Spring naar inhoud

- - - - -
Ragdoll

Gallifrey & Trenzalore

• Log in om te reageren
45 reacties op dit onderwerp
Karolijn
Karolijn
  • 45 berichten
  • 2 katten

#31 Geplaatst 14 oktober 2016 - 22:47

Trouwens, compleet verschillende katten.
Gallifrey houd van aaien en kroelen, borstelen is een leuk speeltje, alleen pootjes vasthouden voor knippen is te lang stil zitten.
Pilletje vieze antibiotica gaat er zonder al te veel gemor in. Pilletje erin, en je kan zonder problemen de bek dicht houden (veel grappiger is het om mijn vriend het zien te proberen). Hij kan heerlijk bij je liggen en kan zeer irritant aandacht zoeken. Wat een energie, maar wat een aandacht krijg je van hem. Rent naar je toe en gaat op dr rug om aaitjes vragen. Staat achter elke deur te wachten om zo snel mogelijk naar de andere kant te rennen. Ook de buitendeur als we niet opletten. Gelukkig hebben we een trappenhuis.

Trenzalore kan je makkelijk borstelen en nagels knippen. Is wat minder opdringerig, maar houd wel van bij je zijn, als je dr maar niet te veel aanraakt. Zeer langzame eter en degeen met de meeste maagproblemen.
Zodra je haar gezicht aanraakt trekt ze zich terug en het is dan ook lastiger om een pilletje naar binnen te werken.
Oh en verslaafd aan de wc. Schiet naar binnen zodra de deur open gaat, en gaat dan achter de pot liggen (op de grond).
Trenzalore is zeer makkelijk te douchen. Blijft best rustig staan, vind alleen het afdrogen niks.
Komt ook aan het begin van mijn douche beurt altijd een paar slokjes water halen, speciaal voor hem neem ik wat extra tijd met wat kouder water en geen rond spetterend water, maar rustig langs de muur. Ondanks de vele douches die zij heeft gekregen, blijft het vooral een interessante plek, gelukkig maar.

Nashota
Nashota
  • 17.932 berichten
  • 4 katten

#32 Geplaatst 15 oktober 2016 - 20:18

Wat vervelend dat je nog steeds met diarree problemen zit, hoe vaak heb je de giardia test laten doen? voor zover ik weet moet je de ontlasting 3 dagen op rij laten testen om zekerheid te krijgen,
ook zijn er nog andere darm parasieten waarop getest kan worden.
Zolang ze nog diarree hebben moet je niet van voer gaan wisselen dat brengt de darmen nog meer overhoop.

Beide poeskes zijn werkelijk prachtig :loveshower: :loveshower: :loveshower:

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Groetjes. Ina :hoi:

Karolijn
Karolijn
  • 45 berichten
  • 2 katten

#33 Geplaatst 20 oktober 2016 - 12:43

Owh, Giardia test maar een keer laten doen, wel met meerdere poepjes gemengd ofzo.
Maar super goed nieuws! Geen diarree meer :jump:
Nu zo goed als over op RC en alles is precies als het andersom zou moeten zijn. Minder poep, minder stank en minder nat. Oh wat heerlijk om niet elke keer kontjes te moeten checken na de kattenbak. En dat ze veilig de slaapkamer op kunnen :cat .

Hier nog wat foto's van minder poepige katjes :catangel
Geplaatste afbeelding
Hier altijd eten vanuit voedsel 'puzzels'. Behalve de doorzichtige bakjes rechts, gaat alles goed. Vooral de brug links is super makkelijk en wordt gelijk leeg gevreten, met vullende vingers en al. De doorzichtige bakjes word heel af en toe een pootje in gestoken, maar zonder succes.
Geplaatste afbeelding

Geplaatste afbeelding
Denk je toch lief te zijn met een warm dekentje, is het maar voor korte duur
Geplaatste afbeelding
Zo'n oplader is veel comfortabeler
Geplaatste afbeelding
Hengeltje is toch een stuk minder interessant zonder hangertje, maar nu mag Trenzalore er eens bij
Geplaatste afbeelding

