Spring naar inhoud

- - - - -

Wat te doen?

• Log in om te reageren
6 reacties op dit onderwerp
chanatas
chanatas
  • 5.262 berichten
  • 1 katten

#1 Geplaatst 17 juli 2016 - 21:18

Ik heb 2 katten, Balou bijna 7 die veel buiten is en nix met andere katten te maken wil hebben en Vino is net 2 jaar, onwijs speels en echt gefocust op Balou..zodra die binnenkomt loop hij achter haar aan wilt.met haar spelen, wat zij niet wilt. Buurtkatten moet Vino dan weernl nix van hebben die jaagt hij weg. Hij is verder wel beetje een angsthaas, vreemde mensen gaat hij uit de weg, totdat hij ze een paar x gezien hebt. Nu wil ik misschien een 3e katje erbij voor Vino. In de hoop dat hij Balou beetje met rust laat en met de nieuwe kat gaat spelen. Vino kan naar buiten, maar is eigenlijk veel binnen, pas als het donker wordt en rustig op straat is gaat hij naar buiten (als ik ga slapen moet ie wel naar binnen, lukt laatste tijd soms niet alleen).  Maja wat is wijsheid? Balou gaat er waars nix aan vinden, blijft ze dan nog meer van huis weg?  Nu wisselt het ene x zie je haar bijna hele dag niet, andere x komt ze elk uur langs. Vino accepteert buurtkatten niet, een nieuwe kat wel?en wat te doen kitten of wat oudere kat? Ik wil weleens poesje omdat ik het idee het dat Balou die eerder zal accepteren misschien.  Iemand advies?  Zo lastig altijd. Als ik een kat erbij neem wil ik die natuurlijk ook niet wegdoen, maja als t toch niet werkt? M'n broertje wil miss wel 2 katjes hebben op Den duur, dus als ik een kitten neem kan die evt naar hem als het echt niet gaat...maja lastig...tips/advies is welkom
Geplaatste afbeelding

Féline
Féline
  • 1.382 berichten
  • 2 katten

#2 Geplaatst 18 juli 2016 - 18:44

een nieuw katje erbij lijkt me niet echt ok voor Balou, noch voor Vino, noch voor je buurmannen

Syntara
Syntara
  • 2.469 berichten
  • 2 katten

#3 Geplaatst 20 juli 2016 - 11:11

Ik zou het precies ook niet riskeren :) Het zou kunnen dat het wel fijn is voor Vino, maar aan de andere kant denk ik ook dat het voor iedereen slechter kan uitdraaien als geen van je 2 katjes goed kan opschieten met het nieuwe katje. Dus zelf zou ik dat risico niet zo snel nemen, denk ik. Misschien tenzij het echt absoluut zeker is dat je broer anders het katje in huis zou kunnen nemen.

chanatas
chanatas
  • 5.262 berichten
  • 1 katten

#4 Geplaatst 20 juli 2016 - 13:33

Heb besloten het voorlopig indd niet te doen. Ook met het oog op dat ik hopelijk volgend jaar verhuis. Misschien in het nieuwe huis dat er dan een katje bij komt op Den duur(woon ik waarschijnlijk ook wat groter), maar indd het risico is te groot nu.
Geplaatste afbeelding

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.838 berichten
  • 4 katten

#5 Geplaatst 21 juli 2016 - 22:18

Bekijk berichtFéline, op 18 juli 2016 - 18:44, zei:

een nieuw katje erbij lijkt me niet echt ok voor Balou, noch voor Vino, noch voor je buurmannen

Ik sluit me hier eigenlijk bij aan....

Bekijk berichtchanatas, op 20 juli 2016 - 13:33, zei:

Heb besloten het voorlopig indd niet te doen. Ook met het oog op dat ik hopelijk volgend jaar verhuis. Misschien in het nieuwe huis dat er dan een katje bij komt op Den duur(woon ik waarschijnlijk ook wat groter), maar indd het risico is te groot nu.

Denk dat het een goede beslissing is.... Soms moet een mens naar zijn verstand luisteren ipv naar ons hart....

chanatas
chanatas
  • 5.262 berichten
  • 1 katten

#6 Geplaatst 22 juli 2016 - 20:34

Bekijk berichtdolfjeweerwolfje, op 21 juli 2016 - 22:18, zei:

Ik sluit me hier eigenlijk bij aan....

Denk dat het een goede beslissing is.... Soms moet een mens naar zijn verstand luisteren ipv naar ons hart....

Ja soms moet je indd naar je verstand luisteren ipv je hart. Met oog op evt verhuizing volgend jaar is dit sowieso niet het juiste moment en wellicht zorgt de verhuizing wel voor betere omstandigheden tussen Vino en Balou (hoop doet leven hé haha)
Geplaatste afbeelding

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.838 berichten
  • 4 katten

#7 Geplaatst 23 juli 2016 - 15:09

Bekijk berichtchanatas, op 22 juli 2016 - 20:34, zei:

Ja soms moet je indd naar je verstand luisteren ipv je hart. Met oog op evt verhuizing volgend jaar is dit sowieso niet het juiste moment en wellicht zorgt de verhuizing wel voor betere omstandigheden tussen Vino en Balou (hoop doet leven hé haha)

Snoes is enorm veranderd door de verhuizing, al zal de dood van Xanti (2 weken voor verhuis) er wel meer mee te maken hebben denk ik..... Nieuw huis, nieuwe 'wetten' onder de katten he. Ik merkte wel een verschil. Terug 'hun plaatske' zoeken, allemaal hetzelfde doormaken (verhuis, dood zusje/dochter/vriendin), ....