Spring naar inhoud

- - - - -

Krabpaal Pet fun "iris"

• Log in om te reageren
9 reacties op dit onderwerp
elza0709
elza0709
  • 32 berichten

#1 Geplaatst 29 juni 2016 - 14:03

Iemand ervaring met deze krabpaal? Sta op het punt een krabpaal te bestellen en heb al veel goede gehoord over Pet Fun. Via zooplus is de krabpaal Iris van Pet Fun te koop. Doorsnede van de palen zij 12 cm. Is dit voldoende? Wij verwachten een Ragdoll

Nashota
Nashota
  • 17.932 berichten
  • 4 katten

#2 Geplaatst 29 juni 2016 - 16:19

Wij hebben zelf een Petfun en ik zal direct een weer kopen mocht deze stuk gaan, de Iris ken ik niet, maar de 12 cm palen zijn dik genoeg,
wat katjes ook prettig vinden is als ze helemaal uitgestrekt (staande) kunnen krabben, dus moet je kijken of de sisal paal lang genoeg is.

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Groetjes. Ina :hoi:

Murron
Murron
  • 4.654 berichten
  • 2 katten

#3 Geplaatst 29 juni 2016 - 17:15

Hier ook een petfun, geen Iris maar weet het model ook effe niet. De onze is een plafondkrabpaal met krabstukken van 70cm, vinden ze geweldig om zich zo te kunnen uitstrekken, zoals Nashota zegt. Wij hebben ook 12cm, wel twee htk's van om en bij de 5kg, dus geen ervaring met ragdolls.

Anja
Anja
  • 14.514 berichten
  • 2 katten

#4 Geplaatst 29 juni 2016 - 17:26

Hier ook een petfun en ook absoluut geen klagen van.  Heb 2 coons rondlopen en die krabben (en springen) naar hartenlust aan (op) de paal!

Geplaatste afbeelding

Sabine2
Sabine2
  • 8.332 berichten
  • 5 katten

#5 Geplaatst 29 juni 2016 - 21:38

Hier ook een Petfun-fan! Ik heb de Joy, de Emma (plafondpaal), de retro krabton en twee radiatorhangmatjes van Petfun. De krabpalen zijn met dikke stammen, 'k vond dat mooier :)
Prijzig maar supergoed van kwaliteit. Mijn 'gewone' krabpalen kon ik na maximum twee jaar op het containerpark gooien (en die waren nu ook niet bepaald gratis...), maar als ik de Joy bekijk, die ik sinds augustus / september 2012 heb, dan vertoont die nauwelijks slijtage. Wel heb al extra hangmatjes gekocht voor de Joy, de "bijbestelling" waren hangmatjes met dubbel stiksel en die vind ik toch mooier én beter (vooral voor mijn Van Boevaerds van 7kg 't stuk ;) )

Een goeie raad: vernis het houtwerk. Als er dan ééntje is die wat kotseke doet op het hout, heb je achteraf geen vlekken. Ook best twee lagen vernis. Indien je de geverniste versie bij Petfun koopt, hou er dan rekening mee dat daar slechts één laag op ligt. Ik heb al gezien dat de vernis van de Emma (overgekocht van iemand) maar heel basic is en tijdens mijne congé ga ik er zeker een tweede laag op doen.

Katjes zijn net als chocolaatjes, het is moeilijk om het bij ééntje te houden :paw
The devil has work for idle paws :x
www.kattenopvangwaasland.com

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.482 berichten
  • 3 katten

#6 Geplaatst 29 juni 2016 - 21:45

Ik heb de Nilay paal al bijna 4 jaar en gaat nog steeds mee. Je ziet er niks van slijtage aan na dagelijks intensief gebruik en 3 katten die er over heen racen.
Geplaatste afbeelding

lilymaya
lilymaya
  • 7.325 berichten

#7 Geplaatst 29 juni 2016 - 22:37

Ik vraag me af als dat via Zooplus gaat of die van dezelfde kwaliteit zijn?

wendyv123
wendyv123
  • 4.370 berichten
  • 3 katten

#8 Geplaatst 30 juni 2016 - 12:45

Bekijk berichtlilymaya, op 29 juni 2016 - 22:37, zei:

Ik vraag me af als dat via Zooplus gaat of die van dezelfde kwaliteit zijn?

ik denk van wel, ze kopen het natuurlijk in grote hoeveelheden zodat ze hun prijs wat kunnen drukken. Bij Petfun kan je vaak wijzigingen doen zonder een meerprijs, ik het zo een mandje gewisseld voor een klein tonnetje. Bij Petfun wordt hij ook echt pas gemaakt na de bestelling omdat iedereen weer net iets anders wil en bij Zooplus heb je niks te kiezen.

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.482 berichten
  • 3 katten

#9 Geplaatst 30 juni 2016 - 13:31

Ik heb via zooplus ook extra stiksel gekozen voor de hangmat. Er stond dat dat extra stevigheid gaf. Dat soort dingen zal er dan niet bij zijn. Gewoon de basic paal. Maar als je geen giga zware katten hebt moet dat misschien niet. Ik heb het gedaan omdat de meerprijs te verwaarlozen was en ik dacht, beter direct goed doen. :d
Geplaatste afbeelding

elza0709
elza0709
  • 32 berichten

#10 Geplaatst 01 juli 2016 - 19:10

De Iris is inderdaad van Zooplus, de prijs is ook 250 euro, ik hoop dat die ook goede kwaliteit heeft en te vergelijken is met de andere van Pet Fun.