Spring naar inhoud

- - - - -
Ragdoll

Gallifrey & Trenzalore

• Log in om te reageren
45 reacties op dit onderwerp
Lorwen
Lorwen
  • 411 berichten
  • 3 katten

#16 Geplaatst 10 juli 2016 - 12:27

Bekijk berichtKarolijn, op 09 juli 2016 - 13:42, zei:

Hihi, guilty. Maar er komen ook gewoon prachtige namen in dr Who voor :cat

Dat is juist!
Misschien moeten wij daar ook eens gaan kijken ;)

Veel plezier ermee!
Groetjes van ons allemaal!
Geplaatste afbeelding

Karolijn
Karolijn
  • 44 berichten
  • 2 katten

#17 Geplaatst 01 augustus 2016 - 09:45

Hehe! Vanwege vakantie, verjaardag en ziekte zijn wij gisteren na 4 weken dan eindelijk weer eens langs geweest. Ondertussen zijn de katjes 8 en 9 weken.
Gallifrey heeft zich bewezen als slaapkont. Werkelijk overal kan hij in slaap vallen. Hij heeft dan ook lekker in mijn armen liggen pitten en is daarna gewoon lekker doorgegaan op de bank. Gallifrey is ook iets makkelijker naar mensen toe dan Trenzalore. Trenzolore schrok elke keer een beetje als je een hand op hem af stak of hem wilde pakken. Terwijl het Gallifrey helemaal niets uitmaakte of je hem aaide of pakt.
Denk op dit moment dat Gallifrey uiteindelijk rustiger en stoerder is/wordt dan Trenzalore.

Dan blijkt wel, toch wel een beetje jammer, dat Trenzalore geen lynx is. Ik was bij de foto's van 4 weken geleden al  gaan twijfelen, de ene foto wel, de andere foto niet, maar nu is het duidelijk dat het geen lynx is. Wel is hij een heerlijk zachte kleur blauw, met een geweldige tekening (vind ik).

Gallifrey heeft een wit streepje op neus en voorhoofd, deze had ik ook al eerder gezien, maar nu is het wel waarschijnlijker dat deze niet meer gaan kleuren. Ook zijn sokjes op de voorpoten zijn ongelijk. Rechts is hoger dan links :love4: .

En dan zeker niet onbelangrijk, de foto's.
Geplaatste afbeelding
Samen heerlijk slapen op de bank, aaien en kriebelen werd nauwelijks opgemerkt

Geplaatste afbeelding
Trenzalore
Geplaatste afbeelding

Geplaatste afbeelding
Gallifrey, kijk ongelijke sokjes!
Geplaatste afbeelding

Geplaatste afbeelding
En hij blijft ook overal slapen

De foto kwaliteit laat wat te wensen over. Het was al een beetje donker aan het worden binnen, en dan gaat de camera korrelige foto's geven.

Nashota
Nashota
  • 17.924 berichten
  • 4 katten

#18 Geplaatst 01 augustus 2016 - 16:09

Ze zijn werkelijk prachtig en zeer schattig :loveshower: :loveshower: :loveshower:
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Groetjes. Ina :hoi:

Karolijn
Karolijn
  • 44 berichten
  • 2 katten

#19 Geplaatst 19 augustus 2016 - 20:39

Oeh alweer een tijdje geleden langs geweest en alweer aan het kijken naar een volgende afspraak :jump: .
Maar vorige week maandag weer langs geweest. Gallifrey was 9 weken en Trenzalore 10.
Gallifrey is echt van een kitten overgegaan op een meer volwassen uiterlijk en houding.
Geplaatste afbeelding
Geweldige foto van Gallifrey
Geplaatste afbeelding
Blijft altijd en overal doorheen slapen, maar gaat ook rustig slapen terwijl je met hem bezig bent.
Geplaatste afbeelding
Gekleurd voetkussentje

Geplaatste afbeelding

Geplaatste afbeelding
Zeer gefocust op verenstokjes :catattackball

lilymaya
lilymaya
  • 7.276 berichten

#20 Geplaatst 19 augustus 2016 - 20:52

Bekijk berichtKarolijn, op 19 augustus 2016 - 20:39, zei:

Oeh alweer een tijdje geleden langs geweest en alweer aan het kijken naar een volgende afspraak :jump: .
Maar vorige week maandag weer langs geweest. Gallifrey was 9 weken en Trenzalore 10.
Gallifrey is echt van een kitten overgegaan op een meer volwassen uiterlijk en houding.
Geplaatste afbeelding
Geweldige foto van Gallifrey
Geplaatste afbeelding
Blijft altijd en overal doorheen slapen, maar gaat ook rustig slapen terwijl je met hem bezig bent.
Geplaatste afbeelding
Gekleurd voetkussentje

Geplaatste afbeelding

Geplaatste afbeelding
Zeer gefocust op verenstokjes :catattackball
Gallifrey is mijn fa
vorietje ;)

Bewerkt door lilymaya, 19 augustus 2016 - 20:54.

