Spring naar inhoud

- - - - -

Tips tegen overhitting van katten?

• Log in om te reageren
20 reacties op dit onderwerp
Majesteit
Majesteit
  • 423 berichten

#1 Geplaatst 20 juli 2016 - 15:42

Wat doen jullie om je schatten te helpen bij zulk warm weer? Ons oudje verdraagt het niet meer zo goed.
Waterrfonteinen staan er en continu het hele jaar door hier.
Ze ligt continu op de tegels deze laatste dagen, al heeft ze een massa alternatieven.
Ze heeft wel een badjasje, dat ik eventueel beetje nat of koud kan maken, evenwel ik wil haar ook niet ziek natuurlijk.

Kaprice
Kaprice

Grootste luiaard 2016

• 4.229 berichten
  • 3 katten

#2 Geplaatst 20 juli 2016 - 15:52

Ijskrompessen in een handdoek gedraaid waar ze tegen aan kunnen liggen
Fris water in waterfontein
Er bestaan ook speciaal coolmatjes en halsbandjes…

Cisca
Cisca
  • 13.507 berichten

#3 Geplaatst 20 juli 2016 - 16:02

Heb hier de ventilator opstaan maar ze verkiezen hier lieve de zon buiten in de ren dan binnen in de warmte

Samina
Samina
  • 28 berichten
  • 1 katten

#4 Geplaatst 20 juli 2016 - 16:14

Wat mijn kater zalig vindt, ik maak mijn handen nat met fris water en aai hem hier volledig mee.Soms doe ik dit meermaals per dag, zeker vandaag,het is hier 35 ° C.

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 3.864 berichten
  • 3 katten

#5 Geplaatst 20 juli 2016 - 16:15

Boven staan alle vensters gekiept en de gordijnen dicht.
Beneden staan ook de ramen en achterdeur open voor de verluchting.
Als we weg gaan de deur toe maar dan de kelderdeur op ; daar komt echt koelte van naar binnen.
En dan kruipt ons Luna boven nog onder het dekbed voor haar dutje te doen :lachen:

Ephiny
Ephiny
  • 3.874 berichten
  • 4 katten

#6 Geplaatst 20 juli 2016 - 17:26

Vroeger aaide ik ze ook wel eens met natte handen, maar heb gelezen dat je dat beter niet doet. Ben niet zeker of het klopt, maar wat ik dan wel weer geloof, is dat katten zelf wel afkoeling zoeken als je een paar dingen aanbiedt.

Ik zet wat extra water neer, probeer in de tuin extra schaduw te voorzien, en ik leg hier en daar een natte handdoek op de grond.
Gelukkig is de vloer hier sowieso koud, dus daar vinden ze ook wel verkoeling.
Heb ook zo'n blauwe schelp met water in, daar een paar speeltjes bij en dat vinden ze soms ook wel leuk.

En ik geef wat meer natvoer, maar dat is gewoon om te zorgen dat ze zeker genoeg vocht binnenkrijgen.
Those who don't believe in magic, will never find it

jacob
jacob
  • 813 berichten
  • 5 katten

#7 Geplaatst 20 juli 2016 - 17:44

Hier leg ik ook koelblokken (voor frigobox) gewikkeld in handdoek op de grond alsook een natte handdoek helpt wel.  Buiten zet ik extra bassins met koud water en vul de drinkfonteinen met ijs.
De coolmatjes die ik vorige zomer kocht moeten ze niks van weten.

Nashota
Nashota
  • 17.915 berichten
  • 4 katten

#8 Geplaatst 20 juli 2016 - 19:05

Hier was het vandaag 38 graden op de veranda, en waar liggen de katjes?.....juist, op de veranda :louche: de hele lange hete dag blijven ze daar liggen, weliswaar onder de stoelen want ze willen wel in de schaduw :gek:
Volgens mij heeft de naam veranda een andere betekenis bij jullie, ik bedoel dus niet zo'n aanbouw van overwegend glas wat jullie dacht ik bedoelen met veranda, of heb ik het mis.

