Spring naar inhoud

- - - - -

kammen Maine Coon

verzorging Amedee

• Log in om te reageren
8 reacties op dit onderwerp
KARINA
KARINA
  • 13 berichten
  • 1 katten

#1 Geplaatst 24 juli 2016 - 14:29

Ondanks dat Amedee reeds van kitten af aan werd geborsteld en gekamd, kampt hij de laatste tijd met klitten. Hij laat zich natuurlijk niet graag meer kammen, maar dat houden we elke dag vol. 'k kocht al allerlei borstels en kammen, maar helaas :-(
Graag zou 'k hem eens willen laten trimmen als dat lukt. Kan er iemand mij tips geven of een betrouwbare trimmer? Ik hou er niet van dat mijn kat onder een 'roes' zou moeten. Woon in het Antwerpse - liefst iemand die aan huis komt.

lilymaya
lilymaya
  • 7.193 berichten

#2 Geplaatst 24 juli 2016 - 16:02

Bekijk berichtKARINA, op 24 juli 2016 - 14:29, zei:

Ondanks dat Amedee reeds van kitten af aan werd geborsteld en gekamd, kampt hij de laatste tijd met klitten. Hij laat zich natuurlijk niet graag meer kammen, maar dat houden we elke dag vol. 'k kocht al allerlei borstels en kammen, maar helaas :-(
Graag zou 'k hem eens willen laten trimmen als dat lukt. Kan er iemand mij tips geven of een betrouwbare trimmer? Ik hou er niet van dat mijn kat onder een 'roes' zou moeten. Woon in het Antwerpse - liefst iemand die aan huis komt.
ik had net ergens gelezen dat trimmen  niet altijd zo goed is.
Klitten  moeten natuurlijk  verwijderd worden, en losse plukken haar mogen er ook uit
Maar de ganse onderlaag verwijderen omdat  je dan minder last van haar zou hebben is slecht.
Dan haal je eigenlijk de isolatielaag weg die hun beschermt  tegen warmte en koude
Perzen die moeten ook veel gekamd worden. Anders krijg je daar vroeg of laat ook problemen  mee.

Féline
Féline
  • 1.332 berichten
  • 2 katten

#3 Geplaatst 24 juli 2016 - 18:12

Bekijk berichtKARINA, op 24 juli 2016 - 14:29, zei:

Misschien kan deze mevrouw je verderhelpen Karina
http://www.kattenkapperaanhuis.be/home.php
Veel succes met Amedee

Cisca
Cisca
  • 13.507 berichten

#4 Geplaatst 24 juli 2016 - 20:21

Een tip, laat de klitten verwijderen en vraag om de rest van de vacht te plukken ipv helemaal te scheren.
Zo is Amedee al van veel overtollig los haar verlost

lilymaya
lilymaya
  • 7.193 berichten

#5 Geplaatst 24 juli 2016 - 20:28

Vind ik ook een goed idee

Bekijk berichtCisca, op 24 juli 2016 - 20:21, zei:

Een tip, laat de klitten verwijderen en vraag om de rest van de vacht te plukken ipv helemaal te scheren.
Zo is Amedee al van veel overtollig los haar verlost

Inge91
Inge91

Liefste engeltje 2016

• 11.227 berichten

#6 Geplaatst 25 juli 2016 - 16:18

Bekijk berichtFéline, op 24 juli 2016 - 18:12, zei:

Misschien kan deze mevrouw je verderhelpen Karina
http://www.kattenkapperaanhuis.be/home.php
Veel succes met Amedee

Deze mevrouw kan ik aanraden. Volgens mijn zus een lieve vrouw

Ze plukt ook, ik denk dat het beter is als scheren
Geplaatste afbeelding

KARINA
KARINA
  • 13 berichten
  • 1 katten

#7 Geplaatst 26 juli 2016 - 07:04

:kboe  alvast bedankt voor de tips. K ga die mevr ns contacteren. K had eerder ook al op site poezewoefmobiel gekeken. Iemand ervaring? :catwalk

Majesteit
Majesteit
  • 423 berichten

#8 Geplaatst 27 juli 2016 - 15:10

Geen ervaring met kattentrimsters.
Ik heb ooit wel een wilde zwerfkat die hier kwam eten geholpen met zijn klitten, door dagelijks terwijl hij at de ergste klitten mm per mm weg te knippen met klein schaartje. Pakken lukte niet, kon niet anders. Het heeft mij enkele maanden en heel veel geduld gekost, maar eens de grote klitten eruit heeft hij zelf de rest gedaan.

jacob
jacob
  • 813 berichten
  • 5 katten

#9 Geplaatst 28 juli 2016 - 10:31

Ik heb er 2 waar jaarlijks de trimster voor langskwam.  Sinds ik een Jean Peau coat king met 8 mesjes in huis heb, hoeft dit niet meer. Ik ontwol mijn maine coons hiermee in het voor- en najaar.  Sommige borstel ik wekelijks en andere meerdere keren per week met een kam of borstel.  De klitten (die nu veel minder zijn) verwijder ik met een klittenkam (deze is ook met mesjes).