Spring naar inhoud

- - - - -

Kiala --> UPS (help...)

• Log in om te reageren
27 reacties op dit onderwerp
HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 3.926 berichten
  • 3 katten

#1 Geplaatst 20 juli 2016 - 14:21

Ik weet dat er hier nog leden tweedehands kopen/verkopen en met Kiala verzenden, vandaar mijn vraag hier ;)

Kiala is UPS geworden.
De voorbije maanden kon ik nog mijn pakket online opmaken via de website van Kiala als ik ook online betaalde (bij betaling in Kialapunt moest het al opgemaakt worden via UPS).
Vanaf nu gaat het enkel nog via UPS.

Blijkbaar moet ik mijn eigen adres en adres van de ontvanger nu ook invoeren?
Ik kan verzenden als gast of registreren...is er een voordeel/gemak aan registratie?

Ik vind het best ingewikkeld om het formulier in te vullen, heb dat met alles wat nieuw is...dus alle tips welkom van wie al verzonden heeft met UPS.

Bewerkt door HelpLuckyvinden, 20 juli 2016 - 15:07.

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.838 berichten
  • 4 katten

#2 Geplaatst 20 juli 2016 - 15:13

Nog maar net dan? Heb vorige week nog pakketjes via Kiala verstuurd.

Vond het net fijn dat niet iedereen mijn adres wist....

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 3.926 berichten
  • 3 katten

#3 Geplaatst 20 juli 2016 - 15:24

Bekijk berichtdolfjeweerwolfje, op 20 juli 2016 - 15:13, zei:

Nog maar net dan? Heb vorige week nog pakketjes via Kiala verstuurd.

Vond het net fijn dat niet iedereen mijn adres wist....

Het stond al een tijdje aangemeld op de site dat het overgenomen zou worden maar een week (of iets langer geleden?) verstuurde ik ook nog via Kiala.
Dus (voor mij toch) pas de eerste keer dat het via UPS acces point verloopt.

Ik weet niet of mijn adres vermeld wordt bij de levering/de mail die de koper ontvangt
Vond het ook fijner als er geen adressen moesten uitgewisseld worden, denk dat er nog mensen zo gaan over denken.
Heb geen idee waarom ze de adressen nodig hebben :catscratchhead

Bewerkt door HelpLuckyvinden, 20 juli 2016 - 15:24.

Armani
Armani
  • 14.498 berichten
  • 1 katten

#4 Geplaatst 20 juli 2016 - 15:43

Bekijk berichtHelpLuckyvinden, op 20 juli 2016 - 14:21, zei:

De voorbije maanden kon ik nog mijn pakket online opmaken via de website van Kiala als ik ook online betaalde (bij betaling in Kialapunt moest het al opgemaakt worden via UPS).
had ik ook ondervonden.

Ondertussen is het een tijdje geleden dat ik nog iets verstuurd heb en ik heb het dus nog niet opgemerkt.

Het kan ook met B-Post.  Heb je dat al eens geprobeerd?

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 3.926 berichten
  • 3 katten

#5 Geplaatst 20 juli 2016 - 16:10

Bekijk berichtArmani, op 20 juli 2016 - 15:43, zei:

had ik ook ondervonden.

Ondertussen is het een tijdje geleden dat ik nog iets verstuurd heb en ik heb het dus nog niet opgemerkt.

Het kan ook met B-Post.  Heb je dat al eens geprobeerd?

Gewoon een pakketje aan 6,50 euro wel maar niet via die pakketjes die je moet afhalen in een postpunt.
In Geraardsbergen hebben we enkel één postpunt en dat is de post zelf.
Kialapunt dat ik gewoon ben ligt op een plaats waar ik vaker langs moet.

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 3.926 berichten
  • 3 katten

#6 Geplaatst 20 juli 2016 - 19:04

Rare dingens toch die UPS.
Pakket opmaken online is gelukt, maar met de mail die ik kreeg kon ik het niet volgen.
Ik ben het gaan afgeven in mijn Kialapunt en ontving een volgnummer van Kiala, nu is het wel traceerbaar.
Vroeger kreeg verzender en ontvanger automatisch mail van Kiala om te volgen.

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.838 berichten
  • 4 katten

#7 Geplaatst 29 juli 2016 - 14:19

Vind het allemaal veel lastiger dan eerst hoor.... Kiala was gemakkelijk, snel aangemaakt en klaar!

