Spring naar inhoud

- - - - -

Zuchtje

• Log in om te reageren
12 reacties op dit onderwerp
Eibhlin
Eibhlin
  • 14.233 berichten
  • 3 katten

#1 Geplaatst 01 augustus 2016 - 22:57

Ik vraag me iets af ivm wat Finn vaak eens doet. Het is niet plots, hij doet dat altijd al. Maar ik vroeg me af of andere katten dat ook doen en of dat iets is dat moet nagekeken worden.
Soms blaast Finn zo eens luid uit zn neus. Niet als in luid ademen of verkouden ofzo. Gewoon zo eens 1x luid uitademen. Het lijkt beetje op een luide zucht. Misschien doen alle katten dat wel eens en zet hij er gewoon meer kracht achter. Maar bij hem is het erg duidelijk hoorbaar.
Iemand enig idee?

Geplaatste afbeelding

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.233 berichten
  • 3 katten

#2 Geplaatst 01 augustus 2016 - 23:28

Loki doet dat trouwens ook maar enkel als hij heeeel erg gefocust is op een vogel buiten of een andere kat.
Geplaatste afbeelding

lilymaya
lilymaya
  • 7.204 berichten

#3 Geplaatst 01 augustus 2016 - 23:43

Goh is me  nog niet  echt opgevallen
Misschien  hoor ik ze soms wat harder ademhalen, maar meer niet.

lilymaya
lilymaya
  • 7.204 berichten

#4 Geplaatst 02 augustus 2016 - 00:01

Ik denk niet dat het kwaad kan.
Mensen ademen soms ook wel harder

Armani
Armani
  • 14.245 berichten
  • 1 katten

#5 Geplaatst 02 augustus 2016 - 05:49

Hier ook al gehoord.
Zo één keer luid 'uitblazen' door de neus.
Ik denk dan aan een stofje?

Een nies is het niet.

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 8.899 berichten
  • 1 katten

#6 Geplaatst 02 augustus 2016 - 10:29

Doet Sierra ook af en toe, precies een zucht. Heb me er nooit iets bij afgevraagd eigenlijk...
Geplaatste afbeelding

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 3.864 berichten
  • 3 katten

#7 Geplaatst 02 augustus 2016 - 10:40

Miloh en Luna zuchten ook af en toe. Moon heb ik het nooit horen doen.

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.233 berichten
  • 3 katten

#8 Geplaatst 02 augustus 2016 - 10:42

Ja het is inderdaad zo een éénmalige blaas door de neus. Ik heb het Fluf en Loki nog niet weten doen vandaar dat ik het me wel begon af te vragen. :d Mn kat vroeger kan ik gelijk ook niet herinneren dat ze dat deed. Misschien heeft Finn iets meer diepe zucht momenten. :d Hij kan dat soms wel een paar keer op een dag doen. Misschien doordat hij zo een energiebom is. Het is vrij luid dat hij uitblaast dus vandaar dat het wel enorm opvalt.

Bewerkt door Eibhlin, 02 augustus 2016 - 10:43.

Geplaatste afbeelding

lilymaya
lilymaya
  • 7.204 berichten

#9 Geplaatst 02 augustus 2016 - 11:16

Bekijk berichtEibhlin, op 02 augustus 2016 - 10:42, zei:

Ja het is inderdaad zo een éénmalige blaas door de neus. Ik heb het Fluf en Loki nog niet weten doen vandaar dat ik het me wel begon af te vragen. :d Mn kat vroeger kan ik gelijk ook niet herinneren dat ze dat deed. Misschien heeft Finn iets meer diepe zucht momenten. :d Hij kan dat soms wel een paar keer op een dag doen. Misschien doordat hij zo een energiebom is. Het is vrij luid dat hij uitblaast dus vandaar dat het wel enorm opvalt.
Dat zou wel kunnnen :d
misschien zuchten ze net als wij als we veel gedaan hebben :lachen:

Inavanthielen
Inavanthielen

Knapste senior 2016

• 4.571 berichten
  • 2 katten

#10 Geplaatst 02 augustus 2016 - 13:22

Onze Nio doet dat, nadat hij weer eens een spurtjes heeft getrokken...een diepe luide zucht door zijn neus :slach:
Geplaatste afbeelding HAPPINESS......IS BEING OWNED BY A CAT!!  
WHEN I NEEDED A HAND, I FOUND YOUR PAW

Duchess
Duchess
  • 863 berichten

#11 Geplaatst 02 augustus 2016 - 14:29

Mijn katten doen dat ook nadat ze lekker gerend hebben,maar ook als ze tegenover elkaar zitten en elkaar duidelijk uitdagen tot een renpartij,ik denk dat het een soort enthousiasme is.

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.233 berichten
  • 3 katten

#12 Geplaatst 02 augustus 2016 - 17:36

Bekijk berichtInavanthielen, op 02 augustus 2016 - 13:22, zei:

Onze Nio doet dat, nadat hij weer eens een spurtjes heeft getrokken...een diepe luide zucht door zijn neus :slach:
Finn soms als hij van iets naar beneden springt. Nu springt hij wel veel en van heel hoog. Daar ben ik minder blij mee maar alé.

Bekijk berichtDuchess, op 02 augustus 2016 - 14:29, zei:

Mijn katten doen dat ook nadat ze lekker gerend hebben,maar ook als ze tegenover elkaar zitten en elkaar duidelijk uitdagen tot een renpartij,ik denk dat het een soort enthousiasme is.
Ik zal er eens op letten of hij het in enthousiaste buien doet. :d Maar hij is wel heeeeel actief, de actiefste in huis. Dus denk dat die wel vaak in van die buien zit. :d
Geplaatste afbeelding

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 3.864 berichten
  • 3 katten

#13 Geplaatst 02 augustus 2016 - 19:38

Miloh doet het vaak ook nadat hij gerend heeft. Toen hij klein was (en soms nog) draaiden we met een takje in het gras toertjes en dan kon hij 20 toertjes meedraaien tot hij bijna op was :) Dan bleef hij even stil staan en liet ook zo'n diepe zucht.
Nu kan hij soms nog geen weg met z'n energie. Als hij met Moon speelt kent hij soms z'n grenzen niet en springt hij op haar :trance: Moon laat zich dan snel horen en dan moeten we Miloh soms eens apart zetten, dan zucht hij ook...zou ons dan even durven bijten ook, al is dat minder dan vroeger ;)
Met Luna speelt hij ook maar op de ene of andere manier blijft hij altijd iets rustiger met haar (misschien omdat Luna hem nooit echt gaat uitdagen zoals ons Moon durft : zij gaat er soms naartoe, smijt haar poten rond z'n nek en bijt in z'n oren of z'n keel :catscratchhead ).
Luna zucht soms ook tijdens het spelen als ze heel erg wild is, maar ook als we ze ergens af halen waar ze niet op mag. Of wanneer we ze vast houden en ze wilt weg maar we willen nog even langer knuffelen.

Soms is het wel grappig in die situaties dat ze niet mogen doen wat ze willen, dan is het voor ons echt wel duidelijk dat het zuchten is ;)

Bewerkt door HelpLuckyvinden, 02 augustus 2016 - 19:41.