Spring naar inhoud

- - - - -

Onze nieuwe zetel uit de Weba

• Log in om te reageren
17 reacties op dit onderwerp
HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 3.926 berichten
  • 3 katten

#16 Geplaatst 08 juli 2016 - 15:48

Bekijk berichtdolfjeweerwolfje, op 08 juli 2016 - 13:03, zei:

Ik vraag me in heel dit verhaal enkel af hoe ze aan de 35 euro en toen aan de 75 euro komen.
Ja, 't is een beetje zoals bij Seats & Sofa : hoe langer je twijfelt over een aankoop hoe groter de korting wordt. Maar dan in omgekeerde richting ;)
Eigenlijk door te blijven aandringen is er steeds wat bij gekomen...nog 5 euro sinds gisteren.

Tot nu toe geen mail meer gekregen met bevestiging dat het gestort wordt, zal het wel merken aan mijn rekening en indien het lang duurt nogmaals contact opnemen.

Bewerkt door HelpLuckyvinden, 08 juli 2016 - 15:48.

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 3.926 berichten
  • 3 katten

#17 Geplaatst 08 juli 2016 - 15:58

Deze mail verstuurde ik gisteren nog :

Dag ****,

Ik vraag nogmaals om 100 euro op mijn rekening te storten.
Dit is een spotbedrag tov de reparatiekosten en het is niet logisch dat ik me voor die 25 euro extra zou moeten verplaatsen naar de Weba, wat voor mij 1 uur rijden is.
Als ik iets bestel online moet ik tenslotte ook veel betalen voor de verzendkosten!

m.v.g.

Vandaag kreeg ik van een andere medewerker dit :

Beste,

Vooreerst wil ik mij in naam van Weba verontschuldigen voor het feit dat er een beschadiging is aan het geleverde salon.
In principe halen wij het beschadigde deel bij u op en wordt het door de fabrikant hersteld.  U heeft aangegeven dat u, gezien de omstandigheden, een compensatie verkiest boven een herstelling.
Omdat de schade op de rugzijde is, onderaan tussen de 2 aan elkaar te bevestigen delen, is het bij normaal gebruik, zo goed als onzichtbaar.  Toch belangrijk in het bepalen van een gepaste vergoeding.
Ons voorstel voor dergelijke kleine beschadigingen, zonder het te willen minimaliseren, is een tegoedbon van € 100. Ik begrijp dat u op dit moment niets nodig heeft wat te koop is in één van onze winkels.  Daarom blijft onze tegoedbon ook altijd geldig en kan u hem later eens gebruiken wanneer het u beter past.  Omdat u toch blijft aansturen op een gewone financiële compensatie ipv een tegoedbon willen we een uitzondering maken.  U zal echter begrijpen dat we onder de vorm van een aankoopbon net iets meer kunnen doen dan wanneer we u geld terugstorten.
Daarom herhaal ik nog even de mogelijkheden:
1) De zetel wordt opgehaald en hersteld door de fabrikant na het verlof, vanaf 15/08.
2) We sturen u per post een tegoedbon van € 100 op.
3) We storten € 75 terug op uw rekening.

Gelieve uw keuze kenbaar te maken.
Mis daarin het gedeelte dat ik onderstreepte

Mijn antwoord hierop :

Beste ****,

Het vergoeden van de beschadiging onder vorm van een tegoedbon is de klant verplichten tot een nieuwe aankoop in jullie winkel.
Aangezien de verantwoordelijkheid van het gebrek niet aan de klant ligt ben ik nog steeds van mening dat het voorgestelde bedrag van 100 euro niet verminderd hoeft te worden met 25 euro omdat de klant misschien geen gebruik wenst te maken van zijn tegoedbon.

Graag, indien geen akkoord om de 100 euro terug te storten op rekening, een bestek van de leverancier met de geplande reparaties en samengaande kosten hiervan.

m.v.g.

en dan dit gekregen :

Beste,

We verplichten niemand tot iets.  We stellen een aantal oplossingen voor.
Ik heb begrepen dat u het salon wenst te laten herstellen.  Uiteraard is dit kosteloos en dus kunnen wij u hiervan geen bestek opmaken.
U kan telefonisch contact opnemen op 09/251.60.16 om een afspraak te maken voor het beschadigde deel bij u op te halen.  Door de verlofperiode kan de ophaling en reparatie pas gebeuren na 15 augustus.

Had die het blijkbaar slecht begrepen, dus ik antwoord :

Beste ****,

Ik schreef helemaal niet dat ik het salon wens te laten herstellen maar dit :
"Graag, indien geen akkoord om de 100 euro terug te storten op rekening, een bestek van de leverancier met de geplande reparaties en samengaande kosten hiervan."

Daarmee bedoel ik :

- of er is een akkoord om de 100 euro terug te storten op de rekening
- of er wordt een bestek opgemaakt door de leverancier van de kosten van reparatie zodat vanuit dit bestek een aanvaardbare tegemoetkoming kan berekend worden.

Dat laatste voorstel omdat er al geruime tijd heen en weer blijft gediscussieerd worden over het bedrag en dit enkel op basis van de reparatiekosten objectief kan berekend worden.

Indien de klant gebruik wil maken van de 100 euro vergoeding verplicht u op deze manier wel een volgende aankoop bij Weba aangezien u dit enkel via tegoedbon wilt doen.

Tenslotte deze mail waaruit blijkt dat er geen uitleg gegeven wordt aan het berekenen van de vergoeding :

Beste,

Als u op geen van onze voorstellen wenst in te gaan, dan nemen we daar nota van.
Het heeft inderdaad geen zin om deze discussie te blijven voeren.
Het terugstorten van € 100 is niet mogelijk!  € 75 cash is voor ons een correcte vergoeding voor deze beschadiging.  De fabrikant zal geen bestek opmaken.  Hij heeft de verplichting om deze herstelling uit te voeren zonder kosten voor de eindconsument, maar hoeft daarover niet uitvoerig te rapporteren.
Dossier wordt, in afwachting van uw keuze uit onze voorstellen, "on hold" geplaatst.

En de foto's die ik genomen had
IMG_8465.JPG IMG_8464.JPG

Bewerkt door HelpLuckyvinden, 08 juli 2016 - 16:04.

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.838 berichten
  • 4 katten

#18 Geplaatst 08 juli 2016 - 16:02

Houden goed vol.... Zal dan ook niet de eerste keer zijn.