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 3.926 berichten
  • 3 katten

#8 Geplaatst 29 juli 2016 - 15:49

Bekijk berichtdolfjeweerwolfje, op 29 juli 2016 - 14:19, zei:

Vind het allemaal veel lastiger dan eerst hoor.... Kiala was gemakkelijk, snel aangemaakt en klaar!
Ja, vind het er ook niet op vooruit gaan. Zoveel in te vullen, niet allemaal zo duidelijk, mails krijgen van Kiala en mails van UPs.
+ van het pakketje die ik vorige keer opstuurde kreeg de ontvangster blijkbaar geen mail met de melding dat het beschikbaar was in haar Kialapunt.
Nochtans had ik het mailadres correct ingevuld.
Een geluk dat ik het mee volgde en die persoon zelf op de hoogte kon brengen.

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 3.926 berichten
  • 3 katten

#9 Geplaatst 01 augustus 2016 - 17:54

Echt hé! Vandaag een pakket klaar gemaakt om naar Nederland te versturen.
Eerst ging dat op 7.14 euro komen.
Bij het opmaken (die ik zonder overdrijven 10x herbegonnen ben) ging er telkens iets mis met het formulier van Ups.
Uiteindelijk kon ik niet betalen in de winkel en ipv 7,14 komt het op meer dan 9 euro!
Ben nog een paar keer herbegonnen en uiteindelijk toch betaald online.
¨Pakket moet dan nog voor morgenavond binnen of telt niet meer.
De meerkost ga ik niet doorrekenen aan de persoon die iets kocht bij mij ; zou het ook niet fijn vinden om na betaling te horen dat ik nog moet bijleggen omdat de verzendkosten me verkeerd doorgegeven werden.
Maar echt die UPS is dikke ******  :wall:

Bewerkt door HelpLuckyvinden, 01 augustus 2016 - 17:55.

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 3.926 berichten
  • 3 katten

#10 Geplaatst 01 augustus 2016 - 19:58

Nu heb ik mijn pakket binnen gedaan in mijn Kialapunt en wanneer ik het traceer staat er bij status : " pakket geretourneerd naar de verkoper".
Aangezien ik de verkoper ben en het net binnen gaf vermoed ik dat de koper beschouwd wordt als de verkoper.
Dat wordt dus opvolgen de komende dagen en hopen dat die persoon in Nederland zijn pakket ontvangt...

Ik uitte mijn ongenoegen in ons Kialapunt over het opmaken van de formulieren en de onjuiste prijs bij UPs.
Hij zei me dat de prijs normaal gezien 7 euro en ... is maar niet meer dan 9 euro.
Vroeg of ik er een verzekering bij gevraagd had en nee dus...

Maar er stonden in de winkel ook al een kleine hoop pakketten die verstuurd waren met UPs, "probleempakketten" zei hij.
Ben dus blijkbaar niet de enige die sukkelt.

Zodra er een extra postpunt bij ons in de buurt komt is het voor goed gedaan met Kiala en Ups wat mij betreft.
Rond ons postkantoor is spijtig genoeg amper parkeerplaats en op onze markt mag nu sinds mei ook niet meer geparkeerd worden, wat de post onbereikbaar maakt als je geen halfuur wilt stappen.

Ephiny
Ephiny
  • 3.945 berichten
  • 4 katten

#11 Geplaatst 15 augustus 2016 - 09:30

Heb er nu ook problemen mee.

Bij iemand iets gekocht, hij stuurt het op, ik krijg helemaal geen melding. Die mens stuurt me uiteindelijk een mail met het tracking nummer, zodat ik het zelf kan volgen.
En nu ben ik dat natuurlijk wat uit het oog verloren, en vandaag schiet het me opeens te binnen. We zijn bijna 14 dagen verder en ik heb geen mail of niks gehad.
Blijkbaar is er een probleem en zit het pakket in een UPS service point, maar daar had het vijf dagen geleden al bijna het max aantal dagen bewaring bereikt...
Morgen dus maar eens bellen en kijken wat ik ermee kan doen.

T is precies echt geen vooruitgang he.
Those who don't believe in magic, will never find it

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 3.926 berichten
  • 3 katten

#12 Geplaatst 15 augustus 2016 - 11:28

Bekijk berichtEphiny, op 15 augustus 2016 - 09:30, zei:

Heb er nu ook problemen mee.

Bij iemand iets gekocht, hij stuurt het op, ik krijg helemaal geen melding. Die mens stuurt me uiteindelijk een mail met het tracking nummer, zodat ik het zelf kan volgen.
En nu ben ik dat natuurlijk wat uit het oog verloren, en vandaag schiet het me opeens te binnen. We zijn bijna 14 dagen verder en ik heb geen mail of niks gehad.
Blijkbaar is er een probleem en zit het pakket in een UPS service point, maar daar had het vijf dagen geleden al bijna het max aantal dagen bewaring bereikt...
Morgen dus maar eens bellen en kijken wat ik ermee kan doen.

