Spring naar inhoud

- - - - -

p 10 Onze "Stud" is thuis ;-)

• Log in om te reageren
257 reacties op dit onderwerp
jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#61 Geplaatst 20 september 2009 - 16:03

Hanne wat een scheet.
1 oktober is al heel snel, hoe heb je zo'n lekker ding kunnen verzwijgen??

Ik vind je streven zeer goed en ook zeer nobel.
Je koopt je knul voor je zelf in eerste in stantie en als je weet wat je er aan heb en hij is al flink wat jaartjes achter een negatief getest dan evt mag hij buiten de pot pissen.
Stiekem zou ik lekker egoïstisch zijn en voor me zelf dan houden, je hebt tenslotte aardig wat eigen poezen, en er komt denk ik nog een smitten kittie aan ;)

Geplaatste afbeeldingJubikel Cats Perzen en Exotics
Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!

tiny
tiny
  • 12.966 berichten
  • 4 katten

#62 Geplaatst 20 september 2009 - 17:48

proficiat met jullie nieuwe aanwinst

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#63 Geplaatst 20 september 2009 - 18:09

Heb dit topic helemaal gemist!!! wat een mooierd en prachtvent!!!!

t zal er snel zijn ,
ben benieuwd!!!!!

jij weet wat goed is voor je katten en voor jullie als koppel!
jij als enige zal wel voelen hoe je katten leven , rustig in balans etc

ieder heeft zijn eigen gevoel en gedachte over dingen , alleen de persoon in kwestie zal aanvoelen wat kan , mag , wat je wilt etc

Veel plezier met je nieuwe mannetje ,
veeeeeeeeeeeeeeeeel  foto s posten
:heart: :heart:
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#64 Geplaatst 20 september 2009 - 18:37

Echt een prachtventje :love3: :heart: :love3: .

linda
linda
  • 6.190 berichten
  • 4 katten

#65 Geplaatst 20 september 2009 - 18:55

wat een mooi manneke :love3: :love: :hart: :love: :love3:
:geluk: :geluk: :geluk:
Geplaatste afbeelding

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#66 Geplaatst 20 september 2009 - 19:03

jubikelcats zei:

Hanne wat een scheet.
1 oktober is al heel snel, hoe heb je zo'n lekker ding kunnen verzwijgen??

Ik vind je streven zeer goed en ook zeer nobel.
Je koopt je knul voor je zelf in eerste in stantie en als je weet wat je er aan heb en hij is al flink wat jaartjes achter een negatief getest dan evt mag hij buiten de pot pissen.
Stiekem zou ik lekker egoïstisch zijn en voor me zelf dan houden, je hebt tenslotte aardig wat eigen poezen, en er komt denk ik nog een smitten kittie aan ;)

Haha, met heel veel moeite heb ik hem kunnen verzwijgen. Maar hij woont niet naast de deur en ergens wou ik ook afwachten hoe hij door de gezondheidskeuring bij de da zou komen. Gelukkig helemaal goed. 24 uur voor hij mag verhuizen komt de da nog eens langs voor een gezondheidsverklaring (ballen aanwezig, geen knikstaart, dat soort dingen ;) ) en dan moet hij standaard nog ontwormd worden voor tapeworm (moet 24 uur voor het afreizen) maar ik voorzie nu geen grote bobbels meer in de weg, en de afspraak om hem op te halen staat vast dus nu kon ik het wel eindelijk zeggen :LOL:

Overigens hadden we eerst afgesproken dat hij langer zou blijven. Ik dacht dat de fokker hem niet eerder wou laten vertrekken, zij dacht dat ik hem niet eerder wou komen halen :) Toen die communicatiestoornis van de baan was en alles ook nagevraagd was bij de verschillende instanties in de UK en in België wat betreft zijn reis besloten we dus dat 1 oktober dan een betere datum zou zijn.

Tja, en als we dan toch all the way naar Engeland gaan, dan is het wel fijn dat er op termijn ook andere mensen baat bij kunnen hebben. Bij de BLHtjes is nieuw bloed zo nu en dan denk ik wel echt welkom, net omdat het ras nog in opbouw is. Maar zowieso willen we dus wel dat hij dan maar af en toe gaat dekken, want in eerste plaats hebben we hem dus gekocht omdat we zelf wel wat leuke plannetjes en combinaties kunnen bedenken met onze poezen en ook omdat we het wel fijn vinden dat we op deze manier een gesloten cattery kunnen hebben. Al geloof ik wat ons betreft niet helemaal in een gesloten cattery, want ik wil niet telkens dezelfde combinaties gaan maken omdat ik nu toevallig een kater zal hebben. Het opent in elk geval wel wat deuren voor ons en ik vind het superspannend!

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#67 Geplaatst 20 september 2009 - 19:14

Dat is absoluut zo. En ik denk dat dat zeker ook goed is.
Ik heb zelf al heel wat jaartjes eigen katers, wil het wat dat betreft allemaal in eigen hand houden.
En nu denk ik ook zeker dat ik een goede keuze maak.
Want ja als je ook gaat kijken bij de perzen, hoeveel katers zijn er HCM negatief getest?
Ja goede vrienden van mij testen nu ook gelukkig op HCM, maar stiekem zit ik niet te wachten op een black smoke of een zwart silver met wit.
Ik hou het liever bij de rood.

Hoe zit het met het HCM getest is Engeland?
Draagt deze ook nog choc? evt Cinnamon?

Komen wel mooie torties van hoor met je huidige groep en hier en daar een cream cq Cream/white kitten, pas er op als die eenmaal zijn toegeslagen, dan wil je niet anders meer ;)

Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!

Ines
Ines
  • 13.375 berichten
  • 3 katten

#68 Geplaatst 20 september 2009 - 19:17

Echt een prachtig ventje. Veel plezier 1 oktober

Geplaatste afbeelding

Nasa
Nasa
  • 5.382 berichten
  • 3 katten

#69 Geplaatst 20 september 2009 - 19:27

Nog eens proficiat Hanne!

JessaRaquel
JessaRaquel
  • 16.996 berichten
  • 1 katten

#70 Geplaatst 20 september 2009 - 19:39

Van harte proficiat met dit knappe ventje en veel succes in de toekomst met hem :heart: :heart: :heart: :heart:
Geplaatste afbeelding
Als-ie spint is -ie blij ...als-ie gromt is-ie boos...als-ie slaapt is-ie lief :paw :cattailwag

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#71 Geplaatst 20 september 2009 - 19:40

jubikelcats zei:

Dat is absoluut zo. En ik denk dat dat zeker ook goed is.
Ik heb zelf al heel wat jaartjes eigen katers, wil het wat dat betreft allemaal in eigen hand houden.
En nu denk ik ook zeker dat ik een goede keuze maak.
Want ja als je ook gaat kijken bij de perzen, hoeveel katers zijn er HCM negatief getest?
Ja goede vrienden van mij testen nu ook gelukkig op HCM, maar stiekem zit ik niet te wachten op een black smoke of een zwart silver met wit.
Ik hou het liever bij de rood.

Hoe zit het met het HCM getest is Engeland?
Draagt deze ook nog choc? evt Cinnamon?

