Spring naar inhoud

- - - - -

De wereld is in beweging

• Log in om te reageren
40 reacties op dit onderwerp
meitepeit
meitepeit

Grootste wildebras 2016

• 1.690 berichten
  • 1 katten

#1 Geplaatst 16 juli 2016 - 02:43

Vandaag een aanslag in Nice met voorlopige schatting 84 doden , 70 gewonden en 18 zwaargewonden.

Vanavond is er in Turkije een staatsgreep gaande,  vreselijk het komt allemaal zo dicht bij..

Is de wereld in beweging of wat gebeurt er allemaal?

Bewerkt door meitepeit, 16 juli 2016 - 03:00.

juleken
juleken
  • 7.145 berichten

#2 Geplaatst 16 juli 2016 - 08:20

Ik krijg soms het gevoel dat er écht een derde wereldoorlog op komst is. Niet "bij manier van spreken", maar echt heel reeël.

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.819 berichten
  • 4 katten

#3 Geplaatst 16 juli 2016 - 08:25

Bekijk berichtjuleken, op 16 juli 2016 - 08:20, zei:

Ik krijg soms het gevoel dat er écht een derde wereldoorlog op komst is. Niet "bij manier van spreken", maar echt heel reeël.

Is die al niet een beetje bezig? Niet zoals we ze kennen van voorheen, maar qua macht ed? Hoeveel aanslagen zijn er nu al 'in de buurt' gepleegd? IS en consoorten moorden ook iedereen uit die niet in hun 'plaatje' past. Net zoals ze vroeger (en niet enkel Hitler) met de joden hebben gedaan.

Armani
Armani
  • 14.245 berichten
  • 1 katten

#4 Geplaatst 16 juli 2016 - 08:42

Tegenwoordig is het erg.
Elke dag is er 'iets'.
:( :(

juleken
juleken
  • 7.145 berichten

#5 Geplaatst 16 juli 2016 - 08:45

Bekijk berichtdolfjeweerwolfje, op 16 juli 2016 - 08:25, zei:

Is die al niet een beetje bezig? Niet zoals we ze kennen van voorheen, maar qua macht ed? Hoeveel aanslagen zijn er nu al 'in de buurt' gepleegd? IS en consoorten moorden ook iedereen uit die niet in hun 'plaatje' past. Net zoals ze vroeger (en niet enkel Hitler) met de joden hebben gedaan.

Ja inderdaad  :(

meitepeit
meitepeit

Grootste wildebras 2016

• 1.690 berichten
  • 1 katten

#6 Geplaatst 16 juli 2016 - 08:58

Het is onbegrijpelijk niemand zit op een oorlog te wachten, dat wilt een normaal mens toch niet!
Zoveel doden en gewonden getraumatiseerd voor hun hele leven, is dit wat ze willen?

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.231 berichten
  • 3 katten

#7 Geplaatst 16 juli 2016 - 09:39

Wat ze willen is een wereldorde. Er zijn mensen die echt al jaaaaaaren zeggen dat de overheden uit zijn op een nieuwe oorlog om verschillende redenen. Maar als je wat zegt ben je een complot theorist. De ware plannen gaan ze je niet geven op het vtm nieuws.
Wat ze nu doen is gewoon mensen, volkeren, landen, religies tegen elkaar uit spelen. Dat is een oude tactiek dat in de wereldoorlogen vroeger ook gebruikt zijn. Op een bepaald moment als die aanslagen door gaan gaat de meerderheid van de bevolking in zeg maar bv europa "pro oorlog" worden en dan hebben ze hun toestemming voor wat ze sowieso van plan waren...

Bewerkt door Eibhlin, 16 juli 2016 - 09:39.

Geplaatste afbeelding

azrael
azrael
  • 356 berichten
  • 1 katten

#8 Geplaatst 16 juli 2016 - 14:08

Dat van die staatsgreep vind ik maar een raar verhaal. De bevolking staat niet achter het leger, dus weet elke strateeg in het leger toch dat ze nooit kunnen winnen... Je kan een staatsgreep enkel winnen als je de bevolking mee hebt of als het hele leger er achter staat.

Anderzijds kan je er niet omheen dat er op vele plaatsen ontevredenheid is over hoe we vandaag geleefd worden.

En dat er ons zand in de ogen gestrooid wordt, heb ik ook al vaak gezegd. "Verdeel en heers" en "brood en spelen" worden efficiënter dan ooit tevoren toegepast. Wereldwijde overbevolking, milieuproblemen die we niet meer gaan kunnen overzien, crisis overal, georganiseerde criminialteit met steeds meer macht die steeds weliger tiert, uitbuiting op grote en kleine schaal... Maar waar wordt er maandagmorgen weer uren over gepalaverd op het werk? De goal van den een of den andere pipo op het WK en de bollekestrui van Boonen of weet ik veel...

Armani
Armani
  • 14.245 berichten
  • 1 katten

#9 Geplaatst 17 juli 2016 - 07:31

Bekijk berichtazrael, op 16 juli 2016 - 14:08, zei:

Dat van die staatsgreep vind ik maar een raar verhaal.
Ik ook.
Nu blijkt het in scene gezet te zijn.
Begrijp er niks van

En nu komen ze op straat om de overwinning te vieren.
Weer massa's volk in beweging.
Als dat maar goed komt...
Gaan volgens mij weer rellen van komen door de menigte die samenkomt.

