Spring naar inhoud

- - - - -

p 10 Onze "Stud" is thuis ;-)

• Log in om te reageren
257 reacties op dit onderwerp
Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#166 Geplaatst 03 oktober 2009 - 11:42

henny zei:

Leuk verslag Hanne, ik heb er van genoten :love3:
Ik hoop dat hij een goede bijdrage gaat leveren aan de Brits Langhaar.

Hoe is 'Duckie' geregistreerd, in het 'petregister' van de GCCF als British variant? Of anders?

En....wegegeven dat heb ik vroeger ook gedaan, nou ja weggeven, tegen entkosten. Dat deed iedere Brits Korthaar fokker toen.
Mijn laatste 'pluisje' heb ik in 1996/97 gefokt en ik doe mijn best alleen korthaar te fokken.
Ik kan me best voorstellen dat de Engelsen hun eigen ras willen beschermen, ze houden toch van traditie en tratitioneel is dit ras een korthaar.

Vreemd hoe het verkeren kan... tegenwoordig zijn er behoorlijk wat brits langhaarfokkers die voor de langharen juist meer geld gaan vragen. Iets dat in mijn ogen redelijk absurd is ;)

Duckie is geregistreerd onder GCCF met REF in zijn registration number. En als extra noot staat er "May not be shown at GCCF Shows". Er mag wel mee gefokt worden, maar tot op heden ken ik maar 1 "gek" die het aan durft, voor de rest ben ik nog geen langhaar fokkatten in de bkh-fok in Engeland tegen gekomen.

Die REF in het nummer staat ook op bv de papieren van de pers-uitkruising die de fokker heeft en blijft bij de kinderen van die "halve" pers staan tot de derde generatie. Hoe het precies zou gelopen zijn moest Duckie in Engeland zijn gebleven als dekkater dat weet ik eigenlijk niet? Zijn zijn kinderen dan ref, of worden ze geregistreerd als "normale" britten? Dat ga ik nog eens aan de fokker vragen.

Ik begrijp ook wel dat ze beschermend zijn tov de bkh en er geen langhaar in willen. De korthaar moet korthaar zijn, daar moeten helemaal geen langhaartjes geboren worden, maar het is wel een grappig contrast, wij reizen ervoor naar Engeland, terwijl ze daar zo snel mogelijk moeten "verdwijnen" en weggegeven worden aan bv de loodgieter :LOL:

Er worden vast meer langhaartjes geboren dan ik als niet-Engelse-buitenstaander kan te weten komen, maar zoals hier het geval is, lijkt het daar in elk geval niet te zijn. Ik geloof wel dat er daar inderdaad minder langhaardragers zullen zijn op dit moment.

Het was wel heel leerrijk om eens met eigen ogen te zien hoe zo'n Engelse cattery nu in zijn werk gaat. Er zijn echt grote cultuurverschillen.

Wij klagen wel eens dat het hier niet georganiseerd en streng genoeg is, daar wordt er dan weer volop geklaagd over de GCCF. 8)

Ook de manier waarop katten gehouden worden is heel anders. Gewoon een heel andere fokcultuur.

Boeiend om het eens wat meer over te horen.

Nahs
Nahs
  • 2.719 berichten
  • 8 katten

#167 Geplaatst 03 oktober 2009 - 12:11

whaaaa wat een gave black tortie misschien moet ik maar voor poes gaan

ik wil zo graag een gave black tortie ooit

leuk verhaal Hanne en veel geluk met je vent jammer dat ie langhaar is

Aldhissla
Aldhissla
  • 7.106 berichten
  • 5 katten

#168 Geplaatst 03 oktober 2009 - 12:28

waarom is dat jammer dan?
ik vind hem prachtig!!!
super dat hij zich zo snel op z'n gemak voelt ^^

Geplaatste afbeelding

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#169 Geplaatst 03 oktober 2009 - 12:44

Nahs zei:

whaaaa wat een gave black tortie misschien moet ik maar voor poes gaan

ik wil zo graag een gave black tortie ooit

leuk verhaal Hanne en veel geluk met je vent jammer dat ie langhaar is

Ik wist dat je een zwak hebt voor black tortie, moest nog aan je denken in Engeland. Op de foto is ze trouwens nog heel jong.

