Spring naar inhoud

- - - - -

Dubbel ontwormen?

• Log in om te reageren
8 reacties op dit onderwerp
BlackScorpion
BlackScorpion
  • 8.879 berichten
  • 1 katten

#1 Geplaatst 22 juli 2016 - 19:35

Een vraag, ik zag net een worm uit Tinkerbel kruipen, worm in een doekje gedaan en door de wc getrokken. Nu vind ik het vervelend om te gaan vragen aan haar eigenaars of ze ontwormd wordt. Ten eerste vind ik dat een vervelende vraag en ten tweede weet ik niet hoe ik dat zou vragen in het Frans.

Nu is mijn vraag, kan je over-ontwormen? Ik bedoel, moesten haar eigenaars toch ontwormen en wij zouden dat ook doen, kan dat kwaad? We zouden een half pilletje Drontal dan willen geven en de week nadien opnieuw.

Kan je Drontal verhuizen en in vb. Viyo 'oplossen'? Behoudt het dan zijn werking? Of bestaan er ook pipetjes tegen wormen? Zijn die gevaarlijk moest je die dubbel geven? Het zijn die kruipende stukjes van wormen.

Ze krabt ook veel, maar ik heb geen vlooien gezien. Ze heeft geen ondervacht, kan je dat dan zien of ze vlooien zou hebben? Ik kroel veel met haar en heb zelf ook nog niets gevoeld of gezien op mij. Maar ontvlooiings-pipetjes zijn dacht ik zowiezo gevaarlijk moest je dat dubbel geven hè?

Alvast bedankt!
Geplaatste afbeelding

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 3.852 berichten
  • 3 katten

#2 Geplaatst 22 juli 2016 - 19:44

Van het ontwormen weet ik het niet maar het ontvlooien zeker niet doen.
Als hij/zij nog maar onlangs een pipet zou gekregen hebben is er risico op overdosering.
Spijtig dat je het niet durft vragen. Ik zou het ook vervelend vinden om iemand die vraag  te stellen, maar misschien onrechtstreeks? Bijvoorbeeld beginnen te babbelen over katten en vertellen (al is het niet waar ;) ) dat jullie Sierra nog maar onlangs ontwormd hebben en terloops vragen wat zij gebruiken.

Bewerkt door HelpLuckyvinden, 22 juli 2016 - 19:44.

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 8.879 berichten
  • 1 katten

#3 Geplaatst 22 juli 2016 - 20:05

Je moet aanbellen om die mensen te spreken, ze zitten altijd achter hun hoge omheining. Dus zomaar ze tegenkomen doen we nooit, dat is het vervelende...
Geplaatste afbeelding

Syntara
Syntara
  • 2.393 berichten
  • 2 katten

#4 Geplaatst 22 juli 2016 - 21:41

Ik heb ook geen antwoord op je vraag over het twee maal ontwormen. Wel weet ik dat je vlooien echt niet ziet op een donkerdere kat tenzij ze er echt al veel heeft. Dus de kans lijkt mij redelijk als ze wormen heeft dat ze ook vlooien heeft. Een pipet Stronghold helpt tegen wormen en vlooien, maar je zou eerst moeten kijken wat voor worm het was. Elk middel helpt tegen een aantal wormen, maar niet tegen alle soorten. En zoals HelpLuckyVinden ook al zei, kan het wel gevaarlijk zijn om dubbel te ontvlooien met een pipet.

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 8.879 berichten
  • 1 katten

#5 Geplaatst 23 juli 2016 - 08:50

Het mogelijks dubbel ontvlooien ging ik zowiezo niet doen, dacht al wel dat dat gevaarlijk is en wil niets riskeren. Maar heb haar net geborsteld en heb niets op de grond zien vallen van vlooien poepjes ofzo?

Ik denk dat het om een lintworm gaat, aangezien het gisteren zo een 'schakel' was die uit haar kwam. Zo een 2 cm a 3 cm lang die bewoog. Bij Bavetje vorig jaar was het ook zo een.

Wij zouden Drontal willen geven, een half pilletje. Sierra krijgt deze ook, zij krijgt wel een heel (4 kg). Maar Tink is klein, veel kleiner. Daarom dus maar een half. Straks gaan kopen en dan proberen te geven.

Bewerkt door BlackScorpion, 23 juli 2016 - 08:51.

Geplaatste afbeelding

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 8.879 berichten
  • 1 katten

#6 Geplaatst 23 juli 2016 - 13:29

Dju dju dju, het lukt me niet. Niet door het pilletje te verstoppen tussen snoepjes, niet door te mengen in natvoer en niet door in haar mondje/keeltje te steken. Als ik bij Sierra haar mondje open doe, zie je de keel en kan je het pilletje zo in de keel mikken. Maar bij Tink zie je de keel niet...

Net weer een worm doorgespoeld...

Bewerkt door BlackScorpion, 23 juli 2016 - 13:29.

Geplaatste afbeelding

*bonnie*
*bonnie*
  • 4.118 berichten
  • 7 katten

#7 Geplaatst 23 juli 2016 - 14:13

Ik zou het allesbehalve apprecieren als mensen mijn kat zouden behandelen met iets dus aanspreken, het is hun kat.

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 8.879 berichten
  • 1 katten

#8 Geplaatst 23 juli 2016 - 14:40

Nou, wil jij het komen doen? Ik spreek geen Frans en zij spreken enkel Frans.
Geplaatste afbeelding

Kaprice
Kaprice

Grootste luiaard 2016

• 4.217 berichten
  • 3 katten

#9 Geplaatst 23 juli 2016 - 15:00

Je kan je woorden toch eerst googlen, ook al is het een gebrekkig frans, zou ik toch proberen duidelijk te maken dat tink met wormpjes zit
En ze een behandeling nodig heeft! Als het een beetje "deftige" eigenaren zijn gaan ze dat toch normaal vinden dat ook jij bezorgd kan zijn!

Of zelfs met t doosje pilletjes tot bij hun gaan, staat er misschien ook in t frans op de bijsluiter?