Spring naar inhoud

- - - - -

Poes met melkkliertumoren

• Log in om te reageren
47 reacties op dit onderwerp
*bonnie*
*bonnie*
  • 4.118 berichten
  • 7 katten

#16 Geplaatst 12 september 2016 - 22:13

Bij Cleopatra hebben ze de hele lijst weggenomen bij de 2e operatie en dat was een hele zware operatie voor haar.  Zij was toen ongeveer 10 jaar geloof ik.
Heeft ze echt heel veel van die knobbeltjes ?  Bij Cleopatra was er eerst een enkel knobbeltje, bij de tweede operatie waren het er een paar en daarna kwamen er echt heel veel knobbeltjes opzetten (die zijn niet meer geopereerd)

Vennen
Vennen
  • 2.411 berichten
  • 8 katten

#17 Geplaatst 14 september 2016 - 21:24

Mijn dierenarts en ik hebben gesloten om te opereren, maar niet de volledige melklijst weg te nemen. De dierenarts zal op het moment zelf zien hoe vergevorderd het is en hoeveel ze zal weghalen.

De knobbeltjes die ze had, zijn op deze paar weken al wel wat gegroeid. We voelden ook een nieuw bolletje iets verder van de eerste set bolletjes dus mijn dierenarts zal zien of ze dat ook gaat weghalen of niet.

De hele lijst zal vermoedelijk te zwaar zijn voor haar op haar leeftijd en met haar nieren. Dat risico willen we niet nemen. Maar we willn ook niet dat de knobbeltjes te snel gaan groeien en voor last gaan zorgen.

Inge91
Inge91

Liefste engeltje 2016

• 11.227 berichten

#18 Geplaatst 15 september 2016 - 08:08

Ik ga duimen voor haar
Geplaatste afbeelding

mira
mira
  • 306 berichten
  • 10 katten

#19 Geplaatst 16 september 2016 - 11:29

Ik duim mee, zo is het indertijd met mijn Lola ook gegaan: eerst gedeelte lijst weggenomen samen met knobbel die er toen zat, nadien preventief rest weg genomen, mijn Lola had niet echt extreem veel last van operatie, integendeel, maar das toch voor iedere poes verschillend, met nierproblemen zal narcose best zo kort mogelijk gehouden worden dat zal reden zijn van beslissing dierenarts, ik hoop van ganser harte dat je haar nog een tijd bij je kan houden !

Vennen
Vennen
  • 2.411 berichten
  • 8 katten

#20 Geplaatst 22 september 2016 - 12:36

Elza is momenteel bij de dierenarts voor haar operatie. Blijkt dat ze nu ook al een hartruisje heeft. Een kleintje, maar het is er wel. Het is nieuw dus we hebben besloten toch te opereren. Zorgt er natuurlijk wel voor dat ik met veel meer stress en schrik zit dat er iets fouts gaat. Duimen dus voor Elza.

lilymaya
lilymaya
  • 7.196 berichten

#21 Geplaatst 22 september 2016 - 12:43

Bekijk berichtVennen, op 22 september 2016 - 12:36, zei:

Elza is momenteel bij de dierenarts voor haar operatie. Blijkt dat ze nu ook al een hartruisje heeft. Een kleintje, maar het is er wel. Het is nieuw dus we hebben besloten toch te opereren. Zorgt er natuurlijk wel voor dat ik met veel meer stress en schrik zit dat er iets fouts gaat. Duimen dus voor Elza.
:duim: :duim: :duim:

mira
mira
  • 306 berichten
  • 10 katten

#22 Geplaatst 22 september 2016 - 17:05

Ik duim ook mee en hoop dat je ondertussen al nieuws hebt van Elza, hopelijk alles goed gelukt en spoedig herstel en nog vele mooie dagen samen !

Vennen
Vennen
  • 2.411 berichten
  • 8 katten

#23 Geplaatst 23 september 2016 - 16:52

De operatie is goed verlopen. Er is vrij veel weefsel weggenomen, maar toch ook niet alles. 3 tepels in totaal eigenlijk. De eerste set knobbeltjes en dan 2 tepels verder waar er ook al 2 knobbeltjes gevonden waren. Ze doet het goed. Gisteren moest ze nog heel erg zoeken naar een comfortabele manier om te liggen, deze middag lag ze al in de tuin te zonnen. Ik heb een T-shirt gekocht voor moest ze aan haar draadjes beginnen likken, maar momenteel blijft ze er goed af eigenlijk dus lijkt het nog niet echt nodig.

Bijgevoegde thumbnails

• IMG_3645.JPG
  • IMG_3647.JPG
  • IMG_3650.JPG

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 8.894 berichten
  • 1 katten

#24 Geplaatst 23 september 2016 - 18:05

Goed dat alles goed is gelopen.
Ze ziet er ook goed uit!

En wat een lief shirt! Wij hebben de onze ook een shirtje aangedaan toen met haar kwaadaardig vlekje. Zij ging wel aan het wondje bijten.
Geplaatste afbeelding

Vennen
Vennen
  • 2.411 berichten
  • 8 katten

#25 Geplaatst 23 september 2016 - 18:44

Ja, mijn dierenarts raadde me een goedkoop baby rompertje of shirtje aan van in de Zeeman of Wibra ipv een duur kattenshirt of zo'n kap. Dus ja deze ochtend naar de Zeeman gegaan en vond dat leuke shirt. Het is eigenlijk en beetje groot, dus moet het met veiligheidsspelden vast spelden. De rompertjes passen beter, maar hadden niet zo'n leuke print. :-D

Ze doet het goed. Ik heb ze enkel nog niet zien drinken. Wel al wat natvoer gegeven. Heb ze wat water opgespoten zodat ze zeker vocht binnen heeft (als nierpatient zijnde). Vanavond nog wat natvoer. k/d is ook meteen goed voor haar niertjes.

Bewerkt door Vennen, 23 september 2016 - 18:44.

mira
mira
  • 306 berichten
  • 10 katten

#26 Geplaatst 23 september 2016 - 22:17

Ben blij te horen dat Elza het goed maakt, ze ziet er ook goed uit en het feit dat ze al ging zonnen, bevestigt dat ze zich ook goed voelt, ons Lola heeft destijds niet aan de wonden gelikt of gebeten, alles was vrij snel genezen. Hopelijk gaat Elza nog een mooie tijd tegemoet zonder al te veel problemen.

Vennen
Vennen
  • 2.411 berichten
  • 8 katten

#27 Geplaatst 23 september 2016 - 22:21

Elza likt er ook niet echt aan, wel goed. Maar ik wou haar toch eens dat shirtje aan doen om te zien hoe dat zou zijn. Voor het geval het wel zou nodig zijn uiteraard, niet om die superleuke foto's te kunnen maken. ;)

Vennen
Vennen
  • 2.411 berichten
  • 8 katten

#28 Geplaatst 10 december 2016 - 19:44

De tumoren zijn terug :(

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 8.894 berichten
  • 1 katten

#29 Geplaatst 10 december 2016 - 20:23

Oh nee, zo snel?
Is er nog iets aan te doen?
Geplaatste afbeelding

mira
mira
  • 306 berichten
  • 10 katten

#30 Geplaatst 10 december 2016 - 23:40

Das niet zo een goed nieuws, is het toevallig geen littekenweefsel in de omgeving van waar de snede gehecht werd ? Ik dacht aanvankelijk ook dat Lola indertijd nieuwe knobbeltjes had, maar bij nader inzien bij de dierenarts bleek dit littekenweefsel te zijn dat aanvoelde als kleine knobbeltjes maar ze werden niet dikker na verloop van tijd.