Komen wel mooie torties van hoor met je huidige groep en hier en daar een cream cq Cream/white kitten, pas er op als die eenmaal zijn toegeslagen, dan wil je niet anders meer ;)

Dat is inderdaad ook een grote reden waarom ik dus een katertje wil. Dat ik zelf de testen kan gaan laten doen en weet dat er niets onder het tapijt wordt geveegd. Wat hcm-testen betreft is het in Engeland helaas "gene vette". En wordt daar nog helemaal niet zo consequent gedaan als bv in Nederland. (Eigenlijk ken ik er maar eentje die echt test) Maar ook dat nemen wij mee in onze beslissing. Zijn paps is 8, die ouders leven ook nog, ook wat ik van moederskant weet is ok, maarrr dat is ook de reden waarom ik ook voor hij onze poezen mag dekken hem een paar keer getest wil hebben en voordat hij andere poezen mag dekken wil ik toch een mooi reeksje testen hebben, al blijft het altijd een gok, net zoals het met katten die al meermaals getest zijn ook een beetje een gok blijft. Het is nu aan mij om ervoor te zorgen dat het geen russische roulette wordt en hem niet als "dé nieuwe stud" aan iedereen aan te bieden om dan tot onaangename verrassingen te komen. We gaan gewoon veel geduld en gezond verstand moeten gebruiken. En buiten hemzelf, over een aantal jaar ook zijn nakomelingen goed opvolgen.

Zijn mams is een lilac-crème-witte poes en zijn paps is een lilac-witte kater (beiden korthaar), dus we kunnen inderdaad chocjes en lilacjes uit hem krijgen. Wat de cinnamon betreft weet ik het eigenlijk niet, ik denk van niet, maar ben er zelf gewoon niet mee bezig, dus geen idee :LOL:

En wat voor mij ook een mooie plus was, is dat we uit hem en bv Zsazsa ook crème en crème-witte poezen zouden kunnen krijgen wat wel echt heel mooi kan zijn! En tja, mijn voorliefde voor bv driekleur zal ook niemand meer verbazen zeker :LOL:

Bewerkt door Smitten Kitten, 20 september 2009 - 19:50.

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#72 Geplaatst 20 september 2009 - 20:02

Nee heb ook stiekem op je website gekeken en vind het 3 kleurtje echt een scheetje, zou haar later wel willen zien als ze volledig opgedroogd is.

Jammer dat het in Engeland nog niet zo gewoon is het testen.
Maar idd wat je zegt, je kan zoveel jaren vrij testen en ineens valt de kat dood neer, je hebt het helaas niet voor het zeggen. Echter niks doen.................. is not done

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#73 Geplaatst 20 september 2009 - 20:08

jubikelcats zei:

Nee heb ook stiekem op je website gekeken en vind het 3 kleurtje echt een scheetje, zou haar later wel willen zien als ze volledig opgedroogd is.

Jammer dat het in Engeland nog niet zo gewoon is het testen.
Maar idd wat je zegt, je kan zoveel jaren vrij testen en ineens valt de kat dood neer, je hebt het helaas niet voor het zeggen. Echter niks doen.................. is not done

Nee inderdaad, van zodra het katertje bij ons is, gaat het op onze manier en daar hoort testen en iets doen met de resultaten (en ze niet onder het tapijt vegen) bij!

Ik hoop eigenlijk ook ooit de beide ouders getest te zien, maar de fokster moet er bijna 2 dagen voor reizen en kost 400 £ per kat. Dat is heel veel geld, maar ik hoop dat de prijzen daar ook eens naar beneden gaan gaan en dat er daar dan ook getest zal worden.

Ik heb er dus ook geen probleem mee om er ook gewoon open over te zijn. We nemen straks ook echt onze verantwoordelijkheid op.

Bewerkt door Smitten Kitten, 20 september 2009 - 20:09.

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#74 Geplaatst 20 september 2009 - 20:40

Dat geloof ik ook zeker wel.
Je hebt dat natuurlijk ook al gedaan met Billie

Kolere, wat een bedrag en dan ook zolang reizen, ik denk dat ik dan ook nog wel een flink wat nachtjes erover moet slapen.

Mooncats
Mooncats
  • 1.262 berichten
  • 13 katten

#75 Geplaatst 20 september 2009 - 20:49

Proficiat met jullie nieuwe aanwinst! Hij is echt om op te eten :heart: