Spring naar inhoud

- - - - -

p 10 Onze "Stud" is thuis ;-)

• Log in om te reageren
257 reacties op dit onderwerp
brithany
brithany
  • 7.775 berichten
  • 7 katten

#136 Geplaatst 01 oktober 2009 - 11:21

Spannend hoor,vandaag nog foto's hee :LOL: :LOL:
Geplaatste afbeelding

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#137 Geplaatst 01 oktober 2009 - 17:49

waduur zouden ze terug thuis zijn? :LOL:

strax na mijn cursus nog es komen piepen :)
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#138 Geplaatst 02 oktober 2009 - 08:36

En Hanne???
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

Guest_Lisje_*
Guest_Lisje_*

#139 Geplaatst 02 oktober 2009 - 09:15

En en en??
Hoe stelt het kleine baasje het?

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#140 Geplaatst 02 oktober 2009 - 09:34

Gisteren om 5 uur ging de wekker... Na tientallen kommetjes eten en dito kommetjes water neer te zetten (ze zouden hier maar eens honger moeten krijgen... Geplaatste afbeelding Geplaatste afbeelding ) vertrokken we richting Frankrijk...
Geplaatste afbeelding

2 uur later arriveerden we aan de Eurotunnel.
Geplaatste afbeelding

Geplaatste afbeelding

Na een rit van 30 minuten kwamen we aan in Engeland. Links rijden dus Geplaatste afbeelding
Geplaatste afbeelding

Daar gingen we op zoek naar een restaurant om de English Breakfast te eten die ik had beloofd aan mijn vriend, aka de chauffeur Geplaatste afbeelding
Geplaatste afbeelding

Ik voel het precies nog op mijn maag liggen, but when in Rome... Geplaatste afbeelding

Aangezien obsessief punctuele reisleider (aka vriend aka chauffeur) de reis heel ruim had gepland (kwestie van genoeg marges te hebben) hadden we na het ontbijt nog een aantal uurtjes over om te vullen met... jawel, shoppen natuurlijk. Uiteindelijk hebben we 2 dierenwinkels bezocht waar ik me heb laten gaan en veel katteneten heb gekocht en heel leuk speelgoed voor in de kittenpakketten!

Om 13 uur arriveerden we bij de fokster waar we een heel warme ontvangst kregen. En toen was het moment daar om Duke (ik noem hem nog even bij zijn stamboomnaam tot ik een gepaste naam voor hem heb gevonden) te ontmoeten.

Tja wat kan ik zeggen??? Instant verliefdheid... wat zegt een foto toch weinig!

Op foto leek Duke in mijn ogen veel meer "oranje"... in het echt is hij zoooo licht. Prachtig gewoon! Na het zien van de kittens bij Pauline was ik heel "jaloers" op die mooie subtiele crème-tinten, en nu heb ik gewoon zelf zo'n prachtig licht ventje! Geplaatste afbeelding
Zijn karakter is subliem. En de fokster fokt ook echt op karakter. Haar allermooiste kerel wordt wss herplaatst omdat hij niet lief genoeg is van karakter. (Al vond ik hem echt geen echt slecht karakter hebben, maar ik begrijp wel wat ze bedoelt. Hij heeft een zekere arrogantie). Na het ontmoeten van de ouders van Duckie ( Geplaatste afbeelding ) was dan ook heel duidelijk waar zijn karakter vandaan komt! Papa Duckie is ongelooflijk lief en ruikt vreemd genoeg TOTAAL niet naar kater! Hij sproeit niet en stinkt niet, dus ik heb goede hoop dat Duckie later ook zijn manieren zal houden Geplaatste afbeelding

Mama Duckie is een mens in een kattenlichaam. Ze is heel groot, al komt dat op foto niet over eigenlijk en helaas is ze nu ook wel redelijk ingevallen na het grootbrengen van het grote nest waar Duke in geboren werd.

Vreemd genoeg is mama Duckie Tortie met wit en is haar crème dan juist weer "hot cream". Betekent dat dat Duckie nog zal verkleuren naar hot cream? Nu is hij zo licht nl, dat ik er helemaal geen hot cream in zie...

Foto Papa Duckie (8 jaar)

Geplaatste afbeelding

Geplaatste afbeelding

Foto Mama Duckie toen ze een maand of 5-6 was en een fotootje nu.

