Spring naar inhoud

- - - - -

Wat te doen? Lieverd van 23 jr nok.

• Log in om te reageren
22 reacties op dit onderwerp
Majesteit
Majesteit
  • 423 berichten

#1 Geplaatst 03 augustus 2016 - 10:22

Weeral ikke, met mijn oudje.
Overgeven op alles, ik kan nog de kleine blikjes voederen van bij da. Royal canin geweekt lukt ook nog, en kattenmelk lukt prima. Zonde van al het andere dat ik voor haar klaarmaak, ik blijf proberen.
Ze miauwt veel, ik denk samen met da dat de tijd gekomen is om haar te laten gaan, en rusten. Moeilijk, maar fair. Jonge zotte speelvriend voelt het ook, gaat de laatste dagen altijd bij haar liggen, heel rustig.
Iemand nog een life line idee? Gaat even moeilijk worden, vrees ik.

Cisca
Cisca
  • 13.507 berichten

#2 Geplaatst 03 augustus 2016 - 10:40

Jeetje enigste wat ik je kan zeggen, heel veel sterkte met je oudje. Is hele mooie leeftijd en zoals je het omschrijft vrees ik ervoor.
Houden van is ook kunnen loslaten als het moet helaas :hug :hug :hug

Majesteit
Majesteit
  • 423 berichten

#3 Geplaatst 03 augustus 2016 - 10:47

Even rustig afscheid nemen, en idd loslaten ... ik ben blij dat het zo lang kon duren, en dat ik voor haar mocht zorgen.
Ziet er niet zo goed uit. Toch nog 'n kaarseke branden, just in case.

Cisca
Cisca
  • 13.507 berichten

#4 Geplaatst 03 augustus 2016 - 10:48

Vrees het ook.
Neem idd de tijd en zoals je al zegt 23 jaar is super lang al mag het natuurlijk altijd langer

Majesteit
Majesteit
  • 423 berichten

#5 Geplaatst 03 augustus 2016 - 10:57

Voor mij mag er gerust nog 23 j bij komen, al is dat niet erg realistisch.
Beetje verbaasd dat die speelvogel dat allemaal zo aanvoelt, maar ja ze verbazen toch steeds weer, nietwaar?

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 8.897 berichten
  • 1 katten

#6 Geplaatst 03 augustus 2016 - 11:49

Een kleine beetjes tonijn? De onze (10) heeft een maagprobleem en kan enkel natvoer eten en enkel in heel kleine hoeveelheden. Tonijn lusten de meesten toch graag? Ik duim dat ze er toch nog doorgeraakt en nog iets langer bij je kan blijven!
Geplaatste afbeelding

Cisca
Cisca
  • 13.507 berichten

#7 Geplaatst 03 augustus 2016 - 11:59

Snap dat heel goed Majesteit, maar helaas
Ja een kat voelt heel veel meer aan dan wij denken

DORIS
DORIS
  • 7.655 berichten
  • 4 katten

#8 Geplaatst 03 augustus 2016 - 12:17

23 is een mooi ouderdom.Dat wil niet zeggen dat het gemakkelijk gaat zijn.Hoe ouder,hoe erger.
En ja,de andere katjes voelen het aan.Heel veel sterkte.

• Adopteer een kat! Je hebt een baasje nodig

Ephiny
Ephiny
  • 3.874 berichten
  • 4 katten

#9 Geplaatst 03 augustus 2016 - 14:14

Ik hoop voor jou dat ze er toch nog doorkomt.
In ieder geval heel veel sterkte gewenst!

Bewerkt door Ephiny, 03 augustus 2016 - 14:14.

Those who don't believe in magic, will never find it

lilymaya
lilymaya
  • 7.204 berichten

#10 Geplaatst 03 augustus 2016 - 14:45

Ik denk ook dat het heel moeilijk is om afscheid  te nemen van een kat die  je al zo lang bij je hebt!
Maar houden van is ook kunnen loslaten..
Wens je heel veel sterkte

Elma
Elma

Leukste opvangkatje 2016

• 3.319 berichten
  • 3 katten

#11 Geplaatst 03 augustus 2016 - 15:40

Oh, Majesteit, dat ziet er niet al te best uit. Waarom geeft ze over ? Sorry ik heb het hier niet allemaal kunnen volgen, wegens tijdsgebrek. Maar waarom geeft je poezel over ? Heeft ze een ziekte ? Als ze pijn heeft zonder verbetering, zou ik zeggen... afscheid nemen. Heeft ze geen pijn en voelt ze zich nog tamelijk goed, blijven proberen. Ik zit hier ook met Misty, onze oude, koppige poes van bijna 16 jaar. Die wilt nu zelfs niet meer binnen komen. In deze regen zit die gewoon buiten in de tuin. We hebben haar al een regenbestendige doos gegeven, waar ze in kan liggen, zodat ze tenminste niet nat wordt. Ze weegt nog amper 2,1 kg. Eten doet ze met periodes en dan nog een heel klein beetje.
Ik heb haar een vitaminepasta gegeven. Tip voor jouw poezel ? Ik hoop dat het helpt. :catnoknow   Daar likt ze al eens wat van op, maar voor de rest eet ze nog wat nat voer, af en toe en minder dan wat de kittens eten. Maar ze blijft pijnvrij leven. Af en toe kan ze nog een stukje lopen, maar dikwijls heeft ze evenwichtsstoringen en waggelt ze vooruit.
En ze weigert om binnen te komen, waar ze plaats genoeg zou hebben om rustig te liggen.