Karolijn
Karolijn
  • 44 berichten
  • 2 katten

#21 Geplaatst 20 augustus 2016 - 09:30

Bij mij ook :oops: . Bij hem heb ik ook al een stukje karakter kunnen zien dat mij aanstaat. Trenzalore is nog een gewoon leuk uitziend katje, maar heb ik nog niet een klik mee zoals met Gallifrey. Zodra ze hier thuis zijn over 2 weken zal ik ik vast vanzelf ook zien of Trenzalore nog leuke karaktertrekken heeft :cat .

Nog 2 hele weken!!!! :trance:

Karolijn
Karolijn
  • 44 berichten
  • 2 katten

#22 Geplaatst 16 september 2016 - 21:49

Hihi, alweer een tijdje niks laten horen, maar dan ook vooral bezig geweest met onze nieuwe katjes. Gallifrey en Trenzalore voelen zich volgens mij al helemaal thuis. Terwijl ik dit typ zijn ze druk achter elkaar aan het rennen en liggen ze telkens naar elkaar te loeren.
Nu wel al een klein probleempje met Gallifrey. De eerste week ging helemaal perfect, maar rond de hitte deze week is hij een dagje aan de schijt geweest.
Nu met dat weer kan dat vele redenen hebben en het was ook maar 1 keertje. Maar sinds die dag is het eigenlijk elke dag wel raak dat er een beetje stront(vocht), (oh wat wordt het een lekker verhaal) aan zijn vacht blijft hangen. De poep is niet echt zacht en ook niet extreem nat ofzo, en de kleur is hetzelfde, maar werkelijk elke dag is er wel een moment dat haar broek goed schoon gemaakt moet worden. Soms maar een klein stukje met een doekje, maar soms een streep over haar benen, waardoor ze toch gewassen moet worden.
Ik ben op dit moment aan het wisselen van droogvoer, maar sta al stil met de verhouding van voordat ze aan de schijt ging.
Gisteren leek het over te zijn, maar juist vandaag, nu het een stuk koeler is, mocht ik weer samen gaan douchen.
De poep zijn nette drolletjes, die wel erger meuren, dan haar betere momenten.
Het is dus zelfs zo dat het niet continue is.

Kan het toch nog aan het voer wisselen of de temperatuur komen?
Vocht komen ze niet te kort nu, daar ben ik wel op aan het letten met de afgelopen temperaturen.

Poeh he, maar dus, voor de rest. Wat leuk!!!!!!!
Gallifrey is een zeer, zeer, zeer drukke kat die zoveel en zo snel kan bewegen en het ook lang volhoud. Maar zelfs als ze aan het hijgen is en d'r tong naar buiten hangt, kan ze nog in haar eentje druk achter een balletje aan rennen. Gallifrey is zeer op eten gericht en schrokt alles als een gek naar binnen. Ook als wij er niet bij zouden zijn, zal ze ook al het natvoer van Trenzalore opeten. Ondertussen dus maar aparte bakjes en de wacht houden.

Trenzalore is een geweldig mooie kat die mooi hoog op zijn poten staat. Laat alles toe en geniet ook erg van borstelen of meegedragen worden als een baby. Wel heel erg op d'r speeltje gericht. Zodra hij is gevangen laat ze niet meer los. Ook helemaal verslaafd aan veertjes!! Onze eerste hengeltjes zijn alweer klaar voor de vuilnisbak.

Samen doen ze het ook heel goed. Trenzalore kan niet goed alleen zijn, en loopt continue achter Gallifrey aan. Die op zijn beurt weer achter ons aanloopt XD.
Bij binnenkomst was Gallifrey 1,7 kg en vorige week woog ze alweer 1,9 kg. Trenzalore, een weekje ouder en groter woog 2.1 en nu 2.3 kg. Morgen is het weer weegdag.
Dan uiteraard nog foto's, Oh wat heb ik er veel, hier een paar.