Karolijn
Karolijn
  • 45 berichten
  • 2 katten

#34 Geplaatst 24 oktober 2016 - 12:07

Aaargh! Het geen diarree heeft een paar dagen stand gehouden. En nu zijn de rollen weer omgekeerd.
Toen ze hier binnenkwamen waren ze bij de fokker RC kitten brokjes gewend en Applaws natvoer, 2x per dag best wel wat.
Hier zijn we met de zelfde brokjes begonnen, alleen minder natvoer en alles ging goed.
Toen rustig over gegaan op Applaws kitten brokjes, tijdens het overgaan heel af en toe een ietwat vochtig poepje, maar over het algemeen prima.
Toen we eenmaal over waren gingen ze beide regelmatig aan de schijt, waarbij Trenzalore wat ernstiger, naar de dierenarts gegaan, 1 Giardia test, maar wel met poepjes van verschillende momenten gemengd, negatief. Allebei een prik onstekingsremmer (dacht ik) gekregen en 6 dagen Metrazol.
Diarree bleef zelfde af en aan komen. Toen een week later ontwormd met Milbemax, ook geen resultaat.
Toen vorige week terug gegaan op RC kitten. En yeah toen we op een een kwart RC zaten ofzo, was de diarree over! Wij blij, netjes verder gegaan, geheel over op RC kitten.

En ze zijn weer aan de schijt, maar deze keer aardig continue en niet Trenzalore als ergste, maar Gallifrey.
Gallifrey heeft gister staan kokhalzen, kwam niks uit, maar kan er natuurlijk niks mee te maken hebben. Wel eet hij sinds gister minder, maar hij heeft volgens mij flink last van tandjes wisselen. Ik zorg nu meerdere keren per dag dat hij sowieso wat voer eet (zodra ik het in m'n handen heb is het super interessant), dus hij komt geen eten te kort.

Ik weet het ook niet meer. Ben wat gaan rond zoeken en wil misschien dat Zoolac Propaste eens gaan proberen, zal dat kunnen gaan helpen?

Sinds ze aan de schijt zijn, zijn we hier wel al elke week minstens 1x de stoomreiniger door het huis aan het halen, d'r zitten nogal eens vlekken op de vloer en het lijkt me niet gezond.
Ze hebben lang de badkamer niet in gemogen, om ook iets van schimmel ofzo daar uit te sluiten.
Water word elke dag verschoond en ze hebben keuze uit 3 bakjes, 's ochtends word de een verschoond, 's avonds de andere twee.

Alleen de kattenbak doen we maar 1 keer per maand volledig schoonmaken. Volgend weekend word die weer gedaan. Ben dan van plan een dunner laagje te gebruiken en het dan even elke week te doen.

Telkens als ze vies zijn worden ze in de douche gewassen, ze maken het dus niet geheel zelf schoon.

Karolijn
Karolijn
  • 45 berichten
  • 2 katten

#35 Geplaatst 25 oktober 2016 - 16:21

Vandaag langs de dierenarts gegaan. Word in het lab een uitgebreide beestjes test op poep gedaan. En ondertussen zitten we hier op RC gastro inte.... Nog wat.
Daarnaast Gallifrey 6 dagen op Stomorgyl.
Hopelijk krijgen we weer alles naar normaal. Dierenarts denkt dat het een weerstands kwestie is. Darmflora weer naar normaal krijgen en dan ooit weer over op normaal voer.

Karolijn
Karolijn
  • 45 berichten
  • 2 katten

#36 Geplaatst 02 november 2016 - 13:10

Oh wat heerlijk, alles gaat hier nu goed. Niet meer opstaan zodra er een kat naar de kattenbak gaat en eindelijk zijn de katjes nu ook veilig om mee naar bed te nemen :jump: . Door al het gedoe zijn ze de laatste week niet aangekomen, maar dat zal wel weer goed zijn, zaterdag gaan we weer wegen. Kan natuurlijk ook komen door weegmomenten (misschien wel net na het eten enz. Maar dat ze niet aangekomen zijn, is toch wel vervelend). Bij Gallifrey is het wel duidelijk dat ze ofwel afgevallen is, ofwel net het moment in de groei heeft waarom ze van ronde vorm naar slanker gaat, ze is gelukkig nog lang niet mager.
Hier weer wat foto's :cat
Geplaatste afbeelding
Trenzalore op de lege rattenkooi. Ratjes worden zaterdag ingeslapen en zitten alweer een tijdje in een kleinere kooi, omdat het klimmen niet meer zo goed gaat.
Maar wat kan Trenzalore goed klimmen, alleen het afdalen zal wat vervelender zijn voor de onderburen.

Geplaatste afbeelding
Lekker liggen slapen, terwijl het baasje aan het leren is
Geplaatste afbeelding
Geplaatste afbeelding

Geplaatste afbeelding
Geplaatste afbeelding
Nieuw speeltje!!! Genoeg Zooplus punten XP

Geplaatste afbeelding
Geplaatste afbeelding
Wat een hoop slaap foto's, maarja, dat is dan ook het enigste moment dat ze stil zitten :catattackball

Gallifrey heeft ondertussen een nieuwe manier van op de bank komen.
Ze maakt vaak inschat foutjes, of springt niet hoog genoeg, en dus wordt ze vaak op de bank gezet.
Ondertussen heeft ze dat door, en doet ze niet eens de moeite meer. Ze zakt door haar benen, alsof ze gaat springen en loopt dan naar je toe om opgetild te worden.