Ik heb de fokker van Duckie je website nog doorgegeven. Ze houdt zelf heel erg van de meer getypeerde britten, vandaar ook het "experiment" met de pers, ik denk dat zij jouw britten ook wel zal kunnen apprecïëren. ;)

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#170 Geplaatst 03 oktober 2009 - 12:49

:LOL: :heart: :heart: :heart:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Guest_MissKitty_*
Guest_MissKitty_*

#171 Geplaatst 03 oktober 2009 - 13:19

Leuk verhaal, was ook leuk om eens te zien hoe dat met de auto in die tunnel gaat, had ik geen idee van :)
En wat een superknap en lief ventje :love:

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#172 Geplaatst 03 oktober 2009 - 13:39

Oh ik lees dit nu pas. Leuk verslagje, prachtig kereltje, echt zonde dat ze die zomaar aan de loodgieter weggeven daar, maar al bij al heb je dan toch veel geluk gehad om zo'n mooi Brits Langhaartje te vinden aangezien ze er niet bepaald trots op zijn ;)

Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

Guest_Mirella_*
Guest_Mirella_*

#173 Geplaatst 03 oktober 2009 - 14:01

Leuk verslagje!! Wij zijn ook ooit 1x op die manier naar Engeland gereisd, maar werd in die trein zieker dan op de seacat!
Het ontbijt zag er heerlijk uit :h :kwijl: !
En je ventje is superprachtig!! :love3: :love3: :love3:

henny
henny
  • 1.601 berichten

#174 Geplaatst 03 oktober 2009 - 14:06

Duckie is geregistreerd onder GCCF met REF in zijn registration number. En als extra noot staat er "May not be shown at GCCF Shows". Er mag wel mee gefokt worden, maar tot op heden ken ik maar 1 "gek" die het aan durft, voor de rest ben ik nog geen langhaar fokkatten in de bkh-fok in Engeland tegen gekomen.

Maar wat staat er dan, toch geen British Longhair?
In mijn GCCF guide to breed numbering staat:
The British Variant een a long-haired cat produced by a mating between two Short Hairs.
Maar mijn boekje is al enige jaren oud.
Heer verwarrend eigenlijk want bij de meeste stamboeken wordt de benaming 'variant' voor langhaardragers gebruikt.

Henny

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#175 Geplaatst 03 oktober 2009 - 16:42

henny zei:

Maar wat staat er dan, toch geen British Longhair?
In mijn GCCF guide to breed numbering staat:
The British Variant een a long-haired cat produced by a mating between two Short Hairs.
Maar mijn boekje is al enige jaren oud.
Heer verwarrend eigenlijk want bij de meeste stamboeken wordt de benaming 'variant' voor langhaardragers gebruikt.

Er staat: CR & WH LH BR VA
dus ja: cream and white long haired British variant op het roze papiertje van de GCCF. Op de pedigree certificate staat dan weer gewoon British Shorthair en bij Variety Cream and white bicolour (31 fv) en die v van fv staat denk ik voor variant, want er staan ook korthaar cream and white bicolours op de pedigree en daar staat gewoon (31f) bij.

En inderdaad het is verwarrend. Op de stamboom van Poppie staat er bv bij korthaarvoorouders variant als ze drager van langhaar zijn. In engeland noemt men de langhaartjes "variants".

Haha en in zijn european pet passport staat er dan weer "British Longhair" bij het ras...

Bewerkt door Smitten Kitten, 03 oktober 2009 - 16:43.

Ines
Ines
  • 13.375 berichten
  • 3 katten

#176 Geplaatst 03 oktober 2009 - 18:25

Leuk verhaal! Het is echt een knappe vent :heart:

Dat ontbijt ziet er echt verschrikkelijk uit, zelfs gewoon van op de foto werd mijn maag er niet goed van :misselijk: :misselijk:

Geplaatste afbeelding

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#177 Geplaatst 03 oktober 2009 - 20:55

Paar fotootjes van gisteren! Hij was hier toen nog niet eens 24 uur. Helaas komt zijn kleur op foto helemaal niet over en lijkt hij wel fluo. Ik kan echt geen foto's maken van lichte kleuren blijkbaar... mijn foto's van Zsazsa mislukken ook altijd Geplaatste afbeelding

Geplaatste afbeelding

Geplaatste afbeelding

Geplaatste afbeelding

Guest_MissKitty_*
Guest_MissKitty_*

#178 Geplaatst 03 oktober 2009 - 20:58

:love4:

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#179 Geplaatst 03 oktober 2009 - 21:08

oh kijk dat lieve pluche wollebolle mannetje :heart: :heart:
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

Magic Coonie
Magic Coonie
  • 6.039 berichten
  • 6 katten

#180 Geplaatst 03 oktober 2009 - 21:20

Leuk verhaal Hanne en hij is prachtig hoor, jullie nieuwe mannetje. :heart: :love3: