Spring naar inhoud

- - - - -

p 10 Onze "Stud" is thuis ;-)

• Log in om te reageren
257 reacties op dit onderwerp
Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#46 Geplaatst 20 september 2009 - 13:45

vero zei:

Van harte proficiat met het Engelse manneke , is het enkel voor jouw eigen poezen of ga je buitendekkingen geven ook of ben je daar nog helemaal niet mee bezig?

Haha, jij bent er vroeg bij :LOL:

Hij wordt in de eerste plaats ons huisgenootje, dus het is af wachten of hij open gehouden zal kunnen worden (al zijn er voldoende opties om te voorkomen dat hij te hormonaal wordt.)
Ik ben niet voor katers in een apart kamertje, mijn katten moeten lekker warm binnen zitten bij mij en niet in een dekkaterverblijf. Dus we zien wel weer. Als hij gaat dekken is dat inderdaad in eerste plaats voor onze eigen poezen, maar ik zou het ook fijn vinden als hij bij kan dragen aan de genetische diversiteit van de brit, dus af en toe een buitendekking moet kunnen. Vooraleer het zover is wil ik wel dat hij een paar opeenvolgende jaren hcm-negatief is getest en wij zelf nakomelingen van hem hebben gehad en eventueel getest (die nakomelingen dus he) om zoveel mogelijk op veilig te spelen.

Bewerkt door Smitten Kitten, 20 september 2009 - 13:47.

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#47 Geplaatst 20 september 2009 - 13:53

Wat een mooie jongen!!!
Wij hebben ook lang nagedacht over een naam, wij wouden ook een typisch Britse naam.

Bij ons stonden op het lijstje:

Onslow
Lenny
Alwyn
Gordon (gelijk de kok)

Er bestaan een hele goeie site, met allemaal britse namen.
British Names | British Boy Names | Baby Names | Parents Connect=

Zijn wel kindernamen, maar staan er leuke tussen.

Bij ons is het dus Onslow geworden :)
Geplaatste afbeelding

Ester
Ester
  • 5.914 berichten
  • 3 katten

#48 Geplaatst 20 september 2009 - 13:57

Smitten Kitten zei:

Haha, jij bent er vroeg bij :LOL:

Hij wordt in de eerste plaats ons huisgenootje, dus het is af wachten of hij open gehouden zal kunnen worden (al zijn er voldoende opties om te voorkomen dat hij te hormonaal wordt.)
Ik ben niet voor katers in een apart kamertje, mijn katten moeten lekker warm binnen zitten bij mij en niet in een dekkaterverblijf. Dus we zien wel weer. Als hij gaat dekken is dat inderdaad in eerste plaats voor onze eigen poezen, maar ik zou het ook fijn vinden als hij bij kan dragen aan de genetische diversiteit van de brit, dus af en toe een buitendekking moet kunnen. Vooraleer het zover is wil ik wel dat hij een paar opeenvolgende jaren hcm-negatief is getest en wij zelf nakomelingen van hem hebben gehad en eventueel getest (die nakomelingen dus he) om zoveel mogelijk op veilig te spelen.

Je bent echt een fokker naar mijn hart! Geplaatste afbeelding
"Wie nog nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd".
Geplaatste afbeelding

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#49 Geplaatst 20 september 2009 - 14:05

Is inderdaad een knap bolleke :heart: :love3:

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#50 Geplaatst 20 september 2009 - 14:15

Ester zei:

Je bent echt een fokker naar mijn hart! Geplaatste afbeelding

Dat is fijn! Ik krijg hier namelijk net een leuke scheldbrief van een medeKS-er die eens in mijn woonkamer is geweest en beweert dat mijn dieren hier opeengestapeld zitten en dat het hier een bijeengeklitte haarboel is.

De insinuaties zijn overigens hier ook op KS te lezen.

Ik ben niet bang van de waarheid en eenieder die hier al is geweest weet dat wij hier helemaal niet te klein wonen (bij hebben wel meer als een woonkamer. Zoals de meeste mensen neem ik aan. 8)
Zo hebben we nog 2 slaapkamers en een grote kattenkamer overigens.) Maar nee, wildvreemden laat ik niet in mijn slaapkamer. Ben nooit zo'n promiscue meisje geweest :p die komen niet verder dan de woonkamer, en als ze denken dat de woonkamer de enige kamer in huis is, ja dan is dat kortzichtig 8) Ook een beetje dom eigenlijk.