Tijdens het spelen is het trouwens wel een makkelijke taak, ze is gewoon extra lui....

Kreeg vooraf te horen dat Stomorgyl een vies pilletje is, ik dus de eerste avond ruim tijd gemaakt, maar pilletjes naar binnen werken bij Gallifrey is erg makkelijk.
Zodra het in de bek is geduwd, sputtert ze wat tegen, maar slikt eigenlijk erg snel door en gaat dan weer aan de gang als daarvoor.

Bewerkt door Karolijn, 02 november 2016 - 13:06.

Karolijn
Karolijn
  • 45 berichten
  • 2 katten

#37 Geplaatst 30 november 2016 - 17:52

Geplaatste afbeelding
Nice and charming, Gallifrey 21 weken
Geplaatste afbeelding
Ik een kattenmand gekocht, passen ze ook makkelijk in de rattenmand, 3.5 kg hier al ondertussen
Geplaatste afbeelding
Geplaatste afbeelding
Geplaatste afbeelding

Ondertussen zijn de schatjes 25 en 26 weken oud en wegen respectievelijk 3.8 en 4.1 kg. Als ik de foto's terug kijk kan ik me niet meer voorstellen dat ze zo klein zijn geweest als toen ze hier kwamen.
We zijn hier na GI voer van RC weer netjes over op RC Kitten. Dit nog even vasthouden tot na alle feestdagen en drukte en dan rustig ook natvoer weer introduceren. Daarna toch nog maar een keertje proberen op graanvrij over te gaan, maar nu gaan we alles extreeeeeeeem rustig doen, geen poep problemen hier meer aub.

Karolijn
Karolijn
  • 45 berichten
  • 2 katten

#38 Geplaatst 30 november 2016 - 18:03

Vanwege de diarree heeft Gallifrey een paar weken minder aangekomen dan verwacht.

Het scheelt nog maar 300 gram ondanks dat Gallifreys bouw veel kleiner is. Gallifrey was altijd een bolletje op pootjes, maar is door de diarree eigenlijk stiekem wel een mooie, slankere (-> normale) kat geworden. Maar waar het huidige gewicht in zit???....

Karolijn
Karolijn
  • 45 berichten
  • 2 katten

#39 Geplaatst 23 maart 2017 - 18:17

Het is alweer VEEEEEEEL te lang geleden dat ik heir heb geschreven. Al maanden nu....
Ondertussen is het diarree verhaal verholpen, ze zitten nu op RC Ragdoll en krijgen regelmatig BARFmenu van Tinlo, waar vooral Trenzalore fan van is, en Gallifrey sommige ECHT niet lust.
Trenzalore voelt heel erg mee met mijn stress en knauwt met mijn stress op het haar op haar buik, waardoor ze er ondertussen wat vreemder uitziet, met een dikke haardos bovenop, en een kort pittig kapsel van onderen. Over een paar weekjes moet alles weer naar normaal zijn, maar op dit moment druk bezig met alles te regelen voor een verhuizing eind april. Arme schat, met verplaatsing heeft ze geen probleem, ze gaan vaak mee naar onze ouders en hier is geen reactie op, het zijn echt mijn slechtere dagen.

Maar nu weer de foto's!!!! van ongeveer 20 weken lang ondertussen
Geplaatste afbeelding
Gallifrey 24 weken
Geplaatste afbeelding
Onze favoriete spot, we schieten naar binnen als de deur open gaat, en weer weg als er door getrokken wordt....
Geplaatste afbeelding
Gallifrey heeft sleep momenten gehad, dat dekentjes niet op de goede plek lagen
Geplaatste afbeelding
Geplaatste afbeelding
Trenzalore, toen al 4.5 kg
Geplaatste afbeelding
Hoektandjes wisselen met 28 weken oud. Paar dagen later was het er nog maar 1

Even posten, want deze PC valt nogal eens uit, wat zonde is van de foto's die ik heb uitgezocht :p