Groetjes van Elma
Mijn katjes: Lexy (ros) Sienna (wit -tricolore) Butler (zwart) = K3
en Flippy, de valkparkiet, die de baas is. Geplaatste afbeelding

Duchess
Duchess
  • 863 berichten

#12 Geplaatst 03 augustus 2016 - 19:34

Jeetje Majesteit,dat wordt zwaar,als je je dier zolang bij je mag houden wordt het afscheid al moeilijker.
Toch is dat waar dit naartoe lijd,volg je gevoel,ik denk dat je diep van binnen wel weet wanneer het moment daar is,hoe moeilijk ook.
Veel sterkte,en geniet van de tijd die jullie nog mogen delen..

Majesteit
Majesteit
  • 423 berichten

#13 Geplaatst 03 augustus 2016 - 19:38

Alle ouderdomsverschijnselen zowat: nierinsufficientie, coordinatieproblemen, slechte tanden, weinig eten met regelmatig overgeven, ondergewicht zoals die van jou, nu ook hartprobleem. Da zegt dat de voorbije hitte er veel mee te maken heeft, nu eventjes beter.
Het klagend miauwen geeft aan dat het pijnlijk is. Ze heeft nu pijnstiller en medicijn ingespoten gekregen vandaag, morgen terug evaluatie met da. Ze ligt nu rustig op schoot, heb mijn plannen voor vanavond en morgen alvast aangepast, kan haar nu niet verlaten. Ze heeft toch iets gegeten uit zo'n speciaal versterkend doosje van da, en ook vitamientjes gekregen.
Continu pijnstiller lijkt me geen optie gezien haar leeftijd. Als ze echt blijft pijn hebben, wil ik haar dit besparen. Mijn pijn zal idd groot zijn als we haar moeten laten gaan, maar haar pijn is het belangrijkste criterium.
De jonge kleine huisgenoot ligt ook weer bij haar, wijkt geen moment van haar zijde. Geen zotte toeren meer de laatste dagen, ze lijkt net als ik beetje troost te geven, en mogelijk zachtjes afscheid nemen.
Ik durf toch nog beetje te hopen, zelfs tegen beter weten in.

juleken
juleken
  • 7.145 berichten

#14 Geplaatst 04 augustus 2016 - 00:44

Zo zielig he... Ik hoop en duim mee  :hug:

mira
mira
  • 307 berichten
  • 10 katten

#15 Geplaatst 04 augustus 2016 - 01:06

Mijn oudste is haar 17de jaar ingegaan en heeft ook regelmatig periodes van bijna niet meer willen eten en opgehoopt zitten met oogjes vol pijn en ongemak, soms is er ook al eens overgeven bij, nu in haar geval heeft dit te maken met chronische darmonsteking, ibd genoemd, zoiets als ziekte van Crohn bij mensen. Ze is daardoor ook redelijk mager en laatste jaren heb ik al vaak gedacht: nu ben ik ze kwijt, ik dwangvoeder dan even, met speciale voeding, hypoallergeen, die wil ze uit zichzelf niet eten, tonijn is er ook al eens bij en Viyo drankje spuit ik ook op en ook goed is Nutriplus Cat van Virbac voor verzwakte dieren, soort pasta om in muiltje te spuiten, bij apotheek verkrijgbaar. Zij krijgt om de andere dag cortisone en meestal na zo een dip komt ze er weer wat bovenop, kan soms 14 dagen duren, zonder de cortisone zou ze supermager zijn, want door de cortisone kan ze beter voedingsstoffen uit haar eten halen en zonder cortisone staat haar ruggengraat ook dadelijk veel scherper. Nu cortisone is nadelig voor niertjes dus ik denk als haar nierwaardes al niet meer zo goed zijn dat dierenarts dat toch niet meer gaat geven, maar ik weet dat onze Dolly er zonder die cortisone lang niet meer zou zijn.... 23 jaar, uitzonderlijk hoge leeftijd en natuurlijk wil je ze nog wat bij je houden en elke dag extra is een godsgeschenk, gewoon je hart volgen, als ze volgens jou erge pijn heeft en bijvoorbeeld de kop niet meer opheft en ergens in een hoekje kruipt....maar dat gaat ze zelf wel aangeven als het echt genoeg geweest is, zeker niet te vlug beslissen, want dan blijf je toch alleen maar met schuldgevoel achter, maar helaas liefde is als de tijd gekomen is kunnen loslaten en afscheid nemen, geen liefde zonder pijn en de prijs van liefde is hartepijn..., iemand anders kan wel zeggen: 23 jaar is mooi geweest, je moet ze nu laten gaan, maar je mag je zeker geen beslissing laten opdringen omwille van die reden, ik had vroeger een dierenarts en die zei altijd: een poes die echt pijn heeft, eet niet meer en dat heb ik zelf ook al meermaals moeten vaststellen en dan is het tijd om te laten gaan.