Spring naar inhoud

- - - - -

Poes met melkkliertumoren

• Log in om te reageren
47 reacties op dit onderwerp
Vennen
Vennen
  • 2.411 berichten
  • 8 katten

#46 Geplaatst 30 december 2016 - 13:44

Bedankt iedereen.

Vandaag is ze niet meer misselijk, maar ze at nog niet echt veel en slaapt de hele tijd. Ik probeer ze om te kopen met gourmet natvoer, maar voorlopig slaapt ze liever. Ik hou het in de gaten.

Sissi87
Sissi87
  • 1 berichten

#47 Geplaatst 22 februari 2017 - 09:59

Hoe is het nu met je kat?
Ik heb hetzelfde probleem met mijn kat.
Ze had een tumor bij haar melkklier, deze is weggehaald en opgestuurd voor labonderzoek. Uitslag krijg ik nog.
Het is moeilijk om ervaringen te lezen van eigenaren die ook voor bepaalde keuzes hebben gestaan met dit soort tumoren.

Ik lees ook vaak heeft het zin om verder te opereren als de kans is dat het wellicht is verspreid...echt lastig.
Ook lees ik vaak dat nadat de katten geopereerd zijn het weer terug is gekomen, dus wat is verstandig om te doen zonder de kat ook teveel pijn te laten lijden... ik weet het even niet...

Vennen
Vennen
  • 2.411 berichten
  • 8 katten

#48 Geplaatst 18 maart 2017 - 20:48

Wel Elza is nu tweemaal geopereerd en telkens kwamen na 8 weken de tumoren terug. Gisteren is de dierenarts terug langs geweest en hebben we besloten nog een derde maal te opereren, maar enkel omdat er 1 tumor vrij groot aan het worden is. Dit zal een operatie worden om enkel die grote tumor te verwijderen om haar comfort te vergroten. De overige kleinere tumoren zal mijn dierenarts laten zitten, want een te grote incisie en weghalen van aangetast weefsel zal te zwaar worden voor haar.

Ik weet dat het uitstel van het onvermijdelijke is, maar niets doen is voor mij nu ook niet meteen een optie. De tumoren groeien snel en nu heeft ze er nog geen last van. Ik kan niet lijdzaam toe zien hoe die dingen haar langzaamaan verteren.

Als ik je een top mag geven, bespreek het goed met je dierenarts en desnoods bespreek je het ook met een andere dierenarts. De eerste operatie is het weefsel opgestuurd naar het labo en bleek het om een tumor type 2 te gaan.

Chemo is overwogen maar gezien haar leeftijd (15) en de geringe slaagkans hebben we hier niet voor geopteerd. Het zou alleen maar een kostelijke en zeer stressvolle behandeling geweest zijn voor haar zonder veel garantie dat ze er van af was.

Hoe is het nu met jouw kat? Mijn excuses voor het late antwoord, ik kom hier niet altijd langs op de site.