Spring naar inhoud

- - - - -

p 10 Onze "Stud" is thuis ;-)

• Log in om te reageren
257 reacties op dit onderwerp
Ester
Ester
  • 5.914 berichten
  • 3 katten

#106 Geplaatst 25 september 2009 - 11:33

Spannend, spannend!! :)
"Wie nog nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd".
Geplaatste afbeelding

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#107 Geplaatst 25 september 2009 - 12:36

elixeryen zei:

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst Hanne!
Ik wist helemaal niet dat je op zoek was naar een eigen dekkater.
Ik vind het fantastisch dat hij in de eerste plaats je huisdier wordt en dan pas beschouwd wordt als dekkater. Ik kan me helemaal vinden in je redenering! ;)

Helemaal oorspronkelijk was het idee er een poesje uit Engeland bij. Vervolgens nadat ik een heel vreemd verhaal heb meegemaakt met een dekkater in Duitsland (nu ja zijn eigenares) werd dat dus een katertje.

Ik hou ook gewoon zo van dat katertjeskarakter. Ik vind ze vaak zoveel knuffeliger dan de poezen. (hangt natuurlijk van kat tot kat af)

Dus ben heel blij dat ik mijn eigenste brittenbeer krijg en dat hij in eerste plaats huisdier is dat is gewoon ook een kwestie van egoïsme hoor. Ik wil wel dat hij gezellig bij op de zetel kan komen zitten 's avonds en op bed kan komen slapen enz. Dus ik hoop dat Suprelorin daar een goede hulp in zal zijn. De tijd zal het uitwijzen...

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#108 Geplaatst 25 september 2009 - 12:39

Smitten Kitten zei:

Helemaal oorspronkelijk was het idee er een poesje uit Engeland bij. Vervolgens nadat ik een heel vreemd verhaal heb meegemaakt met een dekkater in Duitsland (nu ja zijn eigenares) werd dat dus een katertje.

Ik hou ook gewoon zo van dat katertjeskarakter. Ik vind ze vaak zoveel knuffeliger dan de poezen. (hangt natuurlijk van kat tot kat af)

Dus ben heel blij dat ik mijn eigenste brittenbeer krijg en dat hij in eerste plaats huisdier is dat is gewoon ook een kwestie van egoïsme hoor. Ik wil wel dat hij gezellig bij op de zetel kan komen zitten 's avonds en op bed kan komen slapen enz. Dus ik hoop dat Suprelorin daar een goede hulp in zal zijn. De tijd zal het uitwijzen...

Wat is suprelorin??

vind het ook super dat je m gewoon ook als eerste als knuffelbeer ziet en dan als dekkater en dat ie niet appart moet zitten ,
Hopelijk lukt dit zonder sproeien....
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#109 Geplaatst 25 september 2009 - 12:47

Ellenita zei:

Wat is suprelorin??

vind het ook super dat je m gewoon ook als eerste als knuffelbeer ziet en dan als dekkater en dat ie niet appart moet zitten ,
Hopelijk lukt dit zonder sproeien....

Suprelorin is een staafje dat hormonen af geeft. Wordt gegeven aan katers om ze tijdelijk onvruchtbaar te maken en ook de andere geslachtskenmerken te onderdrukken (sproeien, haantjesgedrag, katergeur, onrustigheid,...)

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#110 Geplaatst 25 september 2009 - 13:05

Smitten Kitten zei:

Suprelorin is een staafje dat hormonen af geeft. Wordt gegeven aan katers om ze tijdelijk onvruchtbaar te maken en ook de andere geslachtskenmerken te onderdrukken (sproeien, haantjesgedrag, katergeur, onrustigheid,...)

aja ,
en dat wordt ingeplant?

is dat niet slecht voor de gezondheid?
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#111 Geplaatst 25 september 2009 - 13:18

Ellenita zei:

aja ,
en dat wordt ingeplant?

is dat niet slecht voor de gezondheid?

Wordt inderdaad ingeplant en elk "geneesmiddel" heeft uiteraard voor en nadelen, maar suprelorin zou veilig zijn om te geven aan katers. Anders zou ik het niet aan mijn katertje willen geven hoor ;)

Edit: Voor een gewoon liefhebberkatertje is het voor mij geen optie. Die moeten gecastreerd worden. Maar voor een katertje voor de fok is dit een manier om katertjes in een huiselijke sfeer te houden. Dus het is afwegen, zoals met zoveel dingen in een cattery.