Geplaatste afbeelding

Geplaatste afbeelding

Geplaatste afbeelding

Nu moet je weten dat een cattery in Engeland doorgaans anders geleid wordt als eentje in België of Nederland. Meestal woont de fokker in een huis waar de moederpoezen en zwangere poezen en kittens binnen wonen in de woonkamer, maar leven de volwassen poezen en katers in een huis apart dat aan het huis gebouwd is. Je zou dan ook (ik dan toch) denken dat de katten juist schuwer zouden zijn als ze op die manier gehouden worden, maar vreemd genoeg was dat bij deze katten helemaal niet het geval. Ze waren allemaal supersociaal. Overigens heel apart om te zien dat die kortharen inderdaad een heel korte vacht hebben! Al was dat bij papa en mama Duckie niet het geval, maar daar zal het langhaar mss wel voor iets tussen zitten.

De fokster heeft ook een prachtige black-tortie poes waar ik meteen smoorverliefd op werd toen ik een foto van haar zag Geplaatste afbeelding

Als er ooit nog eentje bij ons bijkomt van buitenaf, dan zal het waarschijnlijk toch wel een van haar kindjes zijn Geplaatste afbeelding
Geplaatste afbeelding

Na een heel lange en heel gezellige babbel met de fokster werd het dan toch echt tijd om Duckie naar Belgische bodem te brengen. De fokster zette hem in zijn mandje en Duckie begon te spinnen en bleef spinnen tot euhm nu eigenlijk Geplaatste afbeelding

De fokster had gezegd dat hij niet bepaald van autorijden hield, maar dat bleek heel goed mee te vallen!
Tot de eurotunnel heeft hij afwisselend op mijn schoot en in het mandje gelegen (ik had hem een lijntje aangedaan). In de Eurotunnel ging hij in het mandje liggen en eenmaal in Frankrijk wou hij perse op het vervoersmandje liggen en naar buiten kijken. Mijn armen zijn nog stijf omdat ik hem heel goed tegen me aan moest houden zodat hij niet van het mandje zou vallen Geplaatste afbeelding Hij was in zijn nopjes en vond het schitterend om al die auto's voorbij te zien rijden! Met zijn pootje sloeg hij dan naar het raam om ze te "vangen".

Het laatste uur wou hij in mijn armen liggen en sliep hij zo zoet als een baby en zag er heel tevreden uit Geplaatste afbeelding

Pas in de auto:
Geplaatste afbeelding

Kwartiertje later; a happy panda
Geplaatste afbeelding
Geplaatste afbeelding

Aangekomen aan de eurotunnel:
Geplaatste afbeelding

Wat gaat er nu gebeuren Duke???
Geplaatste afbeelding

hop op de trein:
Geplaatste afbeelding

Aangekomen in Frankrijk. Rechts rijden dus.
Geplaatste afbeelding

Deze morgen werd ik dan wakker met een erg blije Duke naast mij. Van zodra hij zag dat ik wakker was moest er geknuffeld worden. Ondertussen loopt hij al tussen onze katten en de enige blaasjes die gevallen zijn, kwamen van Poppie (3 keer). Amélie heeft me enorm verbaasd, aangezien zij wat pittiger is had ik gedacht dat zij het moeilijk zou hebben met een indringer... Niets is minder waar... Mevrouw lijkt wel verliefd! Ze gaat heel de tijd naast hem zitten en waar de andere kittens het eerste half uurtje echt nog wel op hun hoede waren, was zij meteen compleet ok met de nieuwe situatie! Ze loopt hem achterna als een verliefd tienermeisje, zit te spinnen als een gek, elegant met haar wimpers te flapperen en knijpt haar oogjes tevreden dicht (je kent het wel, de "I come in peace"-act) Ze ziet er zo tevreden uit dat ze wel lijkt te glimlachen. Ik ga het nog bijna jammer vinden dat ik haar niet ga houden, want wat een heerlijke kat is ze toch! Ik ben echt trots op haar hoor.