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Groetjes. Ina :hoi:

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.819 berichten
  • 4 katten

#9 Geplaatst 20 juli 2016 - 19:40

Veel speciaals doe ik eigenlijk niet.... Ik ververs het water normaal 2x/dag, nu wat vaker zodat ze fris water ter beschikking hebben.
Verder doe ik wel de rolluik van de slaapkamer dicht met raam open.
Ze mogen altijd bijna overal komen, dus keuze zat. Ze verkiezen niet altijd de koelste plaatsjes hier in huis hoor.
Vroeger met Xanti smeerde ik haar witte oortjes in, maar da's nu niet meer nodig :'(.

Ze zijn hier eigenlijk gewoon wat 'tammer' dan anders :-). Ook kruipen ze nu graag in de bosjes, op de steentjes in onze voortuin (schaduw),.... zoeken zelf een plaatsje op dat hen aanstaat.

meitepeit
meitepeit

Grootste wildebras 2016

• 1.690 berichten
  • 1 katten

#10 Geplaatst 20 juli 2016 - 19:42

Opgepast met kiep ramen daar kunnen de katten klem komen te zitten

lathyrus
lathyrus
  • 4 katten

#11 Geplaatst 21 juli 2016 - 00:02

de dierenarts zei vandaag tegen mij dat je hen kan verkoelen door hun voetkussentjes met fris koud water te verfrissen
En oppassen als ze beginnen te hijgen, onze Ramses heeft hcm en ik moet dan direct naar dierenarts bellen om te komen kijken naar hem, zeker voor hartpatiënten is die hitte niet zo goed
Geplaatste afbeelding

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.819 berichten
  • 4 katten

#12 Geplaatst 21 juli 2016 - 07:55

Bekijk berichtmeitepeit, op 20 juli 2016 - 19:42, zei:

Opgepast met kiep ramen daar kunnen de katten klem komen te zitten

Zetten de ramen volledig open. Hebben vliegenramen. Daar ze ook buiten kunnen, hebben ze niet de neiging hier tegen te springen ofzo.

Bekijk berichtlathyrus, op 21 juli 2016 - 00:02, zei:

de dierenarts zei vandaag tegen mij dat je hen kan verkoelen door hun voetkussentjes met fris koud water te verfrissen
En oppassen als ze beginnen te hijgen, onze Ramses heeft hcm en ik moet dan direct naar dierenarts bellen om te komen kijken naar hem, zeker voor hartpatiënten is die hitte niet zo goed

Inderdaad. Gewoon ook de algemene toestand in het oog houden van je schatje.

DORIS
DORIS
  • 7.655 berichten
  • 4 katten

#13 Geplaatst 21 juli 2016 - 11:10

Bekijk berichtKaprice, op 20 juli 2016 - 15:52, zei:

Ijskrompessen in een handdoek gedraaid waar ze tegen aan kunnen liggen
Fris water in waterfontein
Er bestaan ook speciaal coolmatjes en halsbandjes…

Ik heb gelezen dat er honden verbrand zijn in de nek met zo'n halsbanden.En de matjes,daar gaan ze hier pal naast liggen.Het is eigenlijk niet zo heel warm in huid,hier.
Bij een hond mag je enkel de buik nat maken.Mss is het ook zo bij katten?Iemand die dat zou kunnen bevestigen?

Bewerkt door DORIS, 21 juli 2016 - 11:12.

• Adopteer een kat! Je hebt een baasje nodig

lilymaya
lilymaya
  • 7.204 berichten

#14 Geplaatst 21 juli 2016 - 13:12

Bekijk berichtNashota, op 20 juli 2016 - 19:05, zei:

Hier was het vandaag 38 graden op de veranda, en waar liggen de katjes?.....juist, op de veranda :louche: de hele lange hete dag blijven ze daar liggen, weliswaar onder de stoelen want ze willen wel in de schaduw :gek:
Volgens mij heeft de naam veranda een andere betekenis bij jullie, ik bedoel dus niet zo'n aanbouw van overwegend glas wat jullie dacht ik bedoelen met veranda, of heb ik het mis.

Heel juist, dat noemen wij een veranda, wat is het dan bij jullie?

Féline
Féline
  • 1.333 berichten
  • 2 katten

#15 Geplaatst 21 juli 2016 - 14:07

ijsblokjes in hun drinkwater doen. Enfin, mijn poezels houden daarvan . Misschien kan je dat ook eens proberen.