Geplaatste afbeelding
Geplaatste afbeelding
Ondertussen een bekend gezicht aan het worden.
Geplaatste afbeelding
Koelste plekje in huis
Geplaatste afbeelding
Geplaatste afbeelding
Favoriet speeltje, de "Kubus"
Geplaatste afbeelding
Trenzalore snapt het niet en snoept of mee met Gallifrey of vanaf boven. En Gallifrey snapt niet dat er meerdere verdiepingen zijn, waardoor er altijd wat bovenin blijft liggen voor Trenzalore.
Geplaatste afbeelding
Gallifrey krabt alleen plat. Trenzalore af en toe in de krabpaal. Maar de mandjes en huisje worden alleen gebruikt voor de 2 seconden wanneer we ze erin zetten.

Karolijn
Karolijn
  • 44 berichten
  • 2 katten

#23 Geplaatst 16 september 2016 - 22:57

I shouldn't have said anything. . . . .
Net Trenzalore, die al die tijd al goed gaat af moeten spoelen. Hele zachte poep.

Kan het het natvoer zijn? We hebben veel verschillende gehaald om uit te proberen. Veel smaakjes van Applaws en Almo nature legend.
Maar ze krijgen maar een half blikje per dag.

DORIS
DORIS
  • 7.680 berichten
  • 4 katten

#24 Geplaatst 17 september 2016 - 13:19

Mooie dollekes.
  • Adopteer een kat! Je hebt een baasje nodig

Machteld.
Machteld.
  • 3.042 berichten
  • 2 katten

#25 Geplaatst 17 september 2016 - 15:33

Vaak van voer wisselen/testen gaat niet altijd goed bij katten. Sommige zijn er gewoon wat gevoeliger aan dan andere. Heb je al met de cattery gesproken?
Ik snap dat je graag wat verschillend voer wil uittesten, kijken wat ze lekker vinden, maar probeer misschien een paar weken hetzelfde voer te geven om te kijken of het daaraan ligt.

Es wütet, kratzt und beißt und kreischt, und wühlt sich durch mein weiches Fleisch

Das Vieh, es lässt mir keine Ruh, ich lock es an und greife zu.

Nein, tu mir nichts! Kann nichts dafür, ich bin doch nur ein wildes Tier.

- Die kleine Ballade vom schwarzen Schmetterling, ASP

Karolijn
Karolijn
  • 44 berichten
  • 2 katten

#26 Geplaatst 17 september 2016 - 19:56

Droogvoer krijgen ze dus nog hetzelfde als voor de schijterij, maar het natvoer zijn we wel gaan wisselen. Gaan inderdaad nu ook hetzelfde natvoer geven, zoveel mogelijk uitsluiten. Hetzelfde als bij de cattery.
Mocht het geen verbetering geven, ga ik maandag toch even naar de dierenarts.  Ook de badkamer wordt even verboden terrein, weet niet hoe goed zo'n vochtige plek is voor schimmels of andere gekke dingen. Niet dat ik ze daar heb zien likken tot nu toe, maar ben er niet altijd bij.

Is het zo dat bij het natvoer ook belangrijk is niet van smaakjes te wisselen binnen een merk?

Bewerkt door Karolijn, 17 september 2016 - 19:57.

Machteld.
Machteld.
  • 3.042 berichten
  • 2 katten

#27 Geplaatst 18 september 2016 - 09:53

Bekijk berichtKarolijn, op 17 september 2016 - 19:56, zei:

Is het zo dat bij het natvoer ook belangrijk is niet van smaakjes te wisselen binnen een merk?
Nee, zo maak je zelf kieskeurige katten, en dat wil je niet ;) Wat wel belangrijk is, is een paar verschillende merken (van dezelfde kwaliteit) te voeren voor het geval een merk plots van samenstelling verandert en ze het niet meer willen eten. Veel personeel stond dan al met de handen in het haar omdat de katten niets meer wouden eten. Een merk of twee extra achter de hand hebben is dan wel makkelijk.
Maar prioriteit is natuurlijk van die diarree af geraken, extra merken kan je later wel proberen.

Bewerkt door Machteld., 18 september 2016 - 09:54.

Es wütet, kratzt und beißt und kreischt, und wühlt sich durch mein weiches Fleisch

Karolijn
Karolijn
  • 44 berichten
  • 2 katten

#28 Geplaatst 18 september 2016 - 21:02

Goed goed nieuws, het is bij twee keertjes gebleven! Vrijdag avond en zaterdag ochtend en nu nog maar ietje vochtige, maar voor de rest al best stevige poep. We blijven nu inderdaad even op 1 merkje natvoer en zullen dan kijken of we langzaam een ander merkje erbij kunnen leren. Bedankt voor de tip! :catwalk2

Machteld.
Machteld.
  • 3.042 berichten
  • 2 katten

#29 Geplaatst 19 september 2016 - 10:34

Fijn om te horen dat ze er bovenop zijn! :duim:

Karolijn
Karolijn
  • 44 berichten
  • 2 katten

#30 Geplaatst 14 oktober 2016 - 22:34

Alweer een maandje geleden en vele foto's en ervaringen en problemen en weet ik veel wat verder.
Zeer rustig Applaws droogvoer geintroduceerd, maar zelfs toen we al een week helemaal over waren bleef aan en af het nattige poepen aanwezig. Best wel stevig, maar telkens net nat genoeg om de vacht (en dus alles waar ze gaan zitten) vies te maken.
Op een gegeven moment maar naar de DA gegaan, giardia test negatief, kuurtje gehad en weekje erna ontwormd. Hele riedeltje dus wel gehad, maar het blijft, dan zal het dus toch maar aan het voer liggen.
Gister begonnen op Orijen over te gaan. Paar gram Orijen bij de Applaws en vandaag echte echte echte diarree bij beide katten, dit gaat hem echt niet worden.
Het plan is nu weer rustig over te gaan op RC. Zodra dat weer helemaal goed gaat, kijken we wel of we over gaan op een betere brok, of toch maar daar blijven hangen. Maar jeetje, wat is het vermoeiend telkens als er een kat op de bak gaat, ze gelijk moeten controleren en in de helft van de gevallen mee de douche in moeten nemen.
Ook het schoonmaken van oppervlakken en de vloer kost aardig wat tijd.

Maar gelukkig poepen katten niet heel de dag door.
Trenzalore is ondertussen bijna 20 weken en was vorige week 2,9 kg. Gallifrey een weekje jonger en woog toen 2,7 kg.
En oh wat zijn ze heerlijk! Gallifrey is een echte aandachtszoeker, die ook tussendoor komt zodra je Trenzalore aandacht geeft.
Gallifrey is zeer druk en kan veel heen en weer rennen en is altijd in om mee te spelen. Als je op de bank zit en ze wil een aai, dan komt ze naar je voeten toe en laat zich met haar buik naar boven omvallen.
Trenzalore is meer een afstand katje, komt naast je op de bank zitten, maar als je haar te veel aanraakt gaat ze weer weg. Tenzij je haar borstelt. Trenzalore kan je volgens mij uren blijven borstelen, alleen de 'poepborstel' is niet zo populair meer.

Beide katten waren super stoer bij de dierenarts. Trenzalore bleef rondjes lopen in de behandelkamer en kon niet naar het hartje/longen worden geluisterd omdat ze bleef spinnen.
Gallifrey heeft zich stoer gehouden, al was ze iets minder blij. In de wachtruimte hadden we ze in onze armen (met tuigje om ze tegen te kunnen houden voor het geval dat) en ik voelde Gallifrey grommen zodra er honden (die geen aandacht voor ze hadden) binnen kwamen. :catangel

Tuigjes zijn we ze al snel aan laten wennen. Een gewone lijn vinden ze prima, maar een rollijn is toch wel heel vreemd. Al is het niet veel, het feit dat er iets meer weerstand op het lopen zit, zorgt er voor dat ze gek gaan lopen :catwalk2 .
Geplaatste afbeelding
Geplaatste afbeelding
Tuigjes oefenen

Geplaatste afbeelding
Nieuw plekje voor het huisje zorgt voor populariteit

Geplaatste afbeelding
fotomodelletje

Geplaatste afbeelding
Geplaatste afbeelding
Geplaatste afbeelding
truste truste truste <3

Geplaatste afbeelding
Oke, ook een beetje gek

Geplaatste afbeelding
Dichterbij kom ik niet!

OEEHHH en Gallifrey is zo fluffy, echt een konijntje!!!
Zijn moeder was ook erg zacht, dus hopen dat het een beetje zo blijft.

Bewerkt door Karolijn, 14 oktober 2016 - 22:33.

Ook gelabeld met één of meerdere van deze sleutelwoorden: Ragdoll