, sojamelk, amandelmelk, …

Inge91
Inge91

Liefste engeltje 2016

• 11.227 berichten

#75 Geplaatst 28 juli 2016 - 08:02

Ik gebruik gewoonlijk magere melk en doe er ook geen olie in zoals ze schrijven. Mijn shakes hebben dus minder cal. Als je enkel shakes drinkt op een dag heb je de vetten nodig,  anders krijg je vet genoeg binnen ;)
Geplaatste afbeelding