En een stoffige haarboel? Ja, wij hebben katten dan plakt er al eens haar aan de zetel, of dan zweeft er wel eens een plukje haar rond. Maar wij stofzuigen dagelijks 2 keer, dweilen minstens 1 keer en maken elke dag de kattenbakken volledig schoon. Dus alle grit eruit. Onze katten hebben niets te klagen, dat mag eenieder voor zichzelf komen inspecteren (maar mensen met katten met schimmel en oormijt liever niet 8) ).

Wij krijgen steeds de opmerking dat je niet eens merkt dat we katten hebben en dat het zo opmerkelijk proper is met toch wel veel katten in huis.

Dus beste Kiki, als je opmerkingen hebt, doe het dan en pleine public. Ik heb geen schrik en als je onwaarheden wilt rondstrooien om mensen te kwetsen dan zegt dat heel veel van je. Kinderachtig dat je je daartoe moet verlagen als verweermiddel.

Sorry voor de anderen dat ik dat hier nu zo zet, maar de waarheid mag het licht zien en ik laat me niet bang maken door zo'n aggressieve mailtjes, wees dan tenminste mans genoeg om het in het openbaar te doen en niet zo kinderachtig verdoken 8)

Dus dankjewel Esther dat je zegt dat ik een fokker naar je hart bent, op momenten als dit raakt me dat (op een goede manier).

Bewerkt door Smitten Kitten, 20 september 2009 - 14:47.

kiki
kiki
  • 8.951 berichten
  • 7 katten

#51 Geplaatst 20 september 2009 - 14:39

Ik ben niet op sensatie belust en wil niet steeds de aandacht naar mij toe trekken.
Er zijn bepaalde dingen waar ik dus niet mee akkoord ga en die ik dan liever per pb meedeel ipv "en plein public".
Insinuaties krijg ik ook en agressief? Heb ik je bedreigd ofzo?
Hier is ook geen schimmel of oormijt en ik kan nog altijd de rekeningen van de DA betalen, ondanks dat ik weinig geld heb, ja dat is waar en daar schaam ik me niet voor, ik heb het alleen gedaan zonder ook maar van iemand te moeten afhangen.
Niet iedereen heeft evenveel chance in z'n leven, ik hoop voor jou dat je dat nooit zult moeten ondervinden.
Voor de rest kennen de mensen me als een vrouw met het hart op de juiste plaats die zich niet bemoeit met andermans zaken en voor iedereen een bemoedigend woordje heeft.
Maar men moet niet tegen m'n kar rijden want als ik ergens niet tegen kan is het onrechtvaardigheid en betweterigheid.
Je zult wel een goede fokker zijn en dat meen ik.
Fijne zondag.

Geplaatste afbeelding

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#52 Geplaatst 20 september 2009 - 14:43

Jij moet vooral niet tegen mijn kar rijden Kiki, want waar ik niet tegen kan is mensen die liegen. Dat is dan je ware gezicht. Dat weten de mensen dan ook meteen.

En aggressief? Ik vind leugens aggressief, en de toon van je pm was ook aggressief. En dat roept inderdaad reacties op. Dus dan zeg ik ook zaken die niet zo lief zijn. Dat klopt.

Blijf vooral je motto gebruiken, laat de kat maar liegen. Oeps pissen was het zeker.

PS Overigens; daden onderscheiden goede mensen van de rotte appels. Niet louter woorden. (Ik kan ook aan iedereen verbale zonnestraaltjes, mashmallows en bloempjes uitdelen. Maar of ik het meen... Mijn gelaat is wel waarachtig. Ik zeg wat ik denk en wat ik meen. Daar kan men van op aan.)

Bewerkt door Smitten Kitten, 20 september 2009 - 14:51.

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#53 Geplaatst 20 september 2009 - 14:54

Maar goed, ik zwijg al weer. Heb gezegd wat ik wil zeggen ;)

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#54 Geplaatst 20 september 2009 - 14:55

Wat jammer toch, dat zo een topic met zo een leuk en plezant nieuws weer moet uitdraaien op dit.... Laat het toch gewoon zijn allemaal, veeg voor je eigen stoep dan is de hele straat proper.