Bewerkt door Smitten Kitten, 25 september 2009 - 13:19.

Ester
Ester
  • 5.914 berichten
  • 3 katten

#112 Geplaatst 25 september 2009 - 13:43

Smitten Kitten zei:

Wordt inderdaad ingeplant en elk "geneesmiddel" heeft uiteraard voor en nadelen, maar suprelorin zou veilig zijn om te geven aan katers. Anders zou ik het niet aan mijn katertje willen geven hoor ;)

Edit: Voor een gewoon liefhebberkatertje is het voor mij geen optie. Die moeten gecastreerd worden. Maar voor een katertje voor de fok is dit een manier om katertjes in een huiselijke sfeer te houden. Dus het is afwegen, zoals met zoveel dingen in een cattery.

Beter zo'n staafje dan eenzaam en alleen in een katerverblijf, vind ik tenminste.
Ben erg benieuwd naar je kanjer! Kun je nog een beetje slapen? :mrgreen:

"Wie nog nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd".
Geplaatste afbeelding

Havvanur
Havvanur
  • 2.172 berichten
  • 4 katten

#113 Geplaatst 25 september 2009 - 14:07

Ester zei:

Beter zo'n staafje dan eenzaam en alleen in een katerverblijf, vind ik tenminste.
Moet hier toch even op reageren Esther.
Een katerverblijf hoeft zeker niet te betekenen dat de kater eenzaam en alleen zit hoor. Er zijn vele mogelijkheden :wi
Een katerverblijf word zo negatief neergezet altijd.

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#114 Geplaatst 25 september 2009 - 14:38

Smitten Kitten zei:

Goed dat je weet waaraan en waaraf

en dat het veilig is

nog hoelang????? :x

ben echt mee aan t aftellen ;)
Geplaatste afbeelding

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#115 Geplaatst 25 september 2009 - 14:46

Havvanur zei:

Moet hier toch even op reageren Esther.
Een katerverblijf hoeft zeker niet te betekenen dat de kater eenzaam en alleen zit hoor. Er zijn vele mogelijkheden :wi
Een katerverblijf word zo negatief neergezet altijd.

Ik geloof best dat er mensen zijn die hun kater tevreden kunnen houden in een katerverblijf. Er zijn dekkaters die beter leven dan sommige katten bij liefhebbers, ben ik ook van overtuigd. Maar gewoon voor mezelf is een dekkaterverblijf geen optie. Ik wil mijn katten bij mij.

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#116 Geplaatst 25 september 2009 - 14:57

Het aftellen gaat heel vlot! Komt ook omdat het hier zo druk is dat ik niet meer weet waar mijn hoofd staat ;)
Woensdag gaat ons manneke nog naar de da voor een laatste checkup en donderdag komt hij met ons mee naar België!

Guest_sneeuwwitje_*
Guest_sneeuwwitje_*

#117 Geplaatst 25 september 2009 - 15:05

:dance: :dance: :dance:

erikavandenbroele
erikavandenbroele
  • 758 berichten
  • 6 katten

#118 Geplaatst 25 september 2009 - 15:37

Smitten Kitten zei:

Het aftellen gaat heel vlot! Komt ook omdat het hier zo druk is dat ik niet meer weet waar mijn hoofd staat ;)
Woensdag gaat ons manneke nog naar de da voor een laatste checkup en donderdag komt hij met ons mee naar België!

Ik ben een nieuw lid en wil toch ook iets zeggen.
Het zal superleuk zijn denk ik weer gezellig thuis te zijn met de kleine man.
En dan te denken dat je later zijn eigen kindertjes zult zien, is toch ook leuk.
Het wordt beslist een echte knuffel die je hoofdkussen met je deelt zoals mijn kater doet.
Veel plezier ermee :heart:

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#119 Geplaatst 25 september 2009 - 17:21

erikavandenbroele zei:

Ik ben een nieuw lid en wil toch ook iets zeggen.
Het zal superleuk zijn denk ik weer gezellig thuis te zijn met de kleine man.
En dan te denken dat je later zijn eigen kindertjes zult zien, is toch ook leuk.
Het wordt beslist een echte knuffel die je hoofdkussen met je deelt zoals mijn kater doet.
Veel plezier ermee :heart:

Hier Inty ook!!! :heart:
Geplaatste afbeelding

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#120 Geplaatst 29 september 2009 - 08:50

Nog maar 2 keer slapen!!!!