Karolijn
Karolijn
  • 45 berichten
  • 2 katten

#40 Geplaatst 23 maart 2017 - 18:31

Met kerst naar de schoonouders toe. Onderweg zitten ze achterin, en omdat de reismand situatie wat bekneld raakt hadden we tuigjes waarmee ze aan de autogordels zaten, en zo niet verder dan de achterbank konden en natuurlijk bij botsingen niet door de auto vliegen. Mijn schoonmoeder was natuurlijk gelijk verliefd op het uiterlijk van Trenzalore, waardoor de meeste foto's hier weer van hem zijn.
Ik neem toch meestal van Gallifrey omdat dat echt mijn vriendje is en hij altijd bij mij (en dus een makkelijker foto slachtoffer)
Maar dus, kerst:
Geplaatste afbeelding
De reismand situatie (ook vind ik hem niet veilig meer om enkel aan de bovenkant op te tillen)
Geplaatste afbeelding
Geplaatste afbeelding
Gallifrey vond het in de auto toch wat spannend en is het grootste gedeelte in de reismand gebleven. Trenzalore heeft juist alle pogingen gedaan om van de achterbank te geraken.
Geplaatste afbeelding
Nieuwe achtertuin verkennen, dit vond Trenzalore dan weer heel spannend, al is hij uiteindelijk wel hele stukken gaan lopen (we zijn dan ook over gegaan om een rollijn)
Geplaatste afbeelding
Mijn beauty
Geplaatste afbeelding
Zulk mooi weer was het ook weer niet, en we zijn op visite, dus eerst wassen voor we het huis weer in gaan (wat kijkt 'ie sneu!!!)
Geplaatste afbeelding
En als kerstcadeautje (ach heb je een smoes nodig om iets nieuws te kopen....) een nieuwe voerpuzzel. Deze keer nog met extra voer, wat hij is wel wat lastig.
Uiteindelijk snappen ze die doorzichtige buisjes rechts nog steeds niet...

De tekst is trouwens met het schoonmaken verveegd.... Nu een zwartige vlek in het midden, vind het toch zonde.

Karolijn
Karolijn
  • 45 berichten
  • 2 katten

#41 Geplaatst 23 maart 2017 - 18:42

Geplaatste afbeelding
Lekker aan de wandel
Geplaatste afbeelding
Geplaatste afbeelding
Konden ze kennis maken met de sneeuw, totaal geen interesse...
Geplaatste afbeelding
De zigzag scheiding, terug van weg geweest
Geplaatste afbeelding
Geplaatste afbeelding
Wij kunnen in huis enkel deze borstel gebruiken, waarom....
Geplaatste afbeelding
Daarom
Geplaatste afbeelding
Geplaatste afbeelding
Geplaatste afbeelding
Geplaatste afbeelding
Geplaatste afbeelding
Mijn speeltjes....
Geplaatste afbeelding
De meest charmantste wasfoto die ik ooit heb gemaakt
Geplaatste afbeelding
Geplaatste afbeelding
Geplaatste afbeelding
Het lievelingsspeeltje van Gallifrey is overleden. We hebben nog zo'n sigaar, ergens...

Karolijn
Karolijn
  • 45 berichten
  • 2 katten

#42 Geplaatst 23 maart 2017 - 18:48

En de laatste van vandaag
Geplaatste afbeelding
Geplaatste afbeelding
Geplaatste afbeelding
Nieuw speeltje, eindelijk iets dat populairder is bij Trenzalore, dan bij Gallifrey. Het enige andere speeltje waar Trenzalore mee speelt zijn kattenveertjes, van die spiraaltjes. Ze liggen steevast onder een kast, dus ondertussen iets van 30 daarvan in huis. Gelukkig gaan we bijna verhuizen, hebben ze weer "nieuwe" speeltjes.
Geplaatste afbeelding
Geplaatste afbeelding
Geplaatste afbeelding
Geplaatste afbeelding
Eindelijk weer eens een foto samen, en niet van bovenaf rond mijn benen
Geplaatste afbeelding
Het uizicht 's ochtends in bed
Geplaatste afbeelding

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 9.010 berichten
  • 1 katten

#43 Geplaatst 23 maart 2017 - 18:50

FLUF-beestjes!
Inderdaad charmante foto die was foto  :bleh:
Geplaatste afbeelding

lilymaya
lilymaya
  • 7.324 berichten

#44 Geplaatst 23 maart 2017 - 18:59

Wow, leuke  foto's  zeg :jump: en leuk om te lezen :)

Nashota
Nashota
  • 17.932 berichten
  • 4 katten

#45 Geplaatst 26 maart 2017 - 08:30

Prachtige katjes :loveshower: :loveshower: :loveshower:
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Groetjes. Ina :hoi:

Ook gelabeld met één of meerdere van deze sleutelwoorden: Ragdoll