Hanne, ik ken je niet persoonlijk en ben nooit bij jou thuis geweest, maar het eerste huis dat steriel is met katten in huis, moet ik ook nog zien hoor. Mensen toch, wees eens lief voor mekaar.
Geplaatste afbeelding

kiki
kiki
  • 8.951 berichten
  • 7 katten

#55 Geplaatst 20 september 2009 - 14:55

't Is goed, we weten het nu wel hoor!
Of ga je nog een paar uur blijven doorpijpen, verder een beetje de boel proberen op te jutten?
En liegen? Maar kindje toch, dat heb ik niet nodig hoor.
Blijf jij vooral in je fantasiewereldje hangen.
Zo dat was het voor mij, ik ga nu heerlijk in 't zonnetje zitten met m'n schatjes.
Amen....
Geplaatste afbeelding

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#56 Geplaatst 20 september 2009 - 14:57

Smitten Kitten zei:

Maar goed, ik zwijg al weer. Heb gezegd wat ik wil zeggen ;)

kiki zei:

't Is goed, we weten het nu wel hoor!
Of ga je nog een paar uur blijven doorpijpen, verder een beetje de boel proberen op te jutten?
En liegen? Maar kindje toch, dat heb ik niet nodig hoor.
Blijf jij vooral in je fantasiewereldje hangen.
Zo dat was het voor mij, ik ga nu heerlijk in 't zonnetje zitten met m'n schatjes.
Amen....

Natrappen noemen ze dat. 't Is goed kind, zwijg al maar. Vast nog andere mensen om te gaan pesten met je leugens. 8)

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#57 Geplaatst 20 september 2009 - 15:02

Maar dames toch... Hanneke; laat het zijn meisje, jij weet wat je doet voor je poezen, hoe het uitziet en hoe proper het is. Meer moet je niet weten en meer is ook niet belangrijk. Als de "meer volwassen mensen" hun verstand niet gebruiken, doe jij het dan maar en laat het zijn. Concentreer je maar helemaal op de komst van je mooie schat en kittens!
Geplaatste afbeelding

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#58 Geplaatst 20 september 2009 - 15:21

Gefeliciteerd. :b

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#59 Geplaatst 20 september 2009 - 15:34

Jess zei:

Maar dames toch... Hanneke; laat het zijn meisje, jij weet wat je doet voor je poezen, hoe het uitziet en hoe proper het is. Meer moet je niet weten en meer is ook niet belangrijk. Als de "meer volwassen mensen" hun verstand niet gebruiken, doe jij het dan maar en laat het zijn. Concentreer je maar helemaal op de komst van je mooie schat en kittens!

Ik weet het, ik weet het. De kwaadheid en verontwaardiging is al gezakt met dank aan een heel aantal lieve KS-ers.

Maar het kwetst mij gewoon wel echt als mensen gewoon lijken te willen kwetsen om te kwetsen. Iedereen die me écht kent weet wat mijn katten voor mij betekenen en dat wij alles doen wat we kunnen om ze gelukkig te maken. Ook wat onze kittens betreft en wat onze fokdoelen betreft doen we alles wat we kunnen om zo'n lief, gezond en mooi mogelijke britjes te fokken. Als je dan ziet dat er mensen fokkers zo haten dat ze zulke dingen zeggen, dan schrik ik gewoon heel hard.
Want ik weet wel dat het niet alleen persoonlijk tegen mij bedoelt is deze "ergernis", maar dat het grotendeels komt omdat ik een "fokker" ben. (Ras verbeteren dat is blijkbaar not done om te zeggen, laat staan om het toe te passen)

Dat ráákt mij.

Maar ja, ik weet wel dat het erbij hoort bij fokken hoor. Nijd en haat komt snel en ook daar moet je mee leren omgaan als fokker. Eigenlijk moet je dan gewoon zwijgen en doen alsof er niets gebeurd is he, maar ik kan dat niet. Als puber op school ook vaak in problemen gekomen hoor als ik ten onrechte straf kreeg bv. Onrecht werkt op mij als een rode lap op een stier. Ooit word ik nog helemaal zen en flower power hoor. Maar dat is niet meteen voor vandaag vrees ik. Gelukkig ben ik nog jong he, ik heb nog tijd om te leren ;)

Pixel
Pixel
  • 17.046 berichten

#60 Geplaatst 20 september 2009 - 15:50

En nu allemaal terug on topic graag!

Proficiat met je nieuwe aanwinst Hanne. Het ziet er een schatje uit :)