T is precies echt geen vooruitgang he.
Ik geef, naast het trackingnummer van Ups, ook steeds het volgnummer door van Kiala. Bij het afgeven van een pakket krijg ik daar nog steeds een ticket van, net als vroeger.
Hopelijk komt het in orde met je pakket.
Ik had een paar weken geleden een mail gestuurd naar Ups en naar Kiala waarin ik uitlegde welke problemen ik tegen kwam met hun nieuw systeem. Van Kiala kreeg ik geen reactie, van Ups heb ik toch antwoord gekregen.
Ik weet niet of je het al hebt maar anders dit is het telefoonnummer van de helpdesk die zij me doorgaven : 0800 21877

Ephiny
Ephiny
  • 3.945 berichten
  • 4 katten

#13 Geplaatst 15 augustus 2016 - 12:05

Bekijk berichtHelpLuckyvinden, op 15 augustus 2016 - 11:28, zei:

Ik geef, naast het trackingnummer van Ups, ook steeds het volgnummer door van Kiala. Bij het afgeven van een pakket krijg ik daar nog steeds een ticket van, net als vroeger.
Hopelijk komt het in orde met je pakket.
Ik had een paar weken geleden een mail gestuurd naar Ups en naar Kiala waarin ik uitlegde welke problemen ik tegen kwam met hun nieuw systeem. Van Kiala kreeg ik geen reactie, van Ups heb ik toch antwoord gekregen.
Ik weet niet of je het al hebt maar anders dit is het telefoonnummer van de helpdesk die zij me doorgaven : 0800 21877

Ik heb enkel dat van UPS...
Bedankt voor het nummer!

Hopelijk ben ik nog niet te laat en is het pakje nog niet op de terugweg...

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 3.926 berichten
  • 3 katten

#14 Geplaatst 25 augustus 2016 - 00:04

Bekijk berichtEphiny, op 15 augustus 2016 - 12:05, zei:

Ik heb enkel dat van UPS...
Bedankt voor het nummer!

Hopelijk ben ik nog niet te laat en is het pakje nog niet op de terugweg...
Is het ondertussen in orde gekomen met jouw pakje?

Vandaag moest ik een nieuw pakket aanmaken en wat was ik blij dat het opnieuw met het "oude" formulier van Kiala mogelijk was :jump:
Als er in de winkel betaald wordt gaat het nog steeds via Ups, betaal je online kan het opnieuw via Kiala.
Ik vermoed dat ze verschillende klachten gekregen hebben en het daardoor aanpasten.
Bij mijn vorige afgifte van een pakket stond er bij ons in de winkel een serieuze stapel met "probleempakketten via Ups".

Ik hoop dat ze het nu niet meer veranderen en we in de toekomst kunnen blijven verzenden via deze manier.

Bewerkt door HelpLuckyvinden, 25 augustus 2016 - 00:05.

Ephiny
Ephiny
  • 3.945 berichten
  • 4 katten

#15 Geplaatst 25 augustus 2016 - 07:26

Bekijk berichtHelpLuckyvinden, op 25 augustus 2016 - 00:04, zei:

Is het ondertussen in orde gekomen met jouw pakje?

Vandaag moest ik een nieuw pakket aanmaken en wat was ik blij dat het opnieuw met het "oude" formulier van Kiala mogelijk was :jump:
Als er in de winkel betaald wordt gaat het nog steeds via Ups, betaal je online kan het opnieuw via Kiala.
Ik vermoed dat ze verschillende klachten gekregen hebben en het daardoor aanpasten.
Bij mijn vorige afgifte van een pakket stond er bij ons in de winkel een serieuze stapel met "probleempakketten via Ups".

Ik hoop dat ze het nu niet meer veranderen en we in de toekomst kunnen blijven verzenden via deze manier.

Ik heb toen s ochtends gebeld naar mijn kiala punt. Als ik 2u later gebeld had, zou het pakje uitgescand geweest zijn en op de terugweg. Heb echt geluk gehad!
En ze hadden idd veel problemen, die vrouw heeft het me ook gezegd. Pakjes die toekomen en de volgende dag al geregistreerd staan om teruggestuurd te worden etc. En ik had volgens haar nog een pakje op komst van Ikea. Dat pakje heb ik zeker anderhalf jaar geleden gehad... :louche:

Overmorgen wordt er wss weer eentje opgestuurd naar hier, ben eens benieuwd of het dan ook vlotter gaat gaan nu.