Spring naar inhoud

- - - - -

stevie en carlos bijna een week thuis

• Log in om te reageren
2 reacties op dit onderwerp
tineke
tineke
  • 242 berichten

#1 Geplaatst 20 september 2009 - 18:25

overmorgen heb ik ze een week in huis ,alles gaat meer dan naar wens eten goed zijn zindelijk ,stevie is de knuffelkont (de cyperse)carlos komt sinds een paar dagen af en toe uit zichzelf naar me toe (de zwarte)die is wat schuwer.had vandaag visite en de visite kwam kijken naar de katjes en carlos begon te blazen toen de visite kwam kijken hoe ze aten ,z,n lekkere natvoer rende hij bij weg dus die is schuw voor anderen en zal dat ook wel blijven denk ik want heb zelden volk over de vloer.ga met hem na de tweede enting ook niet fietsen en ergens lopen dat doe ik wel te voet met de vervoermand.eerst maar eens kijken of hij een tikkeltje angstig blijft.hier thuis als ie ziet dat z,n broertje wel durft lijkt hij te denken ooo zo erg kan het dus niet zijn ,die trekt hem vaak over de streep zeg maar.buiten aan hun tuigje vinden ze toch een beetje eng nog maar oefen elke dag even tot ze zelf aangeven dat ze heel graag naar binnen willen ,vaak vinden ze het wel fijn en heeeel interesant .ze slapen vaak lekker bij me als ik lekker onderuit ga op de bank,stevie hoor ik aankomen die ronkt heerlijk hard hihihih wat is dat leuk he zo,n supertevreden katje op je borst .iemand nog tips hoe het best om te gaan met de (beetje)schuwheid van carlos?niks forceren weet ik en na gedane arbeit word hij beloont met iets lekkers en een knuffel dat begrijpt tie alemaal heel goed .thnks alvast

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#2 Geplaatst 23 september 2009 - 10:36

Ik zou Carlos inderdaad gewoon wat meer tijd geven om te wennen, het komt wel in orde hoor. Hier zijn ze naar bezoek toe ook heel schuw omdat we weinig mensen langs krijgen. Zolang ze maar bij ons komen vind ik het oké ;)
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#3 Geplaatst 23 september 2009 - 10:45

Wij hebben er ook eentje (Indy) die zich niet zo graag laat zien als er bezoek is. Dan is er eentje (Willow) die zich wel laat zien, die een beetje show gaat verkopen om te tonen hoe mooi hij wel niet is O:) maar die heel kieskeurig is wie hem mag komen aaien op zijn troon (sommige mensen vallen in zijn gratie, anderen bekijkt hij alsof ze t vuil van de straat zijn - hoezo een eigenwijs beest?? :twisted: )
Pixel en Axxes zijn altijd supernieuwsgierig naar bezoek, Pixel gaat hen helemaal besnuffelen en Axxes wil alleen maar spelen om daarna bij t bezoek op schoot in slaap te vallen.
Elke kat is anders van karakter en ze zullen ook niet allemaal even tuk zijn op bezoekers. Sommigen hebben ook gewoon wat meer tijd nodig, dus het kan ook dat Carlos na een tijdje wel zal bijdraaien en minder schrikkerig zal zijn. ;)
Geplaatste afbeelding