De andere kittens hebben wel dikke staarten opgezet het eerste half uurtje, maar lijken inmiddels al vergeten te zijn dat Duke niet hun broertje is. Ze hebben niet eens geblazen! Ook de volwassen katten doen alsof het alledaagse kost is. Misschien denken ze dat hij wel weg gaat als ze hem negeren Geplaatste afbeelding

Mijn katten zijn echt gek Geplaatste afbeelding

Enfin, ik moet nu door, dus ik ga Duckie weer even apart zetten. Ben over een uurtje terug, dus dat zal hij wel aan kunnen. Deze namiddag komt de da voor onze Smitten Kittens en dan mag Duckie ook even op de onderzoekstafel (de keukentafel Geplaatste afbeelding ) en als ik deze namiddag nog tijd vind komen er ook wat foto's van hem in zijn nieuwe biotoop.

Al bij al ben ik heel tevreden met ons nieuwe ventje. Karakter is subliem, uiterlijk zal de toekomst moeten uitwijzen. Zijn oogjes zijn lichter dan ik gehoopt had, maar ze zijn nog volop aan het doorkleuren. Ze zijn reeds donkerder als die van Zsazsa, maar zullen nooit zo donker worden als die van Amber. Ben alvast heel benieuwd hoe hij zal gaan uitgroeien!

Bewerkt door Smitten Kitten, 02 oktober 2009 - 09:35.

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#141 Geplaatst 02 oktober 2009 - 10:15

Leuk verhaal! En wat is ie supermooi zeg! Echt een wollebolleke! De mama en de papa zijn ook prachtig! Jullie hebben goed gekozen, ben echt benieuwd om de kroelkop eens live te zien!!
Geplaatste afbeelding

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#142 Geplaatst 02 oktober 2009 - 10:25

Heel tof gebracht verhaal en dan de foto's!!!
Knappe kerel hoor :love: :love: :love:

Geplaatste afbeelding

mobius
mobius
  • 7.516 berichten
  • 2 katten

#143 Geplaatst 02 oktober 2009 - 10:31

Wat een leuk verhaal! :heart:
Hij ziet er super uit! Wat een knuffel :heart:
Ik vind de naam Duke echt bij hem passen :oops:

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#144 Geplaatst 02 oktober 2009 - 10:36

mobius zei:

Wat een leuk verhaal! :heart:
Hij ziet er super uit! Wat een knuffel :heart:
Ik vind de naam Duke echt bij hem passen :oops:

Ik dus niet he, en dat is ook omdat ik mijn katten na een tijd absurde troetelnamen ga geven. Duke, dat wordt dan Duck à l' orange, omdat hij "oranje" is... :oops:

Of, dat voel ik nu aankomen, ga ik hem Duckie noemen en dat wordt dan al heel snel Dickie :oops: Wat toch een beetje een respectloze naam is, ook voor een dekkatertje :LOL:

Nashota
Nashota
  • 17.996 berichten
  • 2 katten

#145 Geplaatst 02 oktober 2009 - 10:40

Een leuk verslag heb je gemaakt over jullie Engeland/Duke avontuur.
En Duke is prachtig :love3: :love3: evenals z`n ouders.
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Groetjes. Ina :hoi:

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#146 Geplaatst 02 oktober 2009 - 10:44

Wat een schatje zeg!
Ik val (ook) als een blok voor die black tortie poes.  Wanneer komt er zo'n britje bij je kattenbende? :x

Geplaatste afbeelding

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#147 Geplaatst 02 oktober 2009 - 11:07

elixeryen zei:

Wat een schatje zeg!
Ik val (ook) als een blok voor die black tortie poes. Wanneer komt er zo'n britje bij je kattenbende? :x

Was te verwachten van jou ;) Ze is namelijk uitkruising met een pers en draagt ook langhaar dus :heart:

Maar een kindje van haar erbij is niet voor meteen hoor. Het is gewoon iets dat ik in mijn achterhoofd houd 8)

Guest_*mikkeke*_*
Guest_*mikkeke*_*

#148 Geplaatst 02 oktober 2009 - 11:09

Wauw wat een schatje.
:loveshower: :loveshower: :loveshower:

linda
linda
  • 6.190 berichten
  • 4 katten

#149 Geplaatst 02 oktober 2009 - 11:11

heel leuk verslag :duim:
wat een super mooi schatje :love3: :love: :hart: :love: :love3:
:geluk: :geluk: :geluk:
Geplaatste afbeelding

Guest_Lisje_*
Guest_Lisje_*

#150 Geplaatst 02 oktober 2009 - 11:20

Heel leuk verlag en hele mooie foto's van mama&papa en van de kleine man!! :heart: