Spring naar inhoud

- - - - -

afscheid van Fonzie

• Log in om te reageren
29 reacties op dit onderwerp
mira
mira
  • 306 berichten
  • 10 katten

#1 Geplaatst 13 juli 2016 - 22:55

Dit is de derde keer in amper 5 maanden tijd dat ik hier hulde breng aan één van mijn schatten, in februari moest ik totaal onverwachts afscheid nemen van Thor, hartfalen, verleden maand werd Rossie dood gereden en nu onze Fonzie, de grote knuffelbeer, opnieuw hartfalen, net als Thor, bijna niet te geloven
Fonzie,een zwerfkat die hier in september 2014 zich definitief kwam vestigen, tevoren zagen we hem zeer sporadisch. Hij was er niet al te best aan toe en na bloedonderzoek bleek dat hij besmet was met kattenaids en bovendien waren zijn nierwaardes ook niet meer zo goed. Maar Fonzie was een brave poes, hij kwam bij ons binnen wonen tussen de andere poezen en vooral 's avonds was Fonzie de spilfiguur als de strangers komen eten. Fonzie was de grote verzoener, vechten had hij niet in zich en hij deed niets liever dan kopjes geven en kopjes krijgen bij elke kat die hier over de vloer kwam, hij genoot van de aandacht die hij kreeg, want de andere poezen hadden respect voor hem, als hij zijn vriendjes gedag had gezegd, nam ik hem binnen om hier bij ons te slapen, soms al eens op het bed, soms op de zetel naast de hond, voor het slapen gaan, deed hij niets liever dan boven op me te komen liggen en me te knuffelen, hij kon er nooit genoeg van krijgen... Fonzie, mijn liefste knuffelbeer, wat ga ik je missen, onze tijd samen was niet zo lang, maar ik weet zeker dat jij je in de zevende hemel voelde hier bij ons, dat zag ik in je ogen, toen ik je straks liet inslapen, hoe je me de ganse tijd aankeek en met je pootjes in mijn hand duwde, het ga je goed maatje, je weet dat ik zielsveel van je hield en dat zal altijd zo blijven. Zorg goed voor Thor en Rossie en zeg hen dat ik ze keihard mis... Gisterenavond liep het mis en dan opnieuw diagnose hcm, net als bij Thor en Vince, die nog bij ons is, ik kan het nauwelijks vatten, we hebben alles uit de kast gehaald om je nog te redden, je bleef bij de dierenarts deze nacht en je haalde de morgen maar ze zegden me dat afscheid niet ver weg zou zijn want dat je hart te slecht was om nog erg lang te leven. Ik haalde je om 15 u op, je kwam nog even mee naar huis, je ging nog even buiten en ik maakte nog foto's en amper een half uur later reden we in allerijl naar de dierenarts omdat het fout ging en je in ademnood kwam, ik kon je niet langer laten lijden, dit heb je niet verdiend Fonzie.
Als de regenboogbrug bestaat, weet ik zeker dat jij op de eerste rij zal staan, we will meet again sometimes...
Deze nacht zal je hier nog bij ons binnen slapen, vrijdag volgt je crematie, mijn hart bloedt...maar wat je in je hart bewaart, dat raak je nooit meer kwijt...DSCN9097 klein.jpg

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 3.856 berichten
  • 3 katten

#2 Geplaatst 13 juli 2016 - 23:45

Ik hoop het ook dat ze mekaar daar allemaal terug vinden en we hen daar later ook opnieuw mogen in onze armen mogen sluiten.
Ondertussen behouden ze dat plaatsje in ons hart voor altijd.
Veel sterkte gewenst met het verlies van Fonzie :hug:

lathyrus
lathyrus
  • 4 katten

#3 Geplaatst 14 juli 2016 - 01:33

Innige deelneming bij jullie groot verlies en ontzettend veel sterkte toegewenst
Fonzie was blijkbaar een echte lieverd, t is zo unfair dat we hen moeten afgeven
Geplaatste afbeelding

Tripkippiej
Tripkippiej

Snoezigste nestje van 2016

• 3.120 berichten
  • 5 katten

#4 Geplaatst 14 juli 2016 - 07:33

Verschikkelijk, veel sterkte :(

Majesteit
Majesteit
  • 423 berichten

#5 Geplaatst 14 juli 2016 - 07:40

Leef met je mee in deze moeilijke tijd. Het getuigt van moed en heel veel liefde te beslissen dat hij niet langer pijn heeft nu en zachtjes kan rusten. Net als jij heb ik het ook al meermaals ervaren, en wennen doet het nooit.
Fonzie heeft het geluk gehad om een prachtige thuis gehad te hebben, omringd met heel veel liefde.
De mooie herinneringen blijven altijd bij ons.
Slaap zacht, Fonzie, je was een prachtschatje en je zal gemist worden.

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 8.886 berichten
  • 1 katten

#6 Geplaatst 14 juli 2016 - 07:47

Veel sterkte, ik hoopte echt dat hij er toch ging doorkomen. Hij waakt nu over je. Veel sterkte  :hug
Geplaatste afbeelding

Seabert
Seabert
  • 4.647 berichten

#7 Geplaatst 14 juli 2016 - 08:12

Heel erg veel sterkte gewenst :hug: :hug:.
Blijf jezelf.... er zijn al anderen genoeg  Geplaatste afbeeldingGeplaatste afbeelding

juleken
juleken
  • 7.139 berichten

#8 Geplaatst 14 juli 2016 - 10:10

Wat moet Fonzie een lieve fijne kat geweest zijn als ik jouw tekstje over hem lees. Een speciaal, warm karaktertje. Mooie foto ook. Heel veel sterkte  :(   :hug:  :hug:

Bewerkt door juleken, 14 juli 2016 - 10:11.

Cisca
Cisca
  • 13.507 berichten

#9 Geplaatst 14 juli 2016 - 10:35

Heel veel sterkte Mira, elk verlies is zwaar, maar zoveel op korte periode moet haast ondragelijk zijn
RIP Fonzie

Inge91
Inge91

Liefste engeltje 2016

• 11.227 berichten

#10 Geplaatst 14 juli 2016 - 10:39

Ach nee, :( veel sterkte met dit verlies :hug:
Geplaatste afbeelding

Inavanthielen
Inavanthielen

Knapste senior 2016

• 4.571 berichten
  • 2 katten

#11 Geplaatst 14 juli 2016 - 11:20

Heel veel sterkte met dit verlies...Het is zo unfair!!   RIP lieverdje
Geplaatste afbeelding HAPPINESS......IS BEING OWNED BY A CAT!!  
WHEN I NEEDED A HAND, I FOUND YOUR PAW

lilymaya
lilymaya
  • 7.196 berichten

#12 Geplaatst 14 juli 2016 - 12:30

Veel sterkte :hug: :hug:

DORIS
DORIS
  • 7.649 berichten
  • 4 katten

#13 Geplaatst 14 juli 2016 - 13:51

Heel veel sterkte.Slaap zacht Fonzie.