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.231 berichten
  • 3 katten

#10 Geplaatst 17 juli 2016 - 08:00

Bekijk berichtArmani, op 17 juli 2016 - 07:31, zei:

Ik ook.
Nu blijkt het in scene gezet te zijn.
Begrijp er niks van

Moet je eens de term 'fals flag operation' zoeken. Er zou heel wat meer ook in het verleden al in scene gezet zijn ten koste van mensenlevens om een leider/president er beter van te maken. Er zijn bv nog steeds mensen met dat wtc voorval bezig omdat daar ook een vreemd geurtje aan zou zitten.
Geplaatste afbeelding

juleken
juleken
  • 7.145 berichten

#11 Geplaatst 17 juli 2016 - 09:13

Bekijk berichtEibhlin, op 17 juli 2016 - 08:00, zei:

Moet je eens de term 'fals flag operation' zoeken. Er zou heel wat meer ook in het verleden al in scene gezet zijn ten koste van mensenlevens om een leider/president er beter van te maken. Er zijn bv nog steeds mensen met dat wtc voorval bezig omdat daar ook een vreemd geurtje aan zou zitten.

Die complot verhalen, dat leest altijd spannend natuurlijk. Heb over 9/11 ook al zulke dingen gelezen, maar eerlijk gezegd klasseer ik die verhalen onder dezelfde als die over Elvis die nog steeds in leven zou zijn.
En als ik lees en zie wat er in Turkije aan de gang is, degoutant. En dat land wil bij Europa komen...
En dan die Turken hier bij ons die ambras zoeken... Dan vraag ik mij af wat die hier komen zoeken. Als Erdogan zo een fantastische leider is ga dan onder zijn leiderschap gaan wonen. Diene zot vind het de plicht van iedere Turkse vrouw om zoveel mogelijk kinderen te baren  :gek:

Langs de andere kant past Turkije misschien wel perfect in het Europa van de toekomst, aangezien we met z'n allen meer en meer aan het islamiseren zijn.

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.231 berichten
  • 3 katten

#12 Geplaatst 17 juli 2016 - 10:44

Bekijk berichtjuleken, op 17 juli 2016 - 09:13, zei:

Die complot verhalen, dat leest altijd spannend natuurlijk. Heb over 9/11 ook al zulke dingen gelezen, maar eerlijk gezegd klasseer ik die verhalen onder dezelfde als die over Elvis die nog steeds in leven zou zijn.
En als ik lees en zie wat er in Turkije aan de gang is, degoutant. En dat land wil bij Europa komen...
En dan die Turken hier bij ons die ambras zoeken... Dan vraag ik mij af wat die hier komen zoeken. Als Erdogan zo een fantastische leider is ga dan onder zijn leiderschap gaan wonen. Diene zot vind het de plicht van iedere Turkse vrouw om zoveel mogelijk kinderen te baren  :gek:

Langs de andere kant past Turkije misschien wel perfect in het Europa van de toekomst, aangezien we met z'n allen meer en meer aan het islamiseren zijn.

Ja dat is uiteraard ergens het probleem en van sommigen de bedoeling he. Sommige cowboyverhalen en figuren die ze letterlijk zien vliegen doen dan alles ongeloofwaardig lijken. Als je dan je er in verdiept en inderdaad dingen ziet en leest waar je toch vraagtekens bij hebt wordt je meteen voor zo een gek versleten. Ideaal toch als de meerderheid zo personen als gekken bestempelt. Kunnen ze lekker door gaan.

Sommige gebeurtenissen komen bepaalde landen/leiders/figuren anders wel vaak heeeeel goed uit.

Bewerkt door Eibhlin, 17 juli 2016 - 10:46.

Geplaatste afbeelding

Duchess
Duchess
  • 863 berichten

#13 Geplaatst 17 juli 2016 - 13:25

Ik denk dat van alles een beetje waar is,hier en daar zal gerust een complot achter zitten,en andere toevallige gebeurtenissen kunnen mooi gebruikt worden om deze of gene verhaal te versterken.
Feit is dat er van de vele aanslagen het doel is dat alles en iedereen onder islamitisch geloof zou moeten vallen/( lijden)
Een ieder heeft recht op zijn of haar geloof,maar ik vind dat je dat een ander niet op hoeft te dringen,zelf volg ik geen geloof,lijd gewoon mijn leven en laat iedereen in zijn waarde,helaas kun je dat van veel gelovige mensen niet zeggen.

Inavanthielen
Inavanthielen

Knapste senior 2016

• 4.571 berichten
  • 2 katten

#14 Geplaatst 18 juli 2016 - 14:25

De derde wereldoorlog is al een paar jaar bezig hoor, alleen komt het nu dichter en dichter bij onze bekende streken en landen.
Ik ben ervan overtuigd dat we het laatste hier nog niet hebben gezien, en dat we ten allen tijde waakzaam moeten zijn.
Maar mijn leven erdoor laten leiden?????  I don't think so.....Dan kan je nergens meer komen.
Aanslagen kunnen nu overall voorkomen: in de winkel, op de straten, op een festival, ziekenhuizen,....overal........eender waar je gaat, of waar je staat....Het kan gebeuren.

Gewoon 1 of andere gek met een kronkeltje in zijn hoofd en lap....ge hebt het zitten.

Bewerkt door Inavanthielen, 18 juli 2016 - 14:26.

Geplaatste afbeelding HAPPINESS......IS BEING OWNED BY A CAT!!  
WHEN I NEEDED A HAND, I FOUND YOUR PAW

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.231 berichten
  • 3 katten

#15 Geplaatst 18 juli 2016 - 14:27

http://www.hln.be/hl...ofwel-zij.dhtml

Nicolas Sarkozy heeft zich gisteravond tijdens een tv-interview in scherpe bewoordingen uitgelaten over de recente aanslagen in Frankrijk en de "laksheid" van de Franse regering. Volgens de politicus die opnieuw president hoopt te worden, verkeert het land in een "totale oorlog".

Geplaatste afbeelding