Spring naar inhoud

- - - - -

Hebben jullie ooit gedacht...

• Log in om te reageren
11 reacties op dit onderwerp
BestCoonsEver
BestCoonsEver
  • 1.334 berichten
  • 9 katten

#1 Geplaatst 11 augustus 2016 - 16:04

De voorbije jaren hebben wij zoveel tegenslag gehad, dat wij echt niet meer weten als wij verderdoen met onze "hobby"... Ons fokkater die een trombose gekregen had dan een van onze poezen die twee weken daarna gestorven was en nu een kittentje die we moesten afgeven op 5 dagen leeftijd....  (en die zijn maar enkel de recente gebeurtenissen)

Hebben jullie nooit zo momenten wanneer jullie echt denken van.... ik ga nu echt wel stoppen, dat ik echt genoeg had van alle verdriet enzo...?

Geplaatste afbeelding

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 2 katten

#2 Geplaatst 11 augustus 2016 - 16:27

Ik ben geen fokker, maar moet eerlijk toegeven dat ik het niet zou kunnen. Ik weet wat er allemaal kan mislopen (mijn eerste katje is bij de fokker overleden aan een longontsteking) en alle respect voor jullie, ik zou het gewoon niet aankunnen. Dus begrijp je gevoel volledig.
Geplaatste afbeelding

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 5.077 berichten
  • 2 katten

#3 Geplaatst 11 augustus 2016 - 16:45

Ik heb al regelmatig gedacht om geen katten meer te houden als er ooit iets gebeurd met de onze. Gewoon omdat het telkens veel pijn doet als er ééntje moet gaan en het verdriet jaren blijft hangen. En de zorgen en de angsten wanneer er één van hen ziek is...
Maar dat denk ik nu al jaren, sinds het hééngaan van onze eerste kater Twix.
Ondanks die gedachte vaak terug komt is de kans toch groter dat we steeds katten zullen houden, want ik kan me moeilijk nog een thuis voorstellen zonder de aanwezigheid van die vierpoterkes.
Kan me daarentegen ook wel voorstellen dat het bij een cattery nog anders ligt ; nog meer poezen, dus meer kans op ziektes en afscheid moeten nemen. Begrijp het dus zeker ook wel dat jullie twijfelen.

Bewerkt door HelpLuckyvinden, 11 augustus 2016 - 16:46.

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#4 Geplaatst 11 augustus 2016 - 19:50

Ik zou niet kunnen fokken. Ik zou het emotioneel niet aan kunnen. Mijn man zeker niet.

lilymaya
lilymaya
  • 7.951 berichten

#5 Geplaatst 11 augustus 2016 - 20:12

Ik zou het ook  niet kunnen.
Heb al meerdere fokkers geweten die écht veel pech  hebben gehad.
En ja, als je met je beestjes inzit doet dat pijn.
ik begrijp je ook helemaal .

Tripkippiej
Tripkippiej
  • 5 katten

#6 Geplaatst 11 augustus 2016 - 20:12

Meermaals bij mezelf en bevriend fokkers gezien dat het punt van stoppen zeer dichtbij lag.
Maar als er dan een nestje rondhobbelt dat het wel goed doen; dan toch weer overstag

Duchess
Duchess
  • 863 berichten

#7 Geplaatst 12 augustus 2016 - 14:57

Snap wat je bedoelt,jaren geleden verloor ik mijn 2 katten binnen 3 mnd achter elkaar,besloot toen dat ik het niet nog eens aankon om afscheid te nemen.
Heb het een half jaar volgehouden zonder katten te leven,ik miste het zo dat ik toen toch naar het asiel ben gegaan en er 2 geweldige katten aan over hield,Banjo vond ik op een leeftijd van 8 jaar dood in de huiskamer.
Was een gezonde kat dus heb autopsie laten doen(ik moest weten of ik iets gemist/over het hoofd had gezien,volgens de DA was het gewoon pech,hij had een hartaanval gehad,dat gebeurt ook bij jonge mensen,zei hij,toch was ik boos op de wereld dat ik mijn mooie,lieve kater moest missen.
Coco is gelukkig toch 17 geworden,inmiddels heb ik een hobby cattery met 1 nestje per jaar,en binnen 2 jaar had mijn 1e fokpoes een baarmoeder ontsteking,kon gelukkig verwijderd worden en ik heb haar nog.
Nu is haar dochter de moederpoes,en daar heb ik ook een dochter van gehouden.
Ik zou nooit gelukkig zijn in een leven zonder dieren,hoeveel pijn het afscheid ook doet,de liefde tijdens het leven weegt toch zwaarder.

Cisca
Cisca
  • 13.515 berichten

#8 Geplaatst 12 augustus 2016 - 16:16

Al vaak aan gedacht met tegenslag, tijdje gestopt geweest aantal jaar geleden maar het kriebelde te hard dus toch terug verder gegaan

MayaBlue
MayaBlue
  • 2.495 berichten
  • 5 katten

#9 Geplaatst 12 augustus 2016 - 23:42

Ik heb vorig jaar die zware klappen gehad, maar ik doe het te graag. De mooie momenten zijn de slechte 10 000 keer waard voor mij.

lilymaya
lilymaya
  • 7.951 berichten

#10 Geplaatst 13 augustus 2016 - 00:39

Bekijk berichtMayaBlue, op 12 augustus 2016 - 23:42, zei:

Ik heb vorig jaar die zware klappen gehad, maar ik doe het te graag. De mooie momenten zijn de slechte 10 000 keer waard voor mij.
oei, wat is er dan gebeurd?

MayaBlue
MayaBlue
  • 2.495 berichten
  • 5 katten

#11 Geplaatst 13 augustus 2016 - 10:06

Bekijk berichtlilymaya, op 13 augustus 2016 - 00:39, zei:

oei, wat is er dan gebeurd?

Wij hebben meerdere kittentjes kwijt gespeeld vorig jaar een paar tijdens de geboorte en een paar op een aantal weken oud al. En dan op mijn verjaardag is er een kittentje gestorven dat verhuisd is :(.

lilymaya
lilymaya
  • 7.951 berichten

#12 Geplaatst 13 augustus 2016 - 10:28

Bekijk berichtMayaBlue, op 13 augustus 2016 - 10:06, zei:

Wij hebben meerdere kittentjes kwijt gespeeld vorig jaar een paar tijdens de geboorte en een paar op een aantal weken oud al. En dan op mijn verjaardag is er een kittentje gestorven dat verhuisd is :(.
Dat is zeker heel triest.. :(